נינגיצו תחת הדרכת יעקב חזן בצפון .

ש מים

New member
מורה נפלא!

מורה מיוחד במינו. ידע עצום והמווון יכולות (ורצון) להעביר את הידע הזה.
 

Raffael

New member
שאלה בהסטוריה

עד כמה השושלת הזו (34 דורות), מבוססת ומעוגנת היסטורית ומדעית? תודה.
 

ש מים

New member
מקורות

הכי טוב שאפנה אותך למקורות הכי מוסמכים שיש (אין לי לא ידע רשמי ולא הסמכה כהסטוריון. בטח לא של הבוג'ין-קאן!
). אז הנה 2 מקורות מידע (הראשון רק נותן מידע כללי על האצומי סנסיי): 1. http://www.n-i-n.com/Masaaki_Hatsumi.html 2. http://www.winjutsu.com/source/index.html |סלינק||סלינק| בהצלחה!! (וכמובן שאני בטוח שכולם ישמחו לשמוע מה העלית במחקר!)
 

ש מים

New member
וגם כאן:

http://www.winjutsu.com/source/hatsumi.html אגב, מהמעט שלמדתי בהסטוריה ובאוניברסיטאות, אני יודע שבעיית הבעיות של כל מחקר הסטורי רציני הנה נושא איתור מקורות ואמינותם. לעניין זה, יש צורך בהתמחות מיוחדת (אחרת לכמה מאיתנו לא היתה פרנסה. הלא כן?
) ובעיקר בכיתות רגליים (שכן: "אין מראה עיניים כמשמע אזניים"). לפיכך, ובהתייחס לכל המגבלות הללו, אני בטוח שאין שום דרך שבה מישהו יצליח לשכנע, בצורה מדעית, אותך (או אותי...) באמינות הטענה. לכן, אין לנו אלא לבצע את שיטת המחקר ההסטורי הפחות טובה (והיותר נפוצה...
), והיא: "איסוף מידע, הצלבת מקורות, קריאת חומר רב והסקת מסקנות". בהצלחה!! (וכאמור - אשמח אם תוכל לשתף אותי/את כולנו בתוצאות המחקר)
 

Raffael

New member
מה אני, גוטמן? שהוא יבדוק ויחקור

אני התכוונתי לשמוע כן או לא
זה לא ממש מטריד אותי ברמה אקדמית וזה בטח שחסר חשיבות בהקשר מעשי. סתם סקרנות. תיישושו סתם מקנא כי המורה שלו לא פרס לו אבטיח על הבטן (כן, כן, קראתי את הסיפור של יוסי שריף על כוסיות ויסקי על הבטן. חננות).
 
היסטוריה של נין ג'יטסו - תגובה

אין עדות מדעית לשושלת של 34 דורות בטוגקורה ריו. לא רק שאין עדות מדעית, אין גם הסכמה על המיתוס. שני ארגוני הקוריו (שיטות לחימה עתיקות יפניות) העיקריים ביפן העניקו מעמד של קוריו רק לחמש מתוך תשע השיטות של בוג'ין קאן. השיטות הנ"ל שקיבלו את ההסכמה אינן ייחודיות לנין ג'יטסו, זרמי הלחימה של קוֹטוֹ, גיוֹקוּ, קוּקישינדֶן, פוּדוֹ וטַקָאגִי נלמדים בנפרד גם בבתי ספר ביפן המתמחים רק באחת מהן. שיטת קוקישין או קוקישינדן נלמדת בכמה דוג'ו ביפן שקיבלו הסמכה ישירה ממשפחת קוקי (יש דבר כזה) ואינה קשורה שם כלל לבוג'ין קאן. שיטת טוגאקורה לנין ג'יטסו היא אחת השיטות בבוג'ין קאן שלא קיבלה מעולם הכרה מימסדית ביפן. יש אומרים שהצומי שינה את המיקוד והשם של השיטה מנין ג'יטסו ל-בודו טאי ג'יטסו עקב הכשלון לקבל הכרה מימסדית. הדבר העיקרי שאי אפשר לקחת מהצומי זו ההצלחה שלו: היכולת לקחת מספר שיטות לחימה עתיקות ולהנחיל אותן לעולם כולו. זה חדשות ישנות מאוד שבשיטות לחימה יפניות עתיקות מתאמנים מעט מאוד יפנים והרבה מאוד מערביים.. בנין ג'יטסו\בודו טאי ג'יטסו של בוג'ין קאן זה בולט מאוד - אין כמעט יפנים. ההווה חזק מאוד בבוג'ין קאן ובבתי הספר שיצאו ממנו, העבר, קצת פחות. אז הנה - כנראה שהשורשים של שיטת הלחימה שאני מתרגל בעייתיים מאוד, כנראה שגם השורשים שלי (אני חצי אשכנזי) בעייתיים גם כן (כוזרים, קוזקים ומה לא), כנראה שהיהדות, הבודהיזם, נצרות, אהבה, פסיכולוגיה וכו' גם כן לא "מבוססות ומעוגנות היסטורית ומדעית" כנראה... אז מה? לא לכולם יש מורה שלובש חליפה אדומה עם סמלים והוא גם חבר בכת סודית המבוססת, כמובן, מדעית. לצערי לי אין ואגב: קישור למאמר הדינאמי על נין ג'יטסו באנציקלופדיה של אקבן לאומנות לחימה היסטוריה קצרה באנגלית ואותה היסטוריה קצרה בעברית
 

kagekun

New member
יפה מאד!

זה מה שאני אוהב לשמוע... ולא סיפורי מעשיות... מי שמספר סיפורים כנראה מנסה להסתיר דברים.
 

ש מים

New member
רק לעניין "עדות מדעית"...

