מתלבטת על סוג טלויזיה לסלון, אולי תוכלו לעזור ?

  • פותח הנושא al19
  • פורסם בתאריך

א ב י ב ן

New member
או קיי. נהדר. אז אתה טוען שה-LG בעיקרון עדיף.

חוצמזה. סוני של היום זה לא הסוני שהיה לפני מספר שנים.
פיליפס של היום גם היא ירדה.
סמסונג משתדלים לייצר זול ו-LG באמת משקיעים בכמה השנים האחרונות כדי להתייצב בשורה הראשונה.
ונכון לתקופה האחרונה, נראה ש-LG היא כמעט היחידה שפרצה לשוק עם מסכי ה-OLED, והעת או שנאמין שהם נפלאים, או שנגיד שאנו מחכים לבדוק את אמינותם
שנתיים שלש לפחות, עד שנחליט לרכוש.
היות שכעת יש לי בבית מסכים די הצורך, לא אלך להחליף מסך טוב ותקין במסך חדש וחדשני.
אבל ברגע שיגיע לסוף חייו, קיים סיכוי סביר, שאלך באמת הל ה-OLED החדשה של LG.
 

prizman

New member
גם אני מאוד הערכתי את המסכים של סוני בזמנו

ולדעתי גם בצדק, אבל כפי שכתבת, ב 7-8 שנים האחרונות הקוריאניות עושות לה בי"ס.
מבין שתי הקוריאניות LG לוקחת בגדול עד לשלב ה 3D גם מבחינת קונטרסט, גם מבחינת עומק השחור,
גם מבחינת זמן תגובה וגם מבחינת החלקת התמונה. בכל הפרמטרים בקיצור. ב 3D לדעתי הן משתוות.
בניגוד למר קרמר אני צופה בעיקר ברמת בלוריי ו 4K ז"א שאיכות התמונה מאוד חשובה לי. שידורי טלוויזיה
לא מעניינים אותי אפילו קצת אבל בבדיקה מול המסך הקודם ה UPSCALING של LG משפר אותם פלאים.
זו בדיקה שערכתי בבית כך שסמסונג לא נבדקה אצלי במישור הזה.
 

א ב י ב ן

New member
בשנת 2009 נחרץ גורל. באותה שנה, חברת פיוניר הוציאה לשוק מסך

50 אינץ' ו-60 אינץ' ברמה גבוהה ביותר. השחור לא היה אפרפר, אלא שחור לגמרי, ובחדר
אפל, כשהמסך היה מוחשך, ראית רק את הנורית הכחולה, שהעידה שהמסך בפעולה.
סדרת מסכי הפלזמה הללו נקראה KURO, ופירוש המילה הזו היא "שחור".

אלא שאז, חברת פיוניר יצאה בהצהרה, שהיא חדלה לייצר מסכים. עלות הפיתוח הייתה
גבוהה מדי עבורם, והם החליטו למכור את הידע לחברת פנסוניק, ולצאת מהמשחק.
מאז, חברת המסכים המובילה הייתה פנסוניק, והם אכן ייצרו מסכי פלזמה טובים, (ואין הדבר מעיד על כך שפנסוניק היו טובים ב-LCD או ב-LED)!
אבל עדיין, המסכים שלהם לא הגעו רמה הכי גבוהה שאליה הגיעה פיוניר.

ואז...שאר היצרנים נשמו אז לרווחה.
מאותו רגע, שלא הייתה 'חברת על', שהם שאפו ליישר עמה קו, כל החברות העדיפו
לדשדש. זה היה נוח עבורם גם, מכיוון שהשוק היה רווי והמכירות ירדו. לאנשים גם לא
היו עודפי כספים כדי לשאוף ולהשתדרג, ולחברות בא עידן המנוחה הרגוע.

