מסלולים ברמות מנשה בסכנה

jcwikel

New member
מסלולים ברמות מנשה בסכנה

ערב טוב, חלקכם ודאי מכירים את התוכנית לסלילת קטע 18 של כביש חוצה ישראל באזור רמות מנשה. בעיקרון מדובר בסלילה של כביש ברוחב כ - 100 מטרים מאזור נחל תנינים, עובר בין גבעת ניל"י ומושב עמיקם, אזור נחל דליה, ועד אזור יוקנעם. אני מודה שלי עוד לא יצא לרכב באזור זה, אבל אני בטוח שיש כאן רבים שיעידו על יופיו של האזור, ועל חשיבות ערכי הטבע שבו. ה"ועד להצלת רמות מנשה" שהוקם לפני מס' שנים מוביל מאבק לשנות את תוואי הכביש למנהרה, על מנת לנסות למזער את הנזק. אני רוצה לפנות אל קהילת רוכבי האופניים בבקשה ליטול חלק במאבק הזה. ישנן דרכים רבות לסייע במאבק. מי שהנושא קרוב לליבו מוזמן להתקשר אל הועד: 6288398-04 / 513673-056 ולהביע תמיכה מכל סוג שהוא - הצטרפות לרשימת תומכים, תרומה כספית השתתפות בהפגנות וכו'. בנוסף, ביום רביעי תתקיים הפגנה באזור מחלף נחשונים - מיקומה של מנהלת חוצה ישראל, בדרישה "למנהר" את קטע 18. קיום ההפגנה תלוי במזג האוויר. פרטים מדויקים בהמשך. מי שמעוניין יכול לפנות אלי במסרים, או למירי מהועד - [email protected] בהצלחה לכולנו.
 
מקווה שתצליחו - הצעה בפנים.

כדאי לכם לנסות לארגן פעילות של טיול אופניים באזור. הכוונה לטיול עממי גדול שיפורסם מראש וימשוך רוכבים רבים בכל הרמות. (להיערך עם מסלולים בהתאם). בכך תשיגו: א. הסברה של מטרותיכם לציבור רחב (תוכלו לנצל את ההדרכה במסלולים להסבר על מיקום תוואי הכביש והנזק שיגרום לנוף) ב. "הפגנת נוכחות" שתוכיח כי מספר גדול של אנשים אוהבים לטייל באזור, ולא רוצים לחזור למקום יום אחד ולמצוא במקומו כביש.
 

RONBIKE

New member
כדאי גם להראות נזקים שהכביש עשה

במקומות שהוא עובר בהם כיום. וכל זאת בעבור כביש שלא הרבה משתמשים בו. ואפשר בהחלט בלעדיו. הבעיה הגדולה ביותר באיזורים שהוא עובר הם הגדרות משני צידי הכביש שבעצם חוצים כמו גבול ולא מאפשרים לאנשים לעבור מצד לצד , לפעמים צריך לנסוע או ללכת קילומטרים למחלף הבא בכדי לחצות את הכביש. בעיה שניה ולא פחות חשובה הם בעלי חיים שסגרו עבורם גם את האפשרות למעבר חופשי דבר שיכחיד את כל בעלי החיים באיזורי הכביש . המדינה שלנו משופעת בגדרות אין סופיים ולפעמים אני חושב שאנו חיים בבית כלא אחד גדול או בגטו מגודר . בישראל לצערינו הגדרות כבר סוגרים לנו את הרוח מלנשב בניחותא. הבעיה השלישית וגם היא לא פחות חשובה זו המירמה שחברת דרך ארץ נוקטת כנגד הלקוחות שלה. אם לא ידעתם חברה זו משתמשת בסוללה של עורכי דין לתביעות משפטיות ויש המתלוננים שהחברה אף מפברקת חיובים ללקוחות . הכביש הופך אט אט למלכודת לנהגים ופתאום ביום בהיר מגיעים עשרות חיובים לתשלום מיידי על שימוש בכביש כשבעל הרכב מיתקשה להוכיח כי לא נסע בהרבה מהחיובים שקיבל. עצומה של אזרחי ישראל המסרבים בתוקף לבניית הכביש והמשכו יאלצו להפסיק את פרוייקט הסחטנות הזה. זה שחברי כנסת ורוב עובדי המדינה משתוללים על הכביש הזה בחופשיות ובחינם כי הכספים משולמים מכספי הציבור אינה סיבה בכוח לדחוף לציבור פרוייקט שרובינו לא חפץ בו, יקר בצורה מוגזמת ולא אחראית, ויוצר עבודה לסוללה של עורכי דין של החברה שמישתמשת בכביש למלכודת פיננסית מפוברקת לאנשים. ברגע שילמדו הציבור את חברת דרך ארץ בחרם מוחלט של הכביש הזה זו תהיה דרכם האחרונה של חברה שניתמכת בחשאי על ידי פולטקאים שידם עמוקה ברווחי החברה, פולטקאים שנותנים לחברה להתנהג בצורה מוזרה לנהגים שפתאום נעצרים בכביש ע"י ניידות של הכביש ופתאום מגיחים בריונים חמושים מניידות אלו כאלו היו בסרט הרפתקאה. וכל זאת כמובן לגבות כספים בצורות מוזרות ומפחידות שניתנות בגיבויים של פולטקאים מרושעים ותאבי בצע.
 

