מלחינים הומואים...

עוד שני שמות

ג'ון קייג' ולו האריסון. ולדעתי בהחלט יש השפעה של נטיה מינית על המוזיקה. חלק מהן הן עקב הנטיה עצמה, וחלק עקב השפעות חברתיות בסביבה הומואית נורמטיבית.
 
אבל הוא לא אמר

"תתמקדו רק בגוויות מעלות עובש שלא תיארו לעצמם שבמאה ה- 21 עדיין יעשו במוזיקה שלהם מעשי נקרופיליה על בסיס יומי". במלים אחרות, ג'ון קייג' הוא אחד מהמפורסמים והמשפיעים ביותר ממלחיני המאה ה- 20, לו האריסון אמנם פחות מפורסם אבל עדיין בולט ממלחיני המאה ה- 20 ופאלסטיין הוא מאבות (אמהות?) המינימליזם.
 

amitmis

New member
סלח לי, אבל: "בלה בלה בלה"...

כלומר - לי ג'ון קייג' כן מוכר, אבל אני חייב להודות שהוא, בגדול, נחשב בגדר "לא מוכר". את כל השאר אני אפילו לא מכיר (כולל המושג "מינימאליזם"). ועוד משהו: מת=מת=מת. ג'ון קייג' מת בדיוק כמו מוצארט, ומידת העלאת העובש היא לא שיקול. לפחות לא בעיניי.
 

amitmis

New member
אגב, הנה ביצוע שלו עצמו...

ליצירה המפורסמת ביותר שלו: http://openvault.wgbh.org/ntw/MLA000318/index.html: תבלו.
 
נשמע שאתה מזלזל ביצירה...

אולי כדאי שתקרא קצת לפני שאתה פוסל מה שלא "נשמע" לך רציני. ד"א ג'ון קייג' הוא מאוד מפורסם - נכון, עוד לא עשו רינגטון של ''33'4 ואני משער שגם לא יעשו, אבל הוא בהחלט ידוע.
 

amitmis

New member
מצחיק.

בכל אופן - לא שמעתי יותר מ"יצירה" אחת של אותו ג'ון קייג', ולכן אין לי דיעה עליו כלל וכלל. כל שאמרתי זה שהוא לא מוכר. לך לאדם אקראי ברחוב, ותשאל אותו אם הוא שמע על ג'ון קייג'. 99% יגידו לך שלא. לך לאדם אקראי ברחוב ושאל אותו האם הוא שמע על מוצארט. 99% (יותר) יגידו לך שכן.
 
זה באמת ויכוח מטופש

כי הראל סקעת מוכר להרבה יותר אנשים. אבל שים לב שאחרי שתוריד את מוצרט בטהובן ובאך, 99 אחוזים מהאנשים ברחוב לא יכירו מלחינים קלאסיים אחרים (וגם את אלה הם יכיר בעיקר מתוך בייבי מוצרט וחברים. חבל שאין קלטת בייבי ואגנר). וגם בקרב מנויי הפלהרמונית, אני לא יודע כמה רחב יותר יהיה הידע.
 

amitmis

New member
נו, נכון!

בישראל, הראל סקעת יותר מפוסם ממוצארט. זו עובדה.
 
הראל עוד יכבוש את העולם ../images/Emo13.gif

אני לא מומחה למה שקורה המקומות אחרים, אבל יכול להיות שבארה"ב המצב קצת יותר מעודד. אם מספרים בדיחות ועושים פארודיות על מלחין מודרני כמו פיליפ גלאס בתוכניות פריים-טיים (סאות'פארק, סימפסונס, החבובות) כנראה שיש שם קצת יותר מודעות למוזיקה מודרנית מאשר בארץ. אם בהולנד דיסקים של סימון-טן-הולט הופכים לרבי מכר, אז אולי יש שם יותר מודעות למוזיקה מודרנית.
 

ItsikH

Member
פיליפ גלאס התפרסם בגלל הסרט "הנבואה". קולנוע מגיע לקהל רחב הרבה יותר ממוזיקה. זו גם הסיבה שברנשטיין התפרסם כל כך. שאלה - עד כמה המלחינים המפורסמים היו ידועים בזמנם? מובן שבקרב האריסטוקרטיה והמוזיקאים, אבל איפה היה ה"קהל הרחב"?
 
אה כן

וגם charlamange palestine, אבל נדמה לי שהוא טראנס, אז אולי זה לא נופל לקטגוריה.
 
לא...

זה פלסטינה... http://en.wikipedia.org/wiki/Charlemagne_Palestine למרות שבקונטרפונקט של פלסטרינה יש אלמנטים מינימליסטים לא הייתי מגדיר אותו מאבות הז'אנר
 
אין לי שום מושג מאיפה הגיע

השם פאלסטיין. אולי אבא שלו היה בכח המנדט בארץ... אני חושב שהיצירות שלו מאוד מינימליסטיות ובהתחשב בכך שרבות מהן הולחנו בסוף שנות ה- 60 / תחילת ה- 70 (שנות התהוות המינימליזם). הן מאוד מאוד מזכירות את הנסיונות של לה-מונט יאנג, ויצירות כמו four organs של רייך. זה לא אומר שאני מסוגל לשמוע ולהנות מפלסטיין, אבל כבודו במקומו מונח (כנראה).
 
אוי - קראתי עכשיו את הלינק שצירפת

השם המקורי שלו היה חיים משה צדיק פלסטיין.... היום הוא היה עושה קריירת ראפ עם השם הזה.
 
למעלה