מנהרות הכרמל: העבודות מתחילות החודש

zvir1

New member
מנהרות הכרמל: העבודות מתחילות החודש

אתכם הסליחה על העיכוב הקל של 8 שנים.
 

XrayCharlie

New member
הנה מספר הדמיות של הפרוייקט

מהאתר של עיריית חיפה. חבל שאין שם הדמייה של הכניסה המערבית.
 

XrayCharlie

New member
מפחיד ומוזר

נראה לי ששתי ההדמיות באמצע העמוד הם של מחלף רופין משני כיוונים. זה נראה כאילו הכביש יוצא מהמנהרה, עובר על גשר (שבו יש יציאה לדרך רופין וכן כניסה ממנו) ואז הוא חוזר למנהרה. זה נראה כאילו הכביש לא עובר בהר בגובה 0 אלא מטפס מהכניסה לכיוון דרך רופין (מישהו יודע מה הגובה של דרך רופין?) ולאחר מכן יורד ליציאה. אני גם לא רואה בדרך רופין היכן ישנם עמדות התשלום.
 

אלכסיי03

New member
עמדות תשלום?????

אתה בא להגיד שבפרויקט הזה, בקצוות אם לא בדרך רופין, מתוכננות עמדות תשלום??? אם זה נכון האכזבה שלי תהיה אדירה. חשבתי שאחרי שנים של פעילות כביש 6 אף אחד אצלנו לא יעיז אפילו להזכיר את השיטה המפגרת של ימי הביניים עם עמדות תשלום.
 

XrayCharlie

New member
בהחלט.

אתה יכול לראות בהדמיה של מחלף הקריות עמדות תשלום. כבר לפני שנים פורסם שהם לא יעבדו כמו כביש חוצה ישראל.
 

אלכסיי03

New member
פשוט לא יאומן...

אני מניח שרבים יחרימו את המנהרה בגלל זה ואני בטוח יהיה אחד מהם. איך אפשר היה בכלל להעלות את הרעיון המגה-דבילי הזה על הדעת??? מנהרה שבנסיעה שקטה אפשר לעבור את כולה ב 3 דקות ובכניסה אליה - עמדת תשלום שבגללה הנהגים יפסידו פי 2 זמן... פשוט אבסורד בהתגלמותו.
 

mucool2

New member
זה ממש לא נורא,

וזה קיים במדינות מתקדמות ובמקומות שחיפה יכולה רק לחלום להגיע לרמת הפיתוח שלהם.
 

אלכסיי03

New member
זה אולי לא נורא כשלעצמו

אם אין לך משהו טוב יותר להשוות מולו. אבל אחרי שהתרגלת לשיטה טובה בכמה סדרי גודל אז לחזור לטכנולוגיה של דור הסבא זאת כן בעיה ובעיה גדולה. באותה מידה בדיוק אירופאים רבים לא סובלים בכלל מנהיגה ברכב עם גיר ידני אבל תציע לנהוג באוטו כזה לאמרקאי ממוצע או לכל אחד אחר לצורך הענניין שרגיל לגיר אוטומטי ותראה את התגובה שלו. הבעיה היא לא עם שיטות עצמן אלא עם כך שקיימות שיטות של הדור הבא.
 

בועז ל

New member
בכלל לא נורא . גם בשיטה הנוכחית

יש חסרונות לא מעטים המתעצמים כאשר מדובר בחברה כמו דרך ארץ. עמית צודק בכותבו ,כי עמדות תשלום ידניות נהוגות במדינות מפותחות רבות .חלקן מפותחות בהרבה מאיתנו. אישית, הייתי שמח שתינתן לי האפשרות לשלם ביציאה מהכביש ואח"כ לשכוח בכלל שנהגתי בו - דבר שלא מתקיים בכביש 6. לכן ניתן לדעתי לשלב עמדות יציאה משני הסוגים בכביש : כאלו בהן ניתן לצאת בשיטת כביש 6 ,או מחסום המתרומם לאחר שבוצע זיהוי אופטי לכרטיס המותקן ע"ג הרכב וכן, עמדות תשלום ידניות . כל זאת חייב להיות מגובה בשילוט הכי ברור בעולם ע"מ למנוע טעויות.
 

mucool2

New member
השיטה הטובה ביותר היא עם כרטיס מנוי

שמאפשר למי שמחזיק בו לעבור באופן חופשי בנתיבים נפרדים (ולגבות את התשלומים אח"כ). נוסעים מזדמנים ייאלצו לשלם בעמדות תשלום ידני. ככה זה עובד בכל העולם, וככה זה צריך לעבוד במנהרות הכרמל, שבמידה מסוימת בניגוד לכביש 6, משרתות אוכלוסייה מאוד מוגדרת (שלה יהיה כדאי לרכוש מנוי), מה שיחסוך מערכת גבייה מסורבלת בסגנון כביש 6, עם התראות וקנסות ומה לא.
 

XrayCharlie

New member
כל אחד יעשה את החשבון שלו

אם נסיעה דרך המנהרה תקצר (ואין ספק שכן) את הדרך בזמן רב, ואותו אחד יהייה מוכן מראש לשלם על הנסיעה, אני לא רואה אותו נוסע בדרך אחרת רק בגלל שצריך לעצור (בתקווה למספר שניות) כדי לשלם. אני גם בטוח שעבור אנשים אשר יחצו מנהרה זו פעמים רבות יהייה סידור מיוחד שלא יצריך אותם לעצור בכלל במסלול מיוחד (הם יתקרבו לאט וקורא מיוחד "יקרא" אותם והמחסום יפתח).
 

אלכסיי03

New member
מתבקש פתרון כולל

הרי זה לא כביש אגרה אחרון שייבנה כאן. ולא הגיוני שנהגים יצטרכו להסדיר בנפרד גישה לכל אחד מהם. בטח ובטח שאף אחד לא ירצה לעצור ולשלם במזומן 50 פעם בחודש ואין גם הגיון בהחזקה של מכשירים דוגמת פסקל של כביש 6 לכל אחד מכבישי האגרה. לדעתי הפתרון המתבקש במדינה קטנטונת כמו שלנו הוא להקים גוף אחד שיטפל בגביית האגרה בכל הפרויקטים בדרך אחידה. זאת יכולה להיות דרך ארץ שיש לה כבר ניסיון וקבלות או כל חברה אחרת שתזכה במכרז הרלוונתי.
 

mucool2

New member
מי שייסע בכביש 50 פעם בחודש

יהיה לו כרטיס מנוי והוא לא יצטרך להתעכב. זאת השיטה המקובלת.
 

בועז ל

New member
שים לב עמית , לאופן האלגנטי בו

מגיח הכביש מצלע ההר בצומת הצ'ק פוסט. פשש , עבודה שוויצרית ! ועוד דבר : כדאי שנתחיל בהימורים מתי יסתיים הכביש הזה...
 

fireman

New member
מה אתה מאלץ אותי ליישם את

רעיון הקזינו גם כאן?
אגב, בכל המידע שהוזרם לא מצאתי ולו מילה אחת העוסקת בשיטת הכריה....למישהו יש מושג או מידע בנושא?
 

bernuli

New member
כרייה קונבנציונאלית

בפיצוץ ושבירה יבוצע ע"י כמיליארד סינים....
 
למעלה