"משפרים את השירות במטרונית"

CivilEng

New member
"משפרים את השירות במטרונית"

שר התחבורה ישראל כץ: "משפרים את השירות במטרונית"
מה- 1 בינואר יחולו שיפורים בתדירות הנסיעות ויתווספו 10 מטרוניות חדשות במטרופולין חיפה.
לידיעה המלאה
 

tapuzoed

New member
קודם ששר התחבורה יסע בוקר אחד במטרונית ואז נדבר על שירות

נראה האם היה מסכים לקרוא לזה "תחבורה חכמה"
נסיעה 30 דקות במקום 20 באגד
דחיסת אנשים כמו סרדינים
תאונות ופגיעה מאסיבית בהולכי רגל בגלל מיקום הנתצים באמצע הכבישים

 

אבישי ק

New member
זה ככה כל ערב, פשוט לרחם על האנשים בפנים

אני אשתדל לצלם היום בדרך הביתה
 

tapuzoed

New member
רואים שאתה לא נוסע, זה כל בוקר וכל ערב ולמעשה כל היום

ככה זה כשמגיעה מטרונית לא כל 6 דקות כפי שהבטיחו - אלא 10-12
ולפעמים מדובר גם ב-15 ו-20 דקות אפילו בשעות העומס
 

Gn434

New member
אני נוסע לא מעט דווקא, והמחזה הזה מאוד נדיר

הוא קורה בעיקר בשעות הצהריים, כשהמטרונית משרתת תלמידי בית ספר בנסיעה הביתה, ולפעמים כשהמטרונית לא עומדת בתדירות הצפוייה (כלומב בשעות העומס מגיעה מטרונית, לאחר 2 דקות עוד אחת, ואז יש 10 דקות ללא מטרונית).
 

tapuzoed

New member
הוא קורה בוקר צהריים וערב בדחיסת קשישים לעמוד במעברים

 

Gn434

New member
איך זה תמיד קשישים אצלך?

הקשישים בד"כ לא נוסעים בשעות העומס, כי הם בפנסיה...
בכל מקרה, המטרונית מיועדת לנסיעה בעמידה ולא בישיבה, ואלו מחזות נדירים שנגרמים ממטרונית שנוסעת מהר מדי (או לאט מדי).
&nbsp
&nbsp
 

tapuzoed

New member
קודם כל יש 20% קשישים שזה הרבה, ובעיקר נוסעים בעומסים

בחיפה ובקריות אחוז הקשישים מעל 20%, באזור המרכז בממוצע 10-15%.
נוסף לכך הם פלח גדול וחשוב שמשתמש בתחבורה ציבורית ובה כתחבורה עיקרית או בלעית.

תתפלא אבל הם מרבים לנסוע בבוקר למרפאות, שוק, בתי קפה, מועדונים, ל חברים בדיוק בשעות העומסים
כי הרבה מאד קמים מוקדם - 5-6 בבוקר ואז 7-8 בבוקר הם יוצאים ליומם.

גם בצהריים רבים חוזרים מהשווקים, מרפאות, ביקורי בתי אבות, בתי חולים, בתי קפה, התנדבות וכו
 

Gn434

New member
מעניין אותי מה הקשישים עושים מ-8 עד 16 בחוץ...

אני לא צוחק...
כמה זמן כבר אפשר לעשות קניות, ללכת לרופא...ועוד כל יום...
 

tapuzoed

New member
בדרך אל/מ-מרפאות, בתי חולים, רופאים, בתי מרקחת, טיפולים

זאת התעשייה הכי חזקה באזור חיפה, אל תצחק לא סתם יש פה 7 בתי חולים
פלימן, אסותא, כרמל, בני ציון, אלישע, רמב"ם, האיטלקי..
 

darkshadow1

New member
ול-25% מהנוסעים במטרונית יש מקומות ישיבה.

