מקורו של חג החנוכה

ובכל זאת "צניעות"

סייג לחוכמה שתיקה, גם אם לא יפה ולא נאה.....תן לה להתנסות באמונתה, כל אדם ועולמו הוא.
 

masorti

New member
להתנסות באמונתה?

ראשית, אין כאן מה להתנסות. מדובר על עולמה הפנימי ההזוי ותו לא. שום דבר כאן אינו ניסויי. ושנית, אם היא חפצה להתנסות באמונתה שתתכבד ותדבר שטויות ברשות היחיד. היא עוד עלולה להטעות מישהו ממשתתפי הפורום לחשוב שיש אמת בפטפוטיה. ואז אנה אנו באים.
 
ובכן..לזה דווקא יש לי תשובות ידידי המלומד!!!

הגדר "מציאות" הגדר "הזיה" הגדר "אמונה" הגדר " אמת" ואחרי שתעשה זאת תבין אולי סוף סוף מה שמנסים לאמר לך שאתה יהיר.... ושאי אפשר להוכיח אמונה ולהבדיל בין עולם פנימי וחיצוני אבל תאמין לי שלשוטטות שלי והכתיבה בפורומים של תפוז יש מטרה (שביל קליפות התפוזים) וכשתחשף דרכי ודברים יחלו להתרחש..וזה מתחמם בא נאמר... אתה לא רק תשפשף עיניים חזק אתה תרצה להתחבא מהבושה על הזילזול במישהו (באדם / נפש) לא כל שכן משתגלה שאני מי שאני טוענת להיות (ויש הוכחות מוחצות לכך!) גם אור הגנוז חושבת שאני מחורפנת בא נאמר ושאני לא מבינה כתיבה בין השורות.. אפשר לאמר שאני המצאתי אותה..אור... אך לפחות היא בוחרת בדרך הצניעות שמקורה בהבנה שעליה רשמתי לך לפנים, ובמקום להתיחס למהות בהודעתי כרגיל עסקת בהבל..ובמי אני טוענת שאני..חי אז פעם אחרונה שאומר זאת: אם אתה קורא לעצמך אדם מאמין...מקור האמונה הוא בהבנה שאתה לא לבד ביקום ושיש מי שנותן נשמה בקרבך - ולו אתה צריך ליתן את הדין ואם אתה לא לבד משתמע מכך..שאין לך את כל שדה הראיה אין לך את כל האמת. ואם אזכה לעוד תשובה ילדותית דוגמאת 'היא טוענת שהיא חוה'..או 'אחות של משה' לא אתייחס למאום שתכתוב מאז והלאה כי יש להתווכח ויש להעליב (לא שזה מזיז לי זה רק הזכיר לי מי היית בעברי כאם הגדולה..וזה מצחיק אותי אם כבר..כמה הזדמנויות היו לך לתקן נשמתך וכמה מרחיק את עצמך מהאור)
 
בואי נתחיל מכך ש........ונמשיך ב....../images/Emo13.gif

א. אני לא מזלזלת באף אחד, לפחות משתדלת כמיטב יכולתי ומגבלתי. ב. אינני חושבת שהתחרפנת, ההפך, אני מעריכה שיש הרבה דברים "לא ריאליים" בעולם אבל יש להם הסבר בניגוד למה שאנשים חושבים והכל מכוון לפי בוראנו ואלוקינו. ג. אני מניחה שהכינוי שיש למסורתי מעיד על כך שהוא באמצע כמו הרוב בארץ (אף על פי שהחילוניים הם בעצם הרוב ,בכל זאת יש לי נטייה לשים את המיעוט האתאיסטי בצד..והמבין יבין) ולכן הוא נמצא במצב שנקרא "מצוות אנשים מלומדה" - להרחבה נא לעיין בסיפרו של הרב אברהם מרדכי גוטליב, "הסולם". ד. המציאות היא איננה אבסולוטית, לראיה :הסרט המצויין "בליפ" + ספרי ביולוגיה ופיזיקה מתקדמת + ספרי חוכמת הקבלה... ה. האדם לא סתם נברא כיצור טראנסדנטלי, לאדם יש תחושה של עצב כאשר משהו מגיע לכיליון. אם נשאל אדם מהו סוף העולם הוא לא יהיה מסוגל להכיל מהו באמת סוף בתודעתו. ויש עוד הרבה הרבה דברים שמראים לנו שכל מה שאנו חושבים על המציאות נראה לשכל מוגבל מאוד (שהרי ידוע שחוץ מ2 או 3 אחוזים איננו מנצלים אותו בכלל..)
 
