מישהו יכול להסביר למה יש כל כך הרבה קווים בין תל אביב לנתניה?

Ccyclist

Well-known member
לא כל כך מכירה את נתניה.
אבל לפני כמה שנים קרובת משפחה מבוגרת היתה צריכה להגיע ללניאדו מתל אביב. בדקתי איזה אוטובוס צריך כדי להגיע לשם, תדירות משך נסיעה וכו'. לאחר הבירור היה ברור שצריך להסיע את הגברת.

לפי גוגל ( חיפשתי מלניאדו ) - 60 או 65 לתחנת אוטובוס באזור התעשייה כ 200 מטר מתחנת הרכבת נתניה.

מה שמעצבן הוא שאין קו ממש מהרכבת לבית החולים.

בבית החולים יש קווים שיעדם תחנת ספיר המרוחקת, המודל הישראלי דורש הרי שהקישור שנראה הכי נכון יהיה לנקודת ההחלפה הכי רחוקה.

בעיה בחזור - הקווים נוסעים בכיוונים מנוגדים ברחוב הרב מימון שמחוץ לבית החולים. אני מניח שגם זה כלל גדול בתורת טרטור הנוסעים. חס וחלילה להציע שני קווי חזור באותו הכיוון כשאפשר למקם אותם משני עברי הרחוב. מה ש"משובח" בשיטה הוא שאפשר להגיע על בסיס 60-65 אבל בחזור הקו השני באותה התחנה נוסע לשכונות, לא למרכז העיר ולרכבת. יש "מבחר" אבל רק אחד הקווים רלבנטי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241028_110244_Maps.jpg
    Screenshot_20241028_110244_Maps.jpg
    KB 704 · צפיות: 1

EHP12

Well-known member
זה מסביר מדוע עדיף להפעיל 13 קווי יום מכל נקודה בנתניה לתל אביב במקום להזין את תחנות הרכבת,, התחנה המרכזית, תחנות המחלפים ואולי קו אזורי או שניים.

זה גם מסביר את ריבוי הקווים למרכז האוניברסיטאי באריאל.

לחברות לא משתלם להפעיל מספר מצומצם של קווים מזינים חזקים עם קילומטראז' נמוך כאשר הן יכולות להפעיל שלל קווים חלשים לעשרות יעדים.

בקצב הזה תראו קווים לאילת מכל מקום בארץ רק כי מודל התשלום לפי קילומטרים יעודד את זה.

ברשת הגיונית אם יש 13 מסלולים עירוניים הגיוניים בתוך עיר כלשהי - הם יזינו תחנות בינעירוניות.

זה גם מסביר מדוע החברות ששות להפעיל קווי דלת לדלת וקווי יוממים למיניהם - הסעות פרטיות הפוגעות בתפקוד הרשת בכללותה.
לא. אתה טועה ומטעה, הפעלה של קווי נתניה תל אביב היא קשוחה למדי. הרבה יותר מהקווים העירוניים. הקווים עוברים כל פקק אפשרי בדרך ל-601 יכול לעשות את המסלול שלו בשעתיים. במטרופולין שמפעילה את השירות הבינעירוני בנתניה יש מצוקת נהגים מאז שנכנסו לשם. באקסטרה ולפני זה באג"ת (אג"ת נתניה ואקסטרה נתניה זה אותם אנשים). אין. גם כל עוד אין מסילה רביעית שתאפשר הגדלת תדירות הרכבות, עדיין אוטובוסים יהיו דרך מועדפת להגעה לתל אביב אצל חלק גדול מהאנשים.

למפעילות משתלם להפעיל קווים שהנהיגה שלהם קלה. תחשוב איזה מסלולים ובאיזה שעות אתה מוכן לנהוג ואיזה לא.
 

ohadg09

Active member
לא. אתה טועה ומטעה, הפעלה של קווי נתניה תל אביב היא קשוחה למדי. הרבה יותר מהקווים העירוניים. הקווים עוברים כל פקק אפשרי בדרך ל-601 יכול לעשות את המסלול שלו בשעתיים. במטרופולין שמפעילה את השירות הבינעירוני בנתניה יש מצוקת נהגים מאז שנכנסו לשם. באקסטרה ולפני זה באג"ת (אג"ת נתניה ואקסטרה נתניה זה אותם אנשים). אין. גם כל עוד אין מסילה רביעית שתאפשר הגדלת תדירות הרכבות, עדיין אוטובוסים יהיו דרך מועדפת להגעה לתל אביב אצל חלק גדול מהאנשים.

למפעילות משתלם להפעיל קווים שהנהיגה שלהם קלה. תחשוב איזה מסלולים ובאיזה שעות אתה מוכן לנהוג ואיזה לא.
נסעתי לפני שבועיים ב605 שלקח לו שעתיים
 
למעלה