בינתיים, פעלו היצרנים בשני תחומים:
א. הוזלת עליות.
ב. השקת עיצובים "מרשימים", ובקטע הזה הובילה סמסונג.
העובדה, שבאותה תקופה, טכנולוגית המסכים עברה מתאורת פלורסצנט אחורית (CCFL)
לתאורת LED היקפית, איפשרקה ליצרנים לעבור לייצר מסכים דקים במיוחד, והחלה
מעין תחרות, מי ייצר מסך דק יותר, ומי ייצר מסך "ללא מסגרת היקפית".
כאן יכולנו באמת לראות עיצובים מרהיבים, אבל איבדנו את התחרות, ששאפה להגיע
ל"מקום הראשון באיכות התמונה". באותה תקופה, התאוריה של קרמר שלטה, ואז הוא
באמת צדק
. אז נכון. היה איזה דגם מוביל של שארפ. לסוני היו כמה דגמים שמשכו למעלה,
ולפיליפס היה דגם מצוין. שארפ יצאו אז בקטע של "צבע רביעי צהוב", אבל מהר מאד הם
הבינו שזה לא ממש זה, והם החלו לעבוד על ייצור המוני זול וירוד.
סוני ופיליפס העבירו את פסי הייצור לסין, וסוני החלה לרכוש גם פאנלים סיניים.
נו. וככה זה רק הלך והידרדר.
חברות מדבקה נהנו מהפריבילגיה, לשווק מסכים בינוניים, שכמעט והתחרו בכל ליין
היצרנים, וכך, NEON, סקאיוורס', פיילוט, פוג'יקום ועוד כמה שכאלה, יכלו להעז ולמכור
מסכים גדולים במחירים שהיו כ-2 ק"ש. לא יאומן כי יסופר...
ואז, בכל הבלגן הזה, יצאה חב' LG עם מסך 84 אינץ' ברזולוציה 4K. במסך זה, גודל הפיקסלים השתווה בדיוק לגודל פיקסל במסך 42 אינץ'. משמעות הדבר היא,
שכמות הפיקסלים במסך החדש הזה, הייתה פי 4 מכמות הפיקסלים במסך 42 אינץ' FHD
.
והנה ההסבר, מדוע מסכים אלה קיבלו את הכינוי 4K. הם פשוט הכילו פי 4
פיקסלים וגודל הפיקסל הבודד נשמר קטן. פירוש הדבר, שגם מול מסך כזה, יכולת
לשבת במרחק של 1.6 מ', מבלי שתבחין בערוגות הפיקסלים
. איזה כיף.
אז נכון:
נוצרה חובה לעשות אפסקיילינג לאיכות התמונה, כי השידור אינו 4K, והמחשב שעשה
זאת לא ממש דייק.
ונכון: מסך כזה עלה בארץ כ-84 ק"ש, כלומר, 1 ק"ש לכל אינץ' באלכסון...
ואז באה חב' סמסונג והציגה מסך ענק בגודל 90 אינץ' או משהו בדומה... יותר גדול,,,
יותר יקר... ויותר מקום בסלון...
וראיתי כזה בתצוגה בארץ. הוא היה מרשים מאד. הוא היה ענק והוא עלה 190 ק"ש.
וזהו. זו הייתה מכת המחץ לעידן הפלזמות. שם החליטו שלא להשקיע בקידום ה-4K,
ובמקום זאת, הורידו את הפלזמה מהמדף.
אז מה עוד נותר לעשות? לייצר מסכים קטנים ברזולוציה של 4K? קטע כמעט מיותר, אבל
עובדה שעברו לזה.
ומה עוד נותר לעשות? לחפש גימיק של מסך קעור? עשו.
ומה עוד נותר לעשות?
נותר לחפש טכנולוגיה חדשה. והנה, באה LG וייצרה מסכי OLED עם צבע רביעי: הצבע הלבן.
עם צבע לבן, ירד הצורך לשחוק את האדום, ירוק וכחול עד כלות, כדי להציג קטע לבן על המסך,
וכך יכלו לייצר מסך עם ניגודיות אינסופית.
והנה. הגיע המסך שהצליח להתחרות במסכי הקורו האגדתיים,

לראשונה, אחרי 7 שנים של דשדוש.
והנה, הגיע מסך יפהפה, קעור וחדיש, שבאמת יכול היה לכבוש את השוק.
אלא שהמסך הזה היה יקר להחריד.
מחירו נע סביב 30 ק"ש, ובקושי נמכר בארץ. ח.י. , היבואן של LG הבין זאת, ודי מהר
הוריד את המחיר ל-16 ק"ש. זה כבר "נשמע" כמעט שפוי.
במבצע של סוף שנת 2015, הם יצאו במבצע ומכרו את הדגם הזה (939) במחיר של 10 ק"ש
לימים ספורים. מי שמיהר זכה.
ואז בפסח 2016, הם יצאו במבצע חדש, של 11 ק"ש לאותו דגם.
אבל אז כבר יצאו 2 דגמים חדשים יותר.
גדולים יותר (60 ו-65 אינץ') וברזולוציה של 4K. וכן. יצאו גם כמה דגמים שטוחים ולא קעורים.
שוב, במחירים הזויים.
אבל הנה.. יש כבר דור חדש, ויש למה לצפות ביום שישי השחור של 2016.
מי שיחכה, יזכה...
 

prizman

New member
תודה על שיעור ההיסטוריה שחוששני שפסחה עלי.

