מעניין אותי לדעת מה דעתכם

מודה, לא ניסיתי.../images/Emo13.gif

אני מתארת לעצמי שאם מישהו נולד כמוסלמי ואח"כ לא שומר על מצוות האיסלאם (חילוני), אז יש מצב שעדיין יגדיר עצמו כמוסלמי. אבל "אתאיסט" נראית לי כהגדרה שבהולכת ראש בראש עם הדת ולכן קשה לי להבין איך היא תלך יד ביד עם איסלאם. ערבי אתאיסט - סביר. ערבי מוסלמי אתאיסט נשמע לי תמוה...
 

DDN

New member
אולי "על הנייר"

אבל ביום שאדם באמת "תקוע" עם הדת שלו בגלל תורשה, נוכל לומר שהיטלר וחבריו צדקו. אתאיסט, מעצם הגדרתו הוא אחד שלא מאמין. אם הוא מגדיר עצמו כאתאיסט, מבחינתי הוא מתנער מהגדרות הדת של הוריו, וזכותו. בפורום היאבקות היה לנו את הדיון הזה מיליון ואחת פעמים בגלל מתאבקים שאנשים טוענים שהם "משלנו". אבל, אם השורשים של האיש הם יהודיים, הוא מגדיר עצמו כנוצרי והולך לכנסייה בכל יום ראשון - הוא נוצרי ולא יהודי. אדם מגדיר את עצמו לדת, ולא התורשה.
 

StriX Starlight

New member
אה... לא.

הוא יכול ללכת לכנסיה כמה שבא לו. הוא לא המיר את דתו/ הוטבל - הוא לא נוצרי. הוא לא המיר את דתו / עבר גיור - הוא לא יהודי. ואתה יהודי אם מתחשק לך או לא. עד שלא תמיר את דתך באופן רשמי, אתה תקוע עם היהדות שלך. ואין שום קשר לאמונה הקיימת או לא קיימת שלך.
 

svety

New member
האמת שאי אפשר "להשתחרר" מיהדות

מבחינת היהדות, גם אם המרת את דתך, את עדיין יהודיה.
 
אמת,

הילדים לא יהיו יהודים במידה ויוולדו למתנצרת, נדמה לי. בכל מקרה מומלץ שנאמת את הסוגייה הזאת מול המקורות כי מעניין
.
 

svety

New member
לדעתי הם עדיין יהודים

כי האמא עדיין יהודיה יהודי זה לנצח.
 

elcool

New member
זה תמיד היה וויכוח על נקודת מבט

שניכם צודקים. אני נימול, עשיתי בר מיצווה, והורי יהודים שהתחתנו בחתונה יהודית. אני לא מאמין בקיום של שום ישות על טבעית. לכי לרב - הוא יגיד שאני יהודי. תשאלי אותי - אני אגיד שאני אתאיסט. כי הרב מסתכל על ההסטוריה שלי ועל תנאי הקבלה לדת שלו, ואני מסתכל על האני האישי שלי. צודקת שאומרת שאפשר ללכת לכנסיה ובית כנסת כמה שרוצים, אבל עד שלא עוברים איזה טקס דתי כלשהו לא נכנסים לדת. אבל בניגוד, כדי להחליט שאתה אתאיסט רק צריך להכיר בחוסר קיום האל. לא צריך שום טקס. אז בשביל אנשי הדת, אתה עדיין נחשב למשלהם כי לא עברת שום טקס שנוגד את אמונתם. אבל בהלך הרוח והמחשבה האישית שלך, אתה אתאיסט. עכשיו נשאלת השאלה, מה יותר חשוב: מה שהאדם מרגיש בפנים, או מה שהחברה מלבישה עליו? ובאותו הנושא - אם הייתי איש דתי, והייתי שומע על אדם שפעם היה מקיים את מצוות הדת שלי, אבל היום הגדיר עצמו כלא מאמין, לא הייתי טען בתקיפות שהוא עדיין חלק מהדת רק בגלל שהיה מקיים מצוות. האם אמונה באל היא לא הפרט החשוב ביותר בכל דת? אם אין אמונה, מה זה משנה כמה מצוות מקיימים? כמו שזורנזון אמר כשנידרש לבצע אקט דתי: "זה מכבד אותי וזה לא מכבד אותו כי זה לא בא מבפנים. זה לא אמיתי."
 

StriX Starlight

New member
מה שמוכיח ש..

