נבואה בתורה על אחרית הימים.
בס"ד כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) אתה רואה שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם ועד סוף העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=482 http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htm http://planet.nana.co.il/pash8/mamad.htm http://www.pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 לכל יחיד ויחיד יש שייכות למעמד הר סיני על ידי שרשרת הדורות של עם ישראל; "אין עוד מלבדו" - http://www.yeshiva.org.il/midrash/hmidrash.asp?cat=4&sub_cat=231 א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0504.htm#35 http://www.mechon-mamre.org/i/t/t1110.htm#10
בס"ד כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) אתה רואה שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם ועד סוף העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=482 http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htm http://planet.nana.co.il/pash8/mamad.htm http://www.pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 לכל יחיד ויחיד יש שייכות למעמד הר סיני על ידי שרשרת הדורות של עם ישראל; "אין עוד מלבדו" - http://www.yeshiva.org.il/midrash/hmidrash.asp?cat=4&sub_cat=231 א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0504.htm#35 http://www.mechon-mamre.org/i/t/t1110.htm#10