אין לנו ויכוח

ולא ירחק היום ויגלו דברים באור חדש נדבר אז..נדמה לי.. חילוני מסורתי מאמין דתי על כולם מצווה ההתנהגות שמקורה במשפט ואהבת לרעך כמוך..או לא לזלזל באיש וכו וכן לא היה מזיק להאזין לתוכן ולא לעטיפה.... המוזרה (כנראה שלא סתם כזו.. יש כאן שיעורים ותיקונים המוטלים עלי לעשותם.. כפי שעל כל אחד, רק שאני ניצבת כיום במדרגה הרמה ביותר אי פעם..כך מוסרים לי כעת.) למעשה כל סוף הוא התחלה ואנו מצויים על קו זינוק הרי..תם ושבוע טוב
 
אני לא הוזה

ויש לי הוכחות לדברי ונשמתו של הרמב"ם דווקא שומעת ואף מכתיבה לי חלק מהדברים או רומזת על כיוון רצוי לדעתה יותר נכון.. והוא חלק מהמלך אוריאל ממלאכי השכינה... תמשיך לצחוק רק תזהר על מי שאתה צוחק כי הכל נרשם ונכתב... שבת נעימה ושלווה שתשרה על בני ביתך....
 

arriy80

New member
תאמין במה שאתה רוצה...

המדע המדעי לא יכול להוכיח שום דבר לעומת העברה במסורת של דורות. המדע יכול לשער לפי הנתונים שבידו, שנתונים לפרשות אישית המבוססת על הנחות קדומות. כפי שכתבתי בעבר, מקובל שהרמב"ם ברוב ימיו לא הכיר את תורת הסוד, וכל הדברים שכתב לגבי מעשה בראשית בתחילת ספרו הוא משכלו בלבד כפי שהוא כותב בעצמו. שהרמב"ם התנגד למיסטיקה זה ידוע. אך הוא לא יכול לחלוק ולבטל את דברי חז"ל על המיסטיקה. וכידוע, השיבו לו בחריפות על דבריו. מה שנדמה לך או לי, לא מעלה ולא מוריד. אם המסורת המקובלת מדברת על ר' עקיבא או תנא אחר, הרי שכך אכן היה. אין צורך "להדביק" יש צורך להבין את דברי המסורת, וכשהמוסר נאמן, גם דבריו אמינים.
 

masorti

New member
המגע הוכיח שאת הזוהר חיבר רמד"ל...

הרמב"ם היה הרבה יותר חכם ממך, וכבר לפני 800 שנה שלל את תורת הסוד. הרמב"ם ובנו וגם רד"ק כבר קבעו שאין חובה לקבל את דברי חז"ל כשהם סותרים את השכל. רבי עקיבא לא כתב אפילו אות אחת בספר קבלי. לא כל מעשיית חסידים שמסופרת ב"טיש" היא אמת עובדתית.
 

arriy80

New member
המדע לא הוכיח שום דבר והוא סותר את עצמו

גדול חוקרי הקבלה החליף לפתע את דעתו באופן קיצוני ללא הסבר מניח את הדעת. הרמב"ם היה חכם יותר גדול ממני וממך ומכל אחד בדור שלנו. הוא לא שלל את תורת הסוד מהסיבה הפשוטה - הוא לא ידע אותה. הוא שלל שימוש בשמות שלפי דעת שכלו - הם לא מועילים. הרמב"ם עם כל גודל חכמתו לא יכל לחלוק על דברי חז"ל מפורשים שמופיעים פעמים רבות בגמרא ובמדרשים המראים שימוש בשמות ועניני שדים וכשפים. על כך תקפו את שיטתו ואמרו שהוא הלך בדרך הפילוסופיה בלבד בלי להתיחס למסורת האמיתית. הרמב"ם ובנו הלכו בדרך מסויימת וטענו שאין לקבל את דברי חז"ל שנאמרים מסברא אישית ולא לגבי אלו שנלמדים ע"י כללי הלימוד. הצהרותיך על חיבורי התנאים ולפניהם, אינן בעלות ערך כלל לעומת מסורת שעוברת מדור לדור. לא כל מחקר "מדעי" יקבע את המציאות. שהרי רוב המחקר מבוסס על פרשנות אישית שמכוונת ע"י השקפה אישית. וגם אם המחקר יתפרסם במעונות הסטודנטים ויגרום להתלהבות רבה - לא יעלה ולא יוריד. כמו שכתבת בהודעה אחרת: תאמין במה שאתה רוצה... אתה יכול להאמין למחקרים מודרניים של חוקרים נגועי דעות קדומות, מעבירי המסורת יכולים להאמין לעדות מבוססת שמועברת מדור לדור.
 