הטיעונים הטובים ביותר מקורם בפחד. (מסיוון)
זאת אגב, הנקודה שבה התחלתי לשים לב לשנינות החביבה שלו. כמובן שהוא הצליח להרוס את זה כמה פרקים לאחר מכן...
 
זו לא הסוגיה של פאלאשמורה ../images/Emo197.gif?

כאן - שבט יהודי לכאורה שהתנצר. מעלים אותם לארץ לכאורה במסגרת חוק השבות - לא מחשיבים אותם ליהודים ולא מחתנים אותם כדת משה וישראל ללא גיור. אני מניחה שמספר דורות המתנצרים הוא שעושה את ההבדל, בכללי לא ניתן לעלות על מתנצרים כל כך ( פאלאשמורה מקעקעים צלב על מצחם, אז זה נורא קל לשים לב שהם בקטע של ישו) לכן לכלל ישראל הסוגיה אינה רלוונטית. קשה לומר מה דינם של מתנצרים מבחינה הלכתית כיוון שנוצרות לא הייתה קיימת בעת כתיבתו והוצאתו לאור של התנ"ך, לדעתי כל רב קובע מה שבא לו בעניין הזה. אור
?
 

Light18m

New member
אני עדיין לא רב

אבל נצרות זה עבודה זרה לצורך העניין. לפי מה שידוע לי יהודי מומר עדיין נחשב יהודי ורק ילדיו כבר לא יהיו יהודים (בהנחה שלא התחתן עם יהודייה). מומרת גם כן נחשבת יהודייה ולכן גם ילדיה יהיו יהודים. אולי אפשר להסתכל על בני הפאלאשמורה כעל סדרה הנדסית שאבריה הם מספר היהודים בשבט בכל דור. בכל דור הילדים של הבנות יהודים, והילדים של הבנים שהתחתנו עם גויות כבר לא יהודים. האיבר ה-N-י בסדרה שואף ל-0.
 
שואף לאפס זה לא נשמע טוב במקרה הזה ../images/Emo6.gif.

רב בעיניי הוא מומחה בתחום, ובתחום הזה אתה השליטא אצלנו
. פחות כי אתה מומחה יותר כי אנחנו אפסים.
 
לא לגמרי.

נדמה לי שבעניין הפלאשמורה מדובר ביהודים אנוסים - כלומר שהתנצרו רק כלפיי חוץ, אבל שמרו על יהדותם. עד כמה שידוע לי הם עוברים בארץ גיור קל יותר מאחרים, רק כדי להתיר את הספק. לגבי דורות המתנצרים - כמו שאור הסביר - ככל שעברו יותר דורות, ויש חוסר ודאות, יש סיכוי גדול יותר להתבוללות. אבל למקרה ששאלת לגבי דור אחד שידוע שהאמא יהודיה, גם אם המירה את דתה - עדיין הילדים נחשבים יהודים. "קשה לומר מה דינם של מתנצרים מבחינה הלכתית..." כי לא היה תנ"ך? - משפט לא מדויק בלשון המעטה... בשביל זה קיימת התורה שבע"פ - משנה,גמרא וכו' - בה יש התייחסות ליהודי מומר. רבנים לא מנפיצים מה שמתחשק להם באותו בוקר, הם מחויבים להלכה, ומסתמכים על ההשתלשלות ההלכתית לאורך הדורות באותו נושא.
 

elcool

New member
יהודים... נוצרים... אנוסים...

Imagine there's no countries It isn't hard to do Nothing to kill or die for And no religion too
 
בהנחה שמסתמכים על תושב"ע ושאר ירקות.

הנושא לא נכלל בתושב"ע שאני למדתי, גם אין לי ידע בגמרא ובמשנה. אני מקווה שלא מפריע לך שאנחנו שואלים את אור שאלות כאן
. כלל העולים מאתיופיה מגויירים, אלה שאינם פאלאשמורה ללא ברכה והפאלאשמורה גיור לחומרה הכולל את הברכה.
 

DDN

New member
זה גם מה שטענו בגרמניה הנאצית. . ..

דת - זה משהו שבלב, זה לא קשור לגנטיקה, לתורשה או לניירת. עזבו את כל השטויות של הרבנות, של הכנסייה וכו', אמא יהודיה, אבא נוצרי. אדם בוחר להאמין במה שהוא בוחר להאמין. דת זה לא דבר גנטי.
 
למעלה