נולי עומר כותבת על הומואים מוחצנים

ItsikH

Member
אני כרגיל לא מסכים בנקודה הזו מותר לאנשים לבטא מה שהם חושבים ומרגישים, לדעתי הדרך להתמודד עם התבטאויות (בגבול הראוי כמובן) שלא נראות לנו היא לא בהתקפה נגדית אלא בהומור, סובלנות מאפשרת לאנשים ללמוד לקבל גם מה שהם אולי לא כל כך אוהבים באופן אינטואיטיבי. ועניינית ביחס למה שהיא כתבה, רוע לב הוא רוע לב, בלי קשר למניירות...
 

טל קר

New member
אין בי סובלנות לדעות לא סובלניות

דברי שנאה גם אם הם כתובים ב"נימוס" לא מצחיקים אותי, אין לי סובלנות אליהם, ואם משתינים עלי (גם אם משתינים עלי בנימוס) אז להעמיד פנים שמדובר בגשם איננו בגדר טיפול מספיק במצב מבחינתי. סובלנות לכאלו דעות היא לדעתי חיזוק חיובי ללגיטימיות של אותן דעות, וברצוני להעביר בדיוק את המסר ההפוך.
 

ItsikH

Member
כשילד מתנהג או מתבטא באופן לא ראוי בעינינו, ניתן להגיב בכל מיני דרכים - אפשר להעניש אותו, אפשר לכעוס עליו ואפילו לצעוק, ויש דרך שבעיניי הרבה יותר יעילה - לגחך את ההתנהגות הזו, להראות לו שהיא לא במקום באופן הפשוט ביותר. החריג היחיד הוא התנהגות שמסוכנת ממש, באופן פיזי וישיר, לאדם עצמו או לסביבתו.
 

טל קר

New member
איפה הילד?

לא מדובר כאן בילדים מדובר כאן במבוגרים. אז כלפי ילדים אפשר לגלות סלחנות בהקשרים מסוימים, אבל למה לתת את אותה סלחנות לאנשים מבוגרים?
 

ItsikH

Member
לא סלחנות החינוך, כמו מטלות הבית - מטלה שאינה נגמרת. וגם לא הלמידה. לא פעם שואלים אותי "למה אתה מתאמן, בגילך אתה כבר לא צריך להתאמן, אתה אמור כבר לדעת". לא כך. וחינוך באמצעות הטפת מוסר הוא אפשרי אבל פחות יעיל מהגישה שאת קוראת לה "סלחנית". מה גם שחלק מהתגובות שקראתי שם היו ממש נפוחות מרוב ביטויים ושיחים ועצים כך שאי אפשר לראות את היער גם אם רוצים.
 

טל קר

New member
סליחה, לדעתי יש כאן בעיה של

ממש עם העדר ההבחנה מתי מדובר בילד, שבו זה הקשר אחד, ומתי מדובר במבוגר, שבו זה הקשר אחר. אם לדעתך להתיחס לבת ארבעים-חמישים כאל 'ילדה' זה הדבר הנכון לעשות, עלי לחלוק בתוקף. אני גם חולקת על הנחת המוצא שלך כאילו חינוך "סלחני" יעיל יותר. לדעתי חינוך "סלחני" מחנך לסלחנות כלפי המסרים האלה, וכאמור אני מעונינת להעביר בדיוק את המסר ההפוך. אגב, לקרוא למי שלא מסכים איתך "תגובה נפוחה מרוב ביטויים" זו הגישה הסלחנית והיעילה מבחינתך? או שאתה סלחן רק לביטויים הומופובים?
 

ItsikH

Member
אין לי שום בעיה עם תגובה נפוחה רק שהיא נראית לי לא אפקטיבית, זה הכל.
 

טל קר

New member
אני מה זה לא אוהבת את השימוש במילות

תואר מזלזלות ללא שום נימוק. אני אדגים עד כמה זה מכעיס - מה דעתך שאגיב לך תגובה מהסוג הבא - "תגובתך מתחסדת צדקנית ומתחנפת"? על מה בדיוק אפשר כאן לדון- כן נפוחה/לא נפוחה, כן מתחסדת לא מתחסדת?
 

ItsikH

Member
באמת אין מה לדון אמרתי שהתגובה לא נראית לי אפקטיבית. דיון בשמות תואר לא ממש מעניין אותי. אני דווקא מבין את תגובתך האחרונה היטב, ומקבל את הביקורת בהבנה, במיטב המסורת הפוץ מודרניסטית.
 
חייב להיות שונה אבל אני מסכים איתה

תנוחו עם מבטי הזעם שלכם. אם יש משפט שתפס אותי בדברים שלה היה זה "אין לך כל צורך להחצין את היותך הומו כשם שאין לך כל צורך להסתיר את העובדה." כשהחבר הכי טוב שלי פונה אלי בלשון נקבה אני יודע שזה בא כחלק מההומור המשותף שלי ושלו שיוצא לחלל האויר כששנינו יחד, רק אני והוא. כל אדם אחר שיפנה אלי במשפט "מעלפפפפתתתתתת! מה איתך אוחץ'??" לא יזכה לראות את אור השמש. לעולם. אני האחרון שאפשר להגדירו כארוניסט/סטרייטי/לא נראה בקטע ושאר מילים מעליבות, בטח אחרי "משחק מקדים" ותוכנית הבוקר עם אברי גלעד ועינב גלילי. עוד דבר שהיא מעלה זה הצורך הבסיסי שלא לומר האובססיבי של מרבית ההומואים שפגשתי בחיי להעביר ביקורת על כל הקשור להופעה החיצונית שלך. שבוע שעבר (או לפני שבועים), מסיבת פופ רינג בתאטרון, ניגש אלי חבר ואחרי שגמר לשטוח בפני את תוכנית האימונים שלו בחדר כושר, איזה יופי שכבר רואים תוצאות ואם אני רוצה להרגיש את שרירי החזה שלו, באותה נשימה. בלי להתבלבל לשניה דאג והוסיף "אתה לא מנצל את המנוי שלך נכון? כן רואים, לא חבל על הכסף? אולי תמכור אותו למישהו?". ולא חסרים שכמותו. במקום לצעוק "הומופובית הומופובית" הייתי מציע לכולם לקרוא שוב את הטקסט. יש אמת ותוכן בדבריה.
 
