מסלולים ברמות מנשה בסכנה

מאדמאן

New member
סובסידיה זה לא תמיד רע..

וגג אדום על הבית שלי לא חייב ללכת בגלל שלך אין. הגג האדום הוא סמל לכפריות. לווא דווקא הקוטג'ים והשכונות המתועשות. הכוונה היא לנוף כפרי טבע ושדות מעובדים - ירוקים. זה שלך כמו שזה שלי למרות ש"אני גר בבית עם הגג האדום". כשאתה מסבסד דברים לטובת הכלל - כדי שהכלל יהנה ושהאויר לא יזדהם, אשרך... - השגת הישג בחייך. מה רע ?? אנחנו לא מדברים על סובסידיה ליצואני כבד אווז - או הרינג או קוויאר. כשהמדינה תסבסד מפעלים שמיטיבים עם כולנו ובאופן כללי גורמים לה לחסוך מיליארדים על הבריאותשלנו - בו נשיר לנו שיר..
ונרים כוסית לחיים
... מכל הסוגים...
תרתי משמע ...
 

מאדמאן

New member
וד.א.

חבל מאוד שסוללים כבישים כדי לעקוף 3.5 ערבים. למה הגענו למצב שצריך לעקוף?? שאלה אחרת. מייגעת. אבל נוכחת.
 

ארנון41

New member
אין לי שום דבר נגד גגות אדומים, מה

גם שלי יש אחד כזה... כל מה שאמרתי זה שבסופו של דבר קיים ויכוח (בלתי נפרד מכל חברה דמוקרטית) על אופן הקצאת המשאבים הלאומיים, אשר מטבעם הם מוגבלים. בהקשר לכך ציינתי שבויכוחים נוהגים לומר ש(לדוגמא) רכבת עדיפה על כביש, ואני טוען שזה רק חלק קטן מאד מאפשרויות התמרון (מה עדיף: עוד קו רכבת או מימון טיפולי פוריות?). לסבסד משהו זה דבר יקר ועל כך בדיוק הויכוח - מה לסבסד? מיהו הכלל הנהנה? בסה"כ, בשנים האחרונות, הרכבת מתקדמת מאד, לצידה נסלל כביש 6, אז אולי בכל זאת נמצא איזון סביר (מושלם הרי אין)?
 

steiff

New member
אנדרטה לזכר החופש?

לפני 25 שנים בערך, כשלמדתי בתיכון האזורי ביגור, הכביש הראשי מחיפה לנצרת עבר בתוך קיבוץ יגור. מיגור צפונה צריך היה להתפתל בין בתי כפר חסידים ולהמשיך בכביש צר לקריית אתא. המסע מיגור לשלומי ארך כשעה וחצי ועבר בהמשך דרך שפרעם. בין צומת פרדיס ליוקנעם היה כביש צר ומשובש של נתיב אחד וכשבאו שני רכבים זה מול זה מישהו צריך היה לרדת לשוליים. השטח שממזרח לרמת יוחנן היה כולו גבעות מכוסות עצי חרוב ותאנים. ואז באה יד הכורת האכזר וחפרה חריץ עמוק בגבעה בין רמת יוחנן לשפרעם. כביש 70 הוקם יש מאין והנוסעים מיגור לשלומי לא עוברים עוד בכפר חסידים ובקריית אתא. כביש חיפה-נצרת הוסט צפונה והוא עוקף היום את קיבוץ יגור מצפון. קיבוץ יגור הפך מצומת סואנת ומסוכנת לישוב כפרי (בשנים שקדמו לבניית הכבישים החדשים גבתה הצומת קורבנות בנפש מידי שנה). כפר חסידים חזר להיות מושב שקט. קריית אתא מתפתחת לכל הכיוונים אבל משאיות לא דוהרות עוד ברחובותיה הראשיים. ורק הפרות של רמת יוחנן צריכות לעבור בגשר מתחת לכביש 70 כשהן עוברות משטחי המרעה שממזרח לכביש לאלו שממערב לו. את אופני השטח עוד לא המציאו בשעה שסללו את הכביש החדש אבל הם מסתדרים יפה מאד עם שלושת מעברי הבקר שמתחת לכביש. ומה אני מנסה להגיד? יש כאלה שהכביש חותך להם את הנוף ומביא אלפי מכוניות לחצר האחורית שלהם. יש כאלה שהכביש דווקא משפר את איכות חייהם. לכל מטבע שני צדדים.
 
תשמעו סיפור על כביש 6

בדרך חזרה מאילת נסעתי בכביש 6 ממסמיה עד כביש טול-כרם נתניה. באמצע הדרך התינוק (6 חודשים) נהיה רעב וצרח לאוכל (הוא יונק עדיין). עצרנו בשולי הכביש ל30 דקות (אין חניות מסודרות) לאחר חודש קיבלתי חשבון שמחייב אותי על שני נסיעות באותו יום ואותו זמן כמעט. לשאלתי "מה פתאום שני נסיעות?" ענתה הטלפנית שבגלל הזמן הארוך ששהיתי בכביש המחשב חישב את הנסיעה כשני נסיעות. ????????????????????????? לאור תענותי היסכימה הטלפנית לאחר דיון ארוך עם מנהליה (כנראה) לתת לי זיכוי לנסיעה הבאה שלי על כביש 6. אז, תבדקו טוב את החשבונות שלכם מכביש 6.
 

דדלי

New member
עויילם גויילם

כביש מטומטם בכל המשמעויות... אם היתה לך תקלה אז גם עוגמת נפש ממנה וגם עוגמת נפש מהחשבון. נו ? כביש מודרני נכון ??
 

davidho

New member
בארה"ב, הירוקים מכונים tree-huggers

אבל אצל רוכבי אופניים, למושג הנ"ל יש משמעות אחרת לגמרי!!! (אתם כבר מתארים לעצמכם...)
 
למעלה