תגובה למתקן עיוותים, הגזמת!
קודם כל , כל הכבוד על העבודה תחקיר שעשית עליי. נכון אני חצי פולניה ואין לי בעיה עם השורשים שלי או עם התרבות האידית. אני גם הייתי במסע לפולין , זה מי שאני וזה מה שאני מעבירה לילדים שאני מדריכה, שיש להם מורשת שלא ישכחו אותה. דבר שני אני גם חצי תימניה, וגם אלו שורשים שאני מאוד גאה בהם. סבא שלי עלהלפני קום המדינה , ברגל , ושהוא הגיע לא הייתה חסרה גזענות כלפיו. אבל זה לא שבר אותו אלא להיפך חיזק אותו. והוא לא שכח את השורשים שלו. לגבי הסיפור, אני התייעצתי!!! אני חושבת שכן צריך להקריא את הסיפור וזוהי קלאסיקה ישראלית. אבל הבהרתי שזה ילדים שעלו מלפני שנה או שנתיים לארץ, וכן הם נעלבים שאומרים לידם כושי. די להיות פולטים מידי, זה המצב. ועם כזה מצב אני מתמודדת איתם. נראה לך שלא התייעצתי עם אנשים לגבי הסיפור, עם אנשי חינוך וכדומה. התייעצתי גם עם סטודנטים ממוצא אתיופי אצלנו לגבי הסיפור, לא מהתנשאות אלא כי הם עברו חוויה של עלייה וקליטה. וזכותי להתייעץ על כל דבר בכל נושא בפורום זה בלי שיחפשו אותי בפורום תרבות פולין שגם בו אם אני צריכה ורוצה אני משתתפת. לגבי הלבנבנה.... אני מצטערת להגיד לך שאני כהת עור, ושהייתי קטנה הייתי עוד יותר כהה, וכן הייתה תקופה שגם לי כמו לדודות שלי או לסבא שלי קראו כושית . במשפחה שלי יש מקרים שדודות שלי רצו להתחתן ומהמשפחה של הבעל לא כ"כ התלהבה מהרעיון, למה ? דעות קדומות גזענות ואטימות (שכמובן עברו אם השנים). אני חושבת שאתה כ"כ מנסה להיות נאור ובסדר, וחס וחלילה שלא יחשבו שאתה גזען. אבל זה שקראת לי לבנבנה ומצאת אותי בפורום תרבות פולין ובגלל זה אתה מוציא אותי לא בסדר. סלח לי זאת חוצפה שאין כמוה. אתה קורא לעצמך מתקן עיוותים, אך יש לתקן ,ויש מצד שני לשפוט מבלי לדעת את כל העובדות. אתה מכפיש את שמי ברבים, ולחינם וזה ממש לא בסדר. כי אני מעולם לא התנשאתי על שום עדה ועל שום דת. אני באמת מקווה שלא תכתוב בפורום הזה יותר, כי אתה מהאנשים שהופכים את הפורום הזה לפורום שנאה, וזאת לא המטרה שלו.