מתנגדי המילה כ"כ אומללים שאף אחד לא מתייחס אליהם שהם כבר

פולספגן

New member
מתנגדי המילה כ"כ אומללים שאף אחד לא מתייחס אליהם שהם כבר

מנסים לשייך את האוטיזם לברית המילה


מעניין אותי, שאם אחליף את המילים "ברית מילה" עם המילה "חיסונים" לשטויות שהם כותבים, האם גם אז, הם יתמכו בדברי ההבל שלהם?
 

MotheRonit

New member
גם אני כתבתי שזהו טיעון מגוחך בעיניי

בדיוק אגב כמו אלה מנגד שמצביעים על כך שמילה מונעת מחלות - המאזניים אם לעשות או לא הם הרבה יותר רחבים מכך.
 

true to you

New member
מן הסתם אתה מל כי זו מצווה

אז השוואה לחיסונים איננה רלוונטית. מצווה צריך לקיים גם אם יש תשלום עבורה, לא כך?
 

true to you

New member
כמו כן

מי שמל מסיבות רפואיות הוא מיעוט בעולם (בעיקר באפריקה בה יש מחלות מפאת היגיינה לקויה).
לעומת זאת, חיסונים מסיבה רפואית נפוצים בעולם ומי שעושה אותם שייך לרוב המוחץ.
לכן, שוב, ההקבלה איננה רלוונטית.
 

פולספגן

New member
אז מאיזו סיבה נוצרים בארה"ב מלים, אם לא רפואית?

האם הם מלים מסיבה הגיינית?
 

true to you

New member
הכוונה הייתה למחיר

כגון מחיר שמשלמים בכך ששומרים שבת ויש איסורים.
 

יוסף 785

New member
אתה מכליל הכללת יתר

מתנגד מילה אחד כתב משהו ואתה כותב סרה בכולם או במתנגדי המילה באופן כללי למרות שהם לא בהכרח בדעה זו.

גם הסגנון שלך אלים ותוקפני "אומללים" "שטויות" "דברי הבל". לא שיא הכבוד לבני אדם.
 

פולספגן

New member
אכן, אין לי כבוד אליהם

מי שגדל שילד שמנת ויורק על כל מה שאבותיו הקריבו במהלך השנים, גם במחיר חייהם, בשביל לשמור על הזהות שלנו, לא ראוי אפילו לטיפה של כבוד.
 

MotheRonit

New member
לא את. לא יורקת בכלל על ערכים אחרים

של ערבות, רעות וסובלנות. למשל. חשובים לא פחות. אם לא יותר. מה קובע בחיי היום יום? להתנהג ולדבר יפה לבריות או מה שיש לאנשים בתוך המכנסיים? אבל מינית עצמך סמכות כדי לעשות הכללות ("ויורק על כל"... יש פגם באמינות פה) להחליט מה ה-חשוב ומה מרכיב (או שומר) על זהות יהודית. כאשר את יודעת שזה לא נכון, שיהדות וזהות יהודית קיימים שניהם גם אצל מי שלא ערכו לו (או לא ערך לילדיו) ברית מילה. וזה כואב לך. אבל לא הופך את זה לפחות מציאות.
&nbsp
ולעניין המקורי שניסית ללבות פה בצורה כל כך דוחה שמי שבקושי מתייחסים אליה זאת את

זה לא מרגש. כמו כל המחלות שאת מטיחה בפניי על כך שברית המילה מפחיתה (או מונעת
) כך מנגד על כל המחלות שברית מילה גורמת. המאזניים הרבה יותר נרחבים מכך.
 

פולספגן

New member
למה אי אפשר גם וגם?

זו בדיוק הטעות שלך שאת חושבת שאחד בא על חשבון השני.
&nbsp
בשביל להיות בן אדם טוב יותר, קודם כל צריך לכבד את הוריך ואת הזהות שלך.
ברגע שעשית את הצעד הראשון הכ"כ חשוב הזה, עוברים לצעדים הבאים "של ערבות, רעות וסובלנות" שכתבת וגם עוד דברים חשובים שלא הזכרת.
&nbsp
אגב, אל תשימי לי מילים בפה, כי ברית עושים בשביל הזהות היהודית וכיבוד השורשים שלך ואם יש בונוס של מחלות "שברית הילה מפחיתה" כפי שכתבת, אז הרווח הוא כפליים.
מבחינת
 

MotheRonit

New member
הו לא לא

אני ממש לא חושבת שאחד בא על חשבון השני - זאת את שמחלקת ציונים. קובעת מה ראוי לכבוד, ומחליטה מה יותר חשוב.
ברית לא עושים בהכרח בשביל הזהות היהודית וכיבוד השורשים. עושים בשביל לקיים מצווה. אם יש פן אישי אצל מישהו של כך שזה חלק מהזהות היהודית וכיבוד השורשים שלו זה יכול להיות - אבל זה לא תנאי. ולגמרי נתון לפרשנות, הבנה ורובדים שאחד בוחר לצקת את המשמעות הזאת ולהכיל את התוכן הזה על עצמו.
 

