נושא TV בפורום אודיו וקולנוע ביתי

נושא TV בפורום אודיו וקולנוע ביתי

שלום
נושא ה-TV נכנס בעברו של הפורום והיה לאחד הסיבות לדעיכתו. אז למנהלים לא היה אכפת. לא מזה ולא מזה.
אני לא רואה ביעודו של הפורום הזה, אתר לתיקון מכשירי TV, המלצות לפתרון בעיות ב-TV, או המלצות לרכישת מכשירים חדשים. גם במחיר תנועת מבקרים.
אין לי בעיה עם סקירת טכנולוגיות או מוצרים חדשים, בעיקר אם הם אכן משמשים לק"ב ולא כמסך מחשב לגימינג או TV לחדר שינה.

לעתיד, פוסטים בנושא TV לא יתקבלו פה בברכה.
 
מר מיכאל

שלום
יעודו של הפורום . להביא תעבורה למפרסם . כך רוצה תפוז . כמה שיש יותר תעבורה . זה יותר טוב לתפוז/למפרסם .
אז למה להגביל את הכותב על TV . גם כך התנוע דלה כאן
שבוע טוב
 
זה לא מדויק

שלום
1. הנהלת תפוז מעולם לא הציבה תנאי או רף לתעבורה. כמובן שלכל פורום טוב שיש תעבורה.
2. מבין הנושאים שיכולים להאיץ את תעבורת הפורום, יש נושאים הרבה יותר מעניינים, מרתקים ומבוקשים ממסכי TV...ולא לשם כך התכנסנו פה. אם אחד מהם יעלה, הוא בוודאי ימחק. אז למה לא גם TV?
3. כפי שכתבתי, הנושא כבר עשה בעבר נזק, ואז היו מנהלים אחרים שנתנו לזה יד. עכשיו תחת המשמרת שלי, אני לא מעוניין בכך.
 

Ron W

New member
ושאלות על כבלים יותר טוב? ה TV משמש כמסך לקולנוע אז?

 
כבלים ו-TV מבחינתי באותו ענף, והם לא לדיון פה.

שלום
אם הכוונה ל-HOT ו-YES או צלחות לווין.
כבלים במובן רמקולים ו-Interconnect, לגיטימי. גם HDMI או כבל אופטי וקואקס.
 

Ron W

New member
אמיתי? כבלי HDMI רלוונטי והצג עצמו לא?


כבלים לרמקולים לא תורמים לחווית הקולנוע כמו ה TV
פעם הרסיבר היה לב מערכת הקולנוע הביתי
היום זו הטלויזיה. היא משמשת כמקור סטרימר ממתג מוקד שליטה
והכי משמעוותי צג. מקרנים הופכים פחות רלוונטיים ככל שגודל הצגים רחב.

אולי צריך לסייג בין מי שקונה טלויזיה כדי לצפות בחדשות
למי שצופה בחוויה בידורית? -
הבעיה שלא לא ניתן, בדיוק כפי שרסיבר
יכול להיות רק רדיו.
 
כבל HDMI עשוי לחבר גם מקורות לרסיבר

שלום
לא רואה הבדל בין כבל Interconnect, לכבל דיגיטאלי או HDMI.
לא ניתן לסייג שימושים ב-TV, ועיקר הפעילות פה נסבה לאחרונה סביב זוטות בנושאי TV.
זה יפסק.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא שממש הבנתי למה אתה קורא "זוטות בנושאי TV"... אשמח להסבר.
לדעתי, או שהנושא כן מועלה כאן או שלא. חבל שאתה מציע למשתתף כלשהו, שירים את הכפפה ויפתח פורום מיוחד לנושאי TV, שכן, אתה מנסה להפריד את הפורום מנושא שמחובר אליו בחבל הטבור.
והאמת? לא ממש נראה לי, שקיים פה בפורום אדם, שיש לו מספיק ידע, כדי שיוכל לנהל פורום ספציפי בנושא הטלוויזיות. איני בטוח גם, שיהיו מספיק פונים לפורום שכזה, ולכן אין שום סיבה להפריד. והלוא גם אם תיקח את כל הפניות שהיו כאן לאחרונה בנושאי ה"זוטות", הרי שמדובר בחלק קטן מהפניות, ובכל מקרה, מדובר בעליה "זמנית" בכמות הפניות מן הסוגים הללו. חבל לעשות מזה עניין ו"להתרגש" מכך יתר על המידה.
 
