נבואה בתורה על אחרית הימים.

דוד1000

New member
קנה הנשימה

http://planet.nana.co.il/daasemes/6.htm תוכן המסמך המוצג בפניך לא נכתב ע"י בעל האתר. בעל האתר חושב שמן הראוי היה להתנסח בצורה עדינה יותר ולהתייחס רק לגופן של טענות. המסמך נכתב על ידי יהודי יקר שכאב את השקר הגדול והמכוון של אנשי 'דעת אמת' ועל כן התבטא בחריפות. אנא, התייחס אך ורק לתשובות העניניות המובאות כאן ולא לחריפות ולכינוים שאף אם אנשי 'דעת אמת' ראוים להם, מן הראוי היה שלא לכתבם. תודה.
 

bios

New member
אני מרגיש שאין צורך בויכוח המדעי

לפחות לגביי. כשאני קורא על כך שרב גדול בתורה מכריז שהחומוס שאנחנו אוכלים במשך שנים לא כשר בגלל שגוי הכין את הסומסום ששמים בו. או שהרב עובדיה יוסף בכלל מתעסק בשאלה אם אפשר לחטט באף בשבת. או שרבנים מתעסקים בשאלה אם הגדות מסוימות הן כשרות לפסח, בגלל חומר שיש בדבק שמדביק את הדפים. או שרבנים מתעסקים באופן אובססיבי במצעד הגאווה שלא בא לגרום נזק לאף אדם, ובסוף קם מישהו ודוקר בני אדם. או שמשתמשים בסיסמא "יהודי לא מגרש יהודי" בלי לשים בכלל לב שהיא רומזת להפעלת סטנדרטים מוסריים שונים על בני אדם בגלל דתם. אני מרגיש ברמה עמוקה ביותר שלדברים האלה אין שום קשר לאלוהים. כשאני קורא ב"שיחות עם אלוהים" שאלוהים אוהב את כל בני האדם ללא תנאי, ושאנחנו נמצאים כאן כדי להחליט בעצמנו מה החזון הגדול ביותר שלנו לגבי עצמנו ולשאוף אליו. אני מרגיש שלדברים האלה יש קשר לאלוהים.
 

דוד1000

New member
אלוקים אמר בתורה שצריך לשמוע

לקול חכמי הדור בכל דור, אפילו אם הם יאמרו לך דברים לא הגיוניים. התורה לא ניתנה על ידי אדם אלא על ידי הבורא שהוא מעל ההגיון של האדם.
 

bios

New member
אשמח אם תביא לי את הציטוט המדויק

חוץ מזה יש כיום כמה וכמה אנשים שנחשבים לחכמי הדור ואומרים דברים שונים. אין דין הרב עובדיה יוסף כדין הרב אליהו כדין הרב בקשי-דורון כדין הרב שפירא כדין הרב אלישיב כדין הרב מלובביטש (ז"ל), וכו'. אחרת לא היו כל כך הרבה תת-מגזרים בתוך המגזר הדתי. האם בתורה כתוב גם לאיזה מהחכמים צריך לשמוע? חוץ מזה, אני בכלל לא מדבר על ההיגיון שבדברים אלא על המהות העמוקה ביותר שלהם: התעסקות בזוטות, חוקים שונים לגברים יהודים לעומת גויים ונשים והפצת שנאה במקום אהבה וסובלנות. אני מתקשה להאמין שלאלוהים באמת איכפת אם מישהו אכל בלי לדעת חומוס עם סומסום שבישל גוי, כי אני מאמין שהוא הרבה מעל לדברים כאלה.
 

BlackJack1

New member
ועשית ככל אשר יורוך"

על הפסוק הזה הם חוגגים במשך מאות שונים,וצריך לעשות גם אם אותם חכמים טועים ומשבשים את הדברים. נו שווין
 

