מסביב לעולם ב80 יום 🌏

טוני החתול

Well-known member
מנהל
טוב ראיתי גם פרק 1
זה רק הולך ומשתפר
בינתיים קצת MEH כזה. קצת משעמם וקצת מעצבן. השפם של דיוויד טננט מזעזע.
כמו שאמרתי, העונה משתפרת
והדמות שלו קצת מעצבנת כי הוא מין עשיר מפונק חסר אונים כזה אידיוט.
הוא לחלוטין מעצבן בהתחלה. אם כי גם חמוד כי הוא מין מסכן כזה שתמיד פחד לעשות משהו.
בכל מקרה חלק גדול מהכיף בסדרה זה ההתפתחות של הדמות שלו
כל הקטעים בצרפת בעיקר הזכירו לי את עלובי החיים כל הזמן שרתי לי דו יו היר דה פיפול סינג:-D
כן, אם כי אם אני זוכר נכון עלובי החיים מתרחש בסביבות המהפכה הצרפתית וזה כמעט מאה שנה מאוחר יותר.
לא הבנתי למה המשטרה רדפה אחריהם.
כי פספרטו ואביגייל היו בבניין שממנו ירו על הנשיא אז מניחים שהם חלק מהקבוצה שניסתה להתנקש בו.

חייבים לעשות צפייה בעונות של דיוויד עד שנרד לשורש הבעיה
וזה תהיה הזדמנות נהדרת לעדי סוף סוף להגיד שהיא מעריצה אמיתי של דיוויד ולא סתם מתחזה
אני בעד. אבל צריך באמת להכריח את עדי|חזיר| להצטרף

את לא יודעת מה את מפסידה
יה אני לא מזהה מאיזה פרק הגיף הזה
ואני בדרך כלל תמיד מזהה!
הוא עם החליפה הכחולה שלו
משהו בראש אומר לי the doctor's daughter מעונה 4
או music of the spheres המיני פרק הלא חשוב הזה
אבל אני לא בטוחחחח
גם אני לא אבל ממש נראה לי מוכר. לא נראה לי doctor's daughter.
נראה לי שאני צריכה לחזור לעונות שלו |מאוהב|
לי זה מרגיש משהו מ The End of Time
אבל זאת בעיקר סתם תחושה.
אני מרגיש שלא הרבה הייתה לו את החליפה הכחולה הזאת.

אני צריכה לבדוק אצל הדודים שלי. אבל עכשיו אני בבעיה. האם לראות את הסדרות שאני חייבת כדי לכתוב כאן (זאת ופארקס למשל והמרחב) או להמשיך להגיב?
אני מכיר את ההתלבטות.
 

אוסווין

Active member
לי זה מרגיש משהו מ The End of Time
אבל זאת בעיקר סתם תחושה.
אני מרגיש שלא הרבה הייתה לו את החליפה הכחולה הזאת.
גם ב-The End of Time הוא לא היה עם הכחולה, הוא היה עם החומה. בפרק שלפני (The Waters of Mars) הוא היה עם הכחולה וג'יזס אני זוכר איזו חליפה הוא לבש בכל פרק.
אגב, צדקתי - זה מהמיני-פרק Music of the Spheres. דקה 1:35.
 

Lhuna3

Well-known member
ראיתי גם פרק 1, אין לי בינתיים מה להוסיף, פשוט מה שעדי|חזיר| כתבה זה גם מה שחשבתי.
 

