אני מדבר איתך על אנושיות
המושתתת על העובדה שכל אדם הוא ילוד אשה, ואתה שוב חוזר לקרבה אנטומית. הקרבה האנטומית כשלעצמה אינה רלוונטית כלל לעניין זה.
אכן תרבויות שונות חותכות את העולם באופן שונה מאיתנו. לא זו בלבד אלא אף אני חותך את העולם באופן שונה ממך. אבל המשותף לך ולי ולתרבויות שונות הוא שאצל כולנו מהווה השפה חיתוך כלשהו של העולם. שפה משותפת פירושה חיתוך משותף של העולם.
הצליל שמשמיע אייל שתפקידו להזהיר את חברי הלהקה מפני טורף שבסביבה הקרובה איננו ביטוי לשפת דיבור במובן האנושי אלא הוא ביטוי לקיומה של תקשורת, של העברת אינפורמציה. לא הכחשתי שקיימת תקשורת בין בעלי חיים אלא דווקא הטעמתי את קיומה, ואפילו את קיומה של תקשורת בין צמחים, ויש אפילו תקשורת בין צמחים לבעלי חיים. אותו הצליל שמשמיע האייל אינו מסמל משהו, אלא הוא האמצעי הפיזי הנושא את האינפורמציה, שהוא הכרח המציאות, והוא יחיד במינו. ז"א, אותו צליל יכול לשאת רק את אותה האינפורמציה. כל אינפורמציה אחרת טעונה צליל אחר. לא ניתן להעביר את אותה אינפורמציה בצליל אחר, וכל צליל אחר מעביר אינפורמציה אחרת. אין מילים נרדפות ואין מילים משותפות. זה הרעיון הגלום במשפט מדברי שאותו אמרת שלא הבנת.
לעומת זאת, ניתן להעביר בשפה האנושית את אותה אינפורמציה במגוון אמצעים פיזיים השונים זה מזה. בצלילים שונים ובמחרוזות סימנים שונות. בשפה האנושית ניתן לומר "זהירות, טורף בסביבה" בשפות שונות ובאמצעות מילים נרדפות. זה לא קיים אצל בעלי חיים.
אותן מילים שהבאת מסמלות אובייקטים שבתודעתי. לדוגמה, המילה 'אהבה' מסמלת את יחסי לאשתי ולילדי.