מכתב ששלחתי למכבי, בשאיפה שיגיע לעיניי מזרחי:

waviram

New member
מכבי כבר לא תובעת דיבה

ימי תביעות הדיבה נמצאים בהיסטוריה העתיקה של המועדון. המדיניות החדשה כלפי התקשורת היא להיות נחמדים ולקוות שהנחמדות תקטין את העליהום התקשורתי.
 
אקסיומה חדשה?

על סמך מה החלטת??

מכבי תתבע ועוד איך כשיהיה לה קייס.

הנחמדות הזו שאתה מדבר עליה לא קיימת , יש עיתונאים שמתחנפים למכבי ויש כאלה שלא , מה לעשות שבמכבי עצמה אין תמימות דעים ויש הדלפות על ידי גורמי הנהלה שלא מרוצים בהכרח מהשליטה הנוכחית.
 

waviram

New member
עובדתית זה נכון

אתה טוען שהסיבה היא שאין למכבי קייס? אני טוען שהסיבה היא שאין למכבי כוח לדברים האלה... אין מה לעשות, שמעון התעייף.

שמת לב שמכבי בוחרת לשלוח את האנשים שלה להתראיין דווקא באתר שמנגח אותה כל שני וחמישי, ודווקא אצל הכתב שמוביל את הניגוח הזה?

כמה דוגמאות:

http://sports.walla.co.il/?w=/7/1885585
הלינק|http://sports.walla.co.il/?w=/7/2556940

לפני 20 שנה היו מחרימים את הכתב הזה ודואגים שיפטרו אותו. היום זה כבר עסק אחר...
 
עובדתית מה שנכון זה

שמה שמתפרסם על מכבי הן עובדות אחרת המפרסם היה חוטף תביעה , פשוט אי אפשר לתבוע על פרסום אמת.

איזו מן הוכחה זו שמכבי מתראיינת לכתב הזה? נראה לך יותר הגיוני שהנהלת מכבי תתראיין אצל מי שמפרסם עליה שקרים כדי להוציא אותה רע?

לדעתי האמת יותר מורכבת , חלק ממה שהוא מפרסם זה באישור מכבי , הבעיה של מכבי זה החלק שהיא לא שולטת עליומה לעשות יש לו אג'נדה משלו.

מצטער , אולי לא תאהב את זה , אבל גרינוולד לדעתי לפחות זו רמה אחרת של כתיבה , רמה אחרת של תחקיר ,הרבה יותר רציני מכל כתב ישראלי אחר , הם יודעים שלא יצא להם שום דבר מלריב איתו.
 

waviram

New member
לא מבין את הלוגיקה שלך

אם לא תובעים דיבה, זה אוטומטית הופך את הדברים לאמת?

ישנן מהדורות עיתון שלמות שעוברות בלי תביעות דיבה. זה אומר שכל מה שכתוב בעיתון זה אמת?!

מכבי בעידן פיני גרשון ניסתה ללכת מול כתבים של אתרי אינטרנט בכוח, ראש בראש. זה לא הלך. עכשיו מנסים לחלק סוכריות כדי להמתיק את המכה. אין כאן שום קשר לאמת או לעובדות, הכל עניין של יחסי ציבור.

עם החלק האחרון של המשפט האחרון אני מסכים - מכבי מבינים שלא יצא להם כלום מלריב עם אוהד גרינוולד בפרט ועם כתבים אחרים בכלל, לכן הם לא נכנסים למלחמות האלה. מכאן ועד שכל מה שהכתבים כותבים הוא אמת מבוססת עובדות - הדרך ארוכה...
 
עם ההנהלה הפרנואידית של מכבי בהחלט היו תובעים

אם אלה היו שקרים ,גרינוולד פרסם על מכבי דברים די חמורים כולל פרטים של חוזים , כולל נקודות שמוציאות את מכבי קטנונית , קמצנית ומה לא.

גם אם הנהלת מכבי היתה פחות נקמנית , ונניח שהם לא היו בראש של תביעות , אתה לא מתראיין אצל מי שמלכלך עליך שקרים , אתה מתראיין אצל כל אחד אחר.
מה גם שגרינוולד יחסית תומך בתיאוריות שלו.

לא מבין את הלוגיקה שלי? זה בסדר אני בטח לא מבין את שלך.
 
