מעניין אותי לדעת מה דעתכם

DDN

New member
אני ממש לא מסכים עם דעתך

דת ואמונה זה משהו שבלב, ולא משנה מה כתוב על הנייר. כמו שאלעד כתב - מה יותר חשוב, מה דף ומורשת מגדירים אותך או מה את מגדירה את עצמך? לדעתי השני. אני אעדיף פי כמה לא-יהודים שמגדירים עצמם ישראלים ו"רוצים" להיות יהודים על פני אנשים עם סבתא יהודיה עלומה כלשהי שאין להם שום זיקה למסורת היהודית.
 

DDN

New member
ואגב

אני ממש לא "תקוע" עם היהדות שלי. אני יהודי, אני שמח שאני יהודי, וטוב לי ככה. אני לא אוכל חמץ בפסח, מציין את ראש השנה, ואמנם אני חילוני, אבל בהחלט מגדיר את עצמי כיהודי ולוקח לי את מה שנוח לי מהיהדות, מתוך כבוד למסורת שהחזיקה את העם היהודי 2000 שנים בגולה. גם מתכנן להתחתן ברבנות ולמול את הילדים שלי.
 

Thumpers

New member
כואב, עצוב ומרגיז.

באמת, לצערי בעקבות עבודתי, אני שומעת את הדיעות הללו כל יום בבית הספר. אז נכון, אני גרה במקום שהוא יחסית שמאלני -- אבל גם אצלנו "התיימנו" האנשים, ובכך השפיעו גם על דיעות ילדיהם. כואב לי, מאוד. מטריד שאנשים לא חושבים על כך שגם הערבים הם בני אדם, בדיוק כמונו - וגם להם מגיע לחיות בכבוד, בדיוק כמו לנו.
 

StriX Starlight

New member
גם אם זה בעייתי, זה מובן בהחלט.

החלוקה לימין-שמאל נעשתה מאוד קיצונית בשנים האחרונות והשמאל נתפס בעיקר כתמהוני ורדיקלי עם מטענים של שנאה עצמית ו"בחירה באויב". זה לא פופולארי להיות הומני בימינו. וגם אלו שעוד היה בהם "אנושיות" להכיר בערבים כבני אדם, נגררים ע"י החברים שלהם לדעות אלימות וקיצוניות. אי אפשר לצפות מילד שגדל בשדה קרב (ישראל היא שדה קרב לכל דבר) לפתח אנושיות וחמלה כלפי מי שהגדיר (או שהגדירו עבורו) כאויב ומקור לכל הצרות והסבל שלו. אני בהחלט יכולה להבין כיצד נוצר המצב הזה. ולצערי עדיף ערסונים חמומי מוח שמתגייסים ליחידות חי"ר מאשר ילדי שמנת "אוהבי אדם" שלא מתגייסים מטעמי מצפון ועושים את הסופ"ש בבילעין. (סטריקס, מקצינה כרגיל.)
 
בכללי נוער

נוטה ונטה לקיצוניות תמיד לאורך ההיסטוריה האנושית. כל המהפכות בוצעו בידי צעירים חסרי מנוח, אנשים מתמתנים עם הגיל אם יש להם שכל
. מיליטנטיות וחוסר יכולת ורצון לקבל את השונה עוד יותר קיצונית בילדים, אותם פשוט לא שואלים לסקר
...
 

Light18m

New member
מקור המונחים "ימין ו"שמאל"

הוא במקומות הישיבה של הסיעות השונות בפרלמנט הצרפתי שהורכב אחרי המהפכה הצרפתית אך לפני הדחתו של המלך. בפרלמנט זה ישבו הצירים שצידדו בשינויים מתונים במבנה המשטר והשלטון ובהמשך המלוכה, בימין הבית, ולעומתם היעקובינים, שצידדו בביטול המלוכה ובשינויים חברתיים רדיקליים, ישבו בשמאלו.
 
../images/Emo62.gif השכלתי!

באמת תהיתי לא פעם אחת מאיפה זה הגיע.. זה לא משהו שעובר לי בראש כשאני ליד גוגל, אבל נחמד שזה נופל לידיים ככה בפתאומיות!
 

matanbil

New member
LIKE

קצת קשה להיות שמאלני היום כשהשמאל נגרר לפוסט ציונות או אנטי ציונות
 

Thumpers

New member
אוח, כל כך לא נכון!

