מעבורות מישראל לחו"ל, למה כן ולמה לא:
למה כן?
1. לא הולם שבמדינה מתוקנת אין אפשרות להיכנס ולצאת ממנה מלבד דרך טיסה, במיוחד לנוכח העובדה שרבים לא מסוגלים לטוס מסיבות שונות.
2. קווי מעבורת למרחקים בסדר גודל של מאות ק"מ פועלים בהצלחה ברחבי העולם, אפילו בין קופנהגן לאוסלו שבינהן ישנם גם טיסות זולות וגם חיבור רכבתי נוח (דרך גשר אורסונד), קו המעבורת בין הערים הנ"ל ממשיך לפעול בתדירות יומית מסביב לשנה.
3. נגישות נוחה לנמל חיפה (במיוחד לתושבי הצפון) עם מעבר נוח ומהיר בין תחנת חיפה מרכז השמונה לטרמינל הנוסעים של הנמל.
4. ישראל נמצאת בקרבת מעצמת המעבורות הגדולה בעולם - יוון.
5. מענה לעלייה בעומס הצפוייה בנתב"ג בשנים הקרובות לנוכח מדיניות "שמיים פתוחים", סגירת שדה דב והעדר תוכניות לנמלי תעופה חדשים בשנים הקרובות.
6. עלייה בתיירות הנכנסת לישראל כתוצאה מפתיחת שעריה עבור ציבור מבקרים רחבה יותר המעוניינים לבקר בישראל ובירדן (נהגי קרוואנים, נוסעים מוגבלים מסעיף 1 ועוד). כמו כן, קווי מעבורת לישראל יהוו אטרקציה עבור מטיילי ה-Inter Rail המושבעים.
7. השפעות סביבתיות (אפשרות הנעה ע"י גז טבעי תוצרת כחול לבן).
8. שיווק בדומה לטיסות זולות.
למה לא?
1. קווי מעבורת לא ישרתו שום אינטרס כלכלי בטווח המיידי.
2. חשש מפגיעה בחברות הקרוזים.
3. מיסי נמל בארץ גבוהים.
4. בירוקרטיה ישראלית בכניסה ויציאה מהארץ עם רכב.
5. קווי מעבורת לא יהיו רווחים ולא יוכלו להתמודד עם שוק הטיסות (לדעת רבים).
מודה שאינני מקצוען, אז נא לא להתנפל אלא לדון ברוח טובה!