מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
שהתחבורה הציבורית באירופה טובה

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
שהתחבורה הציבורית באירופה טובה
היא טובה או אפילו מעולה במטרופולינים הגדולים, וגם שם אם קורים בין השורות את רוכב האופניים ואת אלנטן רואים שלא הכל נוצץ.
אבל בערים הקטנות ובישובים המרוחקים ובשמורות טבע (לא מדבר על שוויץ) או איי יון,
התח"ץ ממש לא יותר טוב מישראל.


אגב, גם באוסטרליה מחוץ למטרופולינים היא לא משהו ויש הרבה שיטענו שאפילו במטרופולין מלבורן היא די על הפנים.

להגיע מפרבר, שהרבה פעמים זה בעצם עיר לכל דבר בעלת כמה עשרות אלפי תושבים, לפרבר אחר במלבורן אם הם לא על אותה זרוע של רכבת הפרברים החשמלית הכבדה
צריך לנסוע למרכז, או לריצ'מונד שהוא פרבר ענק צמוד למרכז (מרחק 3 דקות בדיוק ברכבת מהמרכז וברגל פחות מ-25 דקות הליכה רגועה)
ושם להחליף.
כמובן שגם הטרמים לא מכסים אפילו חצי מהפרברים אלא רק את המרכז ואת הפרברים בטבעת הראשונה וקצת מהשניה.
יש בערך 3 או 4 טבעות של פרברים המקיפים את מלבורן.

מה שברכב פרטי אפילו בשעות הלחץ עשוי לקחת רק 20 עד 25 דקות נסיעה בין פרבר X ל-Y שלא על אותה זרוע, בתח"ץ יקח לך לפחות שעה וחצי.
5 עד 10 דקות הליכה לתחנת הרכבת הפרברית הקרובה, 3 דקות המתנה (לא בסופ"ש, שם התדירות היא בין פעם ב-20 דקות לפעם ב-30 דקות)
ועוד 25 דקות נסיעה למרכז. החלפת רציף לוקחת את השתי דקות שלה? לוקחת.
המתנה של 3 דקות לרכבת ליעד? בהחלט. עוד 30 דקות נסיעה ליעד .(אני מדבר על פרבר בטבעות השלישית והרביעית. על כל זרוע מבין 16 "זרועות"
הפרברית החשמלית הכבדה של מלבורן יש בין 12 ל-40 תחנות, תלוי באורך הזרוע).

אז מה היה לנו? 73 דקות מדלת לרציף התחנה בפרבר היעד. עוד 5 עד 10 דקות הליכה וקבלנו את השעה וחצי.


בשנת 2001 כשהייתי בה, לא היו רכבות הקפיות ולא היו אוטובוסים הקפיים. לכל היותר אוטובוסים בין שניים שלושה פרברים צמודים עם קישור לתחנות הרכבת הפרבריות של אותם פרברים.
 

down under

New member
קוראים (אם קורים ---> אם קוראים)

שהתחבורה הציבורית באירופה טובה
היא טובה או אפילו מעולה במטרופולינים הגדולים, וגם שם אם קורים בין השורות את רוכב האופניים ואת אלנטן רואים שלא הכל נוצץ.
אבל בערים הקטנות ובישובים המרוחקים ובשמורות טבע (לא מדבר על שוויץ) או איי יון,
התח"ץ ממש לא יותר טוב מישראל.


אגב, גם באוסטרליה מחוץ למטרופולינים היא לא משהו ויש הרבה שיטענו שאפילו במטרופולין מלבורן היא די על הפנים.

להגיע מפרבר, שהרבה פעמים זה בעצם עיר לכל דבר בעלת כמה עשרות אלפי תושבים, לפרבר אחר במלבורן אם הם לא על אותה זרוע של רכבת הפרברים החשמלית הכבדה
צריך לנסוע למרכז, או לריצ'מונד שהוא פרבר ענק צמוד למרכז (מרחק 3 דקות בדיוק ברכבת מהמרכז וברגל פחות מ-25 דקות הליכה רגועה)
ושם להחליף.
כמובן שגם הטרמים לא מכסים אפילו חצי מהפרברים אלא רק את המרכז ואת הפרברים בטבעת הראשונה וקצת מהשניה.
יש בערך 3 או 4 טבעות של פרברים המקיפים את מלבורן.

מה שברכב פרטי אפילו בשעות הלחץ עשוי לקחת רק 20 עד 25 דקות נסיעה בין פרבר X ל-Y שלא על אותה זרוע, בתח"ץ יקח לך לפחות שעה וחצי.
5 עד 10 דקות הליכה לתחנת הרכבת הפרברית הקרובה, 3 דקות המתנה (לא בסופ"ש, שם התדירות היא בין פעם ב-20 דקות לפעם ב-30 דקות)
ועוד 25 דקות נסיעה למרכז. החלפת רציף לוקחת את השתי דקות שלה? לוקחת.
המתנה של 3 דקות לרכבת ליעד? בהחלט. עוד 30 דקות נסיעה ליעד .(אני מדבר על פרבר בטבעות השלישית והרביעית. על כל זרוע מבין 16 "זרועות"
הפרברית החשמלית הכבדה של מלבורן יש בין 12 ל-40 תחנות, תלוי באורך הזרוע).