דוד1000

New member
ואל השופט אשר יהיה בימים ההם

בס"ד ספר החינוך מצוה תצ"ה - תצ"ו ...ובכל דור ודור גם כן שנשמע אל החכמים הנמצאים שקבלו דבריהם ושתו מים מספריהם ויגעו כמה יגיעות בימים ובלילות להבין עומק מליהם ופליאות דעותיהם..." "...ונוהגת מצוה זו בזמן שבית דין הגדול בירושלם בזכרים ונקבות, שהכל מצווין לעשות כל אשר יורו. ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל זמן וזמן במצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה [ראש השנה כ"ה ע"ב] ואל השופט אשר יהיה בימים ההם, (דברים יז ט - יב): יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר שמצווה עלינו לשמוע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו. ועובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה בכל אשר יורו מבטל עשה זה. ועונשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת. http://www.daat.ac.il/daat/tanach/tora/samhut-2.htm http://www.tora.us.fm/mfrjim/rjy/MefarsheyTanach002-23.htm http://www.daat.ac.il/daat/toshba/hatalmud/a5-2.htm http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=2589 http://www.kby.org.il/chochmat-yavne/eiun/baba-metzia/kafatz-echad.htm האמונה בתורה מן השמים כוללת גם את האמונה בתורה שבעל פה, תורה הכלולה עתה בספרי המשנה והתלמוד. התורה שבעל פה כוללת פרטים ופירושים על הנושאים המובאים בתורה שבכתב. עד שהועלתה התורה שבעל פה על הכתב בספרים אלו, היא נלמדה בעל פה ונמסרה מדור לדור. המוסר הראשון היה משה רבנו שקיבלה מהקב"ה בסיני. הדברים מובאים בתחילת מסכת אבות: "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות א, א).
 

דוד1000

New member
המשך

התבוננות בתורה שבעל פה מלמדת אותנו, שלא ייתכן שלא ניתנה תורה שבעל פה כביאור לתורה שבכתב. מצוות רבות בתורה הינן בלתי מבוארות ללא הפירושים והפרטים שניתנו בתורה שבע"פ. לדוגמא: בציווי של מצות תפילין כתוב בתורה: "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" (דברים ו', ח'), לא כתוב מה מכילות התפילין וכיצד הן נראות. מנין לנו שהן חייבות להיות מרובעות? אולי עליהן להיות עגולות? מנין לנו שצבען חייב להיות שחור? אולי עליהן להיות צבועות בצבע תכלת? שאלות אלו הינן רלוונטיות גם ביחס ליתר הפרטים הרבים של מצוות תפילין. אין כל ספק שנמסרו בעל פה פרטים מדוייקים על צורתן ועל תוכנן של התפילין. ואמנם, היהודים הניחו תמיד אותן תפילין, כפי שנצטוו בתורה שבעל פה, והדבר הועבר מדור לדור. נציין דוגמא נוספת: על אודות שחיטת בעלי חיים כתוב בתורה: "וזבחת. . . כאשר ציויתיך" (דברים י"ב, כא). היכן נצטווינו על כך בתורה שבכתב? הרי אין פסוק בתורה שבו כתוב כיצד שוחטים! אין ספק שהכוונה היא: "כאשר צויתיך" בתורה שבעל פה! ואמנם כל ישראל מקיימים את מצות השחיטה לאורך כל הדורות באותה צורה. מאות שנים בטרם נולדו חכמי המשנה והתלמוד, הניחו כל ישראל אותן תפילין, כפי שאנו מניחים כיום. כמו כן הם קיימו באופן דומה את כל המצוות על כל פרטיהן ודקדוקיהן, הן אלו הכתובים בתורה והן אלו שנמסרו לנו בתורה שבע"פ. לא חכמי התלמוד הם אלו שחידשו את הפירושים בפסוקי התורה. אילו לא נמסרו פירושים אלו בהר סיני יחד עם נתינת התורה, כיצד לא התהוו נהגים שונים בקיום מצוות אלו ואחרות? האחידות הקיימת בפרטי המצוות שאינם מפורשים, מוכיחה כי הם ניתנו ברגע נתינת התורה, ולאחר מכן הם הועברו במדוייק מדור לדור. כאשר הגיעה שעת העלאת הדברים על הכתב בתקופת התנאים והאמוראים, עשו זאת החכמים וכתבו את המסורה שהיתה מקובלת בידם. מאותה שעה צועדות התורה שבכתב והתורה שבע"פ כשהן צמודות יחדיו בספרי התורה, המשנה והתלמוד, ועם ישראל הוגה בהם ומכוון את אורחות חייו בהתאם לכתוב באותם ספרים עתיקים, אך עם זאת חיים ורעננים. http://www.arachim.co.il/Articles/Article.asp?ArticleID=971&CategoryID=60 http://www.daat.ac.il/daat/tanach/tora/samhut-2.htm http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forumId=761&a=42060&c=4945&sc=0&ssc=0
 

