נוסף על שדה התעופה בתמנע

darkshadow1

New member
כשמדברים על הפריפריה הממשלה נוטה להתנהל בחוסר היגיון.

לדוגמה, המסילה בין עפולה לבית שאן, שהושקעו בה מאות מיליוני שקלים ובמקרה הטוב ישתמשו בה כמה מאות נוסעים ביום. מבחינה הגיונית היה עדיף להקים מסילה כפולה בין חיפה לעפולה בלבד, אבל כשהשיקול העיקרי הוא "לקרב בין הפריפריה למרכז" ההיגיון נזרק הצידה- כי חנוכת תחנת רכבת חדשה בבית שאן נראית טוב יותר מחנוכת קווי אוטובוס חדשים.
 

Rubim88

New member
זה לא רק בפריפריה, וחוסר הגיון זה מושג כללי מדי

הגדרה מדוייקת יותר היא חוסר פרופורציה, כלומר יש מקרים שהתכנון והמימוש במידה גדולה יותר ממה שבאמת שדרוש(מה שקורה הרבה בפריפריה אבל גם במרכז), או בחירה בכלי/מערכת מסויימ/ת שגם יקר/ה יותר וגם מביא/ה תועלת נמוכה יותר. ויש מקרים שהתכנון והמימוש במידה קטנה יותר ממה שבאמת דרוש(וזה מן הסתם לא קורה בפריפריה).
 

shershku

New member
אולי חוסר הפרופורציה הזו שאתה מגדיר

באה מהמקום של חוסר תכנון כולל.
כלומר, לא מתכננים באופן מסודר איזורים שלמים מכל בחינה שהיא. כך שכבר יש פרויקטי תחבורה גדולים הם לא-פרופורציונאלים לאזור.
למרות שרכבת העמק והרכבת לאילת יכולים להיות פרופורציונליים, במידה והיו מתכננים את כל הנושאים שמסביב.
 

Rubim88

New member
חוסר תכנון כולל זו בעיה נוספת לצד חוסר הפרופורציה

וזה לא בדיוק אני זה שמגדיר את חוסר הפרופורציה הזו, אלא התכנון/המימוש של הפרוייקטים עצמם בהשוואה לאמות המידה הנהוגות/הרפרנסים הקיימים בעולם. רכבת העמק ורכבת לאילת בתכנונם הנוכחי היו יכולים להיות פרופרציונליים במאה ה19 או במחצית הראשונה של המאה ה20 כשהמציאות הייתה אחרת לגמרי, לא כיום ב2016.
 
למעלה