אני לא מבינה למה האסוציאציה הראשונה שעולה לאנשים בראש, כשהם שומעים שמאלנים זה "מישהו שהולך לחבק ערבים ברחוב ומפגין בשבילם נגד מדינה יהודית". לא - לא - לאאאאאאא! אני לא אוהבת את הערבים ככלל, אני לא אוהבת את היהודים ככלל. ואני שמאלנית. אני גם לא היחידה. בחדשות שומעים רק על הראדיקלים, כי זה הרבה יותר מעניין. רובנו סתם שקטים.
 
זה בכלל קשור בסוציאליזם ולא באהבת/שנאת ערבים

שמאל יותר סוציאליסטי וימין יותר קפיטליסטי. הסיבה שבגללה אני בוחרת שמאל זה כי לא ממש בזין שלי לרעות ללחם (וסליחה על הביטוי) כשאני אצא לשוק העבודה, וגם לא בתור סטודנטית, רק כי המסים מאוד גבוהים, והקצבאות שסבתא שלי מקבלת הן מאוד נמוכות (והיא ניצולת שואה). בכל מדינה זה ככה. רק אצלנו קודם כל חושבים על ימין ושמאל בעניין הבטחון, ואח"כ בעניין החברתי.
 

svety

New member
צודקת.

אני אמנם ימין בטחוני, אבל אני שמאל סוציאליסטי. אם היום היו בחירות, לא הייתי יודעת למי להצביע :\
 

DDN

New member
זו גם הבעיה שלי

בבחירות הקודמות, היה שאלון של כ30 שאלות, שלפי זה הלכו למצעים של המפלגות ומצאו מי הכי מתאימה לי. הראשונה שלי הייתה עבודה, השניה ליכוד ורביעית ישראל ביתנו (לא זוכר מי הייתה השלישית) בתכלס, הצבעתי לעבודה למרות שהח"כ שנוגע בדברים חשובים לי (איכות הסביבה, זכויות בעלי חיים ושווין בסה"כ) הוא בליכוד, אני אוהב את הרעיונות של ליברמן בכמה דברים ובעבודה לא אוהב, ובטח לא מי שעמד בראשם, אבל נטו לפי המצע (שוויון, הפרדת דת-מדינה, זכויות בע"ח ואיכות הסביביה, ורעיונות בתחום הבטחון) - הם התאימו לי. היום, אני מקווה באופטימיות שהעבודה פוסט-ברק תחזור להיות מפלגה ראויה.
 

Thumpers

New member
אין לי את הבעיה הזו...

אני שמאלנית תחת כל ההגדרות. :) (כחולונית לשעבר - צלקת שנשארת לנצח.)
 

DDN

New member
../images/Emo31.gif

מאוד קל להיות שמאלני, למי שיודע שמאל מהו השמאל ה"אמיתי" הוא עדיין ציוני. האנטי-ציונים שמפורסמים כ"שמאלנים" הם מה שנקרא ע"י בן דודי - "השמאל הגרוטסקי", ואני מסרב להודות שאני משתייך איתם למחנה השמאל.
 

innocence

New member
אני מתקשה לגמרי להסכים..

אבל גם אני, בתור אחת שמכירה בעובדה שלא כולם רוצים ברעתנו, מתקשה שלא לחשוב עליהם (הכללה, אבל זה מה יש.. אי אפשר לחשוב בבודדים) כסוג של אויבים. האיסלאם (ובעיקר הרדיקלי) הוא האסון הגדול ביותר של האנושות בעשור האחרון לדעתי, וכשאני רואה שאלו דבריםש לא קורים רק פה בארץ, זה עוד יותר קשה שלא להשליך על המצב בארץ. חברי כנסת שמביעים הזדהות עם ארגוני טרור והולכים במופגן ל"חופשות" במדינות אויב יחד עם מנהיגיהן. ערבים ישראלים שמתכחשים למדינה ולקיומה, בדואים ששמים ז** ענקי על החוק ואין איך לעצור אותם כי למשטרה פשוט אין כוחות ואמצעים לזה, גם אילו היתה מנסה. כשאני רואה כתבה על "נתפסו מנהיגי חבורות גניבת מכוניות" אני מתקשה להחסיר פעימה כשאני מגלה שרובם (אם לא כולם) הם בעלי שם ערבי, כנ"ל לגבי פרוטקשן. אז עם כמה שאני מבינה שיש גם כאלו שלא רוצים ברעתי, אישית, הרבה מהם (וזה עניין של חינוך) לומדים שאין לנו מקום במדינה הזו, וחלקם הקיצוני יותר אפילו שאין לנו מקום *בעולם* הזה.
 