מאדמאן

New member
הנה מסלול לטיול באזור שפרסתי בהרים

הרכיבה היא לכיוון צפון מזרח כשצריך לדעתי לקחת מפת דרכים למי שלא מכיר. רוכבים עד קצה הכביש של מושב עמיקם. לוקחים במזלג השבילים הראשון ימינה ומגיעים עד להר העגול כשאפשר לפנות שוב, או ימינה או שמאלה, דהיינו, להקיף את ההר העגול או מדרום או מצפון. פונים שמאלה ועוקפים את ההר העגול מצפון. עוברים בין גפנים ומטעי פרי (חלקם מוגנים מברד ע"י רשתות) בקצה הדרך פונים ימינה על דרך כורכר לירידה כיפית (אבל קלה) לכיוון נחל תנינים. לפני הנחל צומת טי של כורכר, ממול גשר לחציית הנחל. לא חוצים. פונים שמאלה בתוך דרך חקלאית. הדרך היא תענוג לרכיבה גם בבוץ. כשיש יותר מידי בוץ תמצאו אלטרנטיבה לרכיבה בלי לעלות לשדות המועבדים ולא יזיק להרטב מעט. בקצה הדרך לאחר כשני ק"מ בין יובלי נחלים ושלוליות בחורף ישנו גשר נוסף לכיוון דרום. חוצים אותו ורוכבים שמאלה לכיוון מזרח. זו דרכנו לגבעת הרקפות המדהימה. ממש בימים הקרובים עומדת הפריחה להתעצם - שווה בגדול. עד לגבעת הרקפות עליה מתונה וארוכה ואחר כך ירידה קצרה וחביבה עד לחניון שלפני גבעת הרקפות. בחניון אפשר לעצור מעט, יש שולחנות וצל למכביר. זו פינת הקפה - אולי מוקדם מידי אבל חוזרים אליה אחר כך אז תחליטו אם כבר הגיעה שעת קפה. אחר כך חוצים את הכביש ונכנסים לגבעת הרקפות מצפון .. לא להכנס לגבעת הרקפות עצמה עם האופניים !! זה פשע. לרכב רק בשביל הצפוני !! תענוג. להמשיך מזרחה עד שער של מרעה בקר. לחלוף עליו בהרמת אופניים ואם הוא פתוח אז פשוט לרכב דרכו.. ישר (לא לפנות לשדה שמאלה). לפניכם שטח אש שלא מומלץ לרכב בו באמצע השבוע. שטח האש הינו מימין לשביל. מתבקש שלא להכנס ימינה בשום אופן. ממשיכים עוד כשני ק"מ עד לנחל תלמית שמתחבר לנחל ספלול.שם גם תראו שהשביל ממשיך ישר לעליה לא מהעולם הזה לא עולים אותה... לוקחים בתוך החורשה שמאלה ואחר כך ימינה לכיוון השביל המוביל מזרחה. כאן כבר יש כמה עליות משובחות ועל פי המפה ממשיכים לעלות עד חרבת בית ראש. נוף יפיפה. חוזרים באמצעות שבילים המקבילים שמצוינים במפה - עד לחרבת אל עריס משם ירידות פנטסטיות לכביש המוביל לגבעת הרקפות. אנחנו לקחנו את הירידות כשלמטה בתחתית שלוליות ענק כך שמסיבת הבוץ היתה מושלמת.. עם צעקות שמחה, שירה וריקודים... - מהכביש שמאלה חזרה לחניה של גבעת הרקפות ושוב על השביל חזרה לעמיקם אם האפשרות "לעשות קפה" במקום על כל מה שמשתמע מכך. כשמגיעים לשביל 4340 לא פונים צפונה בעליה לכיוון בת שלמה (שממנה ירדנו אחרי שהקפנו את ההר העגול מצפון) אלא ממשיכים ישר בתוך הכרמים והמטעים עד לפניה ימינה חזרה לעמיקם.
 

