מישהו יכול להסביר למה יש כל כך הרבה קווים בין תל אביב לנתניה?

EHP12

Well-known member
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
 

ohadg09

Member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
וזה בלי להוסיף את קווי הצפון של אגד שעוצרים במחלף + קו 635 של קווים מנווה איתמר
לדעתי לוותר על כל קווי השכונות זה לא דבר ריאלי, אבל כן אולי לאחד את 602 ו623, מבדיקה זריזה במרקו ל607 יש ביקוש
611 גם יוצא לכביש 2 בגשר השלום (בניגוד ל605 שיוצא בפולג) ומנסיון אישי הוא מאוד מהיר
 

luisluis

Active member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.

שכחת את 616 שאומנם סופו בפתח תקווה אבל עובר דרך תל אביב ורמת החייל

וזה עוד בלי לכלול קווים לערים קרובות לתל אביב כמו בני ברק עם:
613
614
שאגב עד עכשיו אני לא מבין למה צריך גם את 613 וגם את 614.

טירוף.
 

EHP12

Well-known member
שכחת את 616 שאומנם סופו בפתח תקווה אבל עובר דרך תל אביב ורמת החייל

וזה עוד בלי לכלול קווים לערים קרובות לתל אביב כמו בני ברק עם:
613
614
שאגב עד עכשיו אני לא מבין למה צריך גם את 613 וגם את 614.

טירוף.
ראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהם
 

ohadg09

Member
ראית את ההבדלים בין 613 ל-614? זה מסביר למה צריך את שניהם
ההבדלים לא כאלה משמעותיים
613 נוסע דרך פנחס לבנון, לא עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך אהרונוביץ'
614 נוסע דרך גיבורי ישראל, עוצר בהרצליה ובכפר הירוק ונוסע דרך ז'בוטינסקי ורבי עקיבא
לדעתי כדאי אולי לבטל את 613 לטובת תגבור 614
 

ohadg09

Member
המטרה היא שלכל שכונה יהיה קו לתל אביב:
1. 601: הקו הותיק בין נתניה לתל אביב עוצר בכל תחנה בדרך, כולל כניסה למחלף הסירה ולמתחם שפיים/געש
2. 605: הקו החשוב ביותר בין לתל אביב לנתניה, מדלג על תחנות ולכן נחשב "מהיר" יותר. קיים משנות השבעים
3. 600: נחנך באמצע שנות השמונים. כקו אפילו מהיר יותר מ-605, שנוסע דרך הים בנתניה.
4. 603: שכונת נאות שקד ופנים נורדאו (שכונות עם קהל תחצ גדול) לתל אביב: בוקר בלבד.
5. 602: שכונת האירוסים לתל אביב: בוקר בלבד
6. 604: נתניה- אוניברסיטת תל אביב
7. 606: קרית השרון וותיקים לתל אביב.
8. 607: חלופת בוקר מהירה של 606. עם פחות טיול בשכונות של נתניה
9. 608: קרית השרון ומתחם התעסוקה של נתניה לאבן גבירול (בניגוד לשאר הקווים שעושים ציר נמיר-בגין).
10. 611: נתניה תל אביב דרך רחוב פתח תקווה בנתניה. מטרה לתת שירות לשכונת רמת אפרים.
11. 650: שכונות צפוניות של נתניה רחוב הרצל וירידה לכביש החוף במחלף נתניה. קו חשוב המאפשר דילוג על כל דרום העיר ש-605 לא עושה.
12. 623: עיר ימים ורמת פולג לתל אביב.
13. 615: קו שבעצם מאפשר למטרופולין להפעיל נסיעות חזרה מתל אביב לנתניה כנסיעות שירות: מתל אביב לאזור התעסוקה פולג קרית השרון וותיקים.
14. 699: קו הלילה בין תל אביב לנתניה.
נתניה די דומה לאשדוד בנושא הזה
מאשדוד יש את
280 לסבידור דרך איילון ורובע ד'
281 מרובע טו דרך הרצל לסבידור (ובתל אביב נוסע דרך המסגר ובגין)
284 לראשון לציון (דרך ציר בני ברית, מקביל לבנימין-בן צבי בנתניה)
312 עם מסלול דומה ל280 אבל נוסע דרך השבעה (כביש 44) ומסיים בתמח"ת
313 לרמלה דרך צריפין וראשון לציון
314 לקריית אונו
315 לשיבא
317 לפתח תקווה
319 לתמח"ת דרך בני ברית ואיילון
320 לתמח"ת דרך בני ברית והשבעה
321 לתמח"ת מהשכונות הדרומיות והמזרחיות דרך השבעה
322 לרמת החייל מהאזורים החרדיים של אשדוד דרך ראשון לציון
323 לרמלה דרך בי"ח קפלן
324 לתמח"ת מרובעים יב ויא דרך בני ברית והשבעה
325 לתמח"ת דרך עד הלום ואיילון
326 לתמח"ת מרובעים ט' וח' דרך בני ברית והשבעה
330 לנתב"ג דרך יבנה, נס ציונה הראשון
333 קו לילה לתל אביב דרך ראשון
349, 350 ו351 קווי חרדים לבני ברק ורמת החייל
לשתי הערים (גם אשדוד וגם נתניה) יש שירות אזורי נרחב מאוד ולשתי הערים יש קווים עוקפים מהפרברים ישר לתל אביב
לנתניה את 635 מבת חפר דרך כפר יונה וכביש 57 ולאשדוד את 340 מבני ע"יש דרך גן יבנה ויבנה
 