מעולם לא הייתי צרכן טלוויזיה. בדירה הישראלית שלי היה מכשיר בחדר האורחים ומכשיר נוסף בחדר השינה
למקרה שישודר איזה סרט טוב שזוגתי תוכל לעבור לשם ולצפות בחדשות או באיזו סדרה שחביבה עליה.
כשעברתי לכאן לפני עשור גרתי כמה שנים בדירה שכורה ומכשיר ה C.R.T הגיע עם הדירה. גם כאן היא
צפתה למרות שזו כבר הייתה זוגה אחרת ואני התעלמתי. כשרכשתי דירה קניתי עבורה (הזוגה, לא הדירה)
מכשיר חדש בו היא השתמשה ב 5 ומשהו השנים האחרונות. כן ידעתי מה קורה בתחום המסכים גם בגלל
שאני מתעניין בטכנולוגיה בכלל וגם שבמסכי מחשב התעמקתי כי אני עוסק בעיבוד תמונה כתחביב.
כשממש בחודשים האחרונים נגררתי לעסק הזה של הורדת הסרטים והחלטתי שאם כך זו חובה לשדרג
את המסך השלמתי את כל פערי הידע שלי, לא היה מאוד מסובך כי את הבסיס כבר היה לי ויצאתי
להתרשם מהמצאי בשוק שיותר רחב מאשר בישראל אבל את העבר ההיסטורי בשטח, מתקופת הטריניטרון
ועד היום למעשה לא הכרתי למעט הלימוד ההרבה פחות מעמיק שעשיתי בזמן רכישת המכשיר הקודם.
 

א ב י ב ן

New member
הייתי אומר, שהטריניטרון אכן היה סוג של פריצת דרך במסכי ה-CRT

אבל זו כמובן הסטוריה. הצעד הבא של סוני היה ייצור מסך טרינטרון שטוח לגמרי, וגם זה היה הישג
ממש לא מבוטל.
באותו זמן. כבר היו הניצנים הראשונים של המסכים השטוחים. חלק מהיצרנים עמלו
על שיכלול הפלזמות ואחרים על LCD. במקביל היו גם מסכי הקרנה אחורית שנכשלו כישלון חרוץ.
עברה תקופה, עד שפיוניר הצליחו להציג את מסך הקורו, ובמקביל, לווה אופטה ייצרה מסך LCD נהדר, שמחירו נע בארץ סביב ה-45 ק"ש.
וראיתי אותו. הוא באמת היה נהדר. אבל ממש לא הצדיק את מחירו.
במקביל, סוני התחרה עם פנסוניק ועם פיוניר. לפנסוניק הייתה פלזמה באיכות שנויה
במחלוקת, כי גוון הזכוכית בה היה ירוק כהה. זה משך את הצבעים לגוונים לא נכונים.
ולסוני היה LCD נהדר.
למרות זאת, על כל פיוניר שנמכר בארה"ב, פנסוניק הצליחה למכור 13 מכשירים, וכאן החלה
הקריסה של פיוניר. בהתחלה. פיוניר עוד ניסה להציל את עצמו, כשהחליט להשקיע יחד עם
פנסוניק בפיתוח הדור הבא. פיוניר אכן הצליחו היטב, אבל לבסוף קרסו. ומכאן, ההמשך שכבר קראת.
 

EB10000

New member
המיסוי על 55 גבוה משמעותית ממיסוי על 50.

לכי על סמסונג שיש לו תמורה גבוה ביותר למחיר והוא הרבה יותר איכותי מ ה LG הפרללי שנמכר בארץ. מסוני לא תקבלי הרבה תמורת המחיר חוף מאיכות תמונה זהה לסמסונג. תלכי על דגם 50 אינטש זול יותר משמעותית מ 55 בארץ ולא תרגישי הבדל בגודל.
 

al19

New member
המון המון המון תודה לכולם !

אני לא יכולה לענות לכל אחד ואחד ממכם, כי יש כל כך הרבה הודעות..
ואוו אתם ממש מבינים במה שאתם אומרים !
באמת זה אחד הפורומים הכי חשובים פה באתר,
עזרתם לי המון.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה