מישהו יכול להסביר למה יש כל כך הרבה קווים בין תל אביב לנתניה?

EHP12

Well-known member
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
 

ohadg09

Active member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
וזה בלי להוסיף את קווי הצפון של אגד שעוצרים במחלף + קו 635 של קווים מנווה איתמר
לדעתי לוותר על כל קווי השכונות זה לא דבר ריאלי, אבל כן אולי לאחד את 602 ו623, מבדיקה זריזה במרקו ל607 יש ביקוש
611 גם יוצא לכביש 2 בגשר השלום (בניגוד ל605 שיוצא בפולג) ומנסיון אישי הוא מאוד מהיר
 

luisluis

Active member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.

שכחת את 616 שאומנם סופו בפתח תקווה אבל עובר דרך תל אביב ורמת החייל

וזה עוד בלי לכלול קווים לערים קרובות לתל אביב כמו בני ברק עם:
613
614
שאגב עד עכשיו אני לא מבין למה צריך גם את 613 וגם את 614.

טירוף.
 

EHP12

Well-known member
שכחת את 616 שאומנם סופו בפתח תקווה אבל עובר דרך תל אביב ורמת החייל

וזה עוד בלי לכלול קווים לערים קרובות לתל אביב כמו בני ברק עם:
613
614
שאגב עד עכשיו אני לא מבין למה צריך גם את 613 וגם את 614.

טירוף.
ראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהם
 

ohadg09

Active member
ראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהם
ההבדלים לא כאלה משמעותיים
613 נוסע דרך פנחס לבנון, לא עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך אהרונוביץ'
614 נוסע דרך גיבורי ישראל, עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך ז'בוטינסקי ורבי עקיבא
לדעתי כדאי אולי לבטל את 613 לטובת תגבור 614
 

EHP12

Well-known member
ההבדלים לא כאלה משמעותיים
613 נוסע דרך פנחס לבנון, לא עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך אהרונוביץ'
614 נוסע דרך גיבורי ישראל, עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך ז'בוטינסקי ורבי עקיבא
לדעתי כדאי אולי לבטל את 613 לטובת תגבור 614
יש ל-613 הרבה נוסעים שעולים עליו בנורדאו על מנת להגיע למתחמי התעסוקה שמסביב למחלף גהה.
 

ohadg09

Active member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
נתניה די דומה לאשדוד בנושא הזה
מאשדוד יש את
280 לסבידור דרך איילון ורובע ד'
281 מרובע טו דרך הרצל לסבידור (ובתל אביב נוסע דרך המסגר ובגין)
284 לראשון לציון (דרך ציר בני ברית, מקביל לבנימין-בן צבי בנתניה)
312 עם מסלול דומה ל280 אבל נוסע דרך השבעה (כביש 44) ומסיים בתמח"ת
313 לרמלה דרך צריפין וראשון לציון
314 לקריית אונו
315 לשיבא
317 לפתח תקווה
319 לתמח"ת דרך בני ברית ואיילון
320 לתמח"ת דרך בני ברית והשבעה
321 לתמח"ת מהשכונות הדרומיות והמזרחיות דרך השבעה
322 לרמת החייל מהאזורים החרדיים של אשדוד דרך ראשון לציון
323 לרמלה דרך בי"ח קפלן
324 לתמח"ת מרובעים יב ויא דרך בני ברית והשבעה
325 לתמח"ת דרך עד הלום ואיילון
326 לתמח"ת מרובעים ט' וח' דרך בני ברית והשבעה
330 לנתב"ג דרך יבנה, נס ציונה הראשון
333 קו לילה לתל אביב דרך ראשון
349, 350 ו351 קווי חרדים לבני ברק ורמת החייל
לשתי הערים (גם אשדוד וגם נתניה) יש שירות אזורי נרחב מאוד ולשתי הערים יש קווים עוקפים מהפרברים ישר לתל אביב
לנתניה את 635 מבת חפר דרך כפר יונה וכביש 57 ולאשדוד את 340 מבני ע"יש דרך גן יבנה ויבנה
 

Lucifer LightBringer

Well-known member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
ואני עדיין מחכה לקו האישי שלי!!!

666
 

Ccyclist

Well-known member
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?

"בל תחליפון" וטירוף מערכות.

מדדתי את המרחק ממרכז תל אביב, כ 30 ק"מ.

המקבילות מחוץ ללונדון הן עיירות כמו Hadfield, St. Albans, Watford.

בעיירות אלו אין קווי אוטובוס כלשהם למרכז לונדון.

הכי קרוב שמצאתי זה קו אוטובוס מוווטפורד להית'רו.

הקווים המקומיים בעיירות האלו מחברים את התושבים לתחנות הרכבת העיקריות בעיירות וכן לעיירות שכנות.

הרעיון שלכל שכונה או אזור בעיירות האלו צריך להיות קו אוטובוס משלו ללונדון היה מתפרש כטירוף מוחלט במערכת היוממים שמחוץ ללונדון.

ברוב העיירות שמניתי יש פרוזדור מסילתי אחד ללונדון, בוווטפורד יש שניים.