זוטות

שלום
עזרנו פה למישהו לטפל ב-TV שהתקלקלה ולא יודע לדבר, עם מסך מהבהב.
ביומיים האחרונים הגיעו 2 גולשים עם בעיות ב-TV של LG, אחד עם שלט והשני עם "חכם". וזה רק על קצה המזלג...אף אחד לא קשור בחבל התבור לפורום הזה. אם אתה חפץ, אתה מתבקש, להזמין אותם שילכו לפורום שלך.
תמצא לזה ענף בגננות ותתחדש.
העליה אינה זמנית. נכון שזה בא בגלים ומעכשיו זה לא יבוא.
אני לא מתרגש. אני מנהל את הפורום ומונע ממנו לסטות מהנתיב המרכזי שלו.
לצערי הנהלות קודמות לא עשו זאת ולדעתי הן כשלו בעשותם כך. התוצאות לא אחרו לבוא. אנחנו גולשים במה שהם הותירו, וחבל.
אולי אתה תרצה לפתוח ולנהל פורום TV, הרי רכשת לך נסיון ברכישת ה-SONY שלך, שגם היא הביאה לפה כמה וכמה שרשורים, שתוכל לקרוא להם עליה זמנית.
ואח"כ הצעת אותה לכל מי שפתח בנושא TV, והיו לא מעט כאלו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
או קיי.. יש בזה משהו.
מי שפונה למעבדה ואחרי זה מבקש ייעוץ... נו. צו שפייט [ובעברית, מאוחר מדי], לא? והוא גם נעלם בסופו של דבר...
זה שפנה עם השלט, נכון. גם הוא נגע בשאלה טכנית, שלדעתי בכלל לא קשורה בשלט. אז אולי תגיד שזה לא שייך לפורום.
ובנוגע למסך 'החכם'? חכם הוא זה שמברר קודם...
ונכון. רכשתי קצת ניסיון במהלך רכישת ה-SONY שלי. לדעתי, זה עדיין לא מספיק, כדי שאוכל לנהל פורום, עם כל הכבוד... כי אפילו מאז שרכשתי עד היום, יצאו כבר דגמים חדשים, ומי בכלל מסוגל לעקוב אחרי כל המהפכים הללו? אין לזה סוף...
לכן, כשמישהו רוצה לרכוש מסך חדש, הוא צריך לקבוע לעצמו מחיר שממנו לא יסטה, והוא חייב לבדוק את מה שהשוק יכול להציע נכון לרגע הרכישה עצמו.
אז נכון. יש אתר שמתעסק הרבה בנושא הטלוויזיות ומכל האספקטים, אבל חבל לי לגלות, שכאן בתפוז, הנושא הולך להיקטע. כי מה? אתה תשמח לגלות, שחלק מהמשתתפים שמגיעים לכאן ילכו לחפש נחמה אצל עפר?
 

Ron W

New member
למזלנו אין מנהל שמתפרנס מתיקון או מכירת טלויזיות


אם זכור לך היה פעם דיון על כינורות
לאחרונה התלבטתי עם כוון פסנתר שלא כוון זמן רב.
יש פורום פסנתרים בתפוז אבל היה קצת לא נעים
כי מנהל הפורום מכוון ומתפרנס מהנושא בעצמו..
אז התעניינתי בכנוי זמני ולא קיבלתי (גם לא ציפיתי) להסברים מאלפים
החלטתי לנסות כוון עצמי, יש אפלקציות רבות לסמרטפון
וכלים מכניים לרכישה ב ebay
לבסוף אפילו את מפתח הכוון התקנתי בעצמי ממברג, מפתח אלן ובוקסה.
הידע הנדרש רב לפי הסרטונים ביוטיוב ובכ"ז ניתן לכוון לבד
למי שמחפש אתגרים..

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ככל שידוע לי, כיוון פסנתרים זה מקצוע שדורש ידע ומיומנות שלא
נרכשים ב"משחק על פסנתר אחד". בפסנתר יש חלקים מכניים וחלקים מלבד (שנתקף לעתים ע"י מזיקים). אז... צריך גם לדעת לתחזק!
חוצמזה. נגיד שכיוונת וגובה הצליל נשמע לך נכון. האם חשבת שבזה זה נגמר? האם לא חשבת, שצריך למתוח קצת יותר ולאפשר למיתר להתכווץ קצת? טוב נו. מה אני מבין...
 

