מעונין לדעת על מקרה של הכאה של אח את אחותו

מעונין לדעת על מקרה של הכאה של אח את אחותו

המשטרה החליטה להעמיד את האח לדין ,האחות הושפזה בבית חולים ,ובפעם האחרת נפגעה בידה ובביטנה ,ישנם אישורים רפואיים ,האח הודה בהכאות . מה הוא יחטוף והאם יהיה גם קנס כספי ?
 
תשובה

מהמידע שמסרת עולה לכאורה שיש למכה מאסר על תנאי בגין אירוע אלימות קודם כנגד אותה אחות. כעיקרון התביעה תבקש למצות עימו את הדין שכן לא למד ת הלקח ושב לסוו ועוד כלפי אותה האחות. היא תטען כי מדובר באדם אלים ובהתאם לחומרת הפגיעה הנוכחית היא בקש לטעון לחומרה. מנגד קיימת אפשרות לפנות לתביעה ואם לא אז גם לבית משפט בבקשה להאריך את המאסר המותנה או אז בפעם הבאה חלילה לא יהיה מנוס מלהפעילו. לגבי רכיבים ספציפיים בענישה הדבר תלוי באיזונים שונים וקנס הוא רכיב ענישה לגיטימי אך במקרה הזה נראה כי פיצוי כספי יהיה נכון יותר. בכול מקרה יש סיכוי שאכן יישפט למאסר בפועל אבל שוב הכול תלוי במקרה ובפרטים הספציפיים וגם בעמדת האחות ככול שהיא יכולה להשפיע במסגרת עמדתה כקורבן העבירה.
 
שבת שלום עופר המקרה מאוד מורכב אין לאח מאסר

על תנאי ,מנגד הוגשו מספר תלונות נגד האח על מכות תקיפות וכו ,האח הוזמן לחקירה כמה פעמים ,ושיחררו אותו ,במשטרה בעיר המסויימת הזו ,החליטו לסגור את כל התיקים נגד האח ,כי עורבו פה גורמים עירוניים אינטרסנטים ,כמו חבר מועצה מסויים מאותה עיר ,שגם הוא מואשם בתקיפת הילדה . לאחר שהתיקים נסגרו ,פנתה הבחורה לגוף המטפל בנשים ,ועורכת הדין העבירה את כל התיק לעיר אחרת שבה ,אין למשטרת העיר שבה הוגשו התלונות שו השפעה ,הוחלט להעמיד את האח לדין ,ברצוני לציין ,כי הנערה עמדה להתאבד ,ובנס ניצלה עיי שוטרים שבמקרה היו במקום ,אמבולנס בא למקום וטיפל בה ,וכל זאת מהמכות שחטפה מאחיה ,כן הושפזה בבית חולים לאחר שאיבדה את הכרתה ,ואגב בית החולים לא שיווח כפי שהוא חייב ,וכאשר באה הנערה לבקש דוח אישפוז ,התחכמו ולא נתנו לה ,אני מקווה שעורכת הדין הוציאה מהם את המסמך ,אבל לא חסרים מסמכים רפואיים . מה שפה הופך את העניין לפשוט יותר הוא ,שהאח פשוט הודה ,וטוען שהוא לא יודע מה קרה לו ,אגב מדובר במשפחה חרדית,הנערה ספגה מכות רצח . אגב המקרה הזה מסובך מאוד כי מעורבים פה כפי שאמרתי חבר מועצה ,שוטר שכלא את הילדה כליאת שווא ,על מנת שתבטל את התלונה נגד אחיה ,והוא כרגע בחקירת מחש ,ולפי מה שהבנתי ,הוא גם מועמד למשפט ,אבל נתתי לך רקע כללי של כל המצב ,ועדיין סיפרתי לך רק מעט . עכשיו לאור כל זאת ,מה צפוי לאח המכה מבחינת עונש או קנס כספי ,או האם הוא ישב בכלא שזה יותר חשוב מהקנס הכספי ,ברצוני לציין שהנערה ברחה מהבית ,היא עובדת מתפקדת ,כל החלאות תחת העמדה לדין ,והיום חייה דבש ,אבל הנאשמים חייבים לבוא על עונשם ,אשמח לשמוע ממך לאור האמור לעיל ,את הערכותיך. תודה רבה לך ממתין לתשובה .
 
תשובה

שבת שלום גם לך, מבלי לפגוע כדי לקבוע בצורה רצינית באם האח אכן יישב בכלא או לא לצערי צריך ממש לראות ולשמוע את כול הפרטים כמו גם להבין בדיוק איזה עבירות מיוחסות לו. אם אני מבין את המסר אז מדובר במסכת התעללות קשה וממושכת ובאם הדבר יבוא לידי ביטוי בכתב-אישום, בהנחה והאח הודה בכול העובדות, או שיש ראיות נוספות, למשל גרסת האחות ומסמכים רפואיים ועוד, אז נראה כי מדובר בענישה של מאסר בפועל וגם לזמן ממושך לכאורה. מעבר קשה מאוד לנבא. לעניין הקנס רק כדי להבין בתיקי אונס וכו נקבע פיצי של עשרות אלפי שקלי (עשרות בודדות מאוד- תלוי בחומרת המקרה) כדי להבין הקנס משולם למדינה ובדרך כלל מדובר במקרים שהעבריין ביצע עבירה עם מניע ואו ריווח כספי בצידה או בקנס של 1000-2500 ש"ח לערך שנילווה לרכיב של מאסר-על-תנאי. פיצוי מהווה סנקציה אזרחית בגזר הדין והוא בא לפצות ספציפית את הקורבן. במקרה זה גם אם ייגזר קנס הוא לא יהווה מהרכיבים הדומיננטיים בעונש.
 
שאלה

האם לאחר שיורשע פלילית אפשר לתבוע אותו אזרחית ?בקשר להסברך המלומד על יתר הנושאים אני מודה לך .
 
למעלה