קסנדרה, דעתי בעניין התגובות
כמעט הכל כבר נאמר, אבל בכל זאת רציתי להוסיף שאני תומכת בדבריה של סנדרלין. לא מזמן, נדמה שאת קסנדרה כעסת על יוצרת, שנהגה כל פעם להגיב בנפרד לכל תגובה ובכך הקפיצה כל הזמן את יצירתה. אפילו יעצת לה להגיב לכולם יחד בהודעה אחת מרוכזת. אם כך, מה השתנה היום (להוציא אולי תגובות מיוחדות) ואיזו שיטה עלינו לאמץ ? בתור אחת שמשקיעה בתגובות ולא מתרכזת בתיקונים בלבד שלפעמים הם קטנוניים ואפילו מרגיזים במידת מה (במיוחד אם זה כל מה שמאפיין את התגובה) וכמובן, זו דעתי בלבד. ולמרות שאני משקיעה בתגובה, אינני מקבלת משוב ולא נעלבת בשל כך. כשאני מעריכה את היצירה או את היוצר, אני עושה את זה בכיף ועושה לי טוב לדעת שעשיתי לו טוב - ועכשיו תשלחו אותי לפסיכולוג
. בעקיפין ברור לי, שאם אני נוהגת להשקיע ביוצר, להבא כשהוא יצטרך אולי להגיב ליצירה שלי, אזי אני מצפה שישקיע מעצמו גם ולא יסתפק ב"אהבתי". רק לידיעה, קראתי מאמר בנושא ביקורת ליצירות בפורום והיתה שם המלצה שמאד הפתיעה אותי ואשתף אתכם גם : " לא רצוי לצטט מילים או משפטים מתוך היצירה, כי אז כאילו היוצר יתרכז בקטנות ויתמקד באותם הציטוטים, כאילו זה העיקר ". מאמר מאד מעניין, אך לצערי לא אוכל לתת לכם את הקישור. עוד הצעות חשובות יש שם כגון : לא להביע התנשאות, יהירות ועוד ומשהו מעניין קסנדרה
: שיטת המקל והגזר (במיוחד המקל
) עברה זמנה והוכיחה עצמה כלא יעילה בפורום של אינטרנט. מסתבר שהיוצר נפגע, מרגיש מושפל וקיים סיכוי סביר שיפסיק לפרסם. זהו בינתיים ולילה טוב לכם.
כמעט הכל כבר נאמר, אבל בכל זאת רציתי להוסיף שאני תומכת בדבריה של סנדרלין. לא מזמן, נדמה שאת קסנדרה כעסת על יוצרת, שנהגה כל פעם להגיב בנפרד לכל תגובה ובכך הקפיצה כל הזמן את יצירתה. אפילו יעצת לה להגיב לכולם יחד בהודעה אחת מרוכזת. אם כך, מה השתנה היום (להוציא אולי תגובות מיוחדות) ואיזו שיטה עלינו לאמץ ? בתור אחת שמשקיעה בתגובות ולא מתרכזת בתיקונים בלבד שלפעמים הם קטנוניים ואפילו מרגיזים במידת מה (במיוחד אם זה כל מה שמאפיין את התגובה) וכמובן, זו דעתי בלבד. ולמרות שאני משקיעה בתגובה, אינני מקבלת משוב ולא נעלבת בשל כך. כשאני מעריכה את היצירה או את היוצר, אני עושה את זה בכיף ועושה לי טוב לדעת שעשיתי לו טוב - ועכשיו תשלחו אותי לפסיכולוג