"משפרים את השירות במטרונית"

אבישי ק

New member
את הרעיון שמאחורי הקמת המטרונית אני אוהב

וגם הביצוע לדעתי לא רע
חוץ מהתחזוקה הירודה של תחנות
הבעיה היא בתדירות והפריסה
אם היו יכולים לשפר זה היה מוסיף המון
ואולי ינסו להכניס לקו 1 אוטובוסים עם 2 מפרקים במקום רק 1
אין במסלול זוויות חדות מדי וזה יכול להקל על העומס
ושימשיכו לנשר ואולי גם לחיפה במסלולים מסויימים
הפרוייקט הוא לא רע בסה"כ
אם תהיה פריסה נכונה ושירות יותר טוב, אולי כמות הנוסעים תעלה כך שתהיה סיבה להקים אמצעי תחבורה יותר מתוחכמים.
רכבת עילית/ תחתית/ קלה
 

tapuzoed

New member
נתיב נת"צ היה צריך לעשות בצידי ימין של הכבישים תוך חודשיים

בתל אביב סימנו נתיבים בצד ימין כנת"צ, עלה מליונים לא מליארד וחצי
והרי מליארד וחצי כשחצי מנתיבי המטרונית גם הם כמו בדרך ההגנה בסך הכל סימון בכביש
רק מראה לך את עומד הרקבון והשחיתות בפרויקט הכושל הזה.

חוקרים את סגנית השר והשר מישראל ביתנו על קומבינות קטנות של מאות אלפי שקלים
מי חקר את יפה נוף על חריגה של מליארד שקל? מי בדק למה חברת החשב המלווה של
הפרויקט מחו"ל הרימה ידיים ועזבה כי טענה שלא ניתן לנהל ביקורת במכוון על הוצאות שלא
נרשמות ומנופחות. תקרא את דוח מבקר המדינה על המטרונית - נו ומה יצא ממנו? למה האנשים
ששרפו לתושבי חיפה מליארד וחצי שקל על נתיבי נת"צ גרועים באמצע כבישים ראשיים עוד שם?
 
השוואת הנת"צ הימני בת"א היא מופרכת

נת"צ ימני עשו בחיפה עשור קודם.
אתה כותב כאילו מת"צ במרכז הכביש זו איזו המצאה ישראלית, ולא הפתרון הנפוץ ברוב המקרים בעולם שבהם ה-BRT הוא המערכת הראשית
 

tapuzoed

New member
לא מופרכת כלל, גם במטרונית יש מת"צ בנתיב ימין במקטעים רבים

בדיוק כמו שאפשר להעביר מטרונית את כל דרך ההגנה בנתיבי ימין כך גם אפשר היה לעשות בשדרות רוטשילד
או בשדרות המגינים או בהסתדרות וכו'.
שום דבר לא מופרך להיפך מה שמופרך היה בזבוז מליארד שקל לכמה מקטעים של מת"צ מסורבל ומיותר באמצע
הכבישים שגורם תאונות רבות עם הולכי רגל, שגם ממנו (באריה שנקר למשל) אוטובוסי המטרונית צריכים
לרדת ממנו כדי לפנות שמאלה..
היה ניתן להשתמש בתחנות אוטובוס קיימות ועליהן להוסיף תחנות נוספות במדרכות מבלי לחייב עשרות אלפי
נוסעים לסכן את חייהם בחציית כבישים הכי סואנים ומסוכנים.
לגבי הטיעון "ברוב העולם" הרי שזה גם לא נכון. מדינות שאימצו נתיבים כאלו עשו שינויים הרבה יותר מרחיקי
לכת בקוריטיבה שאוהבים להזכיר זה לא פס אחד שתקעו באמצע הכבישים זאת מערכת שלמה של עדיפות
לתחבורה ציבורית במעברי חצייה וכו' שלא עשו כאן אפילו שליש מזה.
תסתכל על תחנות המטרונית עכשיו בחורף, מקומות ישיבה אולי ל-6 אנשים כשבתחנות עשרות אנשים.
אין מסתור משמש, גשם, רוח. חלק ממעברי החציה אל התחנות בגלל רוחב צר מדי של התחנות כי לא היה
מקום לדחוף אותן.
אפילו תחנת המטרונית הכי עמוסה במרכזית המפרץ היא סכנה מוחלטת. מעבר החצייה חוצה נתיב נוסף
שמשמש את אוטובוסי אגד. יש רק מעבר אחד לכל התחנה הארוכה ולכן אנשים רצים בתוך הכביש אל השוליים
בקצה השני של התחנה.
המטרונית נעשתה בצורה קטסטרופלית והכי יקרה ובלי שום מעקב על מה בוזבזו מליארד וחצי שקל.
 

amit1270

New member
מבחינת קיבולת ומהירות נת"צ ימני הרבה פחות יעיל

חבל שאתה מתווכח עם עובדות. רוב מערכות ה-BRT בעולם מבוססות על מסלול מופרד, בלי פניות ימינה כל 100 מטר ובלי מכוניות שחונות "רק לדקה".
 

tapuzoed

New member
מי אמר שמכוניות צריכות לחנות ליד המדרכה בנתיב ימין?

