מערכת הבלוגים - Blogger

TheWhiteTigris

New member
זה מעלה מחשבה:

אם תפוז סופית הידרדרו ל"תחנת רייטינג", ואין כל חשיבות ל"יוקרת" הבלוגים - כלומר השקעה באיכות התוכן בבלוג (במקום המצב כיום שהוא השקעה בקשרים בין בלוגיים) - אז מה הטעם בעצם? ואם יש פלטפורמה שקרובה לנוחות של תפוז (ולא קוראים לה "פקאצ-ראבלוג") - אז למה לא לעזוב את תפוז לטובת פלטפורמה אחרת? מה בעצם היתרון של תפוז בעולם בו תפוז מדרדרת את איכויותיה והיריבים משפרים את איכויותיהם?
 
האם Blogger מספיק טובה בעינך?

כאשר בחרתי להתחיל לכתוב בתפוז לראשונה, הבחירה נבעה מהקהילה בתפוז - קל יותר לקדם את התכנים של הבלוג באמצעות המסגרת של תפוז. זה לא משהו ש-Blogger או בלוגלי מספקים (שם הרעיון הוא שאתה אחראי על קידום הבלוג שלך, הם רק אחראים לפלטפורמה ושהבלוג שלך יעבוד), אבל ישראבלוג כן מספקים את זה מבחינה מסויימת.
 
זו באמת בעיה

אין לנו מאות קוראים ואני מודה שאנחנו לא משקיעים המון זמן בזה, אבל אם יש רעיונות... אני אשמח לשמוע. לרוב למערכת כמו תפוז או ישראבלוג באמת יש את היתרון של הקהילה, אתה לא צריך לעשות הרבה דברים כדי שאנשים יתחילו לקרוא אותך (במקרה שלי בתפוז, בניתי במשך המון זמן על הקידומים בדף בית / בעמוד הבלוגיה). בבלוג עצמאי אתה כמובן צריך לטפל בהכל לבד.. האם זה מה שמונע ממך להקים בלוג עצמאי מבוסס על וורדפרס, או כל פלטפורמת בלוגים אחרת?
 
בדיוק כתבתי על זה!

עוד לא פירסמתי, כי ראיתי סרט ועכשיו אני הולכת לישון. אבל זאת בעיה רצינית מאוד שבאמת צריך לקחת בחשבון.
 
לא הצלחתי להגיב לך שם...

עוד יתרון לתפוז לעומת מערכות אחרות...
 
אחד הדברים שגיליתי מאז שפתחתי בלוג עצמאי

הוא שאמנם אין קהילה "ממוסדת" כמו שכאן כולנו משתמשים רשומים במערכת התפוזית ויש לנו פרופילי משתמש אחידים לכל המוצרים והתממשקות חלקה בין הבלוגים השונים, אבל בהחלט נוצרת קהילה בין בלוגרים מפלטפורמות שונות ובין בלוגרים עצמאיים, מעצם כך שמגיבים אחד לשני ומקשרים אחד לשני (מה שיוצר את ההפניות, שכל כך חסרות במצב הנוכחי של הבלוגיה התפוזית למשל). אגב, יש היום התחלה של מגמה של פישוט והאחדה של מנגנוני הזיהוי של משתמשים במערכות שונות (כמו open id), מה שמאפשר למשתמש לערוך פרופיל באתר אחד שהוא ה"בית" שלו ולהשתמש בפרופיל הזה כדי להזדהות בכל אתר שתומך בתקן.
 

בלו10גטל

New member
קהילה

אני חושב שגם בקרב הבלוגים העצמאים יש קהילה כמו שיש בתפוז. בישראבלוג ובתפוז לפעמים עורכים אנושיים מקדמים אותך אבל בגדול אם את יודעת להתחבר לקהילה, לנהל קשרים עם בלוגרים אחרים ולהשתתף בשיח הציבורי נראה לי שתוכלי להצליח להשיג את אותו מספר קוראים כמו שהיית מצליחה אם היית מתארחת באחד מאתרי הבלוגים. יותר חשוב מזה, אני חושב שהמקום שבו יושב הבלוג שלך קובע במידה מסוימת את סוג הקוראים שלך. נראה לי שזאת הייתה דודה מלכה, הבלוגרית המפורסמת שאמרה שבישראבלוג ובתפוז יש לה שני סוגים שונים לגמרי של קוראים. אם הייתי צריך לבחור היום איפה לפתוח את הבלוג שלי הייתי מסתכל על סוג הקוראים והקהילה בכל אחד מהאתרים ובקהילת הבלוגים העצמאים ולפי זה הייתי בוחר.
 

suki da yo

New member
אתה יודע...

עם עמוד הבית החדש של ישראבלוג, אם העורכי תוכן שלהם ישכילו לקדם בו את החומר הנכון, יש מצב שהוא הופך להיות הרבה פחות פקצאתי מתפוז.
 
למעלה