אז מה היה לנו? 73 דקות מדלת לרציף התחנה בפרבר היעד. עוד 5 עד 10 דקות הליכה וקבלנו את השעה וחצי.


בשנת 2001 כשהייתי בה, לא היו רכבות הקפיות ולא היו אוטובוסים הקפיים. לכל היותר אוטובוסים בין שניים שלושה פרברים צמודים עם קישור לתחנות הרכבת הפרבריות של אותם פרברים.
קוראים (אם קורים ---> אם קוראים)
 
וגם הערים הגדולות באירופה לא ניתנות להשוואה ל

שהתחבורה הציבורית באירופה טובה
היא טובה או אפילו מעולה במטרופולינים הגדולים, וגם שם אם קורים בין השורות את רוכב האופניים ואת אלנטן רואים שלא הכל נוצץ.
אבל בערים הקטנות ובישובים המרוחקים ובשמורות טבע (לא מדבר על שוויץ) או איי יון,
התח"ץ ממש לא יותר טוב מישראל.


אגב, גם באוסטרליה מחוץ למטרופולינים היא לא משהו ויש הרבה שיטענו שאפילו במטרופולין מלבורן היא די על הפנים.

להגיע מפרבר, שהרבה פעמים זה בעצם עיר לכל דבר בעלת כמה עשרות אלפי תושבים, לפרבר אחר במלבורן אם הם לא על אותה זרוע של רכבת הפרברים החשמלית הכבדה
צריך לנסוע למרכז, או לריצ'מונד שהוא פרבר ענק צמוד למרכז (מרחק 3 דקות בדיוק ברכבת מהמרכז וברגל פחות מ-25 דקות הליכה רגועה)
ושם להחליף.
כמובן שגם הטרמים לא מכסים אפילו חצי מהפרברים אלא רק את המרכז ואת הפרברים בטבעת הראשונה וקצת מהשניה.
יש בערך 3 או 4 טבעות של פרברים המקיפים את מלבורן.

מה שברכב פרטי אפילו בשעות הלחץ עשוי לקחת רק 20 עד 25 דקות נסיעה בין פרבר X ל-Y שלא על אותה זרוע, בתח"ץ יקח לך לפחות שעה וחצי.
5 עד 10 דקות הליכה לתחנת הרכבת הפרברית הקרובה, 3 דקות המתנה (לא בסופ"ש, שם התדירות היא בין פעם ב-20 דקות לפעם ב-30 דקות)
ועוד 25 דקות נסיעה למרכז. החלפת רציף לוקחת את השתי דקות שלה? לוקחת.
המתנה של 3 דקות לרכבת ליעד? בהחלט. עוד 30 דקות נסיעה ליעד .(אני מדבר על פרבר בטבעות השלישית והרביעית. על כל זרוע מבין 16 "זרועות"
הפרברית החשמלית הכבדה של מלבורן יש בין 12 ל-40 תחנות, תלוי באורך הזרוע).

אז מה היה לנו? 73 דקות מדלת לרציף התחנה בפרבר היעד. עוד 5 עד 10 דקות הליכה וקבלנו את השעה וחצי.


בשנת 2001 כשהייתי בה, לא היו רכבות הקפיות ולא היו אוטובוסים הקפיים. לכל היותר אוטובוסים בין שניים שלושה פרברים צמודים עם קישור לתחנות הרכבת הפרבריות של אותם פרברים.
וגם הערים הגדולות באירופה לא ניתנות להשוואה ל
לארץ. לא רק בגודלן אלא גם במרכזיותן וכמות התיירים ואנשי העסקים בהם.
 

טשאפק 2

New member
הרכבת שובתת חצי מהזמן ומאחרת בחצי השני

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
הרכבת שובתת חצי מהזמן ומאחרת בחצי השני
יש יותר מדי שיבושי-עבודה ויותר מדי איחורים, אין ספק, אבל הרבה-הרבה פחות ממה שאנשים חושבים.

לגבי הוויכוח למעלה מוניות שירות\אוטובוסים אכן קיימת התפיסה בקרב משתמשי מוניות שירות שהן הרבה יותר מהירות כי האוטובוס "עוצר במיליון תחנות". אולי זה נכון במקומות מסוימים אבל באחרים לא, וחבל שאנשים לא בודקים.

כמו כן רבים, שבכלל לא מנסים את האוטובוס, לא מודעים לכך שהמחיר אינו אותו מחיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה