מתיחות בזמן עיסוי

חן M

New member
מתיחות בזמן עיסוי

האם אתם משתמשים במתיחות בזמן העיסוי? מדוע? באיזה אופן אתם מבצעים את המתיחות? למשך כמה זמן? האם לדעתכם זה אפקטיבי? האם אתם משתמשים בשיטות מיוחדות למתיחה?
 
יעיל מאוד

השימוש במתיחות הינו שילוב של שיאצו במהלך העיסוי. לעיתים כשאנו מתוחים במהלך היום יום אנחנו לא שמים לב שאנו מכווצים את השרירים וגורמים להם להתכווצות לא רצונית, דבר המוביל לכאבים. כשאנו מותחים למטופל את השריר אנו בעצם גורמים להרפייתו, מעבר לשחרור התקיעות של האנרגיה העוברת בו, רוב הסיכויים שתשחרר מרידאן שיש בו תקיעות וכד'. הזמן של המתיחה נע בין 5 עד 10 שניות.(לפעמים רצוי לעשות זאת יותר מפעם אחת באותו מקום, וזה תלוי בתפיסות) אני אישתי ממליץ לכל מטפל לילמוד שיאצו - זה מוסיף מאוד לטיפול. יום טוב ושבוע טוב טל
 

חן M

New member
טל../images/Emo13.gif

כשאתה מתכוון למתוחים האם אתה מתכוון למתוחים נפשית או שרירית? האם השילוב של מתיחות בעיסוי לדעתך מתבטא רק בשיאצו? ואם ישנם מתיחות בשיאצו מה מקורן? מדוע הן קריטיות לעיסוי זה? האם המתיחה עצמה גורמת להרפייה של המטופל? או שיש מינון מסויים ועצימות מסויימת של מתיחה בשילוב העיסוי שעשוייה לגרום להרפיית המטופל והורדת הטונוס השרירי?
 
זה תלוי מאוד במטופל

כי שריר יכול להיות תפוס גם נפשית וגם פיזית. בדר"כ ששריר תפוס נפשית הוא גם תפוס פיזית אבל לא נכנס לזה. ככה שבכל מקרה השילוב במתיחות יעיל לשני המקרים. המתחיה עצמה גורמת להרפיה מלאה גם של השריר וכן למטופל - זה נעים מאוד ומרגיע. את המינון צריך להרגיש המטפל. סוף שבוע נעים טל
 

חן M

New member
../images/Emo13.gifאחלה..

דוקא ההקשר בין רמת הספאזם השרירי לבין מצב הרוח של האדם מאוד מעניין. אני אשמח לשמוע רעיונות ותפיסות שונות
.
 

Spiritualized

New member
טוב שלא פתחת תיבת פנדורה שלמה../images/Emo13.gif

יש אנשים שלומדים 4 שנים איזון גופנפש יו נואו...
 

rafagav

New member
מתיחה של פחות מ- 22 שניות לא תורמת

כמעט כלום... יש עבודה של שני סוגי שרירים: אגוניסטים = מכווצים ואנטגוניסטים - מרפים כדי שניתן יהיה לבצע את הפעולה. עד שהאחרונים לא משתחררים - לא ממש ניתן לבצע את המתיחה..
 

Spiritualized

New member
ססמאות

אני לא בטוח שמה שאמרת עכשיו מדוייק רפי... למה דווקא 22 שניות ולא 23?זה מבוסס על מחקר?אתה יכול לתת לינק למחקר הזה? אני יכול להוכיח לך חד משמעית ללא כל צל של ספק איך במתיחה של 15 שניות אני מגדיל לך את טווח התנועה ב10% לפחות... יתרה מכך - אם אני עושה לך מתיחות PNF לצוואר אני יכול ב10 שניות כפול 3-4 מתיחות לכל שריר ולכל כיוון - להביא אותך לטווחי תנועה שלא הגעת אליהם מאז שהיית ילד... ויתרה גם מכך: אני חושב שגם אתה יכול לעשות את זה לי.
 

rafagav

New member
אני מציע לך מאוד (מאוד)

לא לבצע מתיחות צוואר... אין (אין) דבר יותר מסוכן מזה!! שים לב - אתה מדבר עם אחד שבאמת מבין ו - למד ואמץ!! חויפשת סיסמאות? מצאת רבות בכתוביך..
 

חן M

New member
טוב אז בקשר למתיחות צוואר

אין איתם שום בעיה, אלה אם כן המטפל לא מספיק רגיש למטופל או לא מספיק מיומן בתנועות האפשריות וטווחי התנועה בצוואר. לצוואר יש מס' תנועות אפשריות: FLEXION=כפיפה EXTENTION=פשיטה SIDE FLEXION=כפיפה צידית ROTETION=רוטציה לכיוונים השונים. וסיבובי צוואר לכל המישורים יחד. לכל אדם יש תבנית יציבה שונה וחלקי עמ"ש (הצוואר משוייך גם לעמ"ש חוליות C1-C7) הנוטים לקשיחות שמשמעותה פחות תנועתיות או לפחות קשיחות אז יש יותר תנועתיות. במתיחה פאסיבית כשהמטפל מותח את המטופל הוא יכול להגיע לפחות ל-10% יותר טווח תנועה מאשר במתיחה אקטיבית של המטופל. הסכנה היא שהצוואר והחוליות הצוואריות הם איזורים רגישים ואם המטפל יעבור את טווח התנועה האפשרי הוא יכול לגרום לנזק בלתי הפיך,מה גם שלכל תנועה בצוואר יש טווח תנועה שונה וזה יכול להיות גם טווח שונה מצד לצד באותה תנועה ומה שבטוח שזה יהיה שונה מאדם לאדם. שילוב של מתיחות וריכוך האיזור הצווארי עשוי לעזור המון ל: כאבי צוואר,ספאזם של שרירים באיזור,שמירה ושיפור טווחי התנועה באיזור,והפחתת כאבי ראש. ושוב נחזור לנק' ההתחלה: בכדי למתוח או לטפל באיזורים רגישים המטפל חייב להיות מיומן בנושא וחייב להיות רגיש וקשוב למטופל.
 