Lhuna3

Well-known member
השלישיה מגיע לאיטליה עם הכדור הפורח ומתרסקת די קרוב לפסי הרכבת. (האם לא יכלו להמשיך לעוף עד דרום צרפת?)
אני הופתעתי כי אני לא קראתי/ראיתי אף פעם את הסיפור, והייתי בטוחה שהם עושים את כל המסע בכדור הפורח ולא רק את ההתחלה שלו. אז זה קצת היה אכזבה.
שם מסתבר שבמאה ה19 כשאנשים על מסילת רכבת ראו רכבת מגיעה זה בעצם היה הגיוני לרוץ לכיוונה. או אולי זה רק פוג המטורף. אם כי היא כן מצליחה לעצור בזמן, אז הוא כנראה צדק.
כן, זה היה מוזר.
פספרטו עדיין מתאבל על אחיו ומחליט לשחק קלפים עם עובדי הרכבת ולגרום להם להרביץ לו. אביגייל מצטרפת אליו ואחר כך מטפלת בפצעים שלו. אולי יהיה משהו בינהם (זה יהיה מרענן במקום שיהיה משהו בינה ובין פוג).
הכי מרענן יהיה שלישיה :p
פוג מבלה עם האנשים של המחלקה הראשונה ומתרברב עם המסע שלו. אבל הבחור שהתרברב מוקדם יותר מרגיש שלוקחים לו את הספוטלייט וחוקר את פוג יותר על הרפתקאותיו בעבר וככה מתגלה שפוג בעצם אף פעם לא יצא מגבולות בריטניה בעבר.
זה היה מאוד עצוב ומעורר אמפתיה לראות אותו ככה מושפל ונחשף כ"מתחזה" שצוחקים אליו.
ורומא שנמצאת 6 שעות אחורה זה יותר מידי רחוק (וגם איך בעצם מסובבים רכבת באמצע שום מקום?).
בעקרון יש רכבות שיש להן קטר בשני הצדדים (אבל יכול להיות שפה ראינו שאין, לא בטוחה).
העיר נמל שהם בדרך אליה היא רק שעתיים קדימה, אבל בשביל זה צריך לעבור את הגשר שנראה די הרוס, בעצם באמצע שלו יש רק את מסילה בלי שום דבר מתחתיה.
אבל פוג מודיע להם שזה אפשרי לעבור אם לוקחים עם הקטר רק עוד קרון אחד ומרוקנים את הקטר מכל הפחם והמים. הוא עושה כל מיני חישובי פיזיקה במחברת שלו בשביל חשב את זה.צ אז מסתבר פתאום שפוג הוא מאוד חכם ויודע לעשות דברים כאלו.
או שהוא מסתיר מברג סוני חכם בכיס שיודע לעשות חישובים מסובכים ;-)
הם עוברים את הגשר בהצלחה (למקרה שמישהו חשב שכל גיבורי הסיפור ימותו בפרק השני)
חחח
ולמרות שידעתי שיעברו בהצלחה כמובן, זה איכשהו לא שינה בכלום את העובדה שזו היתה סצינה קשה ומותחת לצפיה לחרדתית כמוני.
הילד שורד ובדרך האבא שלו מתחבר אליו כשהוא מדבר איתו כדי שלא ירדם. האבא מודה לפוג על כך שהציל את הבן שלו ככה שהכבוד של פוג קצת חוזר לעצמו והוא מחליט שכן להמשיך הלאה במסע שלו.
הוא לגמרי הפך במהלך הפרק from zero to hero (כמו שאהבו להגיד פעם באמריקן איידול).
במקביל בלונדון אנחנו מגלים שבלאמי, שאיתו פוג התערב על 20 אלף פאונד, חייב לבנק 15 אלף פאונד ואם לא ישלם הוא יפשוט רגל. ככה שההתערבות היא מאוד חשובה לו. ולאור זה שפוג עדיין לא חזר הוא מודאג שפוג באמת יצליח לנצח התערבות ולכן שולח מסר למישהו שיעצור את פוג בתמורה ל500 פאונד.
כן, לא באמת היו צריכים להראות לנו את תוכן הפתק כי זה היה ממש ברור.
 

didalf

Well-known member
השלישיה מגיע לאיטליה עם הכדור הפורח ומתרסקת די קרוב לפסי הרכבת. (האם לא יכלו להמשיך לעוף עד דרום צרפת?)
משומה זכרתי שכל המסע שלהם הוא בכדור פורח. דמיינתי או שזה ככה בסיפור אבל לא באמת הגיוני אז שינו את זה?

הם עולים על הרכבת ומסתבר שעדיין יש לו כסף (באמת לא הייתי בטוח אחרי שהוא נשדד בפריז) כי הוא משיג דיור על הרכבת בשבילו ובשביל אביגייל (בעצם אולי לה יש כסף משל עצמה). פספרטו נשלח למחלקה שלישית (שכמו בטיטאניק בה נמצא כל הקסם).
אוחח זה היה כזה נוראי לצפיה איך הם מקבלים חדר כל אחד ואחרי זה ארוחה מפוארת והוא נדחק למחלקה העלובה ואוכל חצי לחם. ואיך שזה נראה לחלוטין בסדר בעיני כולם!!!!!

*קצת מצחיק בתוך העלילה של סדרה שמבוססת על ספר של ג'ולס וורן מתייחסים אל ספר אחר של ג'ולס ורן. גם קצת מוזר שהילד בנה טיל כשבספר של ג'ולס ורן לא יורים טיל אל הירח אלא כדור חלול שנורה מתותח ענק.
אה כן רציתי לשאול אם לא ז'ול ורן כתב את הספר הזה בעצמו. אני לא לגמרי טיפשה|זורו|

אבל פוג מודיע להם שזה אפשרי לעבור אם לוקחים עם הקטר רק עוד קרון אחד ומרוקנים את הקטר מכל הפחם והמים. הוא עושה כל מיני חישובי פיזיקה במחברת שלו בשביל חשב את זה.צ אז מסתבר פתאום שפוג הוא מאוד חכם ויודע לעשות דברים כאלו.
לא הבנתי למה עזר החול?
בכל מקרה היה מגניב הקטע עם הרכבת. היה ברור שהם יצליחו.
אבל מה יעשו כל האנשים שנשארו מאחור?

