מצאתי!

מצאתי!

דובר פה קצת על הופעה אקוסטית של גאנז - הייתה או לא הייתה. אז זהו שזכרתי שהייתה איזה הופעה אקוסטית מצולמת אבל לא זכרתי מה מו מי. ברור שלא בפורמט אנפלאגד של MTV שהיו מספיק קאקות בשביל לעשות אנפלאגד לכולם חוץ מגאנז והנה בפוקס מצאתי כמה שירים ב-you tube. תבלו.
 

Miko G

New member
אחד הפיספוסים הכי גדולים של MTV

ממש מאכזב שהם מהיחידים באותה תקופה שלא זכו להופעת "אנפלאגד". תודה על הקישורים
ביצועים מעולים
 

Caraya

New member
אנפלאגד של רובים ושושנים

היה יכול להיות טעות כ"כ גדולה בשבילם... עם כל הכבוד שיש לי אליהם, ויש מספיק, הם לא להקה שיכולה להרים הופעת אנפלאגד. העוצמה של השירים שלהם באה מהדיסטורשן ולא מלחנים מבריקים (לדעתי), ועם גיטרה אקוסטית הכל היה נעלם ונשאר רק שיר עם מלודיה בנאלית. נכון, אמרו את זה גם על נירוואנה, והם הקליטו את הופעת האנפלאגד לדעתי הכי טובה אי פעם, אבל יש הבדל. קורט קוביין היה גאון שידע לעשות את המעבר הזה ולשמר את העוצמה של השירים גם עם גיטרה אקוסטית. מה לשמר? להעצים! השיר הכי עוצמתי שלהם, לדעתי, הוא Where Did You Sleep Last Night. אקסל, עם כל ההערכה שיש לי אליו (ואין הרבה) לא יצליח לעשות את זה. היינו מקבלים את אותם השירים בביצועים עייפים.
 

eran377

New member
אני לא מסכים עם שום דבר ממה שרשמת..

ההלחנות של גאנז גאוניות למדי, העוצמה באה בעיקר מהמלודיות הגאוניות והקול הייחודי של אקסל רוז. הדיסטורשן כמובן הפך אותם ללהקת רוק כבד טיפוסית שמאופיינת לתקופה ההיא. קורט קוביין? שונא אותו
זו דעתי, כן?
 

Caraya

New member
אני לא חושב שיש מה להשוות

ברמת ה"מוזיקאיות" של קורט קוביין ואקסל רוז. אני חושב שקורט היה מוזיקאי הרבה יותר אינטליגנטי ממנו, בתור כותב ובתור מלחין. אני ממש לא רואה את אקסל (או סלאש) מצליח לקחת את Sweet Child O'Mine, למשל, ולהפוך אותו לשיר אקוסטי מעולה כמו שקורט עשה, למשל, עם About A Girl. החומר שלהם פשוט לא בנוי לזה. Civil War, אחד השירים הכי חזקים שלהם לדעתי, יאבד את כל העוצמה שלו אם תוריד מהסולו של סלאש את הדיסטורשן ואת הוואה. אולי לא דייקתי במה שאמרתי קודם. יש לגאנס כמה שירים שנשמעים טוב אנפלאגד, אבל הם שירים עם מבנה כזה של פולק ששונה לגמרי מרוב החומר שלהם. למשל Breakdowm ו-Patience. זה לא חכמה לקחת שיר עם מבנה פולקי ולנגן אותו עם גיטרה אקוסטית. מוזיקאי טוב יודע לקחת שיר מקיצוניות אחת לשנייה.
 

Caraya

New member
ולגבי המלודיות

שכחתי לרשום. אני חושב ש-90% מהשירים של גאנז בנויים על ה-"Good Old 1-4-5". לעומת זאת ההלחנה של נירוואנה היא משהו מאוד מאוד לא שיגרתי: כל Nevermind נכתב בלי אקורד מינורי אחד, מרווחי האקורדים הם של טריטון, מבנה מאוד לא שגרתי שבימי הביניים כנראה שהיו צולבים אותך אם היית מלחין בכזה מבנה. יש כמה יוצאי דופן, הכי בולט שאני יכול לחשוב עליו זה Estranged- שיר באמת גאוני, הרבה מעבר לרמה של גאנס. איכשהוא, גאנס הצליחו להלחין שיר של קווין.
 
וואו, אני כ"כ לא מסכימה...

אפילו להפך. אני חושבת שאולי הלחנים של נירוונה לא שגרתיים, אבל הם מאוד משעממים. עזבי את המבנה שלהם וכו'- בתכלס, אחרי כמה שמיעות, אפשר בקלות להשתעמם מהם. הרבה מהשירים נשמעים אותו דבר, המון שירים בנויים מבדיוק 2,3 אקורדים.... לא מרגש אותי כ"כ. ואני עוד אחת שאוהבת את נירוונה ובמיוחד את האנפלאגד שלהם..... הלחנים של גאנז הרבה יותר מרגשים לדעתי. אני חושבת שיש להם לחנים מעולים. וחבורה של אנשים מוכשרים כמוהם יכלו להוציא מוזיקה טובה מכל כלי נגינה שתתני להם, גם אם זה גיטרות אקוסטיות וכו'. תסתכלי על LIES, ועל הרבה מהשירים שלהם...... ואסטריינג'ד, לדעתי, זה שיר שרק מסמל את הרמה הגבוהה שלהם, וממש לא מעבר לה.
 

