משמעת ברזל

לקשמי

New member
משמעת ברזל

יש לי מחסור לא קטן בברזל. (את זה גיליתי בוודאות בבדיקת הדם האחרונה שעשיתי). זה מתבטא בנשירת שיער היסטרית ודי מפחידה, תחושת חולשה כללית וגם פיזור דעת כזה, קושי להתרכז ו/או שאני מתבלבלת בכל מיני דברים, שוכחת דברים וכו'. (לדעתי זה גם קשור). אחרי בדיקת הדם האחרונה ניסיתי להיכנס למשמעת ולהתחיל לקחת כמוסת ברזל אחרי כל ארוחה. לפעמים גם שתיתי עם זה מיץ תפוזים טבעי כי אני יודעת שויטמין C עוזר לספיגת הברזל. אבל למרות שהבטחתי לעצמי שהפעם אני אתמיד עם זה (הפעם, כי כבר היה לי אותו סיפור לפני משהו כמו שנתיים), בכל זאת הפסקתי לקחת את הברזל באיזשהו שלב וגם עדיין לא הלכתי לעשות בדיקת דם נוספת, שהייתי צריכה כבר לעשות. (תמיד התירוץ הישן של עבודה וחוסר זמן). מתוך ייאוש כבר היו לי מחשבות על לחזור לאכול בשר כדי להשלים את החסר אבל בכל זאת מגעיל אותי לחשוב על לאכול גוויות. (ככה בכל אופן אני רואה בשר). מה הייתם ממליצים לי? איך להיכנס סוף סוף למשמעת של לקחת ברזל? ודבר נוסף, לקחתי ברזל צמחי ואומרים שהספיגה שלו בדם לא משהו. האם יש ברזל יעיל מבחינת הספיגה שלו, שגם לא מכיל רכיבים מהחי?
 

Sweet Fantasy

New member
גם אצלי ככה

אומנם עוד לא הלכתי לבדיקות (אני ממש מפחדת מהן) אבל יודעת בוודאות שיש לי חוסר משמעותי בברזל, יש לי אותם סיפטומים כמו לך, עייפות שיכחה וכו'.. גם אני לפעמים חושבת "מה אם..." (אני אחזור לבשר) אבל פשוט קשה לי לדמיין יש את זה, בנוסף אני לא חושבת שאני אוכל להשתעבד לכדורים, יש לי מספיק כדורים שאני לוקחת מסיבות אחרות.. בקיצור, מצטרפת אלייך אומנם קצת שונה, אבל אשמח לעזרה.
 
לא צריך להתייחס לזה בתור

"להשתעבד" לכדורים. מכיוון שברזל מהצומח הוא במבנה שונה מברזל מהחי ונספג באמת קצת פחות טוב, אני חושבת שכדורים זו דרך מצוינת לצאת מחוסר. אולי אחרי שמגיעים לרמה תקינה אפשר לשמור בעזרת תזונה בלבד (וכדור פעם ב...), אבל לצאת מחוסר ע"י תזונה צמחונית זה דבר מאוד איטי וסיזיפי לעשות. אין סיבה לעולל את זה לגוף שלך כשיש כדורים זמינים וזולים.
 

Sweet Fantasy

New member
אני פשוט יודעת שאני לא אתמיד

יש לי בעיה עם כדורים.. אני עם אנטיביוטיקה עושה בעיות, מפסיקה באמצע כי אני פשוט שוכחת או שנמאס לי.. בכל אופן אני פשוט חייבת ללכת לבדיקות, ואני כל הזמן אומרת "שבוע הבא"..
 
ברזל heme הוא הסוג שנספג טוב

אפשר לבקש מהרופא שלך מרשם לברזל כזה, אני מניחה שגם את הברזל שאת לוקחת כרגע קיבלת במרשם הרופא. אני מודה שאני לא יודעת לגבי המקור, אבל קשה לי להאמין שמפיקים אותו מהחי כשיותר קל, זול ונקי לייצר במעבדה. ואיך להיכנס למשמעת? להבין שזו הבריאות שלך והגוף שלך, וזה הדבר הראשון והכי חשוב לשמור עליו בחיים האלה. אני מאוד מאמינה בזה ואצלי זה עובד מאוד חזק. אחרי שמתמידים ויוצאים מהאנמיה ההבדל בהחלט מורגש (לפחות אצלי) וזו מוטיבציה בפני עצמה.
 

