מספר הכוכבים
מספר הכוכבים מה שכתב סייבדין לא נכון. ד"ר נ. וידאל . לשעבר אסטרונום בכיר במצפה המלכותי גריניץ, אנגליה אסטרונום במצפה הלאומי, אוסטרליה פרופסור אורח במרכז לאסטרופיזיקה באוניברסיטת הרוורד, ארה"ב פרופסור אורח באוניברסיטת וושינגטון, סיאטל, ארה"ב אסטרונום במצפה הכוכבים ע" וויז, מצפה רמון , ישראל וידאל דר ניסים בית וגן 81 ירושלים 6434506 02 אמר לי שמספר הכוכבים הכתוב בגמרא קרוב מאוד בסדר גודלו למספרי הכוכבים שניתן לצפות בטלסקופים הגדולים כיום, דהיינו מדובר על מיליארדי מיליארדי כוכבים! מצורף קישורים לתמונות מהספר "צבא השמים" נא לקרוא איך חז"ל מתארים גם תמונה של סדר קוסמי ועתה מתברר תמונה מופלאה של סדר קוסמי גדול השורר בין הכוכבים ...כיום ברור היטב לאסטרונומים כי אכן הכוכבים אינם מפוזרים סתם כך בחלל בצורה אקראית, אלא ישנן מערכות..בדיוק כפי שחז"ל תיארו בגמרא. http://img.tapuz.co.il/forums/21809564.doc http://img.tapuz.co.il/forums/21809773.doc ההמשך נא לקרוא באתר http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7101&Catogory=5&SubID=6774 http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=8369920 http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=570&msgid=48065704 כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) מכאן רואים שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם ועד סוף העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=482 http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htm http://planet.nana.co.il/pash8/mamad.htm http://www.pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 http://www.yeshiva.org.il/midrash/hmidrash.asp?cat=4&sub_cat=231 וזה מה כתוב ברמב"ם. א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0504.htm#35 http://www.mechon-mamre.org/i/t/t1110.htm#10 ומכאן ראיה שנותן התורה לא היה אדם אלא בורא העולם שידע מה נעשה בכל העולם ובכל הזמנים.