מהתושבים בעיירות הלווין הקרובות מצופה להגיע לתחנות הרכבת בעריהם ולהחליף שם לרכבת ללונדון.

ולנמשל - אני בהחלט מבין שבגלל ההיסטוריה האוטובוסית וריחוק של תחנות הרכבת בנתניה ממרכז העיר יש הגיון מסויים באוטובוסים לתל אביב, תחנות המחלפים מגדילות את ההיצע האוטובוסי. מצד שני - עדיף להזין את תחנות הרכבת ותחנות האוטובוסים הבינעירוניים בתחבורה מקומית טובה במקום לשלוח שפע אוטובוסים מכל שכונה כדי שיכלו את רוב זמנם בפקקי כביש 2.
 
נערך לאחרונה ב:
"בל תחליפון" וטירוף מערכות.

מדדתי את המרחק ממרכז תל אביב, כ 30 ק"מ.

המקבילות מחוץ ללונדון הן עיירות כמו Hadfield, St. Albans, Watford.

בעיירות אלו אין קווי אוטובוס כלשהם למרכז לונדון.

הכי קרוב שמצאתי זה קו אוטובוס מוווטפורד להית'רו.

הקווים המקומיים בעיירות האלו מחברים את התושבים לתחנות הרכבת העיקריות בעיירות וכן לעיירות שכנות.

הרעיון שלכל שכונה או אזור בעיירות האלו צריך להיות קו אוטובוס משלו ללונדון היה מתפרש כטירוף מוחלט במערכת היוממים שמחוץ ללונדון.

ברוב העיירות שמניתי יש פרוזדור מסילתי אחד ללונדון, בוווטפורד יש שניים.

מהתושבים בעיירות הלווין הקרובות מצופה להגיע לתחנות הרכבת בעריהם ולהחליף שם לרכבת ללונדון.

ולנמשל - אני בהחלט מבין שבגלל ההיסטוריה האוטובוסית וריחוק של תחנות הרכבת בנתניה ממרכז העיר יש הגיון מסויים באוטובוסים לתל אביב, תחנות המחלפים מגדילות את ההיצע האוטובוסי. מצד שני - עדיף להזין את תחנות הרכבת ותחנות האוטובוסים הבינעירוניים בתחבורה מקומית טובה במקום לשלוח שפע אוטובוסים מכל שכונה כדי שיכלו את רוב זמנם בפקקים כביש 2.
רק שאתה משווה רחובות עירונים צרים ופקוקים שהנסיעה בהם איטית, לכביש מהיר עם נתיב תחבורה ציבורית לאורכו.

גם נתניה וגם אשדוד הם ערים עם 250 אלף תושבים ופרוורים סמוכים עם 70-150 אלף תושבים נוספים.

מסכים אתך לחלוטין בעניין הרכבת. בפועל- מבנה ומסלול הרכבות והתחנות כרגע בישראל, המחסור בקווים מתבקשים (כמו גהה), ופיזור נקודות העניין בגוש דן מקשים על השינוי של במערכת האוטובוסים ההיסטורית שהתנפחה ככל שגדלו הערים הללו כפרברים של גוש דן.

בעבר הייתה תוכנית לקו BRT בין נתניה לתל אביב כחלק מתוכנית הרק"ל והמטרו שנראה שהוזנח. לכיוון אשדוד היה רק דיבור תיאורטי.

במקרה של אשדוד אפשר לדבר על שלוחה לתוך העיר (שלוחה שכמעט בלתי אפשרי שתמשיך דרומה בגלל תוואי השטח).
במקרה של נתניה מיקום הרכבת לא אידיאל אבל גם לא מרוחק מרוב העיר ומבחינת המרחב הגדול יוצר די במרכז.

צריך לבצע רפורמה מקיפה הן ברכבת עצמה והן בחיבורים בין הרכבת למוצא וליעד.
 

EHP12

Well-known member
בעבר הייתה תוכנית לקו BRT בין נתניה לתל אביב כחלק מתוכנית הרק"ל והמטרו שנראה שהוזנח. לכיוון אשדוד היה רק דיבור תיאורטי.
לא. ה-BRT תוכנן שיקשר בין תחנות הרכבת לשכונות המגורים של העיר. לא כקו לגוש דן.
 
לא. ה-BRT תוכנן שיקשר בין תחנות הרכבת לשכונות המגורים של העיר. לא כקו לגוש דן.
הייתה תוכנית (כעיקרון עדיין יש) של מסלול BRT לאורך כביש החוף שנצבע כקו כתום במפות המקוריות של נתע שעשה סיבוב מעגלי בנתניה (על בסיס זה יש את התוכנית לקו הפנימי).
לפני שנה וחצי הכריזו על קו רק"ל. אח"כ על הארכת המטרו.
 

Ccyclist

Well-known member
רק שאתה משווה רחובות עירונים צרים ופקוקים שהנסיעה בהם איטית, לכביש מהיר עם נתיב תחבורה ציבורית לאורכו.

