מי מסתמך על הרמב"ם?

אפשר להסכים עם דבר מסויים שאדם אמר

מבלי להסכים עם כל מה שהוא אמר. זאת כל ההשוואה.
 

arriy80

New member
נכון, אך תקרא שוב

לא לכך התכוונתי. כתבתי שאם סומכים על הרמב"ם להגדרת היהדות, יש להתיחס לכל ההגדרה, ולא רק לחלק שנוח בה. (אלא אם יש מישהו שמוסמך כמוהו, אך חולק עליו בנקודה מסויימת)
 

arriy80

New member
כך נראה למי שלא למד עליה

תקראי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות על הידע הרב שבתורה, על ההבטחות של התורה, ותראי שלא ייתכן שהתורה נכתבה ע"י אנשים, גם לא ע"י משה. המסקנה שעולה מדבריהם התורה נכתבה ע"י בורא העולם.
 
דוקא אני מרבה להסתמך על דברי הרמבם

שראה שיבוש גדול בכל ספרי התורה מלבד אותו ספר שמצא במצרים בכתיבת בן אשר. דבר המסביר איך כזב הרמבם שכאילו ``ושמעו לקולך`` נאמר אחר אומרו ``והן לא יאמינו לי`` בהיות ופיו ענה בו שאין גירסתינו בתנך אמיתית אלא משובשת ובידו הגירסה הנכונה והמתוקנת
 
התורה ניתנה בפירושה למשה ?

אחת דיבר יהוה במפורש במצות ``קידוש בכורות`` אולם שתיים זו שמעתי מפי הסלפן הגדול מצוות ``פדיון פטר רחם`` ואם עדיין לא נתכהן אהרן, בהכרח שנתכוון לשלשל את כסף הפדיון לכיסו. ואף כי תלה מצוה זו בבואם לארץ עכ``ז הספיק לגבות את כסף פדיונם עוד במדבר
 
חוצפת הרועה הנאמן

מישרת ההוראה והשיפוט ניתנו מלכתחילה בידי בכורי ישראל. שנאמר ``ואלא המשפטים אשר תשים לפניהם-הזקנים שעלו עימו להר`` ואעפ``כ ``ואל הזקנים אמר..הנה אהרן וחור עמכם מי בעל דברים יגש אליהם`` שעשה את הזקנים סדרנים של אהרן וחור.
 
דרך הרמב"ם

דרך האמצע שביל הזהב כל הדרכים קשורות המטרה מקדשת כל אמצעי ובסופו של דבר הכול מסתדר לא משנה מאיזה כיוון ומאיזה זווית הכול לטובה אבל בהחלט יש דברים שניתן למנוע בתור חילוני אני מנסה למצוא את דרכי בחיים אבל בהחלט הכול מכשיל אי אפשר לעשות הרבה חייבים להמשיך בחיים למרות הכול ודיברת בם תתחיל לירות תורה אך דע שיש דרך נכונה לפעמים צריך לעשות מצוות מעשים טובים דברים חיובים תורמים ולפעמים גם לא הכי טובים על מנת לשמור ולהגן על האיזון הנכון בחיים והחיים מכתיבים בריאות אושר ואריכות ימים
 

tamarhp

New member
המטרה מקדשת כל אמצעי?

חמוד, התבלבלת - זה משפט של הנצרות...
 

arriy80

New member
נוח להתעלם...

במקום להתיחס לטענות העיקריות, מביאים דחיות צדדיות, שגדולי ישראל כבר היחסו אליהם. קשה להתמודד עם דעתו של הרמב"ם לגבי תורה מהשמים, סמכות חז"ל לדרוש, גדולתם של חז"ל וסמכותו של התלמוד. יותר קל להביא ענין צדדי כדי להפגין ידע
 

arriy80

New member
ממש ממש חשוב

מפני שכמו שכתבת "המקור הוא דף". כנראה שהתכוונת לתורה שבכתב. אני חושב שזה מאד משנה את ההבנה. אם נתיחס לעיקר האמונה, שהתורה שבכתב מהאלוקים נכתבה מילה במילה, אז ההתיחסות תהיה שונה. אם אחד מעיקרי האמונה הוא שהתורה שבע"פ ניתנה והועברה לצד התורה שבכתב, הרי נקבל משמעות שונה מאד לתורה שבכתב. כל עיקרי האמונה יוצרים הגדרה של מסגרת. מי שמאמין בהם, הרי הגדרת המסגרת ברורה לו. הנקודות שהבאתי בתחילת השרשור, גורמות להסתכלות אחרת על היהדות, התורה שבכתב ושבע"פ, מסורת התורה, וחז"ל. למה זה לא חשוב?
 

arriy80

New member
זה באמת עיקר מאד בסיסי.

השאלה האם התורה נכתבה ע"י אלוקים, או לא, היא הבסיס לאמונת היהדות המקורית. ההוכחות שלא ייתכן שמשה רבינו "המציא" את הכתוב, נמצאות באתר "ערכים" ו"הדברות". מי שירצה להבין אותם, ולדון עליהם באובייקטיביות, מוזמן לבקר שם ולקרוא אותם. ובאובייקטיביות - אני מתכוון - בלי הפחד והזלזול ממחבתות
, אלא דיון עניני ובוגר על הדברים.
 

rachel437

New member
אובייקטיביות

מי שרוצה להיות אוביקטיבי, שייכנס גם לאתרים כמו "דעת אמת" ו"חופש". בלי הפחד והזלזול מהאמת.
 
אין כזה דבר אובייקטיביות צאו מזה

לכל אחד יש דעה, פשוט כי אנחנו בני אדם. בכל אתר יש אג'נדה מסויימת, כי מישהו עומד מאחורי האתר הזה ואף אחד לא סטרילי. זה בסדר וזה לגיטימי (ובלתי נמנע) אבל לא צריך להתכחש לזה.
 
למעלה