המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
וזה בלי להוסיף את קווי הצפון של אגד שעוצרים במחלף + קו 635 של קווים מנווה איתמרהמטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
ראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהםשכחת את 616 שאומנם סופו בפתח תקווה אבל עובר דרך תל אביב ורמת החייל
וזה עוד בלי לכלול קווים לערים קרובות לתל אביב כמו בני ברק עם:
613
614
שאגב עד עכשיו אני לא מבין למה צריך גם את 613 וגם את 614.
טירוף.
ההבדלים לא כאלה משמעותייםראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהם
נתניה די דומה לאשדוד בנושא הזההמטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
לפי מרקו ב607 ו603 יש בערך 26 נוסעים בנסיעה בממוצעמערך קווים בזבזני ומיותר, כ״כ הרבה קווים בתדירות נמוכה שנוסעים לרוב די ריקים, במקום להפנות את התשומות לקווים התדירים שסובלים מהרבה אי ביצועים (הרבה פעמים לטובת ביצוע קו פחות תדיר כגון 623).
אפשר לצמצם את הקווים האלה מ-12 ללפחות 5 קווים, בשביל לצמצם פגיעה בשכונות אפשר לשנות חלק מהמסלולים של הקווים התדירים, ככה יהיה פחות בזבוז ויותר שירות. וכמובן לתגבר את השירות העירוני בהתאם.
גם באשדוד יש המון קווים לתל אביב. חלקם חלופות, חלקם קווים סדירים וחלקם עם לוח זמנים לא ברור.לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
לדעתי השלב הראשון צריך להיות קודם הנגשה של תחנות הרכבת ותחנות האוטובוס במחלף וקישור ביניהן לרחוב הרצל, כרגע מהתחנה המרכזית למחלף (לא כולל הרצל למרות שגם את המעבר מהרצל לשם אפשר לשפר) יש רק את קווים 43 ו44 של קווים שממשיכים אחר כך ללב השרון, הבעיה העיקרית אם כבר היא בכיוון השני איפה שאין תחנת אוטובוס קרובה על כביש 57 וזה דורש חצייה מאוד לא נוחה במחלף (כבר פספסתי ככה כמה אוטובוסים)ריבויי קווים כזה הוא תוצאה של תת פיתוח של הרכבת שרק היום מתחילה להתאים את עצמה לכמויות הביקוש (וגם זה לא מושלם).
המקרה של נתניה הוא בדיוק המקום ליישם את מודל ההחלפות ההיררכי שעולה לדיון בפורום. כאן הוא מתאים הרבה יותר מאשר בפריפריה. אבל אם נבטל את כל הקווים המיותרים ונשאיר 5 קווים ראשיים האם הרכבת תהיה מסוגלת לספק מענה מספיק טוב לביקושים?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.