תיאורטית זה נכון

אבל בהרבה מקרים האחד מוביל את השני. משום מה אף אחד מחברי הסטרייטים מעולם לא ראה לנכון להעיר לי את שני הק"ג המיותרים, דעתו על החולצה החדשה מרנואר או הסטוץ האחרון שהיה. פשוט לא מענין אותם.
 

ItsikH

Member
אולי מפני שכך בחרת אותם אין קשר בין השניים, לפחות לא קשר סיבתי בכ"א. רוע לב הוא לא פעם אמצעי הגנה, מגיע יחד עם מרירות וציניות, אותי אישית זה פשוט מעציב, אני משתדל להתרחק מאנשים שנוהגים כך כי זו מחלה מדבקת. יש כאלו גם סטרייטים וגם הומואים, גם נשיים וגם גבריים, וכמובן - גם גברים וגם נשים.
 

טל קר

New member
סליחה, אבל מי היא שתקבע לאחרים

מה זה "לדבר נורמאלי" ומהו גבול ה"החצנה"? זו אותה דה לגיטימציה פשטנית שאני רואה אותה באינספור וריאציות - מי שכמוני בסדר, "נורמלי", "לא מגזים", "לא מחצין". מי שלא כמוני - "מחצין" "מגזים" וכד'. בנוגע לפניה בנקבה - במקרה כותבת הטור היא נקבה, ולא נראה לי שיש לה בעיה עם פניה בנקבה *אליה*, יש לה בעיה איך אנשים שהם לא היא, פונים לאנשים שהם לא היא. כלומר הבעיה שלה זה לא איך החבר הכי טוב שלך פונה *אליה*, הבעיה שלה זה איך החבר הכי טוב שלך פונה *אליך*. זה הבדל של שמים וארץ. בנוגע לצורך "הבסיסי" לדבר על הופעה חיצונית (מזל שכל החברים שלי חסרי אותו צורך "בסיסי"), זה לא מתחלק על פי נטיה מינית ו/או מגדר (למעשה אם היא תבדוק אני חוששת שלצערי בשל החיברות רוב ההערות שהיא קיבלה הגיעו מנשים סטרייטיות).
 
שורה תחתונה זכותו של אדם לבטא עצמו

וכל עוד אין כאן הסתה, דיבור מלוכלך או ניסיון לפגיעה באדם אין בזה פסול לדעתי. נהפוך הוא. לא חושב שהיא ניסתה או רצתה לתקן משהו קיים אלא רק להביע דעה. דעה שאני לגמרי מסכים איתה. נורא צורם לי שבכניסה לתאטרון עומדת חבורת קוקיצות רעשניות שצורחות אחת לשניה ואחת אל השניה בלשון נקבה. צר לי זה מגעיל אותי.
 

Do It Yourself

New member
זו לא בדיוק השורה התחתונה -

השורה התחתונה היא שהכותבת נולי החליטה לשייך את תכונת "הצעקנות" להומואים וזה מה שמפריע לכולם (ובצדק!). אם כל כך מפריעות לה צעקות, מדוע לא כתבה על פרחות, ערסים, פקאצות תל אביביות שמפריעים לה? (אתה מוזמן להמשיך במיתוגים לפי דמיונך). כשנולי הולכת ברחובות ת"א, האם הצעקות היחידות שהיא שומעת הן של הומואים מוחצנים? אני משוכנע שלא. כשנולי ביקשה בהתנשאות שלא יהיה סביבה רעש ("רק אם לא קשה לך דבּר נורמאלי") היא הפנתה את הבקשה אל קהילה פרטנית של אנשים בעלי נטייה מינית מסויימת, ולא אל כלל האנשים הצעקניים (ע"ע פרחות, נהגי מוניות וכו'), זה הדבר המקומם! את זה יש להפריד מההצהרות הפרימיטיביות (המסוות טוב טוב תחת כתיבה יפה ונאורות) של נולי כשביקשה שכולם יהיו "נורמאליים" כמוה - זה כבר משהו אחר.
 
גם פרחות, גם ערסים

גם נהגי מוניות וגם אשתו המעצבנת של בן דוד שלי הם אנשים וולגרים וצעקנים. אבל לא לשם כך התכנסנו היום. נולי כולה בחרה להביע דעה על דבר ספציפי וזה לגיטימי. מכאן ועד לשפוט אותה כ"הומופובית" כפי שרבים פה עשו נשמע לי קצת לא לענין ובטח לא קשור מבחינת תוכן. אני כן חושב שבקריאה שניה של הטקסט השימוש במילה "נורמלים" אולי היה שגוי מבחינתה, אבל להתמקד דווקא בה נשמע לי קטנוני לאור הטקסט המלא שבא ממקום חיובי.
 

טל קר

New member
לדעתי פי אלף יותר מגעיל

לפסול סגנון חיים של מישהו אחר כי היא לא "נעימה בעין" או לא "נעימה באוזן". הגישה ההומופבית הרעשנית הזו צורמת לדעתי הרבה הרבה הרבה יותר.
 
למעלה