זה היה די נחמד לראות אותם מגיעים בסופו של דבר לעיר עם קרון שלא נשאר ממנו כמעט כלום.
חחחח כן. והאנשים ברציף מבולבלים:-D

במקביל בלונדון אנחנו מגלים שבלאמי, שאיתו פוג התערב על 20 אלף פאונד, חייב לבנק 15 אלף פאונד ואם לא ישלם הוא יפשוט רגל. ככה שההתערבות היא מאוד חשובה לו. ולאור זה שפוג עדיין לא חזר הוא מודאג שפוג באמת יצליח לנצח התערבות ולכן שולח מסר למישהו שיעצור את פוג בתמורה ל500 פאונד.
לא מגיע לו השם בלאמי:-[

אני הופתעתי כי אני לא קראתי/ראיתי אף פעם את הסיפור, והייתי בטוחה שהם עושים את כל המסע בכדור הפורח ולא רק את ההתחלה שלו. אז זה קצת היה אכזבה.
אוקי אז לא רק אני חשבתי ככה.

הכי מרענן יהיה שלישיה :p
:-D:-D

או שהוא מסתיר מברג סוני חכם בכיס שיודע לעשות חישובים מסובכים ;-)
:-D:-D

הוא לגמרי הפך במהלך הפרק from zero to hero (כמו שאהבו להגיד פעם באמריקן איידול).
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לא הבנתי למה עזר החול?
זה יוצר יותר חיכוך בין הגלגלים והמסילה.
אין לי מושג למה זה היה נחוץ אבל זה לא משהו שאני מבין בו.
אני הופתעתי כי אני לא קראתי/ראיתי אף פעם את הסיפור, והייתי בטוחה שהם עושים את כל המסע בכדור הפורח ולא רק את ההתחלה שלו. אז זה קצת היה אכזבה.
משומה זכרתי שכל המסע שלהם הוא בכדור פורח. דמיינתי או שזה ככה בסיפור אבל לא באמת הגיוני אז שינו את זה?
אין לי מושג למה שתיכן חשבתן ככה.
כי ברור שהקטע בעניין זה השימוש ברכבות ואוניות.
בין היתר זה נראה לי פשוט לא פרקטי להקיף את כל כדור הארץ בכדור פורח. ומאוד מסוכן מעל אוקיינוסים. אבל בנוסף לזה אם כל המסע היה בכדור פורח זה היה משעמם יותר.
אבל בגלל שאני לא זוכר כמעט משהו מהסיפור המקורי אני בדקתי וגיליתי שבערך צדקתי. או ליתר דיוק שאתן טעיתן לחלוטין: בספר האמיתי לא היה בכלל מסע בכדור פורח.
אבל גם יש שם הסבר לסיבה שאתן חשבתן על כדור פורח. הנה הקטע מויקיפדיה:
ורן אומנם בחר להשתמש בכל אמצעי הובלה שאפשר להעלות על הדעת, ואפילו הושיב את גיבוריו על גבי פיל. למרבה האירוניה, אמצעי התחבורה שלא השתמש בו כלל הוא שחבר לדמויות: הכדור הפורח. זה היה פרט שהוסף לסרט משנת 1956 ודבק בסיפור מאז. באחת הסצנות נראים פוג ופספרטו, כשהם נישאים על כדור פורח בחצותם את הרי האלפים. אז מנמיך מעט פוג את הכדור מעל אחת הפסגות המושלגות, ופספרטו מתכופף מן הסל כדי לאסוף משם קרח עבור השמפניה שעמדו השניים ללגום. זהו עודנו אחד הרגעים הבלתי נשכחים בתולדות הקולנוע.
בעקרון יש רכבות שיש להן קטר בשני הצדדים (אבל יכול להיות שפה ראינו שאין, לא בטוחה).
אה אוקי, זה מסביר איך עשו את זה.
או שהוא מסתיר מברג סוני חכם בכיס שיודע לעשות חישובים מסובכים ;-)
המברג הסוני לא עושה חישובים. חישובים הוא תמיד עושה בראש.
 

Lhuna3

Well-known member
אין לי מה להוסיף על הפרק מעבר לדברים שכתבת. מה שכן דווקא מעניין אותי לדעת מה היה בסיפור המקורי.
אני נוטה להניח שכל הקטע הפמיניסטי גם של אביגייל וגם של דיגבי לא היה, אבל האם בכלל היו הדמויות שלהן? האם הדמות של אביגייל קיימת במקור והאם כאישה או כגבר?