Ccyclist

Well-known member
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?

"בל תחליפון" וטירוף מערכות.

מדדתי את המרחק ממרכז תל אביב, כ 30 ק"מ.

המקבילות מחוץ ללונדון הן עיירות כמו Hadfield, St. Albans, Watford.

בעיירות אלו אין קווי אוטובוס כלשהם למרכז לונדון.

הכי קרוב שמצאתי זה קו אוטובוס מוווטפורד להית'רו.

הקווים המקומיים בעיירות האלו מחברים את התושבים לתחנות הרכבת העיקריות בעיירות וכן לעיירות שכנות.

הרעיון שלכל שכונה או אזור בעיירות האלו צריך להיות קו אוטובוס משלו ללונדון היה מתפרש כטירוף מוחלט במערכת היוממים שמחוץ ללונדון.

ברוב העיירות שמניתי יש פרוזדור מסילתי אחד ללונדון, בוווטפורד יש שניים.

מהתושבים בעיירות הלווין הקרובות מצופה להגיע לתחנות הרכבת בעריהם ולהחליף שם לרכבת ללונדון.

ולנמשל - אני בהחלט מבין שבגלל ההיסטוריה האוטובוסית וריחוק של תחנות הרכבת בנתניה ממרכז העיר יש הגיון מסויים באוטובוסים לתל אביב, תחנות המחלפים מגדילות את ההיצע האוטובוסי. מצד שני - עדיף להזין את תחנות הרכבת ותחנות האוטובוסים הבינעירוניים בתחבורה מקומית טובה במקום לשלוח שפע אוטובוסים מכל שכונה כדי שיכלו את רוב זמנם בפקקים כביש 2.
 

חעחעחע11

Active member
מערך קווים בזבזני ומיותר, כ״כ הרבה קווים בתדירות נמוכה שנוסעים לרוב די ריקים, במקום להפנות את התשומות לקווים התדירים שסובלים מהרבה אי ביצועים (הרבה פעמים לטובת ביצוע קו פחות תדיר כגון 623).
אפשר לצמצם את הקווים האלה מ-12 ללפחות 5 קווים, בשביל לצמצם פגיעה בשכונות אפשר לשנות חלק מהמסלולים של הקווים התדירים, ככה יהיה פחות בזבוז ויותר שירות. וכמובן לתגבר את השירות העירוני בהתאם.
 

