את שואלת מדוע זה חשוב
ואחר כך עונה על כך יפה מאוד בעצמך: שמטרה חשובה היא "להקנות לו במידת האפשר כישורים שיעזרו לו בהמשך החיים (הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית). בדיוק לזה התכוונתי. בכלל, אני מסכימה לגמרי עם שתי המטרות שציינת בתשובתך. אני בכלל לא נגד מסגרת למחוננים (גם בני נמצא באחת כזאת), אלא נגד הזלזול שראיתי לא פעם בפורום בילדים ה"רגילים" ובמסגרות הרגילות. אין לי ספק שהזלזול הזה וההרגשה של "אני מורם מעם" מחלחלת מההורים האלה גם לילדים, וחבל. צריך לקרב במידת האפשר ולא להרחיק כמה שיותר. פרט לכך, אני לא מאמינה שתמיד יוכל המחונן להישאר ב"עולם האמיתי" שלו. מניסיון, בסופו של דבר, העולם האמיתי היחיד הוא זה שבו אנו חיים: הצבא, העבודה, הסופר וכו'. ברור שעולם פנימי יכול להיות עשיר מאוד וחלקים ממנו יכולים להיות לחלוטין לא קשורים לעולם הזה (ואני מדברת מניסיון של מישהי שבגיל 36 עדיין משחקת כל שבוע מבוכים ודרקונים עם חבר'ה בגילה בהתלהבות של גיל הטיפשעשרה), אך העולם החיצוני אינו בורח לשום מקום ולהתחמק ממנו אינו הפתרון, לא למחוננים ולא ללא מחוננים. זה כל מה שרציתי לומר.
את שואלת מדוע זה חשובוכי למה חשוב שהילד "יתפקד" בעולם
ה"רגיל", עם העולם האמיתי שלו איננו העולם הרגיל? בעיניי, שתי המטרות החשובות הן 1. (החשובה ביותר) שהילד יהיה כמה שיותר מאושר בתקופת ילדותו. 2. להקנות לו במידת האפשר כישורים שיעזרו לו בהמשך החיים (הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית). ילד מחונן אשר לא מסתדר עם המסגרת הרגילה נופל חזק גם בראשונה וגם בשניה. לעומת זאת, אם יימצא הילד במסגרת מיוחדת שגם תאתגר אותו מבחינה שכלית וגם יוכל למצוא בה את החברים אשר לא מצא ב"עולם הרגיל" הרי שבעיניי הוא יוצא מורווח הרבה יותר משאר בני גילו (מחוננים או לא מחוננים).
ואחר כך עונה על כך יפה מאוד בעצמך: שמטרה חשובה היא "להקנות לו במידת האפשר כישורים שיעזרו לו בהמשך החיים (הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית). בדיוק לזה התכוונתי. בכלל, אני מסכימה לגמרי עם שתי המטרות שציינת בתשובתך. אני בכלל לא נגד מסגרת למחוננים (גם בני נמצא באחת כזאת), אלא נגד הזלזול שראיתי לא פעם בפורום בילדים ה"רגילים" ובמסגרות הרגילות. אין לי ספק שהזלזול הזה וההרגשה של "אני מורם מעם" מחלחלת מההורים האלה גם לילדים, וחבל. צריך לקרב במידת האפשר ולא להרחיק כמה שיותר. פרט לכך, אני לא מאמינה שתמיד יוכל המחונן להישאר ב"עולם האמיתי" שלו. מניסיון, בסופו של דבר, העולם האמיתי היחיד הוא זה שבו אנו חיים: הצבא, העבודה, הסופר וכו'. ברור שעולם פנימי יכול להיות עשיר מאוד וחלקים ממנו יכולים להיות לחלוטין לא קשורים לעולם הזה (ואני מדברת מניסיון של מישהי שבגיל 36 עדיין משחקת כל שבוע מבוכים ודרקונים עם חבר'ה בגילה בהתלהבות של גיל הטיפשעשרה), אך העולם החיצוני אינו בורח לשום מקום ולהתחמק ממנו אינו הפתרון, לא למחוננים ולא ללא מחוננים. זה כל מה שרציתי לומר.