חוץ מזה קצת מציק לי הקטע של המדבר הכל כך מסוכן הזה שלכאורה אף אחד לא עבר אותו בחיים.
נכון שהיה להם קשה מאוד חלק מהדרך אחרי שננטשו, אבל זה בגלל שלא היה להם גמלים וציוד. ונכון שיש שם איזור עם שודדים בלילה אבל לא בכמות שאי אפשר להתמודד איתה.
תכלס עם קבוצה של קצת יותר אנשים וגמלים והכנה מספקת של ציוד ומים וקצת נשק, נראה לי שרבים היו יכולים לעבור את המדבר הזה בהצלחה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אין לי מה להוסיף על הפרק מעבר לדברים שכתבת. מה שכן דווקא מעניין אותי לדעת מה היה בסיפור המקורי.
אני נוטה להניח שכל הקטע הפמיניסטי גם של אביגייל וגם של דיגבי לא היה, אבל האם בכלל היו הדמויות שלהן? האם הדמות של אביגייל קיימת במקור והאם כאישה או כגבר?
אני לא יודע מה היה במקורי. אבל כמו שהבהרתי כבר כשכתבתי לגבי הכדור פורח, עוד בגרסאות מצולמות מאוד ישנות היו הבדלים גדולים מהמקור. ועד כמה שידוע לי זה תמיד היה רק פוג ופספרטו במסע עם אישה כלשהי מאחורי הקלעים או משהו כזה.
התחושה שלי היא שהגרסה הזאת לוקחת הרבה מאוד חירויות עם חומר המקור.
חוץ מזה קצת מציק לי הקטע של המדבר הכל כך מסוכן הזה שלכאורה אף אחד לא עבר אותו בחיים.
נכון שהיה להם קשה מאוד חלק מהדרך אחרי שננטשו, אבל זה בגלל שלא היה להם גמלים וציוד. ונכון שיש שם איזור עם שודדים בלילה אבל לא בכמות שאי אפשר להתמודד איתה.
תכלס עם קבוצה של קצת יותר אנשים וגמלים והכנה מספקת של ציוד ומים וקצת נשק, נראה לי שרבים היו יכולים לעבור את המדבר הזה בהצלחה.
נכון. אבל בעצם נראה לי שהיחיד שאמר שזה מדבר שאף אחד לא עבר אותו בחיים היה המדריך שרימה אותם. והוא מיד אמר שהוא כן יכול לעבור אותו בחיים - אם כי הוא כמובן שיקר לגבי הכוונות שלו, אבל אולי גם שיקר לגבי מידת הסכנה של המדבר כדי שלא יקחו מישהו אחר.
כלומר נכון שגם האישה ההיא אמרה להם שזה מסוכן, אבל היא גם הסכימה בסוף ללוות אותם לעדן. לא נראה לי שהיא אמרה שזה "מסע שאף אחד לא עבר אותו בחיים".
 

didalf

Well-known member
טוב זה עדיין קצת משעמם. שוקלת לפרוש.
רוב הזמן חשבתי שהם במצריים ורק בסוף שהגיעו לתימן כי פתאום נקלק לי שעדן זה בתימן כי נזכרתי שיש לי חברה בעבודה שבעלה "עדני" שזה אומר האשכנזים של התימנים או תימנים אליטסטים או משהו כזה:-D
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אני מקווה שתחליטו להמשיך. הסדרה מאוד שווה את זה לפחות בהמשך. בעיקר טננט, אבל גם באופן כללי כל הדמויות הופכות למשהו מהנה.

ובנתיים אני יכול להמשיך לכתוב על הפרקים:

הפרק מתחיל לאחר שהאדם הרע (באמת לא נראה לי שציינו את שמו) שם את פוג, אביגייל ופספרטו בסירה קטנה שהוא שלח מהספינה הגדולה. אני לא יודע אם הוא לא הרג את פוג בגלל מצפון או בגלל שבלאמי צריך את פוג חי כדי לשלם לו על ההתערבות. אם כי אם הוא צריך אותו חי אז זה נעשה די טיפשי כי נראה לי שסיכוי גבוה שהוא לא יצא ממצב כזה חי (כלומר ברור שהוא יצא מזה חי בגלל שזאת סדרה, אבל באופן עקרוני). בכל מקרה לא ברור לי למה הוא שם גם את אביגייל ופספרטו על הסירה. נראה לי שזה רק יסבך דברים בשבילו.

בכל מקרה המצב נוראי. אביגייל ופוג לא יודעים מי האיש ההוא או למה הוא עשה מה שעשה. פספרטו יודע לפחות חלקית אבל לא אומר להם. ואז קלישאה מספר 1: פוג אומר שהמצב לא יכול להיות גרוע יותר ואז מתחיל לרדת גשם. ובאופן כללי זאת סערה אז לא מפתיע שאחרי האינטרו אנחנו מוצאים את פוג על חוף של אי בודד (כלומר אני מניח שזה אי בודד, כי זה קלאסי) ומובהר שזה היום ה46 של המסע. מעולה. כבר עברנו את קו החצי.