alonaski

New member
אני אתכם!! ../images/Emo45.gif אשמח להגיע לכל

הפגנה בנושא!!!
 

doron hari

New member
רמות מנשה וכביש 6

אזור בהחלט מקסים ומושך רוכבים רבים כל שבוע, יורם! אולי נארגן יום רכיבה באחד מימי שישי?
 

רובן Z

New member
תמיד אני צריך להיות יוצא דופן?

אני גר ביוקנעם מטייל באזור רמות מנשה בלי סוף- מת על האזור. ובכל זאת- אני בעד כביש 6! בתור תושב יוקנעם, אני בהחלט מעוניין שיהיו לי כבישים איכותיים מהצפון לדרום, ואני מוכן לשלם על הנסיעה בכביש. לא צריך לקפוץ, אני לא אשכנע אתכם, ואתם לא אותי... אני יודע שתיכף יקום עלי כל הפורום ושכולם יגידו שאני עוכר ישראל אבל מה לעשות...זו דעתי.
 
לא בהכרח. קרא שוב...

הם לא מדברים על ביטול הכביש לחלוטין, אלא על שינוי התוואי כך שיעבור במנהרה. אתה לא חייב להיות נגד הכביש כדי להיות בעד הנוף.
 

alonaski

New member
אני דווקא מוכנה לקפוץ ראשונה!!!

ולהעיר ש... אין כמו כנות ויושר אישי
- והאומץ להביע אותו בציבור!
גם כשאתה יודע שאתה מיעוט אבל דעתך בעיניך מספיק חשובה...
קבל ח"ח!
וגם
 

akivab

New member
הבעת דעה פרטית../images/Emo18.gif

כביש 6 הוא סיפטום לכל מה שקורה במדינה ב50 שנות קיומה האחרונות ובמיוחד בשנים האחרונות. אנא בידקו את בעלי השליטה במפעלי ים המלח, מפעלי צין , וכל הפרויקטים הגדולים הגוזלים את משאבי המדינה והורסים את כל ערכי הטבע ורומסים ברגל גסה (ואפילו אונסים אותה) והכל בשם "כלכלת ובטחון המדינה". כל עוד לא נפנים את המצב שבו אנו חיים, ימשיכו לרמוס לאנוס ולהרוס ושום דבר לא יעזור מאחר שזה משחק מכור (כמובן בעזרתנו המצביעים פעם ב 4 שנים) ולראייה כל הנחלים במדינה, מקורות המיים המזוהמים, האויר המזוהם וזילות חיי האדם . גם כביש 6 הוא כביש שנועד להעשיר מספר משפחות ולשלוט על חיינו.
 

alonaski

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo3.gif ולפעמים, אני שואלת את

עצמי, האם באמת אנחנו צרכים להיות מיעוט נרדף "על הכוונת" של שומרי הטבע בארץ, בזכות ה"הרס-הבלתי-הפיך" שאנחנו כמטיילים מדוושים משאירים בטבע?...
- כנגד כל המפעלים שצצים בטבע, הזיהום שלהם הנשלח לנחלים (גבי חווה) , ולאוויר... המחצבות הפיראטיות - ואלה שלא... הבניה המתפרשת של ישובים כפריים... ועוד ועוד ועוד...
ואחרי שאני חושבת על כל אלה שפוגעים כ"כ בטבע... ברישוי (ושלא ברישוי) אז קצת מסתדר לי הקנ"מ בראש!...
 

