מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?
והנה דוגמא מאוד קטנה ומקומית לסיבוך של הרשת
דברים שאפשר לתקן בצורה קלה:
1) יש רחוב בשם עמל, בדיוק בין גדנ"ע ונח"ל, ובאותו המרחק משתי התחנות החד-כיווניות. אז מדוע לא לקרוא לתחנה "עמל" בשני הכיוונים?
2) כניסה לרחוב יואב רק בנסיעה לכיוון מזרח. גם מבלבל כי מי שיעדו רחוב יואב עשוי להשאר על האוטובוס ולא לרדת בזמן (כי זכר את המסלול ההפוך).
לגבי 2, ארחיב בהודעה הבאה.
מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?
מישהו במוריה צריך להחליט לגבי התפקיד של קו 3 (וגם קו 8, שיש לי ספקות לגבי נחיצותו במתכונת הנוכחית הארוכה שלו).
קו 3 נראה כמו צירוף של כל מיני קווים שכונתיים ואולי בגלל זה הוא ממשיך להכנס לרחוב יואב. אבל אם מטרתו להכנס לשכונות ולא לשמש כקו ראשי, אז רצוי שיכנס לרחוב יואב בשני הכיוונים (גם אם מדובר ברחוב חד סטרי - אפשר לעשות את אותו הכיוון בשני כיווני הנסיעה).
אבל אם מחליטים שקו 3 צריך להיות קו חוצה-עיר ראשי, אז שלא יכנס לרחוב יואב כלל. במרחק של 120 מ' מהתחנה הקיימת בשד' ההגנה יש שירות תדיר יותר וישיר יותר באמצעות המטרונית, קו 3 וקו 5/5א. ראו מפה מצורפת (תודה לאתר המפות הממשלתי).
לי נראה שהכניסה לרחוב יואב היא כניסה "פוליטית" - הסטה מיותרת של הקו שבא להראות ש"הנה, אנחנו נותנים שירות ברחוב יואב". הרי אם באמת היה צורך ממשי להגיע עד רחוב יואב, היו מפעילים את הקו ברחוב בשני כיווני הנסיעה.