עם ההנהלה הפרנואידית של מכבי בהחלט היו תובעים

אם אלה היו שקרים ,גרינוולד פרסם על מכבי דברים די חמורים כולל פרטים של חוזים , כולל נקודות שמוציאות את מכבי קטנונית , קמצנית ומה לא.

גם אם הנהלת מכבי היתה פחות נקמנית , ונניח שהם לא היו בראש של תביעות , אתה לא מתראיין אצל מי שמלכלך עליך שקרים , אתה מתראיין אצל כל אחד אחר.
מה גם שגרינוולד יחסית תומך בתיאוריות שלו.

לא מבין את הלוגיקה שלי? זה בסדר אני בטח לא מבין את שלך.
 

waviram

New member
וזאת אקסיומה?

אז איך אתה מסביר את זה שהנהלת מכבי מתראיינת דווקא אצל הכתב שיש לו אג'נדה ברורה נגדה?

לדעתי יכולות להיות שתי סיבות: האחת - כמו שכתבתי, ניסיון לרכך את הכתבות. השנייה (תיאוריית קונספירציה) - הכתב הזה מחזיק את הנהלת מכבי בביצים עם מידע שיש לו על המועדון (סתם דוגמא - קשרים ישירים שהיו למועדון עם עסקיו של מוני פנאן).

הכישרון של גרינוולד הוא היכולת שלו לקחת בסיס עובדתי כלשהו, ולחבר לו השערות ותוספות שלא מתבססות על שום דבר כדי לקדם את האג'נדה שלו נגד המועדון. בצורה כזאת, תביעת דיבה בד"כ לא מחזיקה.

הנה דוגמא אחרת:

ב- One "ציטטו" לפני מספר שבועות שמכבי מתכוונת להחתים את שאראס, ושהיא מחכה לכסף שישתחרר מהמעבר של ליאור אליהו ל- NBA ומהבוררות עם יוגב אוחיון כדי לעשות זאת. עובדתית, החוזה של ליאור אליהו הוא של כמעט 1.5 מיליון דולר ברוטו לעונה, החוזה של יוגב אוחיון אמור היה להיות של 400 אלף דולר ברוטו לעונה ואם תוסיף לזה את שני הפיצויים (על השחרור של אוחיון ושל אליהו), מגיעים לסכומים שהיו יכולים להביא לכאן את ג'ורדן פארמר. בסופו של דבר מכבי החתימה את לוגאן ב- 500 אלף דולר נטו לעונה, ושאראס חתם בברצלונה תמורת אותו סכום בדיוק (אם מכבי הייתה רוצה את שאראס, היא הייתה יכולה להחתים אותו במקום לוגאן בתמורה לאותו סכום בדיוק).

כל אדם שיודע שבלאט מתנגד להחתמת שאראס, מבין שהכתבה הזאת היא ניסיון של One ליצור קרע בין בלאט לבין הנהלת מכבי (בתקופה שהייתה בעייתית גם ככה). האם הסיפור הזה הוא אמת או שקר? תחליט אתה. האם יש בו קייס לתביעת דיבה? כנראה שלא...
 
ידידי

הרבה יותר הגיוני שהם מתראיינים אצל כתב שמפרסם עליהם דברי אמת שהם לא אוהבים בנסיון להעביר אותו "לצד" שלהם, מאשר שהם מתראיינים אצל אחד שמפרסים עליהם שקרים שמכפישים אותם.
זו לוגיקה בסיסית.

ואתה גם חייב להודות שלא כל כתבה שלו היא כתבה מכפישה , הראיון האחרון לא זוכר עם מי , שי רקנאטי נדמה לי היה ממש לא ראיון מכפיש , הוא יכל לשאול שאלות הרבה יותר קשות.
אוהד גרינוולד הוא מהכתבים היותר חשובים כאן , גם בלעדיו יש מספיק חומר נגד מכבי , אם הם יתעלמו ממנו הם רק מייצרים לו עוד מוטיבציה.
אבל אני לא מכיר הגיון שאומר שאתה מתראיין אצל מי שמכפיש אותם בשקרים , אין חיה כזאת , אם הוא היה מפרסם שקרים הוא היה חוטף תביעה , כמו כל אחד שיעשה את זה , מכבי יודעת לתבוע.