arriy80

New member
ועוד על הרמב"ם

הרמב"ם בעצמו מזכיר את ענין המלאכים ושמותם, מעלתם, מהותם, ומדבר על ענין "מעשה מרכבה" שהוא הבסיס לכל תורת הקבלה [פ"א מהלכות יסודי התורה]. נראה שהרמב"ם ידע את הענין באופן כללי - כפי שמופיע בחז"ל, אך את פרטי הענין - תורת הקבלה, לא ידע ברוב ימיו. עיין במגדל עוז על היד החזקה [שם ה"י] שכתב שראה מכתב של הרמב"ם המדבר בענינים קבליים. והוא עדות אחת מתוך עדויות ע"כ שהרמב"ם בסוף ימיו למד את חכמת הקבלה.
 

masorti

New member
הרמב"ם לעג לשימוש בשמות מלאכים...

הוא קבע שקמיעות מסוג זה הם גם ע"ז וגם שטות. הוא התיר להשתמש בקמיעות כאלה שמפורסמים בציבור מהסיבה שמדובר באוטו-סוגסטיה שעוזרת לחולה. כלומר: אם החולה מאמין בשטות שתעזור לו, אזי הוא מתחזק מעצם האמונה ומבריא. הרמב"ם אכן הביע התנגדות רק לדברי חכמים שנאמרו כדעה ולא כפסיקה. אלא שכל סיפוריהם המיסטיים הם כמובן דעות ולא פסיקות, ולכן כלולים בהתנגדות שלו. אלה שהתנגדו אח"כ לדבריו אינם אפילו עפר לכפות רגליו.
 

arriy80

New member
הרמב"ם לעג למה שהשכל מתנגד

הרמב"ם התנגד לפירוש חכמים מדעתם האישית. הרמב"ם אינו מדבר על מאורעות בדברי חז"ל. ואכן, פעמים רבות מוזכרים עניני כישוף, שימוש בשמות וכדו'. כמובן שדעתך על המתנגדים לרמב"ם (מחכמי ישראל) אפי' לעפר לא נחשבת ואינה כלום. ועוד לגבי הזדהותך עם הרמב"ם, בהודעה הזו.
 

masorti

New member
ושכחתי עוד משהו...

אין שום עדות אמינה שעוברת מדור לדור. יש רק שרידי מסורות בע"פ שנאספו מאוחר יותר לטקסט המקראי המוכר לנו.
 
שום הוכחה לא תעזור למסורתי..

"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות" - מכיוון שעדיין לא התנסה בלימוד החוכמה, אין לו אלא מציאות גשמית מקולקלת לפני עיניו הרואות טוב ורע גשמיים.
 

masorti

New member
שום הוכחה לא תעזור לך...

מכיון שאת שקועה במיסטיקה ולא למדת כלום במדע, אין לפנייך אלא האגדות והסיפורים שמוכרים לך.
 
כן נכון אתה צודק.

חוכמת הקבלה זה מיסטיקה טהורה.......החל בשמות של מלאכים וכלה בכישוף ומאגיה.....
 
האם אתה יודע מדוע אסרו את השימוש בכישוף או

במיסטיקה? כי זה באמת עובד. אבל זה עובד על מנת לרצות את החומר לקבל שבאדם ולכן, משום שזה מנוגד לחוכמת הקבלה, המקובלים אסרו זאת. כי הרעיון הוא לא לרצות את החומר לקבל אלא לשנות את כוונתו בעל מנת להשפיע. ואתה לא מבין הבל וריק בקבלה......ולכן דעותיך ה"מדעיות" אינן שוות לעומת שורש המציאות שבה אתה חי. ולא רק זה....דע שמדענים כותבים ספרים בהם הם טוענים כי המציאות היא רק לפני עיניו הבהמיות והאגואיסטיות של האדם....וזה ידוע לפי חוקי הביולוגיה, שהמציאות איננה נתפסת אלא מתוך חושינו בלבד משמע...היכן המציאות האבסולוטית?... "אינה קשורה למדע" - נו בטח שלא....בגלל זה אני לומדת פסיכולוגיה..נכון? ואני מאוד אוהבת מדע ולדעת ואני סקרנית מטבעי ותאמין לי שאני לא מאמינה אלא חוקרת עד אינסוף ומתנסה אבל אל תאמין, גם כך או כך, מטרת הבריאה סופה להתממש. כי מי יוצר חוקי עולם סיבה ומסובב? רק הטבע העליון ,הבורא.
 
למעלה