מסלולים ברמות מנשה בסכנה

רק הערה קטנה לגבי הרכבות...

ושלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד רכבות ובטח שבעד העלאת אופניים לרכבות... אבל גם במדינות אירופה המפותחות, רק 15 אחוז מהאוכלוסייה הניידת עושים שימוש ברכבות. זה עדיין הרבה, אבל הרוב המוחץ עדיין נוסע במכוניות פרטיות. בכל מקרה- המאבק למינהור הקטע הוא נכון וחיוני.
 

steiff

New member
והרכבות באירופה פועלות כל ימות השנה

אין ספק שלחזור ברכבת מרכיבה בערד זה חלום נפלא (אם יהיה קרון מקלחת זה עוד יהפוך לחלום רטוב...) אבל יש כמה בעיות שוליות: א. בתקופה העות'מנית היו בארץ יותר ק'מ של פסי רכבת מאשר יש היום. על שרידי חלקם אנו נהנים לרכוב בימים טרופים אלו. ב. רכבת ישראל נחה בשבתות, שזה בדיוק הזמן שבו רוכבי האופניים יוצאים לשוח. כן, אפשר בהחלט לקוות (ולפעול) שהחלום הזה יתממש. בינתיים אני מסתפק בהנאות קצת יותר גשמיות של "קפיצת הדרך" ממסמיה לצומת עירון ב-45 דקות והגעה למקלחת בבית בזמן סביר.
 

akivab

New member
נו... הם הצליחו ../images/Emo70.gif וזה מנציח את

ה מצב
וכמו הציפור שחירבנו עליה בארצות הקור , " עדיף להיות בתוך ה
ולהתחמם בשקט שמא ישמע אותנו הזאב ויוציא אותנו מה
ו
יאכל אותנו"
 

steiff

New member
אופס - הזדרזתי יותר מדי ../images/Emo73.gif

קיבלתי היום את הפמפלט של כביש 6 יחד עם העיתון ושם כתוב, לבן ע'ג כרומו, שזמן הנסיעה ממחלף שורק לצומת עירון הוא 47 דקות, לא 45... כנראה שלחצתי קצת יותר מדי על הגז.
 
עובדות מניסיון.

הפיכת הכביש לממונהר לא תמנע מהריסת הנוף. הטבע והסביבה באיזור הנ"ל. אני גר ליד עמק הארזים בי"ם וגם שם עשו בלגן דומה או שהתוכניות מלכתחילה היו כך ועשו שם מנהרה במקום כביש פתוח וזה לא פחות גרוע אלפי פעמים שהמשאיות וכלי העבודה הכבדים נוסעים ופותחים להם "סינגלים" משל עצמם שפיכת פסולת בניה ושאריות בטון תחת כל עץ רענן הפכו את העמק למדבר עם עצים. אז לפי דעתי חבל על הזמן אלה אם כן אתם חובבי "אקשן" .מה עוד שזה כביש במימון פרטי וכרית מנהרה תקפיץ את העלויות במאות אחוזים. תודה.
 

alonaski

New member
נכון... ../images/Emo7.gif עמק הארזים הוא באמת

סיפור שובר-לב...
 

IlanShacham

New member
לעומת זאת בתל חדיד עשו מנהרה

ונשאר הרבה טבע רכיב (ומהנה) מעליה. ללא קשר למנהרות, בכל מדינה מתוקנת בעולם יש מערכות של תחבורה ציבורית, ובארצנו הקטנטונת והצפופה על אחת כמה וכמה צריך את זה.
 
עובדות מניסיון.

הפיכת הכביש לממונהר לא תמנע מהריסת הנוף. הטבע והסביבה באיזור הנ"ל. אני גר ליד עמק הארזים בי"ם וגם שם עשו בלגן דומה או שהתוכניות מלכתחילה היו כך ועשו שם מנהרה במקום כביש פתוח וזה לא פחות גרוע אלפי פעמים שהמשאיות וכלי העבודה הכבדים נוסעים ופותחים להם "סינגלים" משל עצמם שפיכת פסולת בניה ושאריות בטון תחת כל עץ רענן הפכו את העמק למדבר עם עצים. אז לפי דעתי חבל על הזמן אלה אם כן אתם חובבי "אקשן" .מה עוד שזה כביש במימון פרטי וכרית מנהרה תקפיץ את העלויות במאות אחוזים. תודה.
 
אבל זה נזק זמני.

נכון שאפשר להתחשב בטבע גם במהלך הבניה, אבל נראה כי במקרה שלך, כשהבניה תסתיים ניתן יהיה לשקם את הנזקים תוך מספר שנים.
 