Miko G

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo79.gif

גם אני חושב שהלחנים של גאנז הרבה יותר טובים והרבה יותר מרגשים. הקול של קורט נשמע עייף לפעמים, אקסל לעומת זאת נשמע הרבה יותר חיי. ואני חושב שהם היו יכולים לתת אחלה ביצועים על האקוסטית. הרבה אומנים הפתיעו את MTV לטובה (נירוונה) ולרעה (לורין היל) במופעי האנפלאגד.
 
כי זה גראנג'.

ולקורט היה תקול האולטמטיבי לגרנאג', מלוכלך, צרוד, עייף. ולפעמים גם צרחני ומרגש כמו שאמרו ב-וור דיד יו סליפ לסט נייט וגם בפנירויאל טי(באנפלאגד).
 

boazgilad

New member
כי גראנג' ורוק כבד זה לא אותו סגנון

אקסל וגאנז הציגו בשירים שלהם לא מעט את ה-"סקס סמים ורוק נ' רול" בעוד שנירוונה ניסו לעשות מוזיקה אחרת... דיברו על דברים אחרים וכו'
 

ש נ י1

New member
בימי הביניים אסור היה להשתמש

בטריטון. חבל שקורט קוביין לא חי בימי הביניים:-
 

ש נ י1

New member
אוי זה שלך לי חלק מההודעה...

חפיף, אין לי כוח לכתוב את ההמשך
 

l u d

New member
כנ"ל

וגם, אני אישית לא מתה על אקסל (אז אני אבייקטיבית יותר) אבל עדיין אי אפשר לומר שהאיש לא היה גאון מבחינת הליריקה שלו! וסליחה, אני אישית מעדיפה את לייס ושירים כמו יו איינט דה פירסט, על רוב השירים שהיו באילוז'ינים. ועם כל הכבוד לקורט (ויש לי הרבה כבוד לאיש) הוא לא היה כזה גאון! רוב קו המחשבה שלו הבא מתוך החיים שלו והנטיות ההתאבדותיות שלו, וכמעט כל השירים שלו דיברו על אקדחים טעונים וסיבות ללכת להתאבד. אז עם כל הכבוד, האיש היה חי בבועה התאבדותית אחת גדולה, מה שגרם לשירים שלו לא להיות כל כך מגוונים. ובכלל, אין מה להשוות בין גאנז לנירוונה! כל אחד יכול לקחת דברים לכיוון אחר, ואני דווקא מצליחה לשמוע גרסה אקוסטית לסוויט צ'יילד (והיא נשמעת מעולה!)
 

eran377

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifעל המשפט האחרון

אין מה להשוות בין גאנז לנירוונה... פשוט אין.
 
אולי נשווה בין פרנק זאפה לזק ווילד?

זה משהו אחר לגמרי. אל תעשו מגאנז גאונים. זה מציק לי. הם להקת רוק טובה שהייתה פחות או יותר מעל הרמה של מה שהיה בשנות השמונים המאוחרות. לא יותר מזה. למה להסחף? אפשר להגיד שאתם אוהבים אותם והכל, אבל לא צריך להגזים. סלאש הוא גיטריסט מעולה, אבל הוא לא הראשון שעשה שיר במינורי הרמוני והוריד את הכיוון בחצי טון. הרבה אומרים על דרים תיאטר שהם גאונים, והם גם לא. "הגאונות" שלהם נובעת משנים של למידת מוזיקה. אז יודעים מה, נירוונה? אפסים. קורט קוביין? אידיוט עם נטיות התאבדותיות ותו לא. המוות שלו עשה ממנו מן דמות קדושה. אבל נרוונה עשו בדיוק מה שעשו גאנז, הם הציגו משהו חדש. משהו שלא היה עדיין. משהו שהיו לו שורשים אבל הוא לא מחודד מספיק. גאנז שכללו את הרוק הכבד, נרוונה נתנו גראנג'-אלטרנטיבי שלא היה עד אז. זה בדיוק כמו שסבת' המציאו את המטאל ולהקות כמו מטאליקה ומגהדת' שכללו אותו. אז שוב, אף אחד מהמוזכרים הנ"ל הוא לא גאון. ואני לא חושב שלאף אחד מכם יש את היכולת להגיד שכן. גאון? בחייכם. כבודם מונח במקום שמור ובטוח. וזהו. אהה וכן, גאנז ואקוסטי? נגיד.
 
למעלה