ohadg09

Member
מערך קווים בזבזני ומיותר, כ״כ הרבה קווים בתדירות נמוכה שנוסעים לרוב די ריקים, במקום להפנות את התשומות לקווים התדירים שסובלים מהרבה אי ביצועים (הרבה פעמים לטובת ביצוע קו פחות תדיר כגון 623).
אפשר לצמצם את הקווים האלה מ-12 ללפחות 5 קווים, בשביל לצמצם פגיעה בשכונות אפשר לשנות חלק מהמסלולים של הקווים התדירים, ככה יהיה פחות בזבוז ויותר שירות. וכמובן לתגבר את השירות העירוני בהתאם.
לפי מרקו ב607 ו603 יש בערך 26 נוסעים בנסיעה בממוצע
ב602 ו623 יש לדעתי בסביבות 11 נוסעים ובגלל המסלול הדי דומה אפשר אולי לאחד אותם
 

connex

Active member
לא מבין את ההיגיון של בערך 12 קווים אם ספרתי נכון?
גם באשדוד יש המון קווים לתל אביב. חלקם חלופות, חלקם קווים סדירים וחלקם עם לוח זמנים לא ברור.
אני חושב שהמושג "תחנה מרכזית" כבר לא רלוונטי לימינו שכל הישובים גדלו או בשלבי גדילה והתרחבות ממה שהיה בשנות ה50-80. חושב שבעיר גדולה צריכים להיות 10 מסופים ובעיר בינונית בין 4-6 כשמהמסופים האלו יצאו קווים עירוניים ובין עירוניים. במצב קיים יכולים לבטל חלק מהחלופות, לתגבר את הקווים העירוניים למרכז העיר שממנו ייצאו אוטובוסים במספור ראשי לתל אביב (או שניים שלושה אם מדובר על מסופים אחרים בעיר כגון מסוף 2000,כרמלית, רדינג או קלצ'קין)
 
ריבויי קווים כזה הוא תוצאה של תת פיתוח של הרכבת שרק היום מתחילה להתאים את עצמה לכמויות הביקוש (וגם זה לא מושלם).
המקרה של נתניה הוא בדיוק המקום ליישם את מודל ההחלפות ההיררכי שעולה לדיון בפורום. כאן הוא מתאים הרבה יותר מאשר בפריפריה. אבל אם נבטל את כל הקווים המיותרים ונשאיר 5 קווים ראשיים האם הרכבת תהיה מסוגלת לספק מענה מספיק טוב לביקושים?
 

ohadg09

Member
ריבויי קווים כזה הוא תוצאה של תת פיתוח של הרכבת שרק היום מתחילה להתאים את עצמה לכמויות הביקוש (וגם זה לא מושלם).
המקרה של נתניה הוא בדיוק המקום ליישם את מודל ההחלפות ההיררכי שעולה לדיון בפורום. כאן הוא מתאים הרבה יותר מאשר בפריפריה. אבל אם נבטל את כל הקווים המיותרים ונשאיר 5 קווים ראשיים האם הרכבת תהיה מסוגלת לספק מענה מספיק טוב לביקושים?
לדעתי השלב הראשון צריך להיות קודם הנגשה של תחנות הרכבת ותחנות האוטובוס במחלף וקישור ביניהן לרחוב הרצל, כרגע מהתחנה המרכזית למחלף (לא כולל הרצל למרות שגם את המעבר מהרצל לשם אפשר לשפר) יש רק את קווים 43 ו44 של קווים שממשיכים אחר כך ללב השרון, הבעיה העיקרית אם כבר היא בכיוון השני איפה שאין תחנת אוטובוס קרובה על כביש 57 וזה דורש חצייה מאוד לא נוחה במחלף (כבר פספסתי ככה כמה אוטובוסים)
לדעתי זה יכול להיעשות באמצעות כמה דברים
א. גשר/מנהרה בין התחנות בשני הכיוונים
ב. קו פנימי בנתניה דרך כביש 2, משהו בסגנון תחנה מרכזית - מחלף נתניה - גשר השלום - גיבורי ישראל - מחלף נתניה - תחנה מרכזית
ג. הסדרת המעבר בין תחנת הרכבת למחלף + להסיט את קווי האוטובוס האיזורים לנתניה שיעברו דרך המחלף אחרי הרכבת
אי אפשר לדרוש מהנוסעים החלפה כשהיא לא נוחה
 
למעלה