ShaharTwoWheels

New member
מה יהיה עם מנהרות המים באזור....

אני בעד המינהור.. הקטע שבאמת צריך למנהר הוא לא ארוך (לא צריך למנהר ממחלף ברקאי לאליקים...). כלומר המאבק הוא הגיוני. אני גם חושב שע"י טיול מתוקשר אפשר למשוך תשומת לב למאבק. חוצמזה מה יהיה עם הפארק הלאומי שיש שם (מנהרות המים של הורדוס....)?
 

Natz Natz

New member
תוואי הכביש עובר על תוואי מוביל המי

מוביל המים ולא מגיע לאיזור המנהרות. כבן מושבי אלונה יכול לומר לכם שהכביש הזה לא שימושי בתכלית. אז נכון, הוא יקצר משמעותית את הנסיעה לצפון הארץ לדרומיים או לדרום לצפוניים. אבל אם תתסתכלו אל זה טוב טוב ותחשבו.... כמה פעמים שמעתם על פקקים מאיזור חדרה צפונה. נכון כביש החוף עמוס וגם הכביש הישן. אבל עכשיו שיש כביש עד עין עירון - הקטעים הצפוניים כבר לא שימושיים. אני בעד ארגון טיול - כולל מסלול לאפרוחים עם צריך... פינת חמד כמו רמות המנשה קשה למצוא בארץ. פיסה אשר נשארה ללא סימוני כבישים. מקום שניתן לרכב בו בלי להתקל במקומות מיושבים.
 

shl17

New member
גנבת לי את המילים

עכשיו שפתחו את מחלף עירון צריך להאבק למען סגירת הפרויקט,הרי הוא כבר מיותר עבורי. אבל כעת מהבית עד בן שמן למשל פחות מחצי שעה ,לכיוון צפון אין אף פעם בעיות. יפסק הפרויקט לאלתר!!!!!!!!!!!! מה עוד שהכביש עולה על הגבעות מעל רגבים שאני רגיל לרכב שם די הרבה.
 

jcwikel

New member
דחיה קלה...

אני ממש שמח שיש כזו תגובה בפורום. פרסמתי הודעות בפורומים אחרים, ולא היו כמעט תגובות לצערי. אין לי מה להוסיף לנימוקים בעד המינהור, עשיתם פה עבודה טובה. אני מאוד בעד הרעיון לקיים טיול. הייתי רוצה להרים את הכפפה, אבל אשמח לקבל עזרה מהאנשים המנוסים יותר בפורום. אני פשוט קצת חסר ניסיון בתחום, ואינני מכיר כלל את מסלולי האופניים באיזור. פניתי שוב אל הועד והם הציעו את עזרתם בארגון טיול שכזה. בכל מקרה, עקב גשמי הברכה ששוטפים את ארצנו ההפגנה נדחית לשבוע הבא. לגבי ארגון הטיול, אשמח לקבל פניות מאנשים שרוצים לעזור, ואולי ננסה לארגן משהו. תודה רבה לכם יונתן
 
אשמח לעזור באירגון הטיול

אני אומר כזה דבר: 1.נפתח מפה (כרמל וחוף, נכון?) ונשרטט מסלול בסיוע מי שמכיר את האיזור טוב. אם אני לא טועה, היה טיול של השאנטי לא מזמן לאיזור הזה בהובלת איזה שועל מקומי, אולי נוכל לרתום אותו למשימת ההובלה. 2.נקבע תאריך ושעה בשבוע הבא, אולי יום שישי כדי שיגיעו יותר אנשים.תהיה הפגנה לפני/אחרי, עם שלטים. אני יכול לצייר כמה שלטים. 3.נפרסם איזה דיסקליימר... 4.מי שמבין בזה שישלח הודעה לעיתונות ואולי נוזכר באיזה מקומון. 5.בזמננו החופשי, אש-אש-אש מה דעתכם?
 

davidho

New member
אני בעד כביש6, אני יכול לבוא לטיול?