steiff

New member
אני חולק על ידידי המלומד

בין המשאבים הרבים, הציבוריים, הפרטיים והאישיים ישנם עוד שניים שראוי לציין - משאבי תחבורה ומשאבי זמן. משאבי התחבורה של המדינה מצומצמים. כביש 6 מפנה נפח הולך וגדל של תחבורה מהצירים הפקוקים של כביש גהה, איילון, כביש 2 וכביש 4. עובדתית - בשעות העומס כביש 6 חוסך זמן באופן משמעותי. כידוע "זמַן אִיז מַאנִי" וברכב משמעותו של קיצור הזמן הוא חיסכון בדלק, בתחזוקה ובזיהום. נכון - כביש 6 מנצל את משאבי השטח הפתוח ופוגע פגיעה בלתי הפיכה בסביבה, אבל אי אפשר להתעלם מהתועלת הרבה שהכביש הזה מביא להיבטים אחרים של חיי היום יום. אני באופן אישי נהנה מאד מהיתרונות של הכביש וקטע מספר 18 (שגם אני מעדיף שימונהר ככל הניתן) יאפשר לי, כשיוקם סוף סוף, להגיע מהבית לנתב'ג תוך שעה אחת. ויותר חשוב מזה - הכביש יאפשר לי לחזור הביתה מטיולי ה EZ במרכז ובדרום בלי לבלות שלוש שעות בפקקי התנועה של מוצ'ש. האם קיימות אלטרנטיבות לכביש 6? שאל את עצמך אם אתה מוכן למכור את המכונית ולהסתפק בתחבורה ציבורית (רכבת, אוטובוס) 6 ימים בשבוע. ולגבי שאר המשאבים הלאומיים - אפשר לפתוח פה דיון גדול שיגלוש מהר מאד לפסים פוליטיים לגבי סדרי העדיפויות של הקצאת המשאבים הלאומיים. כדאי רק להזכיר שכביש 6, שהוא כביש בבעלות חברה פרטית, לא נטל מהמשאבם הכספיים הלאומיים כך שהעדר טיפול בבעיית זיהום האוויר וטיפול במי השופכין לא נובע כתוצאה, לא ישירה ולא עקיפה, של בניית כביש 6.
 

akivab

New member
מנימוקים מלומדים של ידידי המלומד../images/Emo22.gif

ניתן להסיק שאין ולא יהיו ולא היו פתרונות אחרים להורדת העומס מכבישים 2 ו4 . בא ונראה באמת מה קורה במדינות מפותחות ואפילו מתפתחות בעולם. התחבורה הציבורית מבוססת על רכבת קלה ורכבת בין עירונית שהרשתות הנ"ל מגיעות לכל מקום וכמובן באם תיקח לדוגמא ארצות מפותחות כגון צרפת ואו פריז, ראה מה קורה עם התחתית, אין מקום שלא ניתן להגיע. באם התחבורה הציבורית (קרי רכבות) היתה מפותחת כיאה לכל מדינה נורמלית ואפילו שואפת לנורמליות, אזי העומס על הכבישים היה מצטמצם אולם, לי נראה שיש אינטרס למדינה שתןשביה יזללו דלק ובצורה כזאת היא תיגרוף מיסים מהאנשים שלא להזכיר את המיסוי הגבוה גם על כלי רכב וחלפים . זה נחמד לשחק במשפט " הורדת עומס " כמו המשפט "למען בטחון המדינה" אבל יש לבדוק באמת את הנסיבות האמיתיות של הפרויקט (הנסיבות שלא מדברים עליהם) ולחשוב באם היו נותנים באמת צ'אנס לחברות פרטיות (ולא תופרים מכרז כנהוג במקומנו לחברות מסויימות) להקים רשת תעבורה תת קרקעית וקרקעית המבוססת על מסה ולא על פרט אזי, הכל היה נראה אחרת והיו נשארים לנו יותר משאבי טבע. להזכירך, שלא נשאר הרבה מהם והמעט שנשאר ברובו הגדול הכניסה עולה כסף והרבה.
 