bios

New member
חשבת שהתכוונת לתנ"ך

לדעתי ההוכחות שהבאת לכך שהתורה שבע"פ נמסרה בהר סיני אינן חותכות: עד לגלות בבל בני ישראל היו מרוכזים בארץ ישראל, ולכן לא ברור לי איזו מניעה יש שהתורה בע"פ הומצאה/פורשה בין מעמד הר סיני לגלות זו, לפני שהם נפוצו למקומות שונים בעולם. גם התוצאה של התסריט הזה היא שיהודים ממקומות שונים בעולם יקיימו את המצוות באותה הצורה. כמו כן, עדיין לא השבת לי מה המשמעות של הציווי בתורה שבע"פ להישמע לדברי חכמים (וגם איום בעונש חמור אם לא), אם יש כמה וכמה חכמים שחלוקים זה על זה בנושאים לא מעטים. הרי בנושאים האלה מי שעושה כדבר רב אחד, הרי הוא מפר את הוראות רב אחר. לא עדיף כבר שכל אחד ישתמש בתבונה שאלוהים נתן לו כדי לשפוט את שרואות עיניו וליבו מרגיש?
 

דוד1000

New member
ולא תשכח מפי זרעו.

בס"ד " לא ברור לי איזו מניעה יש שהתורה בע"פ הומצאה" ת. בורא העולם הוא כל יכול והוא משגיח שלא ימציאו. כתוב בתורה ולא תשכח מפי זרעו. הבטחה שלא ישכחו את התורה. וכן כתוב אחרי רבים להטות. וכן ובאת אל השופט אשר יהיה בימים ההם. כלומר התורה אמרה שצריך לפנות אל החכמים בכל דור. ולא יתכן שכל יכול יראה שממצאים תורה ולא ישגיח. " מי שעושה כדבר רב אחד, הרי הוא מפר את הוראות רב אחר." ת. כתוב בספרי הקודש שרואים איזה רב הכופרים הכי הרבה תוקפים וכך יודעים מי הרב האמיתי. "לא עדיף כבר שכל אחד ישתמש בתבונה" ת. מותר לכל אחד ללמוד את התורה ולקבוע מה ההלכה, בתנאי שיש לספר שהוא כתב המלצה מרב מוסמך וידוע.
 

BlackJack1

New member
אז אם ככה

אמנון יצחק שליט"א הוא הרב שאליו צריך לפנות! גדול הדור!
 

bios

New member
אז אין שום עדיפות להלכה

אם אתה אומר שאלוהים משגיח שלא ימציאו תורה שמנוגדת לתורתו, זה אומר שכל התורות האחרות שקיימות בעולם והומצאו בכל זאת הן בחותמת הכשרות של אלוהים. זה אמור להיות נכון במיוחד לגבי הנצרות והאסלאם שרואות בעצמן יורשות היהדות, ובטח לגבי ספרי "שיחות עם אלוהים". לגבי בחירת הרב - "לבדוק איזה רב הכופרים תוקפים הכי הרבה" זה קריטריון מאוד מעניין. לפי הטענה שלך אם רב מקלל ציבורים ומנהיגי ציבור או פוסק פסקי הלכה שמתירים דמם של אנשים זה נותן לו זכויות מיוחדות, ובכל יום כל יהודי צריך לבדוק מי הרב האחרון שעשה את זה ולהיות חסידו. כיום הרב המושמץ ביותר הוא לדעתי הרב עובדיה יוסף. האם כל מי שלא הולך ע"פ פסיקותיו הוא חוטא? ואם מחר הרב שפירא יהיה הכי מותקף בגלל פסק הלכה בעניין ההתנתקות, אז כל החרדים צריכים לשנות את הלכות חייהם ולהפוך לדתיים לאומיים? לדעתי אלה הם קריטריונים מוזרים בשביל להוות מצפון מוסרי לאדם כלשהו.
 

דוד1000

New member
תשובה

בס"ד בכדי להכשיר ספר קודש צריך שיהיה לו המלצות מרבנים מוסמכים ומוכרים. "לגבי הנצרות והאסלאם" http://www.haemet.net/Amitut/religion/Datot.htm "לדעתי אלה הם קריטריונים מוזרים ." ת. כך כתוב בספר המידות של הרב נחמן מברסלב. הוא מקובל על כל הדתיים. התורה לא אנושית לכן היא לא אמורה להיות הגיונית.
 