Ron W

New member
כנס ליוטיוב חבל שנטחן מים

לא מתיימר לפתור כל בעיה כפי שלא כל מכוון מקצועי הוא באותה רמה
אצלי לפחות אין בעיות מזיקים וכד' וצפיתי בעבר ב 3 מכוונים שונים שעבדו
בטכניקות שונות. אחד מהם המדהים ביותר היה עיוור עם כלב נחיה
שכיוון ללא מד תדר, למעט כלי עבודה וידיו ניגשו במדויק לכל נקודה.
למדתי ממנו שצריך ללחוץ על הלבד לקלידים שקצת תפוסים מלחות.
מעבר לכך לא מותחים קצת יותר.. הפינים נמצאים בלחץ רב בשכבות העץ
לכן נדרש מפתח עם מנוף שמטלטלים כדי שיואילו לזוז..
מה שלא עושים לפסנתר ביתי או לחובבים הוא voicing
שהוא שנוי צמיגות בפטיש הלבד ע"י דיקור כדי שיהיה רך למוסיקה של שופן
או נוקשה לג'אז.
הורדתי תוכנה נוספת שדוגמת את כל המיתרים ושומרת העתק לפני השנוי
ומציעה מתווה כוון לאופטימיזציה בלי להגיע לדיוק אבסולוטי אלא הפרשי.
ניתן להשתמש בקובץ דרך מידי כמו דגימה ולהפיק את הצליל המקורי במקלדת
שליטה.. אין סוף לשכלולים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אתה בטח מדבר על רם דע עוז. אישיות מהוללת.
בפסנתר אגב, אין דיוק אבסולוטי אלא יחסי, וזאת בשל מעגל הקווינטות, שאינו עגול אלא ספיראלי. אז... באוקטבה שלמה, חייבים "לגנוב" בצורה כלשהי את ההפרש, ולכן הפסנתר אינו יכול להיות כלי שמכוון אבסולוטית כמדויק.
ראיתי פעם מכוון שהגיע עם סטרובוסקופ. המכשיר משמיע צליל. הוא מקיש על הפסנתר את אותו צליל, וכאשר גלגל עם קווים נעצר והקווים עומדים, הוא יודע שהוא הישווה את המיתר לצליל שהמכשיר "רוצה" לשמוע.
לעומתו, ראיתי מכוון כוחני מאד, שמקיש חזק בקלידים ותוך כדי, הוא מכוון. ללא מכשירים. לפי האוזן בלבד. ככל שזכור לי, הוא מגיע עם קולן ל"לה" וזהו. בזמנו, הוא נחשב אחד הטובים שהיו.
 

Ron W

New member
לא מדבר עליו מה בין מעגל הקווינטות לסולם כרומטי

התווים בפסנתר וכל כלי נגינה הרמוני מבוסס תווים
מושתתים על מרווח אוקטבה שהיא כפולה בתדר
12 חצאי הטונים מכוילים ביחס מדויק של שרש 12
לכן לא ברור איך לא ניתן להגיע לדיוק אבסולוטי?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
טוב. זה החישוב "הכי נכון" מתמטית, אבל בוא ונחשוב מה היה
בזמנו של באך? אז הכיוון היה משווה. לא שממש התעמקתי בקטע, אבל ככה קראו לזה אז.
מה שכן ניסיתי להסביר, ואולי לא בהצלחה רבה, זה שבאוקטבה ישנם 3 מרווחים שנקראים "זכים". האחד הוא האוקטבה עצמה, השני הוא הקוורטה והשלישי הוא הקווינטה. בוא ונגיד דו>>פה = קוורטה. דו>>סול = קווינטה.
אם תסטה ולו במעט מהמרווחים אלה, האוזן תבחין בכך מיד.
אז תגיד... "יופי! נכוון את הפסנתר (כמו את כלי הקשת) לפי קווינטות". אלא שאז, מה שיקרה זה שנתחיל נניח בדו. הבא: סול. הבא: רה. הבא: לה. הבא: מי. הבא: סי. הבא: פה#. הבא: דו#. אופס... כלומר: אחרי שטיפסנו 4 אוקטבות, הדו עלה לנו בחצי טון. לכן, מדובר כאן במעגל ספיראלי ולא במעגל סגור.
אז את חצי הטון הזה צריך לחלק כך, שבכל אוקטבה ייבלע רבע אחד ממחצית הטון ה"מיותר" הזה, כשהוא "מפוזר" בצורה "הוגנת" בין 12 חצאי הטונים.. אז... הכיוון של הפסנתר כבר לא יהיה ממש אבסולוטי, אלא יחסי. מכוון מנוסה, מצליח להגיע לכיוון הנכון, כשהוא מנגן קוורטה וסקסטה מעל המיתר שהוא מתכוון לכוון.
אז הנה. הפסנתר אינו כלי נגינה שמכוון אבסולוטית, ולכן, כל כנר שינגן על הפסנתר קווינטה, יגיד לך שהיא אינה ממש מדויקת. וכן. האוקטבות דווקא כן מדויקות.
 