פוג ממוצא את אביגייל במהרה על החוף אבל הם לא מוצאים את פספרטו. וכשהם כבר מתחילים להתאבל עליו יש את קלישאה מספר 2: אביגייל אומרת שזה כמעט כאילו היא יכולה לשמוע את הקול שלו, כשלמעשה היא באמת שומעת את הקול שלו, צועק מהים כשהוא נאחז בקרש.



שלא כמוני הם מניחים שהם הגיעו למקום מיושב ולכן יוצאים במסע לאורך החוף על מנת למצוא ציביליזציה (דבר מאוד הגיוני שמשום מה אף אחד בסדרה אבודים לא ניסה לעשות) וככה הם מגלים שאני צדקתי והם באמת על אי בודד כי הם מגיעים לאותה נקודה ומוצאים את העקבות שלהם.

המצב נראה די נוראי בשבילם באופן כללי ובשביל הסיכוי להשלמת המסע בזמן. פוג בדיכאון נוראי. לפחות פספרטו מוצא מים טריים ואביגייל מוצאת פרי כלשהו, שאפילו שהוא מגעיל לפחות כן מזין. פוג בונה את המחסה שלהם אבל מרוב דיכאון לא יושב איתם בתוכו אפילו. הוא מרגיש אשמה שהוא גרר אותם למסע הזה ומבקש מהם סליחה.

יום למחרת פוג עדיין בדיכאון ועל מנת לנסות להוציא אותו מזה פספרטו מספר לו את האמת – שהוא לקח כסף מהאדם הרע (שקוראים לו נידלינג) והרעיל אותו בהודו. פוג כמובן מתעצבן נורא ומגרש את פספרטו שמנסה להתנצל.

פספרטו מצליח לצוד לובסטרים ומבשל אותם ומציע גם לאחרים, אבל פוג מסרב לאכול מהאוכל שלו.

פספרטו אומר שהוא חשב על זה והגיוני שנידלינג עובד עבור בלאמי מפני שבלאמי הוא היחיד עם אינטרס שפוג יכשל במסע שלו. פוג מסרב לקבל את זה כי הוא חבר של בלאמי כבר המון שנים (מאז גיל 6 אנחנו מגלים מאוחר יותר).

פוג מחליט לבנות רפסודה כדי לעזוב את האי, אבל אין לו דרך לקשור את חתיכות העץ מספיק חזק ביחד. בלילה בזמן שיורד גשם פספרטו עובד על משיכת גפנים ארוכים שיש ליד מקור המים ומשתמש בהם כדי לקשור את חתיכות העץ של הרפסודה. בבוקר פוג מתעורר ומגלה שרוב העבודה כבר נעשתה, אבל פספרטו לא בסביבה. אביגייל מוצאת את פספרטו באפיסת כוחות וסובל מהיפותרמיה קשה. פוג מייד מתגייס להציל אותו, בין אם זה בגלל שהוא מבין שפספרטו עבד קשה בשביל בניית הרפסודה עבורם, או בגלל מה שאביגייל אמרה לו על כך שהם לא התייחסו טוב אל פספרטו כל הדרך עד כה, או פשוט כי אי אפשר להמשיך לכעוס על מישהו שגוסס.

פוג ואביגייל מנסים לשמור את פספרטו חם בכל דרך אפשרית (וזה כולל את זה שאביגייל שוכבת צמוד אליו) וגם שמים אותו מול המדורה. הם שורפים קודם כל את כל המחסה שלהם בשביל החום ואחר כך פוג מחליט שהם חייבים לשרוף גם את הרפסודה.

כשהם יושבים ליד המדורה פוג נפתח בפניהם ומספר על העבר שלו, שהוא היה אמור לשוט עם אסטלה לפריז, להתחתן איתה שם ואז לטייל בעולם איתה. אבל בלאמי אמר לו שזה רעיון רע ושהוא לא ראוי לאסטלה ופוג בסוף ברח ולא ראה את אסטלה שוב. פוג גם מקבל את זה שבלאמי לא היה חבר טוב אליו בעבר ובאמת הגיוני שהוא זה שפועל נגדם.

*האמת שאני ממש שמחתי ששרפו את הרפסודה כי הרעיון שהם יצליחו לשוט עם הרפסודה העלובה שלהם לאנשהו היה נראה לי מגוחך. הם היו לפני כן עם סירה של ממש ולא הצליחו לשרוד לילה אחד, אז איך יצליחו עם הרפסודה ומה הסיכוי שיגיעו לאנשהו או שמישהו יראה אותם.