אני מתכונן להגיע מהשפלה בכביש 6 עד צומת עירון (איזה יופי, כבר לא צריך להזדחל דרך בקע-אל-גרביה!). מי שנגד כביש 6, שלא יעלה עליו (אף פעם!!) כמובן, מי שבעד כביש 6 יבוא להפגנה עם שלט נגדי! יהיה שמח! כמעט כמו מפגש הפורום שהיה לא מזמן! הופעת חובה בהפגנה - עם טייטס!
 

arbeliBike

New member
../images/Emo45.gifכל הכבוד על היוזמה

כל הכבוד על היוזמה. מתחברת יפה עם יוזמות מקומיות אצלנו (גבעת עדה) אני אנסה ליצור קשר עם היוזמים המקומיים (שרוכבים...) מבחינת בוץ התוואי של קטע 18 על ציר המוביל רכיב ברובו (כורכר סלול) כך שאין מגבלה לטיול/הפגנה אם אין גשם. אין לי נסיון בארגון טיולים אבל אשמח להצטרף.
 

steiff

New member
ממש ממש לא נכון

הכביש מסתיים היום בצומת עירון ובשעות העומס הנתיבים על כביש ואדי ערה מזרחה או מערבה פקוקים למדי. זו אולי לא הזחילה האיטית של נתיבי איילון אבל בהחלט פקק. ההמשך לכוון ואדי מילק הופך את הגישה לכביש לתושבי הקריות והצפון לנוחה (ולכן שימושית) בהרבה מאשר התפתלות בכבישים צרים ופקוקים לכוון צומת עירון. כל זה לא מפחית מהצורך לשמר, ככל הניתן, את שמורת אלונה ואזור הנחלים תנינים ודליה. ברור שתהיה פגיעה מסויימת בנוף וצריך לפעול נמרצות למזער את הנזק. התוואי המתוכנן (לאורך המוביל הארצי) מהווה לדעתי פשרה כואבת אבל אפשרית והוא משאיר את האזור של הר חורשן ממערב ושל רמות מנשה ממזרח ללא פגע. מה שכן - המסלול מבת שלמה לגבעת הרקפות יכלול מעבר של הכביש בצורה זו או אחרת, ואני מניח שיסללו אי אלו מעברים לרכב חקלאי, אופנים ובקר בנקודות אסטרטגיות לאורך הכביש.
 

shl17

New member
אנחנו עוד שוקלים

אם כדאי לאפשר לאנשי הקריות להדרים(מה רע לכם בצפון??) ועוד לפגוע בטבע בשביל זה!!!!!
 

מאדמאן

New member
כואב הלב..

איזו פגיעה בטבע ... איזה עוגמת נפש ואיזו אדישות. !! בכלל, מה נשאר לנו כאן עם כל ההגבלות על טיולים בגלל המצב "הבטחוני".. עזבו את זה שלא שמנו לב שהכיבוש של הטרור הכריע את כולנו, מצתמקים ומצתמקים ובאים כל מיני טייקוני נדל"ן ומזפתים באספלט ובטון את שאריות חיינו היפות. כל החותך ישראל הזה הוא אנדרטה לזכר החופש - זה מה שזה. כשאתה גר בכפר יונה ורואה מה עושה החותך ישראל הזה לשיירים, אתה מגלה שזה אולי מכייף את מי שרוצה לנסוע מדרום לצפון וההיפך אבל מי שחשב שהוא גר בכפר, כמוני, מגלה ל"הפתעתו" שהחיבור לכביש חתך לו את הכפר לשניים, פקק את כל היציאות לכיוון נתניה כ"ס והחוף, מגלה שכל יום מדברים הכפר שלו ברדיו בגלגל"צ, על הכביש המסכן ששמו 57 וכו'. זה חוצה/חותך/ישראל/טבע/נוף - מגעיל, מגעיל, מגעיל, כמה עוד אפשר להיות אדיש...
 

ארנון41

New member
רכבת זה פתרון יפה על הנייר, אבל |שמ

כדאי לזכור שגם במדינות אליהן אנו מביטים בהערצה (לפחות בכל הקשור לרכבות) רכבת זה עסק שלא מצליח להתקיים ללא סבסוד ממשלתי, ראו דוגמא על קצה המזלג בקישור למטה (ויש דוגמאות נוספות). הבעייה רק גדלה אם נזכור שהתחבורה הציבורית מושבתת בשבתות וחגים, לכך משמעויות כלכליות כבדות. פגיעה אנושה ובלתי הפיכה בנוף? אולי, אבל יש גם מידה של הגזמה בתיאורי ההרס. כמה מאתנו גרים בבתים פרטיים, בערי פרבר קטנות (החלום על גג הרעפים האדום והדשא..) שנבנו על גבעות ירוקות ושטחים פתוחים ז"ל? השאלה היא תמיד של איזון בין צרכים, משאבים וסדרי עדיפויות. למה להציג את הברירה בין כביש 6 לרכבות? למה לא גם וגם, אבל על חשבון דברים אחרים (כמה עולה לסלול כביש עוקף 3.5 ערבים באיו"ש?)?
 
למעלה