Spiritualized

New member
אני מסכים איתך לגמרי

בשום פנים ואופן אין לבצע מתיחות צוואר למטופל. אלא אם כן למדת איך ומתי לעשות את זה במוסד מכובד
אני אנסה להסביר: לפני שלמדתי עיסוי רקמות עמוק (אגב, לימודים של שנה ברמה מאוד גבוהה - זה תלוי במכללה בעיקר) - לא היה לי את הידע ולכן לא נגעתי בצוואר בכלל מעבר לתנועות לישה עדינות. אבל היום, לאחר שלמדתי ושקדתי , והתנסתי בסימולציות וסטאז'ים למניהם - אני יודע שיש לי את הכלים כן להכנס יותר עמוק לצוואר כולל מתיחות. לא עושה את זה לכל מטופל אבל בהחלט לא פוסל. מה שכן, לדעתי מטפל טוב צריך לדעת לשפוט את עצמו. אם לא הייתי יודע בדיוק איזה שריר אני מותח בכל טכניקה, איפה הוא מתחיל בדיוק, איפה הוא נגמר בדיוק, האם יש או אין עליו טריגר פוינטס,מה מצב הטונוס שבו כרגע פחות או יותר ועוד פרטי מידע נוספים רבים - לא הייתי מותח אותו... כשאני מותח את שרירי הצוואר אני מבצע את זה במהירות איטית מאוד ומבקש מהמטופל להתריע ברגע שהוא מרגיש את ההתנגדות הראשונית של השריר.אם המטופל לא מצליח להרפות לגמרי ולתת לי לעבוד כמו שצריך - אני מוותר על המתיחה... עד היום עוד לא שמעתי אף אחד מתלונן תודה לאל
 

rafagav

New member
אתה עסוק בפרסום עצמך... ../images/Emo10.gif

כאילו, אתה מספר, למדת במוסד מכובד וכו'. ואתה ואתה ואתה ... אבל - א) הפורום נועד למתן תשובות ולא לפרסום עצמי-עצמך... ב) אסור לעסות את הצוואר בגלל שלל כלי הדם שבו + החוליות העדינות של עמוד השדרה. ג) לא חשוב היכן למדת אלא - מה אתה יודע... ד) אם היית באמת יודע, היית לובש הרבה יותר ענווה ומבין שאי אפשר לדעת ה-כ-ל. רק (אך ורק) מי שלא ממש יודע (כאותו גרגר חיטה בכד) טוען שהוא יודע כל.
 

חן M

New member
rafagav

ומדוע בעיסוי התאילנדי המתיחות נמשכות בין 2-5 ש'? האם גם הן לא אפקטיביות? מה מטרתן? דוגמא שלא מעולם העיסוי: האם הנפת רגל בעמידה לא נחשבת למתיחה למרות שהיא מתיחה של שבריר שנייה? (מתיחה באליסטית) האם היא לא אפקטיבית? למי היא מתאימה ולמי לא?
 

rafagav

New member
קטונתי מלספר לך...

שיש הבדל בין מתיחה פסיבית לאקטיבית...
 

חן M

New member
ומה ההקשר של

מתיחה פאסיבית/אקטיבית למשך זמן המתיחה?
 
מי אמר את זה?

איך הגעת למסקנה שמתחת ל 22 שניות זה לא יעיל? אתה עומד עם שעון במהלך הטיפול? אתה אומר שכל שריר צריך מעל 22 שניות מתיחה? זה תקף לגבי כל אדם ולא משנה מה המבנה הקונצטוציה שלו? תסלח לי אבל, אני חולק עליך ידידי.
 

Spiritualized

New member
מתיחות

אחלה שאלה חן! טריקית אפילו... אני מתמש במתיחות אבל לא בכל עיסוי. לא תמיד זה מתאים... העיסוי התאילנדי מתבסס כולו על מתיחות, ובעיסוי רקמות עמוקות עושים מתיחה לכל שריר שרק אפשר בגוף כולל PNF אבל יש מצבים בהם אני לא מבצע אפילו מתיחה אחת בזמן הטיפול. למשל מקרים של פיברומיאלגיה,טריגר פוינטס(שמגיבות רע למתיחות חזקות עפ"י מחקרים),ושאר ירקות.... כשאני כן מבצע מתיחות אז אני משתדל להשאר בכל מתיחה 10-15 שניות(לעיתים יש אילוצי זמן ואין מה לעשות...),להכנס אל המתיחה לאט ובהדרגה ולהנחות את המטופל לנשוף בזמן שאני הולך ומגדיל את הטווח. המטרה במתיחות היא שיפור האלסטיות בשריר וטווח התנועה במפרק אך צריך לזכור שיש למתיחות גם השלכות שלא מתאימות לכל מטופל ובכל מצב... שאלת על שיטות מיוחדות וציינתי את הPNF בה אני משתמש הרבה...בעניין אפקטיביות - כל מקרה לגופו. התעייפו לי האצבעות
 

rafagav

New member
שים לב - שוב ושוב... אני ואני

לא שאלו מה אתה עושה ולכן זה (שוב ושוב) מיותר!!
 
למעלה