אני גם מיד חשבתי על כך שבעצם העשן של המדורה בטח נותן להם סיכוי יותר טוב להצלה כי ספינות יראו את זה למרחקים. וזה באמת מה שקרה.

אבל לפני שמצילים אותם יש רגע אינטימי בין אביגייל ופספרטו שכמעט מגיע לנשיקה. ובסוף הם הולכים כמעט יד ביד.



במקביל לכל זה יש את העלילה בלונדון. שם בלאמי בהתחלה שמח מאוד כשהוא מקבל מברק מנידלינג שאומר שהוא הצליח לעצור את פוג (בלי פירוט).

אחר כך פורטסקיו מקבל את הידיעה שפוג ואביגייל נעלמו מהאוניה שהם היו עליה וכנראה אבדו בים וכמעט בטוח שהם מתו. בלאמי לא אומר שום דבר אבל נראה שהוא מאוד מזועזע שזה קרה. אני מניח שכמו שפוג בעצמו הניח, שנידלינג לא קיבל הוראה לפגוע בהם, אלא רק לעקב אותם ושבלאמי לא היה רוצה שהם יפגעו.

חוץ מזה לא נוגעים בכלל בעניין ההתערבות שם, אבל אני מניח שאם פוג מת אז בלאמי לא יקח את דמי ההתערבות מהיורשים שלו. זה נשמע הזוי.

עושים טקס אזכרה עבור פוג במועדון ובאופן אירוני מבקשים מבלאמי להיות זה שידבר עליו.

הם גם מורידים את המפה.
 

didalf

Well-known member
טוב אני יכול להבין. הרי את רואה כל כך הרבה סדרות שאת חייבת לקצץ במשהו כדי שיהיה לך זמן כלשהו
|שפם|
אבל זה הקטע - זה לא עניין של זמן. (*) זה הקטע שבגללו אני לא מבינה איך אנשים רואים סדרות שהם לא אוהבים. כאילו משעמם לי נורא בבית ואין לי מה לראות ועדיין אני אעדיף לבהות בש"ח של חברים בפעם המאה מאשר לצפות בסדרה חדשה שמשעממת אותי. כאילו ממש פיזית לא מסוגלת להביא את עצמי לשים פרק. ככה פרשתי מסדרות כמו החיים עצמם. הצטברו לי פרקים ודחיתי ודחיתי את הצפיה בהם למרות שלא היה לי שום דבר אחר לראות עד שהבנתי שזה לא יקרה ופרשתי רשמית.

(*) איך אני אוהבת את השיר|מאוהב| את הסדרה הייתי קטנה מידי כדי לזכור.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
|שפם|
אבל זה הקטע - זה לא עניין של זמן. (*) זה הקטע שבגללו אני לא מבינה איך אנשים רואים סדרות שהם לא אוהבים. כאילו משעמם לי נורא בבית ואין לי מה לראות ועדיין אני אעדיף לבהות בש"ח של חברים בפעם המאה מאשר לצפות בסדרה חדשה שמשעממת אותי. כאילו ממש פיזית לא מסוגלת להביא את עצמי לשים פרק. ככה פרשתי מסדרות כמו החיים עצמם. הצטברו לי פרקים ודחיתי ודחיתי את הצפיה בהם למרות שלא היה לי שום דבר אחר לראות עד שהבנתי שזה לא יקרה ופרשתי רשמית.

(*) איך אני אוהבת את השיר|מאוהב| את הסדרה הייתי קטנה מידי כדי לזכור.
אני מבין. גם אני פרשתי מהחיים עצמם באותה דרך. ופרשתי מעוד המון סדרות (אני מניח שאני פורש מיותר סדרות כל שנה מאשר את מתחילה)(או לפחות כמעט)
אבל חלק מהסיבה שאני פורש היא כי אני צריך לתעדף סדרות טובות יותר. אם איכשהו אין לי סדרות טובות יותר לראות אז אני אתן יותר צ'אנס לסדרה שאני לא בטוח לגביה.
חוץ מזה שאני לא אפרוש מסדרה של 8 פרקים אחרי שראיתי כבר 3, אלא אם כן היא ממש סבל. במיוחד כשמשחק שם שחקן שאני ממש ממש אוהב.
 

didalf

Well-known member
אבל חלק מהסיבה שאני פורש היא כי אני צריך לתעדף סדרות טובות יותר. אם איכשהו אין לי סדרות טובות יותר לראות אז אני אתן יותר צ'אנס לסדרה שאני לא בטוח לגביה.
זה מה שאני אומרת, זה לא עניין של תעדוף או זמן. יש לי זמן ועדיין לא מצליחה להביא את עצמי ללחוץ פליי על משהו שמשעמם אותי.

