מתיחות בזמן עיסוי

uty76

New member
לא מה נאמר אלא איך נאמר...

חשוב לי להזכיר שיש דרך מכובדת להגיד את הדברים תגובות כמו: "מאיפה לך" או "אתה מדבר שטויות" היה כדאי שישארו באתרי הפקאצות
 

izackv

New member
עדיף לקרא לפני שקופצים...

ציטוט מההודעה המקורית: "האם אתם משתמשים במתיחות בזמן העיסוי? מדוע? באיזה אופן אתם מבצעים את המתיחות? למשך כמה זמן? האם לדעתכם זה אפקטיבי? האם אתם משתמשים בשיטות מיוחדות למתיחה?" כלומר, במקרה, בדיוק שאלו מה "הוא" עושה, איך "הוא" עושה ולמה "הוא" עושה... ואכן "הוא" ענה בדיוק על השאלה. נראה כאילו אתה מחפש אותו מסיבה כלשהי או מנסה לחנך אותו. הפעם, לא ממש יצא לך מוצלח... ולכן דווקא התגובה שלך הייתה מיותרת. סתם מוזר.... ואגב, בפורום באינטרנט, מומלץ להתיחס לכולם כאילו כל מה שהם כותבים מייצג אך ורק את מה ש"הם" עשו, חושבים, יודעים, מבינים. דווקא אלה שמסבירים איך דברים עובדים (ולא, לא אצלהם אלא באופן כללי עבור כל אחד בעולם) עלולים להטעות.
 

0 אור 0

New member
כן - בעדינות

המתיחה היא אחד הכלים האפקטיביים בעיסוי. כמובן שיש לבצע בעדינות ורגישות למצב המטופל.
 

uty76

New member
מתיחות בשיאצו

שיאצו הוא עיסוי שקשה להתייחס אליו כאל מקשה אחת. ועד כאן ההסתייגות. המתיחות בזן שיאצו תורמות בכמה דרכים: 1. סטימולציה, הנעה של צ'י. 2. העברת המודעות של המטופל אל המרדיאן עליו מתכוונים לעבוד. אומנם דרך פחות מקובלת אבל אני מוצא אותה מאד יעילה. 3. השבת הסדר על כנו. אחרי עבודה על המרדיאן מותחים כדי להשיב את התנועה הספונטנית של הצ'י. בזן שיאצו כמעט ולא יעבדו על טווחי תנועה או הגמשת, בעצם כל העבודה על הרובד השרירי לחלוטין נעדרת.
 

חן M

New member
אשמח להסברים נוספים לגביי הצ'י

והמרדיאנים. אם הבנתי אותך נכון אז לפי הפילוסופיה של שיטת הטיפול "זן שיאצו" המתיחה נעשית רק לשם הנעה של הצ'י? והאם אתה מוצא הקבלה בין הפילוסופיה של השיטה לבין עקרונות מודרניים/מערביים?
 

uty76

New member
בהחלט נכון,

חשוב לי לחזור להסתייגות שלי, השיאצו שאני עושה הוא זן שיאצו שמאד מושפע מהעבודה של סוזוקי סנסיי. קיימים אסכולות חשובות בשיאצו שעובדות גם על הגוף הפיסי כפי שאנחנו מכירים אותו במערב. אבל לא מסונגה ותלמידו סוזוקי. העבודה בזן שיאצו היא עבודה עם הקי ולכן גם המתיחות לא מתייחסות לשרירים האגוניסטים והאנטגוניסטים גם לא מתייחסים לחילוק בין מתיחה באמצעות כוח הכובד, מתיחה בסיוע כוח סביל ומתיחה מסייעת. אין כל חשיבות לorigin ול- insertion של השרירים רפלקס המתיחה שיפור זרימת הדם והלימפה ושום מילה על Tonus המושפע מ- Impulse... כן מדברים על מתיחה שתביא את ערוצי המרדיאנים קרוב לפני השטח כן מדברים על פיזור אזורים הסובלים מתקיעות כן מדברים על "עירור" אזורים הדלים בקי
 

uty76

New member
באחד הימים

נוכל לארגן מפגש פורום בנושא מתיחות כדי להחליף דעות וללמוד צורות טיפול חדשות...
 

חן M

New member
בהחלט../images/Emo24.gif

כרגע אנחנו בשלבי בניית הפורום ולאט לאט נגדל ונכיר אחד את השני וכשנרגיש כולנו שיש מקום למפגש אנחנו נקבע מועד שכזה.
 
למעלה