לגבי פנייה ימינה יש אותה בעיה עם המטרונית באמצע הכבישים בפנייה שמאלה
להיפך האוטובוסים צריכים לרדת להשתלב בנתיב הרגיל כדי לפנות, זה עוד יותר מסוכן
 

darkshadow1

New member
נסעת פעם בתל אביב?

בכבישים ראשיים יש הרבה יותר פניות ימינה מאשר פניות שמאלה.
 

amit1270

New member
לא דיברתי על סכנה אלא על עיכוב התנועה

וחוצמזה, ל-BRT מופרד אין הרבה פניות שמאלה (או ימינה) שמצריכות יציאה מהמסלול המיועד לו. זה הרעיון של הפרדה. אגב, אני מאמין שכשתינתן עדיפות ברמזורים זמן הנסיעה במטרונית ישתפר מאוד (איפה זה עומד באמת?).
 

tapuzoed

New member
מה-אתה-אומר, אז כנראה לא נסעת בנת"צ בחיפה לאור מה שכתבת עכשו

 

Gn434

New member
אז איפה המכוניות חונות? במרכז הכביש?

כשמישהו עוצר את המכונית לרגע לקנות שווארמה, הוא עוצר בנתיב הימני, ולא במרכז הכביש (כי אם הוא ייצא מהאוטו הוא יידרס).
 

Gn434

New member
אז אתה מציע לאסור על תנועת רכב פרטי בחיפה?

עזוב שווארמה.
נניח ויש תקר באחד הצמיגים של הרכב הפרטי.
מה עכשיו?!
 

tapuzoed

New member
תבין שגם עכשיו האוטובוסים יורדים מהנת"צ כדי לפנות..

למנוע לחלוטין מפגשי רכב-אוטובוס זה לא אפשרי בשום מערכת
להיפך עכשיו כשצריך לתאם ירוק לנת"צ (המטרונית) וירוק לנתיבי כלי הרכב
בנפרד זה מעמיס זמן על הצמתים.
שילוב מפרצי חניה אפשר גם במרכזי כבישים במקום בצדדים, כמו שעושים בקריות.
אפשר לשלב פנייה ימינה לרכבים עם עצירה של המטרונית בתחנה לפני אותה פנייה.
יש פתרונות טובים אבל היתרון הגדול זה שלא מבזבזים מאות מליונים על נתיבים באמצע הכבישים
ויתרון בטיחותי עצום שעשרות אלפי הולכי הרגל לא צריכים לחצות כבישים סואנים להגיע לתחנות ומהן
 

tapuzoed

New member
הנה לך שרטוט פתרונות חניה בנתיב ימין משולבים בנת"צ.. אוקיי??

אני לא מהנדס תחבורה וזה ברור לגמרה שאפשר לשלב נתיב חניה מהצד השמאלי של נת"צ בצד ימין
במקום מצד ימין שלו כך שרכבים לא יצטרכו להכנס לנת"צ כדי לחנות..
באמת אנשים אלו דברים בסיסיים, מהנדסי תחבורה צריכים להיות בכיתה ג' כדי לא להבין שאפשר לפשט
את כל השטות של נתצים באמצע הכבישים

 

amit1270

New member
מה שאתה מציע יביא לעיכובים הרבה יותר גדולים

במסלול האוטובוסים ממסלול מופרד שמאלי. גם מבחינה בטיחותית יש כאן בעיר לא קלה של חיתוך נתיבים בפנייה ימינה (מסוכן מאוד).
 

tapuzoed

New member
תקשיב להמצאה גאונית

קוראים לה רמזור אדום. ברמזור אדום המטרונית עומדת ומעלה נוסעים. הרכבים
לא חותכים את המסלול שלה, היא עוצרת באור אדום. הם פונים ימינה.
הרמזור מתחלף. עכשיו הרכבים עוצרים, המטרונית נכנסת לצומת.
יש דברים הרבה יותר מסוכנים היום במסלול הקיים בחלקו באמצע הכבישים
 

tapuzoed

New member
כתבתי שיר "לא בכל צומת צריך רמזור או תחנה"

גברת איפה את חונה, אה רק עומדת שתי דקות
לא בכל צומת צריך רמזור, אבל קבעת אחד לזאת -
שעומדת מאחוריך, ממתינה שתתקדמי
בואי שארשום לך דוח, את המנוע דממי

אדון מדוע התיישבת מתחת לסככה הזאת
הרי אין פה תחנה יותר, והרי החדשות
איזה מהנדס תנועה קבע, את כל ההזזות
אז לך עוד קילומטר הלאה, יש שם אחת כזו.

לא בכל צומת צריך רמזור או תחנה
או לשאול את הנוסע, מה הדרך הנכונה
חלופות זה מעניין, ליפה נוף כלל לא אכפת
כל עוד החלופה היקרה - היא שתיבחר בלבד.
 
יופי, עכשיו תתכנן לזה את הרמזורים

בתצורה הזו הרבה יותר קשה לתת רמזורים נורמליים לאוטובוסים או להולכי רגל, אלא אם כן התנועה של הרכב הפרטי מאד דלילה.
אז הפתרון הזה אפשרי - במקרים מאד מסוימים.
אבל אני שמח שמצאנו עילוי בתחום הנדסת התנועה
&nbsp
 
למעלה