חוץ מזה שאני לא אפרוש מסדרה של 8 פרקים אחרי שראיתי כבר 3, אלא אם כן היא ממש סבל. במיוחד כשמשחק שם שחקן שאני ממש ממש אוהב.
מצאתי את עצמי משחקת בטלפון כל הפרק ולא היה לי אכפת בכלל מגורלן של הדמויות:-(
אם כבר השחקן שאני אוהבת הוא הכי אכזבה כי הדמות שלו ממש ממש מעצבנת ואפילו הוא לא מצליח להציל אותה. לאן נעלם הקסם והכריזמה הדיוויד טננטית שלו? כאילו אדם אחר.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
מצאתי את עצמי משחקת בטלפון כל הפרק ולא היה לי אכפת בכלל מגורלן של הדמויות:-(
אם כבר השחקן שאני אוהבת הוא הכי אכזבה כי הדמות שלו ממש ממש מעצבנת ואפילו הוא לא מצליח להציל אותה. לאן נעלם הקסם והכריזמה הדיוויד טננטית שלו? כאילו אדם אחר.
טוב זה ממש מתסכל כי מדובר בדמות שמתפתחת. הוא מתחיל בתור שמוק אנגלי עשיר, נפוח מעצמו ופחדן, אבל מתפתח משם

וספציפית לגבי "כאילו אדם אחר"
כן. זאת המשמעות של להיות שחקן
 

didalf

Well-known member
וספציפית לגבי "כאילו אדם אחר"
כן. זאת המשמעות של להיות שחקן
חחח כן אבל בכל דמות שהוא משחק או אפילו בראיונות יש לו איזה כריזמה או קסם שממגנטת אותך לא משנה מה הדמות. פה זה לחלוטין נעלם.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
קפיצת זמן גדולה ובום אנחנו באמצע המערב הפרוע. או לפחות ככה זה נראה. ליתר דיוק זה 7 שנים לאחר סיום מלחמת האזרחים, אנשים לבנים עדיין לא בנוח עם שחורים שמסתובבים חופשיים (זה בסדר, הם ירגעו תוך איזה 100 שנה... אולי 150).

שוב דמות אמיתית מבקרת והפעם זה באס ריבס, המרשל האמריקאי השחור הראשון. (מי שראה את הסדרה השומרים זכה לראוות סוג של הצצה עליו). קשה שלא לחשוב שהפרק מאוד מתאים לרוח התקופה בארה"ב והגיוני שנעשה במחשבה הזאת.



אז פוג, פספרטו ואביגייל על מרכבה מהירה (6 סוסים נראה לי) כדי לתפוס את הרכבת שכנראה פוג גילה שהיא התעכבה איפשהו ולכן יוכל לתפוס אותה אחרי שאולי פיספס אותה בתחנה מוקדמת יותר. מובילת הכרכרה היא סאלי, אשת מערב פרוע עצמאית עם רובה גדול.

כל ענייני הריב הגדול נראה שנעלמו. הניצוצות בין אביגייל ופספרטו עדיין מאוד שם ודי בולטים, אם כי לא לפוג.

ריבס מוביל עצור שלו עם סוס אחד ועוצר את המרכבה עם יריית רובה (זה היה מאוד מוזר כי זה נראה שהוא מתכוון לשדוד את הכרכרה אבל זה מוזר שהוא יעשה את זה כשיש לו אדם שבוי).

אז מסתבר שהוא רוצה טרמפ והוא פשוט מאוד לא מנומס לגבי כיצד הוא מבקש את זה. אבל פוג בכל זאת מסכים.

האסיר של ריבס נקרא אמברוז אברנת'י שהוא כנראה לא אדם אמיתי, אבל בסיפור הוא כנראה מראשוני מנהיגי הKKK. אומנם בהתחלה ריבס פשוט מציג אותו בתור מישהו שעשה פשעים נגד חירות של אנשים או משהו מעורפל כזה, לא ברור למה, חוץ מהסיבה העלילתית של לתת לפוג לחשוב שזה בן אדם נחמד כמוהו.

אברנת'י מיד קולט שיש משהו בין פספרטו ואביגייל ומזהיר את פוג לגבי זה. פוג עושה רושם מבולבל כי לא נראה שהוא שם לב לשום דבר כזה בחיים שלו. הוא גם נראה לא מרוצה, אבל אני מניח שזה יותר עניין של צניעות של בת של חבר שלו וענייני מעמדות. לוקח לו כמה זמן עד שהוא קולט את העניין האמיתי של אברנת'י.

אגב, מזה אפשר לחשוב שאנגלים היו פחות גזעניין מאמריקאים, מה שנראה לי ממש לא נכון. הם נראה לי פשוט הרבה פחות עסקו בזה כי היו פחות שחורים באנגליה.