BlackJack1

New member
כיצד אתה מסביר

את עניין הלבוש החרדי של היום? גם הוא היה נהוג לפני מאות ואלפי שנים? כיצד אתה מסביר שיש נוסחי תפילה שונים וכל סידור תפילה הוא שונה מהשני באורכו ולפעמים אף במילים הקיימות בו? הניחו תפילין עוד בימי בית שני? הרי אז תפילה הייתה תפקיד הכהנים בלבד! והקרבת הקורבנות היא בעצם מה שקדם לתפילה קיום! עניין התפילין הוא עניין של פרשנות בלבד,וזה שהביאו את זה לצורה הזאת זה נחמד ויפה אבל אני בספק אם בימי בית שני זה היה קיים. חכמי התלמוד ידעו ופסקו לפי הידע שהיה להם באותה תקופה,אולם בדברים רבים הושפעו מעמים אחרים שהיו בסביבה והיו לא פחות חכמים ומתקדמים. מה שהם ידעו התאים לתקופתם,וכבר לא תקף לימים אלו שההלכה והתלמוד לא עברו שום שינוי או שום רענון והפסיקות הלכה רק הולכות ומחמירות לצד חסר הידע אל תצפה שאני או הרבה אחרים יקבלו את זה כאילו זה בא משמיים נחמד ויפה שאתה מביא קישורים של ארגון תחרוד ענק כמו ערכים וזה רק מראה את המטרה הנסתרת.
 

דוד1000

New member
השפט אשר יהיה בימים ההם

בס"ד "את עניין הלבוש החרדי של היום? ובכן, על הכל מקובל הצורך בלבוש אחיד לחיילי צבא כל מדינה. הלבוש השווה מאחד את כולם, מזכיר למגוייס את עובדת היותו חייל על כל המשתמע והמתבקש מכך, ומסייע לו להתרכז ולהתמקד יותר בתפקידו, ופחות במה שמסביב. "כיצד אתה מסביר שיש נוסחי תפילה שונים וכל סידור תפילה הוא שונה" ת. אם כל הסידורים היו שווים ללא כל הבדל זה היה נס מעל הטבע. וזה היה מבטל לגמרי את הבחירה. התורה אמרה אחרי רבים להטות וכן לא תטוש תורת אמך וכן: "ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט. ..." כתוב אל הכהנים הלוים בגלל בתקופת התורה הם היו חכמי הדור. . ולפי זה צריך לפעול. http://www.daat.ac.il/daat/tanach/tora/samhut-2.htm "הניחו תפילין עוד בימי בית שני?" ת. הניחו תפילין מאז קבלת התורה. "הרי אז תפילה הייתה תפקיד הכהנים בלבד! והקרבת הקורבנות היא בעצם מה שקדם לתפילה קיום!" ת. לא ברור. "אבל אני בספק" ת. במקומך הייתי מניח תפילין גם אם הייתי בספק. לפי דעתי שכל עוד אתה לא בטוח, אתה לא יכול להרשות לעצמך לחיות חיי הפקר. אם בימי בית שני זה היה קיים. "חכמי התלמוד ידעו ופסקו לפי הידע" יש דיון בגמרא איך פסקו התפילין זה הלכה מסיני. " הושפעו מעמים אחרים שהיו בסביבה " ת. אתה מכיר עם שמניח תפילין? "והיו לא פחות חכמים ומתקדמים." ת. http://www.hidabroot.org/Site/ARList_02.asp?id=6774 " הלכה רק הולכות ומחמירות לצד חסר הידע" ת. המחמיר תבוא עליו ברכה. "וזה רק מראה את המטרה הנסתרת." ת. אין שום מטרה לא מוסרית. המטרה שלי שתזכו לחיים טובים בעולם הזה ובעולם הבא. כך הבטיח בורא העולם למי שהולך בדרך תורה ומצוות. http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7487&Catogory=18&SubID=7472
 