כלומר אם יש קשישים שנדחסים במעברים- הבעיה היא אנשים שלא נותנים להם לשבת ולא המטרונית.
בכל מקרה, עושה רושם שהבעיה היא התדירות של המטרונית, שרחוקה מאוד ממה שהובטח- ולא התכנון של האוטובוסים. אם התדירות של האוטובוסים הייתה אוטובוס פעם ב-3-5 דקות בשעות העומס אז הם לא היו דחוסים כ"כ.
 

tapuzoed

New member
בדיוק אתה קולט מה אתה אומר? של-75% מהנוסעים אין מקום ישיבה

ומה קורה אם כל המקומות נתפסים על ידי אנשים מבוגרים מה שקורה כמעט תמיד
אז מה נתחיל לעשות החלפות בין קשישים במצב כזה ומבוגרים לא קשישים במצב כזה
תבין עם אוטובוסי אגד בקריות תמיד היה מקום ישיבה. לא זכורה לי פעם אחת שעמדתי.
אתה דוחס אנשים בצורה קיצונית אין מקום ישיבה, עומדים אחד על השני ואתה מנסה
לספר לנו שהבעיה שלא נותנים לקשישים לשבת. די זה לא רציני.
 

darkshadow1

New member
אז מה עושים בכל מדינה מפותחת בעולם?

כל מערכת הסעת המונים נורמלית (רכבות תחתיות, רכבות קלות, טראמים, רכבות פרבריות אמיתיות וכו' וכו') בכל מקום בעולם כוללת הרבה יותר מקומות עמידה ממקומות ישיבה. מי שעולה על רכבת תחתית בניו-יורק או על טראם באמסטרדם בשעות העומס לא מצפה למצוא מקום ישיבה.
אם נסעת באוטובוס עירוני במקום כלשהו בשעות העומס והיו בו מקומות ישיבה פנויים לאורך כל הנסיעה- זה אומר שמדובר בקו לא מוצלח. אם נסעת באוטובוס בינעירוני בנסיעה שכולה בתוך העיר- זה אומר שמדובר בקו לא מוצלח, כי אם מדובר בקו עמוס העיצוב של האוטובוס גורם לעיכובים משמעותיים בתחנות.
 

tapuzoed

New member
כתבתי שיר - "אז מה עושים בכל מדינה מפותחת בעולם?"

אז מה עושים / בכל מדינה מפותחת בעולם
לא יושבים / עומדים, כי כך קבעו לי שם
בעומסים / אל תצפה, למצוא כסא
אז מה עושים / נדחסים, ככה זה על זה.

אז מה עושים / בכל מדינה מפותחת בעולם
כשיש קשישים / שרצו לשבת, כל חטאם
או ילדים / או סתם מבוגר שמצונן
אז מה עושים / למה להעתיק משם לכאן?

אז מה עושים / כשרוצים למכור עוד כרטיסים
למשחק חשוב, באצטדיון / אבל בעמידה לא נכנסים
ולמה נסיעה / של ארבעים דקות באוטובוס
יכולה להיות / כשהמון אדם עומד דחוס

מה שלכם סביר / לנו לא נראה כמוסכמה
מה שלכם אדיר / לנו לא נראה מי יודע מה
מה שלכם עביר / לנו לא בא עליו לחתום
מה שלכם כביר / לנו זה נורא וגם איום

הבטיחו לנו, אוטובוס תלת עם שישים מושב
ומה קבלנו, ארבעים בקושי איטי כמו צב
היה די טוב מה שקדם, אז אולי נחזור
לאגד בנת"צ, ואת המטרונית נמכור
 

אבישי ק

New member
אם עד עכשיו בקושי מוצאים נהגים

איפה הם ימצאו עכשיו
יגרדו עוד כמה מתחת לאספלט?
אני רואה מבחוץ את הצפיפות, רק לרחם על כל מי שבאוטובוס
 

tapuzoed

New member
חלק מהנהגים שם פשוט תת רמה.. חלקם פשוט מסכנים מאות נוסעים

מדברים בסלולרי ועם התחנה בזמן נסיעה
אצל אחד ראיתי שהוא קורא עיתון בהמתנה לרמזור להכנס למרכזית המפרץ בלב המפרץ
חונים ומסתובבים מרחוב הרצל לרחוב הנביאים בצורה מאד מסוכנת
המון חדירות לנתיב ליד בפניות מחוץ לנתצ..
דוחסים נוסעים וצורחים במקרופון לא לעמוד ליד הדלתות כאילו למישהו יש ברירה
כשהאוטובוס הזה כולל 30% פחות מושבים ממה שהבטיחו ובמקום תלת מפרקי זה דו
ובמקום לתת 60 מושבים יש רק 40 כמו באוטובוס רגיל. הזוי.
 

אבישי ק

New member
מעניין אותי למה את קו 1 לא הופכים לרכבת קלה?

אני חושב שקו 1 מצדיק רכבת קלה וההסבה לא צריכה להיות מסובכת
שיהיה מסלול לאוטובוסים ומסילה
 
למעלה