מישהו קרא? קורא?

כי הוא לא אומר הרבה על הפילוסופיה שלו

אלא רק על חיבוריו על התלמוד (אא"כ שם נמצאת גם פילוסופיה) וכ"כ הוא אומר שהוא לא חידש לו דבר. נראה לי שאם ל' היה מכיר בגדולתו הוא היה משתדל יותר להיות איתו בקשר. בתכלס זה לא פרח. אבל אולי אם אקרא את לוינס אשנה את דעתי.
 
אוקיי אבל בסופו של דבר ל' אמר

"בשעה זו לא קיים פילוסוף גדול בעולמה של היהדות. בין החיים אוכל להזכיר רק שם אחד שאי-אפשר להגיד שלמדתי ממנו משהו ... "
 

iricky

New member
ברור ששווה לבדוק זאת

אבל איך נבדוק אם הכל מיסתורין ושמועות? כל עוד עדותם של לוינס ורוזנברג אינה ניתנת לבדיקה היא כשלעצמה אינה עושה עלי שום רושם. וההשוואה שלך לדמותו של ר' עקיבא ממש לא סבירה. ר' עקיבא הוא דמות חיה ובועטת בכל רחבי התלמוד וספיחיו, והמיתוסים והאגדות סביבו הם רק בגדר פרפראות לעיקר, ואילו כאן אין שום עיקר.

והמעט שקראתי מלוינס ועליו לא הותיר בי רושם של הוגה גדול במיוחד. את ר' מאיר שמחה הכהן על התורה ניסיתי לקרוא בעקבות ליבוביץ - יש לי אותו בבית - אבל מעבר לכמה עמודים לא הצלחתי. הוא לא משורש נשמתי.
 

שיוש82

New member
אני לא יכול לגלות

סתם! שמעתי על זה מגודמן עצמו אבל כאמור כששאלתי אותו מה היה ההקשר הוא התחמק
 
אתה יכול לקחת גם את הספר פו הדוב

ולעשות ממנו ספר עם סודות עמוקים ורזים. למעשה היה מי שעשה זאת "הטאו של פו" וכאלה.
 
בעניין הקשר של האל עם בני אדם

הוא אומר דברים שאני אומר הרבה זמן.
הוא עושה אנלוגיה לבעיה הפסיכופיזית. דהיינו כמו שזה יתכן גם זה יתכן. ישנם הרבה דברים שלא יתכנו מבחינת ההגיון שלנו ואעפ"כ הם מתרחשים במציאות.
ראה מסוף עמוד 113 ואת סיכום הדברים בתחילת עמוד 118.
 
למעלה