BlackJack1

New member
מי אמר

שהחיים שלנו בחיים עליי האדמות אינם טובים?זה שאתה החלטת?שמע התפיסה בעולם הבא התבססה רק בימי בית שני ,ומשום מה אף אחד עוד לא חזר משם לדווח על מה שקורה שם (אל תתחיל איתי בסיפורי מוות קליני,כי החברים המטיפים שלך לא מספרים שאנשים שחוו את זה במדינות אחרות טענו שהם ראו את ישו).וקיום המצוות נועד להבטיח את אריכות חייך על האדמה לא?חיי פקר?למה מי אתה בכלל שתחליט מה סוג החיים שלי? זה שמינית את עצמך לנציג האלוהים עליי האדמות לטענתך לא אומר שאתה תחליט מה סוג החיים ששאר בני האדם חיים.דיברנו על זה שאני לא מקבל את ההלכה,התלמוד,והמשנה כמקור אלוהי,ככה שיפה להם שהם פסקו את התפילין כהלכה מסיני.אתה מביא לי מקורות מאתרים מסיונרים ללא הפסקהבוא קצת בקר באתר חופש www.hofesh.co.il הם מרבים לדבר שם על תורה ומדע
 

דוד1000

New member
תשובה

מי אמר בס"ד "זה שאתה החלטת?" ת. לא אני בורא העולם. בתורה יש הבטחות לחיים יותר טובים לכל מי שמקיים תורה ומצוות גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. " רק בימי בית שני" ת. לא ענית על זה: כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) מכאן רואים שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם ועד סוף העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... "מוות קליני," מקרה מדהים http://olam-jew.com/shut/gilgul.htm http://www.manof.org.il/Index.asp?ArticleID=109&CategoryID=85&Page=1 http://www.hidabroot.org/Site/ARList_01.asp?id=7947 http://www.rabi.co.il/web/default.asp?HNewsId=6 http://www.arachim.co.il/Articles/Articles.asp?CategoryID=54 http://www.aish.com/hisrael/faq/Afterlife.asp "אחרות טענו שהם ראו את ישו)." ת.הנוצרים מאמינים במעמד הר-סיני שהתרחש לעיני העם היהודי. הנוצרים אף מאמינים בתורה שמסר אלוקים לעמו הנבחר, לעם ישראל. ועם כל זאת, הנוצרים גם מאמינים שאלוקים שינה את דעתו והחליט לשנות את התורה ולהעביר את התורה החדשה דרך אדם בשם ישו, מושיעם המעונה ומחולל הניסים כביכול, ולתת להם (הנוצרים שקבלו את דבר ישו) תורה חדשה (מה שמכונה אצל הנוצרים "הברית החדשה": התורה החדשה של אלוקים). ישו נרצח לבסוף על אף שהיה נביא השם כביכול (לדעתם הוא נרצח כדי לכפר על חטאיהם של אנשי העולם...). כמו כן, ישנו מיתוס הסובר שהיו אלה היהודים שרצחו את נביאם המדומה. על מיתוס זה התבססה האנטישמיות דאז. חלק מן הנוצרים מאמינים שישו היה נביא השם וחלקם מאמינים שישו היה בעצם אלוקים (!) שירד לארץ בדמות אדם כדי לכפר על מעשי האנושות. אמו של ישו נקראת מריה. ולפי תורתם מריה מעולם לא קיימה יחסי אישות אך אין זה מנע ממנה להתעבר ע"י 'רוח הקודש' וכך נולד לה ישו... (כלומר, בעלה של מריה אינו ידוע ובנה ישו היה ממזר). לכן, אם נוצרי חטא, אזי הוא יכול לבקש את מחילתם של שלשה אלים שונים: 1) ישו - הם מתפללים לישו. 2) מריה - אימו של ישו, גם אליה הם מתפללים. 3) אלוקים - מעין האבא בכל העסק...
 