לקשמי

New member
תודה

ווידוי אישי - הברזל שלקחתי, לא היה עם מרשם רופא, אלא פשוט הלכתי לחנות טבע וקניתי בלי מרשם. אני מניחה שבקרוב (ורצוי בקרוב מאוד) אעשה בדיקת דם נוספת ואז אלך לרופא, שייתן לי כדורי ברזל יעילים יותר.
 

ססילי

New member
לי נדמה (עפ הביטוי 'וידוי אישי')

שאת יודעת היטב מה את צריכה לעשות: ללכת לרופא. אני אציג שוב את מה שאמרת: את לא אוכלת בשר ולא דואגת לתחליפים, וכתוצאה מכך את פוגעת פגיעה משמעותית בבריאותך. מה שאת זקוקה לו הוא הוראות רופא לריפוי בעיה רפואית (קשה) שגרמת לעצמך ואת ממשיכה לגרום. הצעות בריאותיות/אידיאולוגיות בפורום של אנשים לא מקצועיים לא יפתרו את בעייתך הבריאותית. מחסור בברזל פוגע בתפקודים מוחיים, בלב, בהתפתחות ילדים, במערכת החיסון, בשרירים ועוד, ועוד. פגיעה חמורה היא לא בהכרח רוורסבילית (ניתנת לתיקון מלא) טפלי בעצמך! מספר 6 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3038987,00.html http://www.kidspedia.co.il/mamar.asp?id=42 http://food.walla.co.il/?w=/917/880777 http://66.102.9.104/search?q=cache:D2W4G7x1mSIJ:agribio.snunit.k12.il/main/upload/files/barzel.doc+%22%D7%9E%D7%97%D7%A1%D7%95%D7%A8+%D7%91%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C%22+%7C+%22%D7%97%D7%95%D7%A1%D7%A8+%D7%91%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C&hl=en&ct=clnk&cd=23#01000021
 

m_shy

New member
ומאידך, קשר מחקרי שנמצא בין צריכת

"בשר אדום" לבין רמת קרצינוגנים גבוהה יותר במערכת העיכול, העלה את הסברה שברזל המי הוא גורם לסיכון גבוה יותר לתחלואה בסרטן המעי הגס. מעבר למוטיבציה האידאולוגית, שכניראה תתקבל כאן בפחות אהדה, נדמה לי שגם בריאותית, כדאי קודם לנסות את הדרכים האחרות...
 
סליחה

אפשר מראה מקום שכתוב בו שכדורי ברזל heme לא מיוצרים מן החי? זה פורום תזונה צמחונית לא? טעיתי בפורום?
 
אממ

את גם לא עונה לי, גם מאשימה אותי בתוקפנות, כשאני בעצם שאלתי איך זה שאת ממליצה על כדורים מן החי בפורום צמחונות. הייתי מאד בעד מקום רגוע ומתון בלי שפאנטים צועקים רוצח רוצח כל הזמן. הייתי לגמרי בעד הפורום הזה וחשבתי שכל הלחוצים לא באמת מבינים מה את מנסה לעשות פה. ולתומי חשבתי שהתזונה פה תהיה צמחונית - ככה קוראים לפורום לא? מוצרים מהחי הם לא צמחוניים אז למה הם חלק מהפורום? תשמעי אני לא איזה פנאטית ששונאת את אוכלי הבשר, ממש לא, מצידי שכל עם ישראל יכנס לפה ויקבל טיפים לצמחונות טובה. אבל המלצה על כדורים שמיוצרים מחיות זה כבר לא צמחונות ואז הם כבר צודקים הלחוצים, כי את קוראת לפורום תזונה צמחונית וממליצה על מוצרים מהחי. לא חשוב לי לצמחן אף אחד אבל חשוב לי לשמור על הטבעונות שלי "כשרה" ואני לא אוכל לקחת ברצינות את ההמלצות של הפורום אם חלקים מהחי הם חלק מההמלצות זהו שום תוקפנות רק אכזבה.
 