גם נתניה וגם אשדוד הם ערים עם 250 אלף תושבים ופרוורים סמוכים עם 70-150 אלף תושבים נוספים.

מסכים אתך לחלוטין בעניין הרכבת. בפועל- מבנה ומסלול הרכבות והתחנות כרגע בישראל, המחסור בקווים מתבקשים (כמו גהה), ופיזור נקודות העניין בגוש דן מקשים על השינוי של במערכת האוטובוסים ההיסטורית שהתנפחה ככל שגדלו הערים הללו כפרברים של גוש דן.

בעבר הייתה תוכנית לקו BRT בין נתניה לתל אביב כחלק מתוכנית הרק"ל והמטרו שנראה שהוזנח. לכיוון אשדוד היה רק דיבור תיאורטי.

במקרה של אשדוד אפשר לדבר על שלוחה לתוך העיר (שלוחה שכמעט בלתי אפשרי שתמשיך דרומה בגלל תוואי השטח).
במקרה של נתניה מיקום הרכבת לא אידיאל אבל גם לא מרוחק מרוב העיר ומבחינת המרחב הגדול יוצר די במרכז.

צריך לבצע רפורמה מקיפה הן ברכבת עצמה והן בחיבורים בין הרכבת למוצא וליעד.

העיירות הבריטיות שמניתי הן כולן על סף אוטוסטרדת ה M25, שתיים ליד אוטוסטרדת ה M1 והשלישית ליד ה A1M שהוא כביש מהיר שהוסב לסטנדרטים של אוטוסטרדה.

וווטפורד נמצאת בתוך ה M25 ויש בה אוטובוסים של TFL. האחרות - מחוץ לאוטוסטרדה ההיקפית והכיסוי של TFL.

יש מערכת אוטובוסים בינעירוניים ישירים יחסית בבריטניה, אבל הם משמשים למרחקים גדולים יותר.
 
העיירות הבריטיות שמניתי הן כולן על סף אוטוסטרדת ה M25, שתיים ליד אוטוסטרדת ה M1 והשלישית ליד ה A1M שהוא כביש מהיר שהוסב לסטנדרטים של אוטוסטרדה.

וווטפורד נמצאת בתוך ה M25 ויש בה אוטובוסים של TFL. האחרות - מחוץ לאוטוסטרדה ההיקפית והכיסוי של TFL.

יש מערכת אוטובוסים בינעירוניים ישירים יחסית בבריטניה, אבל הם משמשים למרחקים גדולים יותר.
כדי להכנס ללונדון למעט ה-M4, בטח מכיוון M1/ A1M, יש נסיעה איטית ברחובות צרים.
 

Ccyclist

Well-known member
כדי להכנס ללונדון למעט ה-M4, בטח מכיוון M1/ A1M, יש נסיעה איטית ברחובות צרים.

משלושת העיירות אפשר להגיע ללונדון בכ 25 דקות ברכבת, מה שבר השוואה לרכבת מנתניה לתל אביב.

אגב - ה M4 והמקטעים המוגבלים של ה A40 (עד סוף שנות ה 90 סווגו כחלק מה M40) הם הסיבה שלא בנו כבישים מהירים אל לב העיר מהרדיוס של A406 הצפון מעגלי או גבול אזורים 3-4. לונדון הגיעה עד לאזורים 2-3 על סמך מערכת רכבתית מסועפת שתמכה ביוממים שהתגוררו בבנייה ויקטוריאנית ובניה משנות השלושים. באזורים 4-6 בנו כבישים מהירים למחצה בשנות ה 30 והלאה והיו מספר פרוזדורי שהתאימו למקטעי אוטוסטרדה במפלס הקרקע, אך מנקודה מסויימת על גבול אזורים 3-4 לא היו אופציות פשוטות והאופציה של כבישים עיליים יקרים היתה הפתרון הפרקטי היחיד. אחרי שבנו את ה M4 והמקטע העילי של ה A40 היה חישוב מחדש כי הנזק העירוני מהכבישים האלו גרר התנגדות נרחבת להרחבת השיטה לצירים אחרים. בעיר עם מערכת רכבתית מסועפת התועלת מכבישים כאלו היתה נמוכה.

אגב - גם ב M4 במקטע העילי המהירות החוקית היא 40 מייל לשעה / 70 קמ"ש. זה לא שהצליחו ליצור כביש מהיר שמאפשר 70 מייל לשעה / 110 קמ"ש באופן בטוח לרכבים מודרניים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241028_074421_Maps.jpg
    Screenshot_20241028_074421_Maps.jpg
    KB 424.9 · צפיות: 0
  • Screenshot_20241028_074339_Maps.jpg
    Screenshot_20241028_074339_Maps.jpg
    KB 564.2 · צפיות: 0
  • Screenshot_20241028_074207_Maps.jpg
    Screenshot_20241028_074207_Maps.jpg
    KB 413.7 · צפיות: 0
  • Screenshot_20241028_074606_Maps.jpg
    Screenshot_20241028_074606_Maps.jpg
    KB 349.7 · צפיות: 0
למעלה