דוד1000

New member
המשך

מאוד ציורי, לא? האבסורד: הסתירה! האבסורד הכי גדול לדעתי בברית החדשה של הנוצרים זו העובדה שהם סותרים את דברי התורה הראשונה והמקורית, שבה אלוקים טוען (ומתנבא) כי אסור להקשיב לאיזה חולם חלום (לא מזכיר את מוחמד?) או נביא שקר שיעשה ניסים (הרי היה זה ישו שעשה ניסים, לא?): דברים פרק יג: א את כל-הדבר, אשר אנוכי מצווה אתכם--אותו תשמרו, לעשות: לא-תוסף עליו, ולא תגרע ממנו - אסור להוסיף מילה על דברי התורה והחוקים שנתנו! כלומר, אין ברית חדשה! ב כי-יקום בקרבך נביא, או חולם חלום; ונתן אליך אות, או מופת. ג ובא האות והמופת, אשר-דיבר אליך לאמור: נלכה אחרי אלוהים אחרים, אשר לא-ידעתם--ונועבדם. (איזה אלוקים אחרים? ישו או מריה?) ד לא תשמע, אל-דברי הנביא ההוא, או אל-חולם החלום, ההוא: כי מנסה יהוה אלוהיכם, אתכם, לדעת הישכם אוהבים את-יהוה אלוהיכם, בכל-לבבכם ובכל-נפשכם. ה אחרי יהוה אלוהיכם תלכו, ואותו תיראו; ואת-מצוותיו תשמורו ובקולו תשמעו, ואותו תעבודו ובו תדבקון. (- אסור להקשיב לו, גם אם הוא יעשה ניסים!) ו והנביא ההוא או חולם החלום ההוא יומת, כי דיבר-סרה על-יהוה אלוהיכם המוציא אתכם מארץ מצריים והפודך מבית עבדים--להדיחך מן-הדרך, אשר ציווך יהוה אלוהיך ללכת בה; וביערת הרע, מקרבך. (רגע, גם ישו הומת!) נבואה או מקרה? מדוע אנשים קבלו את דברי ישו? חז"ל (בסנהדרין מג, עב,) טוענים (בצנזורה) שישו כישף והסית והדיח! ישו הישתמש בחוכמת הסוד והקבלה כדי לעשות ניסים פרטיים (דהיינו כישופים). מסתבר שישו (או ישוע בעברית) אינו שונה ממלך מצרים לשעבר (פרעה לדוגמה, טען שהוא אל, וכוהניו ידעו לעשות כשפים). נביאי שקר מוכרים לנו מכל הדורות. העיסוק בכשפים מוכר לנו לא רק מדברי הגמרא אלא מדברי התורה ממש, כאשר המצרים היו עוסקים בכשפים למשל. (עשרת מכות מצרים שונות בכוחם המראה כי האל השולט בהם, האלוקים, הוא בעל שליטה בכל תבל). http://www.haemet.net/Amitut/religion/Datot.htm "החיי פקר?" ת. שמע חביבי. אתה אמרת שאתה לא בטוח. על כך עניתי שלפי דעתי צריך להיות בטוח לפני שמחליטים לחיות חיי הפקר. מה לא הגיוני בדברי. ענה לעניין. " שתחליט מה סוג החיים שלי? " ת. איזה שטויות. אני הבעתי את דעתי. אתה יכול להחליט כרצונך מה לעשות. אנחנו רק מביעים דעות. אני מבין שאתה מתוסכל ולכן אתה לא עונה לעניין. "דיברנו על זה שאני לא מקבל את ההלכה,התלמוד,והמשנה" ת. אם אתה מאמין שיש בורא והוא כל יכול אפשר להוכיח מתוך התורה שהוא נתן שהתורה בעל פה גם אמת. הרי גם את התורה לא נתן לנו ישירות בורא העולם אלא משה רבינו. הוא נתן את התורה וביחד איתה את התורה שבעל פה. בורא העולם קבע בתורה אחרי רבים להטות ומתוך כך אתה מבין שהוא ידע שיהיו חילוקי דעות וההכרעה תהיה לפי רוב. מה לא ברור בזה? "ככה שיפה להם שהם פסקו את התפילין כהלכה מסיני." ת. המקור למצוות תפילין הוא מהתורה. ההסבר מהו תפילין ניתן בתורה שבעל פה. "הם מרבים לדבר שם על תורה ומדע" ת. לא הגבת על חכמת חז"ל הם ידעו את כמות הכוכבים ואת מבנה הכוכבים עוד לפני מאות שנים. אריסטו באותה תקופה אמר שיש רק 3000 כוכבים. http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7101&Catogory=5&SubID=6774 target=_blank>http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7101&Catogory=5&SubID=6774 http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7101&Catogory=5&SubID=6774 target=_blank>http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7101&Catogory=5&SubID=6774
 

BlackJack1

New member
לא עונה לעניין?

ידידי את זה שמביא לי פה טיעונים ממקומות שמבחינתנו לא ממש אמינים..(לפחות מבחינתי),ככה שאל תחליט שאני מתוסכלאריסטו טען שיש 3000 כוכבים?הנה התגובה לגבי הטענה על הידע של חז"ל כל כמות ומבנה הכוכבים מאת סייברדין האגדי http://www.hofesh.org.il/religion_merchants/claims/astronomy.html יום טוב אני רואה שהדיון הזה לא מביא לשום מקום תזכה למצוות ותגיע לצדיקות
 
למעלה