נינגיצו תחת הדרכת יעקב חזן בצפון .

ש מים

New member
שאלה מעולה!

("מה גורם לאנשים לפשפש/לפקפק בתולדות הבוג'ין-קאן, אבל לא לפקפק בשיטות אחרות. כולל "קוגה"). אופציה אחת: נראה לי שלביבי (נתניהו) התפרונים!
אופציה שניה: אשני הבוג'ין-קן לא טורחים לנסות להגן על שמם ו/או לספק מידע (כל שהוא!). ואז "פרצה קוראת לגנב"!).
 

ש מים

New member
סליחה על הטעויות הגהה

עכשיו חזרתי מיומיים סדנת-שטח (בחסין המעיק הענק הזה!!). יומיים סופר-אינטנסיביים: נפילות על עפר, אבנים, חרה של פרות, קרשים, ענפים ומחטי אורנים, מלחמות בצרעות, טיפוסים על עצים והעיקר: בלי מקלחות ובלי מנוחה! (ובקיצור: אני כמעט ולא רואה את האותיות של המקלדת
).
 

ש מים

New member
בעקבות הדברים...

בעקבות השרשור הזה קיבלתי כמה תגובות פרטיות. אז ברשות הכותבים וברשות הקוראים, אבקש להתייחס כאן לחלק מהדברים (עמדתי לנושא): 1. אני מקווה שמי שקרא את כל מה שכתבתי בשרשור יבין את עמדתי בנושא "שושלות והיסטוריה" (אין לי כח וכוונה לחזור על הדברים). 2. לעניין הבוג'ין-קאן: הרקע מעניין אולי כתבלין, כאנקדוטה. הוא עשוי גם לעניין (ואף למשוך) אנשים שרוצים לדעת "מאיפה הדברים צומחים". אותי ספציפית זה קצת פחות מעניין. אני חושב שאני כבר מזמן "מעבר לזה" (ובכלל, אני יותר בנאדם של ההווה ופחות של העבר, ועוד מימי ביה"ס, הסטוריה לא היתה הצד החזק שלי. לא שהיה כזה...
). היום אני מסתכל על הדברים עם פרספקטיבות מסויימות (שהן אולי סובייקטיביות ואולי נובעות מנסיון והתנסויות מסויימים, שאין לי יותר מידי רצון וחשק לחשוף כאן), ולאורן אני בוחן (כל הזמן!!) דברים שמלמדים אותי. דרך הפריזמה הזו עובר החומר שמלמדים אותי מורי בוג'ין-קאן מסויימים (ואני מדגיש: מורים מסויימים). והוא עובר בהצלחה רבה מאוד (כפי שעובר, אגב, גם חומר של שיטות אחרות: הג'ודו של יונה מלניק סנסיי, הווין-צ'ון של איגור ושל נועם קוט, טאי-צ'י של ניר מלחי, ועוד חומרים ודברים שלא כאן המקום לדבר ולדון בהם). כך שגם "ציון המעבר" נובע מאורך השושלת או לא, פחות מטריד אותי. מה שכן מעניין (אותי לפחות) הוא שנוכחתי ש-"רקוד מורי העבר" משפיע גם על המורה הנוכחי ומכאן החשיבות והעניין שיש לי בשושלת מורים (אני מניח שרוב ה-"צאצאים" של אב מסויים, ישאו DNA משותף וזהה). 3. לעניין "שיטות אחרות": עזבו אותי מהפוליטיקה (יש לי מזה די והותר, עד מעל לראש, "באזרחות"!!!
). לא רוצה לשמוע ומעולם לא הבנתי בזה! 4. לעניין ביקורות: גם את זה אני לא אוהב. בעיקר כשאדם אינו סובלני ו/או מציג רק צד אחד וקבוע (חלאאאאס! הבנתי כבר שאתה בעד הנגד ונגד הבעד ונגד הנגד ובעד הבעד! עכשיו בוא נמשיך ונעבוד. טוב?
). אני שמח לשמוע ביקורת בונה, אבל בעיני "ביקורת בונה" היא כזו שמציגה את כל הצדדים: גם החיובי וגם השלילי. ואני מנצל את הבמה הזו לאמירות/שאלות שהופנו אלי במסרים: יש סברות שונות למה X עזב שיטה אחת ועבר לאחרת, למה Y הפסיק לאמן וניתק קשר ולמה Z נטש את המורה שממנו ינק והקים אירגון מתחרה. כל בוקר קם אדם ומעלה סברה/תיאוריה משלו. זה אחלה בילוי ליד כוס בירה, אבל "תשובה מדעית" ניתן לקבל רק אם יתחקרו את הכבודה בעצמה! אז חלאס חבר'ה: או שנשב על בירה (בלגית או אירית!) ליד המדורה (אני מעדיף נגב, אבל בחוסר ברירה אתפשר על כל מקום אחר שרחוק מהאנושות והציוויליזציה), או שנעבור נושא (למשל: נצא לרכיבה בהר-חורשן, על האופניים!). סאלאמאת, כל טוב ושנרגיש טוב כולנו! יום נעים!!!
ש.
 
למעלה