matanbil

New member
ששש...אל תסיתי נגד ערבים

שמת לב שתמיד שערבים גונבים, פוגעים באנשים, אונסים כתוב "צעירים" וכן, האיסלם (ואין דבר כזה איסלם מתון, מוחמד התחיל את דרכו בטבח אדיר במכה ובעוד ערים שלא רצו כל כך מהר לעבור לדת החדשה שלו) הוא המכה של האנושות בעשור האחרון אם לא בכלל של המאה ה-21 הרג אותי המאמר הזה מהיום "אל תגעו לי בנכבה" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4048270,00.html וגולת הכותרת של המאמר: חוק הנכבה מאפשר לשר האוצר להפחית את המימון והתקציבים המוקצים למוסדות מטעם הממשלה, אם אותו מוסד ישלול את ערכי הבסיס של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. החוק פוגע במוסדות החינוך ובזכותנו לשמור על המורשת והתרבות שלנו, וגם פוגע עמוקות בחופש הביטוי. כן, מטומטמת המדינה שתממן מוסדות ששוללים את מהות המדינה, במקרה שלנו - כיהודית ודמוקרטית אבל אל תפריעו לערבים להתאבל על השואה שהם ניסו לעשות לנו
 
אני למדתי בבי"ס של קיבוצניקים שמאלנים

ועדיין עיקר הגאווה שלנו היה אחוז הגיוס לקרבי וליחידות המובחרות ביותר. כולם רצו לתרום לצבא, והרבה יצאו לש"ש. אחד בכיתה שלי היה די שמאלני ואמא שלו רדיקלית. בסוף הוא "רק" היה קצין בצנחנים ולא התגייס לשלדג כמו בתכנון המקורי. בקיצור- לא סותר אחד את השני. ילדי שמנת זה יותר עניין של פינוק, לדעתי (כמו הבן דוד שלי מצפון ת"א ששירת בבקו"ם והיה בגימלים יותר ממה שהוא היה בבסיס ב-3 שנים האלה).
 

matanbil

New member
יש הבדל בין הקיבוצניקים לילדי השמנת

את מדברת על קיבוצניקים אידיאליסטיים היום זה ילדי שמנת שמסתכלים רק על עצמם
 

Saladin

New member
לדעתי

זה קשור לירידה בכמות בני הנוער שקוראים ספרים. זה אולי נשמע מצחיק, אבל קריאת ספרים תורמת ליצירת אנשים מתונים ושפויים ותרבות הנוער (ולא רק הנוער) בימינו כוללת את זה במינונים נמוכים. שם בחוץ וגם בתפוז יוצא לי להיתקל בהרבה צעירים ישראלים עם שכל, יכולות, חברים ומה לא, כלומר ממש לא מדובר באנשים משכבה או סקטור זה או אחר בחברה ולא באנשים ממורמרים. אבל מה, בכל הקשור לפוליטיקה הם בוחרים לאמץ לעצמם ולספוג גישה של חמומי מוח, משום שהספירה הפוליטית (העולם שמסביבם) לא מעניינת אותם מעבר להכרח שקיים בחברה הישראלית לגבש דיעות על נושאים מסוימים. אז הם בוחרים באופציה הקלה - מוות לערבים. והסיבה לכך שהספירה הפוליטית לא מעניינת אותם היא שהם לא קוראים ספרים.
 
...

אני חושבת שהכותרת מוקצנת וגם לכמה מהנתונים יש פרשנות מגמתית. למשל - נתונים על התחושה ביחס לערבים, ואח"כ "עורכי המחקר ציינו כי מגמות אלה עולות בקנה אחד עם התרופפות משמעותית במעמדם של מוסדות החוק והשלטון". מי אמר שזה קשור אחד בשני? לא מזמן היה את המקרה על אותו אחד שהואשם בהריגה בתאונת דרכים וקיבל עונש מינימלי. אולי בגלל מקרים כאלה נוצר חוסר האמון במערכת המשפט? מה זה קשור בכלל לערבים? עוד דוגמה: "הצעירים מגלים נטייה גוברת לתמוך בדפוסי מרי בלתי אלים (31%) ואלים (25%), נגד החלטות ממשלה שאינן לרוחם." רגע, ההפיכות שמדברים כרגע במדינות ערב לא כללו במקרה שריפות? אולי זה מצביע על זה שהנוער מודע למה שקורה סביבו, ומוכן לצאת מהאדישות במקרים של חוסר צדק? ויש שם עוד כמה דוגמאות שבעיניי קיבלו גוון מגמתי ושלילי למרות שנראות בעיניי הגיוניות.
 
למעלה