Ron W

New member
המצאת תאוריה חדשה? אין הבדל בין פסנתר לכל כלי נגינה הרמוני

יש גם טרצה וספטימה סה"כ אלו שמות בלטינית של מרווחים טונאליים
ערבבת תחום שונה של שיטת כוונון במרווחים של קווינטה שהמכוון
עובר בין המיתרים כי השמיעה שלו יחסית ולא אבסולוטית.
טיפה הגיון..אין מצב שיכוונו כלי קשת באופן שונה מפסנתר שאז
יחושו זיופים לדוגמא בקונצ'רטו לפסנתר
ציינת מסול עד סי נכון אלו התווים ואלו המרווחים ואז הגעת
לפה# זהו פה # ואח"כ דו # מי טען שצריך לסגור 4 אוקטבות?
מדגיש שוב אוקטבה היא נתון מתמטי של תדר כפול
בתוך אוקטבה יש 12 חצאי טונים יחס של 1.059463 בתדר
בין כל חצי טון לבא אחריו. קווינטה היא יחס של 1.33483




 

Ron W

New member
תיקון קווינטה היא 1.498307

הרמונית אידיאלי יהיה 1.5
עדיין זה לא מסביר איך סוגרים 1.5 בחזקת 7 ל 16
זה יוצא 17
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אין סיבה שאתווכח אתך. אתה מבין מתמטיקה, אבל לא את
הבסיס היישומי. ולי קשה להכניס אותך לעולם המלא, כי אתה לא חי אותו כנראה.
ולא. אל תיעלב. כי או שיש לך את זה, או שלמדת את זה או שלא. אלא ש...ברגע שאתה מערבב את כל המרווחים, כמי שיודע לומר 'טרצה' או 'נונה' (או אולי 'טריטון')? אז יופי. אתה יודע. אבל אני התמקדתי רק ב-3 מרווחים שנחשבים זכים. אם אתה מכיר את המושג, מה טוב, ואם לא? כדאי שתלמד. כי במרווחים זכים, היחס המתמטי הוא מכפלה. כאן זה לא אחוזים עם המון ספרות מעבר לנקודה. והאוזן מבחינה בזה, כי יחס מתמטי כמו 2/3 או 3/4 זה דבר נקי ומדויק. אז בכלי קשת שיש בו 4 מיתרים, מכוונים אותו בדיוק עפ"י הקווינטות ולא קורה עם זה שום דבר רע. והכנר ממילא מייצר כל הזמן ויברטו, ובכך הוא "מעקם" את הניקיון הזך, אבל זה כשלעצמו מקשט ויפה. גם זמרים הלוא עושים זאת.
וכאן נחזור לפסנתר. בזמנו של באך, אולי ידעו מתמטיקה וידעו לחשב, אבל לא ידעו למדוד תדרים. אז כל החישובים שלך, לא "תפסו" אז ובכל זאת, היה צורך לכוון את הכלי כך שיישמע טוב. אז ניסו להסתמך על קווינטות? לא הלך. ואת ה"שארית" של חצי הטון, שמתפרס על 4 אוקטבות, היה צורך לדחוס. מכאן, קח את זה לאן שבא לך. ובכל זאת אזכיר לך, שישנן מספר שיטות לכוון פסנתר. האחת היא עפ"י המתמטיקה והיישום לתדרים, כפי שציינת. האחרת, היא עפ"י האוזן, שמיומנת היטב לקלוע למרווחים הנכונים. כיום אולי לא תמצא מכוונים רבים שעובדים כך, אבל בעבר הרחוק, עבדו רק ככה.
 
למעלה