אני לא יודע מה בסיס המידע שלך (בטח רחב ומעמיק יותר משלי), אבל אני מניח שלא בחנת את התעודות של האצומי סנסיי (ואולי כן? אם כך אז תתעלם בבקשה מכל מה שאני כותב). ואם לא בחנת ולא נוכחת שהן מזוייפות/אינן קיימות, אזי גם הטענה שלך אינה "מדעית". לכל היותר אתה יכול לטעון ש- "ככל הידוע לי, אין בסיס מדעי...". עד כאן "פינת המדע השבועית בהיסטוריה", מאת פרופ' מיכאל הר-פתוח.
 

kagekun

New member
זה לא משש משנה

כי אם היה אי דיוק כלשהו, ככל הנראה הוא נעשה לפני הצומי... לא בטוח שבחינת התעודות תעזור, אם מישהו חירטט משהו על "נינג'ה" לפני 100-150 שנה לך תוכיח את זה (וכנראה שכשזה נוגע ל"נינג'ה" זה קשה אפילו ביפן המתועדת). זה דיון ששמעתי עליו בעבר. נותר לנו להתנחם בעובדה שמכל שאר (ה"נינג'ות") הוא נראה הכי פחות גרוע (מבחינת האמינות).
 

eran6006

New member
אחת ולתמיד "תגיד לי" (לנו)

ממה נובעת הסלידה שלך לבוג'ין קאן , בתור אחד ששתה ,ואכל את השיטה הזו במשך שנים טובות, מעניין שלא שמעתי/נו ממך ביקורת על "הזרם החדש כביכול" שאתה מתאמן בו הג'נבוקאן שלהזכירך או שלא... מי שעומד בראשו היה תלמידו של הצומי!!!!!!!!!
 

ש מים

New member
../images/Emo6.gif

"תופעה ידועה ונפוצה בקרב העם היהודי". ולא רק באמנויות לחימה...
(אם תגלה את הגורם למחלה אני אמליץ עליך כמועמד לפרס נובל לרפואה!)
 

ש מים

New member
ביקורת

לעניין הביקורת של "קגה" (ואחרים): אני לא רואה בביקורת דבר רע בהכרח. אין אדם/שיטה/דבר מושלם ונטול פגמים. אבל מצד שני גם אין אדם/דבר/שיטה שהינו "התגלמות השלילה"! אני הייתי מצפה ממבקר (כל שהוא) שיציג את כל הצדדים: את הטוב ואת הרע. יבצע ניתוח, ישווה ויגיע למסקנות. ביקורת שכולה שלילית, או שכולה חיובית, אינה אמינה בעיני. אבל אולי זו בעיה שלי... מצד שני, אי-אפשר לשלול ולהתעלם מהידע שנראה שיש לקגה (נו טוב, אין לי את הכלים לבחון אותו, אבל אני קורא אותו בין השורות
). ולקגה: אין לי בעיה. אני שמח לקרא אותך! אתה משעשע אותי, מעשיר את ידיעותי (גם אם בדברים שאולי אינם מדוייקים תמיד, אבל "גם זה עושר מסויים"
). אז אשמח להמשיך ולקרא אותך.
יום נפלא!
 

kagekun

New member
../images/Emo13.gif

ברור שלא מדוייקים (אם פרופסורים באוניברסיטה לא תמיד מדייקים) אז מה אני בסך הכל?! מעביר לכם דברים ששמעתי במקומות אחרים... אם למישהו יש בעיה עם זה אני מוכן להפסיק ולשתף ;) אבל כל עוד יש אנשים כמו ש מיים אז יש סיבה להמשיך ולשתף. לא?
 

ש מים

New member
"דיסאינפורמציה"

קגה, כמומחה לעניין (או כמתיימר להיות כזה): האם דיסאינפורמציה, לוחמה פסיכולוגית, הטעיה וכו' אינן "כלים של הנינג'ה"?
כי אם כן, אז לי, לפחות, היה "מאוד מוזר" אם הצומי וקודמיו לא היו משתמשים בזה בכל דבר הקשור אליהם! (והרי "מילכוד 22": אם הם משתמשים, סימן שהם "נינג'ות"!
) וממך, בעיקר "כחוקר-אקדמאי", הייתי מצפה שיתעלם מן המידע המוטעה ויתרכז בעיקר (שכן, אתה בטח יודע ומודע לכך שאין מקור מידע הסטורי אובייקטיבי, ושכל המקורות זרועים ב-"מידע מטעם". אז מה?? כל האתגר הוא לבצע את הניפוי ולגלות את היהלום המסתתר. לא?? כי שכר חומרי הרי אין בענף שלך.לא?..
)
 
לא ברור לי מה השוס הגדול בלהתאמן בא"ל עם

הסטוריה (מתועדת או לא, לרוב לא...) של מאות שנים לאחור. האם זה אומר שהם נותנים אגרוף או בעיטה טוב יותר משיטה שפותחה בימינו אנו (גם אם היא נשענת על מקורות אלה ואחרים ועומדת על כתפי ענקים)? האם מאות השנים (מתועדות או לא) מוסיפות "נופך רוחני" ש"לא קיים" בשיטות מודרניות? אני לא אומר שזה פחות טוב. אני כן אומר שכל אחד יתאמן במה שמתחבר אליו, אבל לא צריך להפריז בחשיבות של ההסטוריה, אם יש או אין, אם היא אמיתית או לא. בסוף כולם נותנים אגרופים, בעיטות, מטילים, נועלים, לוחצים, משספים, דוקרים, יורים (רשימה חלקית, כל א"ל והרשימה שלה)... בפרט לא צריך להמציא הסטוריה יש מאיין.
 
למעלה