alonaski

New member
עקיבא... רק להוסיף פרט קטן לדבריך

המלומדים... (
) - שבאירופה וארה"ב הקנה מידה ל"שטח מדינה" הוא שונה מאצלנו!! הרבה יותר גדול!!! ובמקרים מסויימים - ענק!!!!
לכן, יש מקום לכולם!!! גם לישובים מתרחבים... גם לרשתות תחבורה וגם, עוד נשאר להם הרבה מאוד שטחי טבע ושמורות טבע להנאת כולם!!! אצלנו, אנחנו חיים מאוד ב"מיקרו"! = צורת חיים שדורשת המון עימות בין הרבה גורמים: האנושיים-מול הטבע. הצרכים שלנו-מול הרווח העיסקי. שכיות החמדה מול המחצבים והתל"ג... המגורים שלנו-מול הבטחון... הצורך לשטחי אימונים לצבא... ועוד ועוד ועוד... חיים בבועה קטנטנה מלאהההההההההההההההההה דילמות!!!
והפתרונות לזה... הם לא פשוטים!!
 

akivab

New member
מדברייך דווקא למדים../images/Emo11.gif../images/Emo22.gif../images/Emo39.gif

על חיוניות הרכבות והתחתיות שתופסות פחות שטחים ומשאירות אותנו עם ריאה ירוקה גדולה יותר
 

alonaski

New member
בטח!!! רכבות הן כלי תחבורה חיוני

מאוד בעייני!
מההיכרות המועטה שלי איתן בחו"ל! אבל זה בתנאי שהן באמת מתאימות לכל האוכלוסיה ולצרכיה ולא מגבילות לגבי הרכב הנוסעים או מטענם!...
אני יודעת, מחבר שסיפר לי שלפני שנים עשה טיול אופניים בחצי עולם - שמאוד מקדמים את נושא צימצום זיהום האוויר בעולם ומקדמים את התחבורה הלא-מעשנת. הוא סיפר שבזכות זה - כל נסיעה שלו ברכבת עם האופנים -עלתה... - בחינם!!! זו היתה הגישה שם - לקדם תנועה לא-מזהמת (כמו אופנים!) נפלא,
לא?...
בשורה התחתונה - אין לי שום עמדה חד-צדדית מוחלטת בעניין!!!
אני רואה יתרונות וחסרונות לנושא הכביש המפלצתי הזה... גם לי יש צרכים כאזרחית המדינה שרוצה לחיות בנוחיות... ומצד שני - הדילמה הגדולה עם עצמי - שזה בא על חשבון השטחים הירוקים שאני כ"כ אוהבת.. ויודעת כמה בעלי חיים (וצומח) נזקקים להם!!!! וחבל לי שתוך כדי בניית הכביש - הורסים אזורי חיות לבעלי חיים, הורגים רבים מהם... ויוצרים אנדרלמוסיה גדולה בקרבם! בנוסף - לכריתת עצים ופגיעה בצמחיה!!! בנוסף ל... פגיעה ורמיסה של אתרים הסטוריים... ועוד ועוד ועוד...
 

alonaski

New member
פחחחח...!!!! ../images/Emo3.gif מה זה יתן אם נמכור

את הרכבים שלנו ונעבור לשימוש הרכבת... אם ברכבת עדיין כ"כ מקובעים ולא נותנים לנו להכניס אופניים?!?!!?...
מצד שני... תאר לך איזה כייף זה היה יכול להיות - לרדת לנגב או להגיע לערד ברכבת - לטיול אופניים ולחזור ככה!
- נשמע לי מעולה!!! ואני אפילו הייתי מרחיבה את העניין ומציעה לשדרג ברכבת קרון מקלחת-ג'קוזי אחד...
ואז... תוך כדי חזרה מהירה הביתה... אפשר גם להתקלח ולהחליף בגדים, כדי... לשבת רעננים ורייחניים לכוס קפה וארוחת ערב ב... קרון המסעדה!
האמת... זה לא לגמרי מופרח!!! רכבות באירופה וארה"ב - מצויידות הייטב במסעדה, קרונות שינה... ואם אני זוכרת נכון - גם מקלחות! ותחשבו על זה!!!...
 

akivab

New member
אולי באם יהיו רכבות../images/Emo35.gif../images/Emo70.gif

אולי ניהייה מדינה קצת יותר נורמלית שתתחשב בהולכי הרגל בזקנים בחלשים ברוכבי האופניים ובטח אז ניהייה קצת יותר תרבותיים ואנושיים קצת אופטימיות לא מזיקה
 
למעלה