מתפלל בכול מאודי

גם סמאשנובה לא בדיוק משתתפת

באופן קבוע באליפות ישראל, וגם גלעד בלום לא תמיד הגיע. ואני זוכר את אוחנה,שלום תקוה ורוני רוזנטל שלא הסכימו לשחק במדי הנבחרת בגלל ויכוח על סכום הביטוח שההתאחדות לכדורגל אמורה לשלם. או שחקני כדורסל שהעדיפו לוותר על משחקי נבחרת, בגלל מבחנים לקבוצות NBA.
 

miko1810

New member
תמיד אמרתי שרוכב אופניים אמיתי

קורץ מחומר אנושי אחר. אתם מביאים דוגמאות מענפים אחרים ואני, אני מכיר רק אופניים. וזו גם הייתה השאלה ההיפוטטית שלי. פסקל סימון אמר השנת 1983, צרפתי שזכה להשתתף בטור דה פרנס לעולם לא יפרוש ממנו אלא אם הוא ממש, אבל ממש גמור. הוא אמר את זה לאחר שהוא היה המוביל (חולצה צהובה), נפל בקטע בין לושון לפלוראן, שבר את עצם השכמה, והמשיך לרכב, עד שלא יכול היה יותר. פיניון ניצח באותה שנה. גאווה!! זה שם המשחק!!
 
אינודריאן זכה 5 פעמים ברציפות

בטור דה פראנס (הראשון שמצליח לעשות את זה), הוא זכה פעמיים בדאבל (ניצח גם את הג'ירו), זכה במדליית זהב אולימפית, ודאג שחברו לקבוצה (אברהם אולנו) יהיה אלוף העולם. כן אני מצדיק אותו. קהל ביתי, מגרש ביתי, עליות מוכרות, שפה כל מה שאתה טוען שאמור היה לפעול לטובתו בוואלטה, אינדוריאן החליט שפועל דווקא לרעתו. אם הוא חשב שהוא לא יכול להתמודד עם הלחץ בוואלטה, והעדיף לוותר עליה. ע"פ כמות הניצחונות שלו לאורך הקריירה, הוא כנראה ידע מה הוא עושה. ברור שהבחירה שלו, לא היתה צעד פופולארי בספרד. ברור שהספרדים היו שמחים לראות את הגיבור הספרדי שלהם, הרוכב הספרדי הגדול בהיסטוריה, מגיע לוואלטה. אבל מבחינה אישית זה היה צעד נכון.
 
סתם כדרך אגב...

ולידע כללי. ליברטי סגורוס השתלטו על איטליה השבוע. אתמול מרקוס סראנו ניצח את מילאן-טורינו, והיום אלן דייויס (כבר כתבתי השבוע, שהוא לדעתי בדרך להיות סופר סטאר) ניצח במרוץ היום (מרוץ שאני לא זוכר את שמו).
 

ido mazor

New member
גם אריק זאבל מאמין באלן דיוויס

בראיון לסייקלינגניוז אריק זאבל (איש שניצח ספרינט או שניים בחייו...) חולם לחנוך את דיוויס שנה שנתיים וטוען שעם יותר ניסיון והובלה דיוויס יכול להיות כמו בונן.
 
כבר "כמו בונן"

כמה מהר מכתירים כוכבים. צריך לזכור כמה אנשים זינקו למעלה ונותרו כמושג מעורפל של מישהו שהצליח עונה או שתיים ונעלם. לא שאני נגד בונן, דווקא המעקב אחריו ביורוספורט גרם לי לחבב אותו, אבל גם שם ראו שיש בו משהו מאד לא בשל עדיין.
 

ido mazor

New member
זאבל דיוויס בונן ובשלות...

כמו שניתן לראות למטה בטבלה שהעתקתי, בונן ניצח השנה 19 מירוצי UCI, שני רק לפטאקי הגדול ולפני כל שאר הרוכבים. בין השאר 3 קטעים בטור, להזכירך. נכון שרק הזמן יגיד אם הוא יהיה מהגדולים באמת, כמו צ'יפוליני שניצח-והרבה- במשך הרבה שנים. ולגבי "כמו בונן" (על דיוויס) את זה זאבל אמר... UCI wins in 2004 1 Alessandro Petacchi (Ita) Fassa Bortolo 21 2 Tom Boonen (Bel) Quick.Step-Davitamon 19 3 Alejandro Valverde (Spa) Com. Valenciana-Kelme 15 4 Damiano Cunego (Ita) Saeco 12 5 Lance Armstrong (USA) US Postal-Berry Floor 11 5 Max van Heeswijk (Ned) US Postal-Berry Floor 11 7 Thor Hushovd (Nor) Credit Agricole 10 8 Danilo Hondo (Ger) Gerolsteiner 9 9 Paolo Bettini (Ita) Quick.Step-Davitamon 8 9 Jaan Kirsipuu (Est) Ag2r-Prevoyance 8 9 Robbie McEwen (Aus) Lotto-Domo 8
 
למה אלן דייויס בדרך להיות

סופר סטאר לדעתי? כמו שכולם יודעים שנה הבאה תתחיל המהפכה, עונת מרוצי הכביש אמורה (ברגע שיסגרו את הפינות עם מנהלי הגרנד טורס) להשתנות מקצה לקצה. לא ניכנס לכל השינוים, אלא רק לשינוים שקשורים למאיצים של הדבוקה. ע"פ שיטת הניקוד של הפרו טור, רוכב שינצח קטע בגרנד טורס יקבל 3 נקודות, ורוכב שינצח קטע במרוץ קטעים יקבל נקודה אחת. רק לשם השוואה, מי שינצח בקלאסיקה (או כל מרוץ חד יומי שהיה חלק מסבב הגביע העולמי) יקבל 50 נקודות. ורוכב שינצח במרוץ חד יומי אחר יקבל 40 נקודות. ע"פ שיטת הדרוג הזו, רוכבים כמו אלסנדרו פטאקי, לא יצליחו לשרוד בעשריה הראשונה (וכנראה שגם לא בשניה) של דרוג הפרו טור. ולכן אני לא בטוח שזה יהיה כדאי לקבוצות כמו פאסה או דומינה (בימים של סופר מריו, שכרגע נמצא בחוסר ודאות לגבי העונה הבאה) לבנות קבוצה שלמה סביב פטאקי. מבחינת הדרוג, רכבת של 6 רוכבים שתעבוד בשביל כל כך מעט נקודות, זה נראה לי קצת ביזבוז. כי גם עם פטאקי ימשיך עם קצב הניצחונות שלו בשנתיים האחרונות, הוא פשוט לא יעזור מספיק לפאסה, במאבקי הדרוג. לכן לי יש הרגשה, ששנה הבאה תהיה העדפה, ללכת על מאיצים שיודעים ויכולים לעבוד לבד. מאיצים כמו פריירה, בונן, מקיואן, קוק, סטואי, צאבל וכנראה גם אלן דייויס הם הרבה יותר יעילים לקבוצה. הם יכולים להביא נקודות (יש להם יתרון שהם יצליחו גם בחד יומיים), והם לא צריכים קבוצה שלמה שתעזור להם, מספיק להם פועל אחד או שתיים. אבל תשובה מלאה לתיאוריה הזו, כנראה שנקבל רק בתחילת עונת 2005, העונה הראשונה של הפרו טור.
 
השאלה היא מה מעדיף הספונסר

כמו שרוב אוהדי האופניים היום לא יודעים מי מקום ראשון בדרוג ה-UCI, ככה גם מחר הם לא ידעו. דרוג ה-UCI, או דרוג אחר, לא נותן לדעתי חשיפה. לעומת זה, נצחון בקטע בטור דה פראנס - נותן הרבה חשיפה וראיונות וצילומים בטלויזיה. אם הספונסרים יחשבו שזה שפטאקי ינצח קטעים בטור או בג'ירו זה טוב בשבילם, אז יבנו לו רכבת אקספרס. צריך לזכור שלרכבת עצמה יש חשיפה. כי מצלמים כל הזמן את מי שנמצא בקדמת הפלוטון. בקשר לתום בונן, אפשר היום להיות חכמים לאחר מעשה ולראות איזה צעד חכם הוא עשה כשעזב את USPS (ללא הסכמתם למעשה) ועבר לקוויקסטפ. שם הוא יכול להתחרות במרוצים שמתאימים לו ולקבל מעמד של מוביל בחלק גדול של המרוצים. ב-USPS הוא היה נאלץ לוותר על חלק גדול מהמרוצים האלו ו/או להיות נושא כליו של ג'ורג' הינקאפי שמסומן בדיוק לאותם מרוצים שבונן מתמקד בהם. לגבי התמקצעות באופניים - מעניין שבועז ציין שלגבי העומס על הספורטאים בכדורגל יש תופעה הפוכה מהאופנייים. אני חושב שגם בנושא ההתמקצעות יש תופעה הפוכה בכדורגל. היום מצפים מהשחקנים שידעו לעשות הכל: הגנה, התקפה, תיקול, בעיטה. פעם היה קיצוני שכל מה שהוא ידע לעשות זה לרוץ מהר, לעבור מגן ולהרים כדור למרכז. היום אין דבר כזה.
 
למעלה