בכל מקרה הם הגיעו לעיירה ונפרדים מסאלי, אחרי שהיא קצת מדברת עם אביגייל על עצמאות של נשים וכאלו.

יש להם חצי שעה עד הרכבת שזה מספיק זמן לארוחה ומסתבר שזה גם מספיק זמן בשביל עוד עלילה שלמה של הפרק.

שכחתי לציין שאברנת'י מזהה את השלישיה כי הוא קרא עליהם בעיתונים. אבל הוא גם מודע לכך שדווח שהם מתו. ומסתבר שאומנם הם כבר עמוק בתוך אמריקה אבל אביגייל עדיין לא עדכנה את אבא שלה (והעיתון) שהם בחיים. אם כי כמו שפספרטו מציין – זה כנראה חכם אם הם רוצים להמנע מהפרעות נוספות של בלאמי ונידלינג.

אביגייל בכל זאת עושה מה שהיא רוצה (אולי קצת כי היא רבה עם פספרטו) והיא שולחת טלגרף לאבא שלה. היא רוצה לשלוח גם הודעת טלגרף שניה רגע אחרי אבל בדיוק מישהו חתך את קו הטלגרף. אני מניח שהיא רצתה לכתוב לו אזהרה לגבי בלאמי ואולי שלא יספר בכלל לבלאמי שהם בחיים.

מי שחתכו את קו הטלגרף הם שלושה חברי קלאן שגרמו לכל העיר להתחבא במהרה. הם גם הורגים את הברמן המסכן ואחד מהם מחליף אותו ודי בקלות הם משתלטים על ריבס, פוג ופספרטו.

אברנת'י מעוניין להרוג רק את השחורים, אבל הוא מוטרד שפוג עושה רושם לא גזען מספיק ולכן דורש ממנו לחתוך לפספרטו אצבע לפני שהוא נותן לו לצאת מהמסבאה בחיים.

פוג כמובן לא יודע מה לעשות, אבל פספרטו מראה אומץ ואומר לו לעשות את זה (באמת סך הכל אם זה רק אצבע ובכל מקרה הולכים להרוג את פספרטו) אבל אז פספרטו קולט את אביגייל בחלון ועוצר אותו בטענה שפוג לא יודע איך לחתוך משהו קשה יותר מטוסט (תכלס כנראה צודק) ולכן הוא צריך להדריך אותו כיצד לחתוך מהר. בכל מקרה במהרה אביגייל פורצת למסבאה עם סוס ומתחיל קרב יריות (בעיקר היא יורה ברעים כי לאחרים אין אקדח). בסופו של דבר שלושת חברי הקלאן שהגיעו לשם מתים או מוכנעים (פספרטו הציל אביגייל עם אגרוף חזק) ואברנת'י בורח פצוע.

כולם מתגייסים לנסות לתפוס את אברנת'י (כי איכשהו עדיין לא עברה חצי שעה והרכבת עדיין לא שם). אבל זה בסוף פוג שמוצא אותו. אברנת'י בהתחלה חושב שלפוג אין אומץ לירות בו, אבל פוג משכנע אותו שהוא כן ירה בו אם הוא לא ישמוט את האקדח שלו. אז פספרטו מגיע ומאיים להרוג את אברנת'י, אבל ריבס משכנע אותו לא להתדרדר לרמה שלו.

ככה בסופו של דבר הכל מסתדר בדיוק בזמן כשהרכבת מגיעה.



*בסוף הפרק יש הקדשה לבמאי הפרק שמת באפריל 2021.

קצת בעיה שאני ראיתי את כל הפרקים כבר בשבת שעברה, אבל התעצלתי אז לכתוב על פרק הסיום. אז עכשיו אני אצטרך למצוא זמן לשחזר את מחשבותי מלפני שבוע.
 

Aranel Nenharma

Well-known member
משהו קטן בקשר לסדרה.
זה ממש נותן לי וייבים של דוקטור הו.

לדמות של דיוויד יש שני מלווים (שכל אחד ישתלב יפה בסדרה דוקטור הו)
הדמויות מטיילים במקומות חדשים להם
כל פרק יש עלילה בפני עצמה.
העלילה היא שמשהו חריג קורה במקום אליו הם הגיע והדמויות הראשיות איך שהו מתערבבים ומצילים את המצב (ראיתי בנתיים רק אני שני הפרקים הראשונים אז לא יודעת אם זה ממשיך כך)
פוג עם הכישרונות שלו מציל את המצב
ופוג כל הזמן עסוק עם הזמן - לכן הוא אדון זמן

ואני ממש יכולה לראות את העלילות בסדרה הזו שחייזרים מתערבים בה וזה פשוט נהפך לדוקוטור הו
 
למעלה