יוסף 785

New member
לא לחקות מנהגים של אימהות ואבות זו לא יריקה

לא מדובר בקללות וביטויי נאצה כלפי האימהות והאבות (מעניין שאתה מדבר על האבות ועל הנשים האימהות אתה לא מדבר) אלא בכך שלא חוזרים על אחת הפרקטיקות שביצעו.

לכבד בני אדם אין פירושו לחקות אותם ולאמץ את מנהגיהם. לכבד אנשים ונשים פירושו לא לבזות אותם.

לא לבצע מילת גברים אינו ביזוי שלהם ואינו עומד בסתירה לכיבוד שלהם.

אין חובה מוסרית על אדם לחקות ולאמץ את מנהגי הוריו, אמהותיו ואבותיו.

מה עוד שכאן מושמעת טענה שהמנהג הזה תוקף תינוק וגורם לו כאב. אם אימהותי ואבותי נהגו להכות אנשים אז החובה הראשית לכבד אותם הוא לאמץ את מנהגם להכות אנשים וקורבנות התקיפה הם נשים ואנשים שלא צריך לספור אותם?

בגלל שבני אדם היום לא רוצים לאמץ נוהגים ופרקטיקות כאלה הם לא ראויים לכבוד? למה?

אפילו אם נניח שהם לא מכבדים את מנהגיהם למה הם לא ראויים לכבוד במובן של dignity? אני יכול להבין אם תגיד שבעיניך הם לא ראויים לכבוד במובן של honor כלומר אתה לא תישא אותם על כפיים.

אבל למה לבזות אותם? אפילו אם אתה מניח שהם לא מכבדים, אז אם אתה מתנגד לאי-כבוד וביזוי למה אתה נוהג באי-כבוד וביזוי כלפי אחרים? למה אתה עושה מה שאתה בעצמך מתנגד לו? ברגע שאתה מתנגד לכך שאחרים יבזו אחרים ובתגובה אתה מבזה אותם אתה רק לשיטתך יורד לרמה שלהם ומחקה את הביזוי שמלכתחילה התנגדת לו.

מה עוד שהם בכלל לא ביזו, לא קללו, לא עלבו אלא רק לא אימצו מנהג.

גם אם נניח שהיו מבזים אז מדובר בבני אדם שכבר מזמן לא בחיים. הם היום כבר לא ייפגעו ולא בנותיהם ובניהם אבל אתה מבזה בני אדם שחיים היום. אין פרופורציה בין התגובה שלך להתנהגות אליה הגבת.

גם לפי אימהותיך ואבותיך "דרך ארץ קדמה לתורה" אולי גם אתה מבזה את אימהותיך ואבותיך בכך שאתה לא מאמץ את הפסוק הזה? וכן "יהא כבוד חברך חביב עליך כשלך". ו- "כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים".

ולבזות אחרים בתור נקמה על כך שלדעתך הם ביזו לא מתיישב עם "לא תיקום ולא תיטור" למה אתה לא מכבד את המצווה הזאת שהיא חלק ממסורת אימהות ואבות?
 

פולספגן

New member
כי האבות עברו ברית מילה ואילו האמהות לא.

הדרך מאי עשיית ברית מילה להתבוללות היא מאוד קצרה ואם תחליק על כך, בסוף נאבד את הצביון היהודי שזה מה שהחזיק אותנו מאוחדים בכל ההיסטוריה הלא קלה שלנו ולכן האי כבוד של אליהם שבמחי יד יכולים לבטל את מה שהוחזק כ"כ הרבה דורות.
&nbsp
אם לפחות כ"א מהם היה יושב בשקט, אז זה היה חצי צרה, אך כאשר הם בכל מרצם מנסים לעודד עוד ועוד הורים לא למול את בניהם לא נותר לי אלא לבוז להם.
 

true to you

New member
להיות יהודי

זה גם להטיל ספק ולא לעבוד על אוטומט. היהדות דינמית וגם מנהגים קדומים עשויים להתאים את עצמם עם הזמן לעידן המודרני. זה עשוי (או עלול, תלוי מה ההשקפה שלך) להיות גם בתחום המילה שדרך אגב שינתה את פניה בתקופה ההליניסטית עכב המושכים בעורלה.
 

true to you

New member
לא הבנתי אם איזה קטע מדברי לא הסכמת

ומדוע ״עץ הדעת״ מסביר את הכל.
 
למעלה