לא מבין את הדוגמא שלך , שאראס הוא שחקן שההנהלה מנסה לדחוף לבלאט בכוח בכל קיץ , רק העובדה שהוא נעמד על הרגליים האחוריות ומתעקש שלא גורמת לכך ששאראס לא יהיה כאן , חדש לך שההנהלה מנסה בכל כוחה לעשות את זה? ממה שפורסם ולא רק בוואן הקיץ הנהלת מכבי דחפה לבלאט אילוצים עוד יותר מהרגיל , והגיוני שעל כך מתבססים הפרסומים בוואן , על רצונה של ההנהלה.
עובדה שגם רוט הגיע זמן מאד קצר לאחר שבלאט התפנה במיוחד מאימוני נבחרת רוסיה ואמר בדרכו הבלאטית הדיפלומטית שרוט הוא לא שחקן שהוא רוצה (לא בעדיפות ראשונה) , ובלאט לא טרח להגיב על כל שטות הקיץ , אבל זה לא מנע מההנהלה להחתים את רוט.
ההנהלה דחפה לבלאט את ההחתמות שלה הרבה יותר רחוק ועמוק הקיץ.
אבל את שאראס הוא כנראה ממש ממש לא רוצה לראות ולכן שאראס לא כאן למרות ששאראס תפור על הפטיש של פדרמן לגימיקים זולים עם שם מוכר.
 

waviram

New member
לא על כל שקר אפשר לתבוע דיבה

בנוגע לשאראס, גם בלאט וגם שאראס אמרו במפורש שבקיץ הנוכחי ובשנה שעברה לא הייתה שום פנייה ולא היה מו"מ בין הצדדים. אז מי משקר כאן? בלאט ושאראס, או אתרי הספורט בישראל?
ואם האתרים משקרים, למה לא תובעים דיבה?

אגב, גם פורסם השנה שבלאט קיבל פנייה מצסק"א ושמכבי פנתה לפארגו כדי שיחזור למכבי. גם זה אמת?

http://www.one.co.il/Article/199679.html

http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=899&docID=124108&lang=HE
 
אין לי כוח למשחק המיתמם הזה שלך

אם גרינוולד שיקר , היו מספיק הזדמנויות לתבוע אותו , והעילה לכאורה מצוינת , פגיעה בשם טוב ובמוניטין , הוצאת דיבה .
רק מה לעשות , אי אפשר לתבוע על אמת.
 

waviram

New member
וכאן אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה -

מכבי כבר לא תובעת דיבה.

גם אם גרינוולד כותב 90% אמת, אפשר היה לתפוס אותו על ה- 10% שאינם אמת ולתבוע דיבה, אבל מכבי כבר לא תובעת דיבה. ואם אתה טוען ש- 100% ממה שגרינוולד כותב היא אמת צרופה, אז מי המיתמם כאן?!
 
לא אנחנו לא כי מה שאתה כותב לא הגיוני

מכבי תתבע דיבה ברגע שיהיה לה על מה .
הקו הלוחמני של פדרמן כלפי אוחיון וכלפי כץ בזמנו מראה לך שאתה מדבר מהרהורי ליבך בעיקר.

הקו הלוחמני הזה נגד אוחיון לא החל כשאוחיון סירב לקיים את החוזה, הוא החל כשאוחיון רצה העלאה במו,מ חשאי , ופדרמן רץ למדיה לפרסם את זה נגד סיכום שלו עם אוחיון , אי המוכנות של אוחיון להמשיך במכבי הוא תגובה ולא יוזמה, והוא עצמו אמר שהעדיף להגיע לפשרה ולהמשיך במכבי אם לא הנסיון להכפיש אותו דרך המדיה.

לגבי הסיפא שלך , עשית לך מנהג שכשדברים מגיעים לאג'נדה שלך אתה מתחיל להיתמם.
אני לא טענתי לרגע ש100 אחוז ממה שגרינוולד כותב הוא אמת , אני טענתי שלמכבי אין על מה לתבוע אותו, כי כנראה מה שהוא כותב אינו שקרים.
בין 100 אחוז אמת לחומר לתביעה יש הרבה דרך, בדברים הקריטיים שיכולים אם לא היו אמת להוביל לתביעת דיבה , כנראה שגרינוולד צודק , כי הם בהחלט פוגעים בתדמית של הנהלת מכבי , ולא רק הנהלת מכבי שידועה כפרנואידית היתה תובעת במקרים כאלה , אלא גם אתה ואני.

מי מיתמם כאן? אתה כהרגלך בנקודות האלה , וזה מכעיס , כי אתה לחלוטין לא מתמודד עם העובדה שאף אחד לא היה מתראיין למי שמפיץ עליו שקרים באופן עקבי כדי להכפיש אותו, ואף אחד , (בטח ובטח אם הוא רגיש לביקורת ולפגיעה בשם טוב כמו אנשיעסקים בכלל ופדרמן בפרט , שכבר ראינו איך הוא מתנהל כשהוא לא מסכים עם מישהו או רואה עצמו נפגע על ידי מישהו ) לא היה שותק לפרסום לשון הרע , ושקרים שמטרתם פגיעה בשם טוב, במקרה של אנשי עסקים קל מאד להוכיח נזק ממשי פיננסי.

"מכבי כבר לא תובעת דיבה" , כן , מכבי לא פרנואידית , לא מסבנת את האוהדים , לא הופכת בעלים שלא מסכימים איתו לחולה נפש, מכבי של פדרמן זה גן עדן , זה סתם שחקנים שעוזבים אותה באופן כל כך המוני כמו שלא עזבו מעולם אפילו כשהם תחת חוזה.
שאלת את עצמך פעם אם העובדה שמכבי לא מצליחה להשאיר כמעט אף אחד תחת פדרמן , כולל האיבוד של פארגו ואוחיון , אם יש לכך קשר להתנהלות שלה מול השחקנים בניגוד לעבר? מכבי הרי אף פעם לא היתה עשירה , אבל עזיבה כל כך סיטונית של שחקנים מכל הסוגים , שחקני בית , זרים , עוגנים , הכל כולל הכל , לא היתה כל כך בוטה אף פעם.

תמשיך לסבן את ההתנהלות של ההנהלה , זה כבר רפלקס אצלך.
 

waviram

New member
התבלבלנו קצת

מבין שנינו, אתה היחיד שיש לו אג'נדה. לי אין שום אג'נדה. אני רואה ומפרש דברים כפי שאני מבין אותם.

אין לי מחלוקת איתך שדיוויד פדרמן הוא אדם כוחני. כנראה שצריך להיות כוחני ולהתלכלך קצת כדי להיות בעל הון בישראל, אבל מתי ב- 40 השנים האחרונות ראית את פדרמן תוקף את התקשורת? כשמזרחי שלט במכבי, הוא היה טורח לעלות לשידור בכל פעם שהושמע משהו לא נכון ולאיים בתביעת דיבה. אצל פדרמן זה לא ככה. הוא ממשיך לחייך גם כשמלכלכים עליו ופועל בצורה שונה, מאחורי הקלעים, בלי להתלכלך ולהסתכסך עם התקשורת. ומכאן בדיוק הקביעה שלי (שאי אפשר להתווכח איתה עובדתית) שמכבי כבר לא תובעת דיבה.

אגב, אם תקרא את הכתבות של גרינוולד על פדרמן, תראה שהן לא בהכרח מתיישבות עם הדברים שאתה כותב על פדרמן. גרינוולד מעולם לא כתב שפדרמן קמצן או לא מביא כסף מהבית. הוא גם לא תיאר אדם פרנואידי, אלא אדם מאוד קר ומחושב שמקדם את האסטרטגיה שלו צעד אחר צעד עד שהוא משיג את המטרות שלו.

בקשר לשחקנים שעזבו ועוזבים, אני חושב שהרבה מזה קשור בעובדה שדני פדרמן קיבל בלעדיות בניהול המו"מ מול השחקנים. אני חושב שחוסר הניסיון שלו וחוסר ההחלטיות שלו (בניגוד לאבא שלו שעם כל הדברים הרעים שאפשר לומר עליו, היה מאוד החלטי וחתך דברים מהר - וגם זה נתמך בכתבות של גרינוולד) הם הגורמים העיקריים לעזיבת השחקנים - יותר אפילו ממגבלות התקציב.

ועכשיו אם אתה מאשים אותי ב- "סיבון" ההנהלה, בוא ותתמוך את ההאשמות האלה בהודעות שכתבתי בחודשים האחרונים שבהם הגנתי בצורה כזו או אחרת על התנהלות ההנהלה בקיץ האחרון. תופתע לגלות שבדיוק ההפך הוא הנכון.
 

chitanat

New member
גרינוולד לא צריך להגיד

פדרמן בעצמו אמר שהוא לא מוכן להוציא כסף במכבי מה שאומר שהוא גם לא עובד בחינם וגם הבן שלו לא בדיוק עובד בחינם אלא מתלמד ומקבל משכורת של מנכ"ל במכבי תל אביב
אנחנו לא צריכים "משקיעים" מה שבעצם הם עושים זה לסחוט אותנו האוהדים אנחנו משלמים מנויים יקרים ומקבלים שחקנים שמתאימים למכבי חיפה ולא למועדון שמכבד את עצמו באירופה מספיק להתעוור הגיע הזמן לפתוח את העיניים ולהפסיק להעלים טעויות ולקיחת כספים מהמועדון ללא שום הצדקה
 
זה בדיוק הענין

פדרמן רגיל להשתמש בתקשורת לצרכים שלו ,זה קרה מול כץ כשהוא זה שקיבל במה חיובית ששימשה אותו להטיל רפש על כץ , הוא זה שקיבל ראיונות מתחנפים וכץ קיבל בעיקר נסיונות להכשיל אותו בלשון.
זה עדין לא אומר שאם עיתונאי X יורה עליו שקרים באופן עקבי , הוא ישתוק , כל ההתנהלות שלו מראה שהוא לא יודע לשתוק, גם אם הוא מעדיף לפעול בצורה עקיפה.
אם גרינוולד שהיה מאד עיקבי בתחקירים שלו כולל מספרים , שמות וזמנים , היה מדבר שטויות ומשקר , הוא היה חוטף תביעה , כל אדם נורמלי היה תובע במצב כזה, העובדה שגרינוולד שהוציא נתונים מאד ספציפיים לא חטף תביעה, מראה לפחות בסבירות הגבוהה יותר שפשוט לא היה על מה לתבוע אותו, אי אפשר לתבוע על אמת.

עם כל הכבוד לך , אני בדעתי אשאר , אני חושב שהריצה שלך להגן על פדרמן מוגזמת.
ההיסטוריה של פדרמן במכבי , ואפילו מחוצה לה לא משאירה מקום לפרשנות , פדרמן מתנהל במכבי באותה כוחנות וריכוזיות ושתלטנות שמאפיינת אותו ולא רק מהספורט , אין בזה שום דבר חדש.
 
עם ההנהלה הפרנואידית של מכבי בהחלט היו תובעים

אם אלה היו שקרים ,גרינוולד פרסם על מכבי דברים די חמורים כולל פרטים של חוזים , כולל נקודות שמוציאות את מכבי קטנונית , קמצנית ומה לא.

גם אם הנהלת מכבי היתה פחות נקמנית , ונניח שהם לא היו בראש של תביעות , אתה לא מתראיין אצל מי שמלכלך עליך שקרים , אתה מתראיין אצל כל אחד אחר.
מה גם שגרינוולד יחסית תומך בתיאוריות שלו.

לא מבין את הלוגיקה שלי? זה בסדר אני בטח לא מבין את שלך.
 
עם ההנהלה הפרנואידית של מכבי בהחלט היו תובעים

אם אלה היו שקרים ,גרינוולד פרסם על מכבי דברים די חמורים כולל פרטים של חוזים , כולל נקודות שמוציאות את מכבי קטנונית , קמצנית ומה לא.

גם אם הנהלת מכבי היתה פחות נקמנית , ונניח שהם לא היו בראש של תביעות , אתה לא מתראיין אצל מי שמלכלך עליך שקרים , אתה מתראיין אצל כל אחד אחר.
מה גם שגרינוולד יחסית תומך בתיאוריות שלו.

לא מבין את הלוגיקה שלי? זה בסדר אני בטח לא מבין את שלך.
 

dark happy shadow

Member
מנהל
אינ פשוט נכנעתי ואני מחכה ליום שהיורוליג ישלח לנו מכתב שאומר שהחוזה שלנו איתו הולך להיות מבוטל,אם אין העלאה בתקציב חזרה למה שהוא היה 17-20 מיליון,כי פרדמן הוציא ממני כבר את כל הכוח לקרוא אפילו חדשות לגבי מכבי.
 
למעלה