אז אל תקחי אותן ברצינות.

פתרון פשוט
אני בכל אופן לא עונה למי שמגיב לי בתוקפנות. יום טוב
 
מכיוון שאני ממש רוצה תשובה

בואי ננסה בליטופים
גבירתי המנהלת, אפשר לדעת
מדוע בפורום צמחונות
ממליצים על כדורים שמופקים מהחי
 

d a p h n a

New member
אמנם אני לא המנהלת...

אבל שתי תשובות אפשריות: 1) אולי היא לא ידעה האם הם מכילים מוצרים מהחי או לא 2) ישנם לא מעט צמחונים שאמנם בוחרים בדרך של צמחונות אבל מאמינים שבריאותם קודמת לדרך של הצמחונות, ושמבחינתם אם לוקחים כדור שמכיל כמות מאוד קטנה של מוצר מהחי, והדבר הזה יכול לשמר את בריאותם ולאפשר להם להמשיך להיות צמחונים ולא להתקיים מאכילה של כמות גדולה של בשר, אז זו אמנם פשרה אבל היא שווה את זה. במקום להכנס להתקפה שלך, יכולת פשוט להכנס ולהגיד "שימו לב! למיטב ידיעתי כדורים אלה מכילים מוצרים מן החי! אני בתור צמחונית/טבעונית לא הייתי לוקחת אותם!" וגומרת בזה את העניין.
 
אבל

היא אמרה לא פעם ולא פעמיים שהמלצות הפורום יגיעו ביחד עם מאמרים מדעיים בדוקים כך שב1) היא למעשה לא עומדת מאחורי המילים שלה, בדיוק כמו שתוכן הפורום לא עומד מאחורי השם שלו. 2) אני מוכנה לקבל. שיהיה להם רק לבריאות. ולגבי ההצעה שלך, לא היה חשוב לי להסביר שאני לא הייתי לוקחת אותם. מה שחשוב לי זה להבין מדוע תוכן הפורום עומד כסתירה לשם הפורום. פורום צמחונות עם מרכיבים מהחי? קצת אבסורד לא? וביננו, אלו לא כדורים אם מעט מרכיבים מהחי - זה ברזל שמיוצר מהחי.
 
כל שאלה היא התרעמות?

שאלתי שאלה יותר מפעם אחת. פעם ראשונה התפרש כתקיפה אחר כך כבר שאלתי בנימוס מתקתק ו עדיין לא קיבלתי תשובה! אז אני אשאל עוד פעם בתקווה מדוע שם הפורום הוא תזונה צמחונית ובתוכן הפורום יש מרכיבים מן החי?
 

ססילי

New member
אני אסביר לאט ובסבלנות מקווה שתביני

1. פורום תזונה צמחונית הוא פורום בו דנים בנושאים הקשורים בתזונה צמחונית. 2. בעיות בריאותיות הנובעות מתזונה צמחונית והפתרונות להן, הן נושאים הקשורים לתזונה צמחונית. 3. גם תזונה באופן כללי קשורה לתזונה צמחונית 4. גם התנגדות לתזונה צמחונית קשורה לתזונה צמחונית 5. גם עקרונות ואידיאלים התומכים או מתנגדים לתזונה צמחונית קשורים לתזונה צמחונית 6. גם תזונה באופן כללי קשורה לתזונה צמחונית 7. בפורומים באופן כללי, ומן הסתם גם בפורום זה (שאני רק מבקרת מקרית בו בעקבות פרסום ההודעה בעמוד הראשי של תפוז) נוצרות קהילות. ברוב הפורומים קורה מדי פעם שהקהילות דנות גם בנושאים שאינם קשורים באופן ישיר לנושא הפורום. (לא זה המקרה שכאן, כפי שאני מקווה שהצלחתי להבהיר בששת הסעיפים הקודמים לזה). אם משהו לא ברור, את מוזמנת לשאול.
 
למעלה