נינגיצו תחת הדרכת יעקב חזן בצפון .

נראה לך שמשהו מתקיים בחלל ריק?

אולי מחוץ למערה של אפלטון קיימת "לחימה" אבל הלחימה שאני מכיר, היא תמיד בין אנשים, ואנשים חיים בתרבות. כשהתרבות משתנה, הכל משתנה.
 

Ryuha

New member
אתה מכיר סוג של לחימה

שלא מצריך אומץ,מיומנות,תזמון ואסטרטגיה? אתה מכיר סוג של מוזיקה שלא מצריך צלילים, הרמוניה,ריתמיקה,מלודיה,מבנה,כיווניות וקומפוזיציה ? האם כשהתרבות משתנה כבר לא צריך אומץ? האם כשהטכניקה משתנה כבר לא צריך מיומנות? האם כשהנשק משתנה כבר לא צריך תזמון? האם כשהמטרות משתנות כבר לא צריך אסטרטגיה?
 
אתה חושב שהמונח "אומץ" לא השתנה?

כשתרבות משתנה לא צריך אומץ... כן. לפעמים זה נכון. יש חברות שבהם לחימה זה סמוראים בצהרי היום, ויש תרבויות שבהם לחימה כזו נקראת "התאבדות של אהבלים" ואצלהם לחימה זה מלכודת/מוקדש/מטען צד, ירי מהשיחים, ובריחה משם. בתרבות אחד זה יחשב אמיץ, בשניה פחדני.
 

d y s

New member
הטכניקה אולי קצת השתנתה

ואפילו הרוח אבל העקרונות אינם ניתנים לשינוי. ואגב בהרבה מהשיטות להן אתה קורא מסרתיות היתה התפתחות ואדפטציה לחיים המודרניים. לי זה עובד ומסתבר שלעוד כמה עשרות מיליונים כיום. יש לך נתונים סטטיסטים לגבי כמות המתאמנים בכל מיני שיטות "חדשניות"? אגב בעקבות עבודתי אני נפגש עם מורים לוחמים ומפקדים של הרבה כוחות מיוחדים בעולם. ובניגוד לכל מיני סירטי אינטרנט מפוצצים ברוב המכריע של הכוחות הללו עוסקים באו"ל קלאסיות ומסורתיות. ואינני מדבר על גופים חוזיים זמניים כמו כל מיני חברות אבטחה פרטיות או ממלכתיות שבמ"ס שבועות אמורות לספק בעיקר אגרסיביות. אלא על יחידות קבע עם אימונים סדירים. אגב בהרבה מהיחידות הללו המורים הינם יועצים חיצוניים ואנשי או"ל בקנה מידה גבוהה. לי זה עובד.
 

ננדין

New member
שוב, אתה מפספס לגמרי את הכוונה שלי

ואתה שוב מפרש את דבריי כזילזול בא"ל מסורתיות וזה ממש ממש לא מה שאני מנסה להגיד
גם אני עוסק כיום (בחדווה גדולה אני חייב להגיד...) בשיטה שהיא מסורתית במובן כלשהו (כן יובל, זה גם מסורתי מבחינתי...) ואני לא פוסל בשום אופן בעולם שימוש בשיטות מסורתיות לצורכי לימוד הגנה עצמית/לחימה מודרנית ונתקלתי בחיי בלא מעט מורים שמלמדים שיטות מסורתיות עם דגש להגנה עצמית מודרנית ועושים את זה מעולה
ואני בטוח שגם אתה כזה
אגב, במסגרת העבודה הקודמת שלי בתחום יצא לקחת מעט חלק בהדרכות לכוחות זרים וגם שם נתקלתי באותם מורים שאתה מדבר עליהם ואין לי שום בעיה עם זה שהם מלמדים א"ל מסורתית אבל כל מי שנתקלתי בו עושה את האדפטציה הטכנית והמתודולוגית הנדרשת בשביל אותם כוחות (עוד לא פגשתי במציאות ביחידה שעושה קאטות...) ואגב, בסוף החודש מגיע לארצנו מורה אחד כזה שלפני שהוא ארניסדור, הוא קראטקה מאוד רציני ואחד הטובים שפגשתי אי פעם, כדאי לך לבוא ולפגוש אותו ותראה שאנחנו מדברים על אותו דבר: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=104109657 ויותר מזה! אני חושב שכל א"ל מודרנית טובה נשענת בצורה מאוד מאוד רצינית על א"ל מסורתית (דר"כ כמה א"ל מסורתיות) ושואבת את הידע והקונספטים שלה מתוך הא"ל המסורתיות ובלי א"ל מסורתיות אין שום יכולת ליצור א"ל מודרנית... אני חושב שפיספסת את המילים הבאות בהודעה שלי: התאמה טכנית למיומנות ועכשיו אני גם מוסיף גם התאמה מתודולוגית רון
 

shlomym

New member
וואלה,לא ראיתי את ההודעה על הסמינר

יש מצב אני מגיע תודה רון
 

d y s

New member
לא טענתי שאתה מזלזל

זו פרשנות של פרשנות. סתם רשמתי את דעתי. אין צורך בהגנה כשאין התקפה. הגנה מיותרת עלולה לגרור התקפה לא מתוכננת. ההיסטוריה האנושית מלאה בכדורי שלג כאלו. אני מבין את עמדתך ולא תמיד חולק עליה. אם נוצרה תחושה כלשהי שיש לי משהו נגד ארניס ממש לא.
 

ננדין

New member
לא התגוננתי ואני לא תוקף חזרה ../images/Emo24.gif

יש לי פשוט תחושה (ותתקן אותי אם אני טועה...) שאתה מאמין בכל ליבך בא"ל מסורתיות (וזה לגיטימי...) אבל על הדרך אתה פוסל כל מה שהוא חדש ומודרני או חושב שהוא נחות... והדיון מבחינתי בכלל לא קשור לארניס, אני תלמיד יחסית חדש בארניס (שנה וחצי שנתיים) ורוב הרקע שלי הוא מא"ל אחרות בכלל... אני מאוד אשמח אם אני טועה באיך שפירשתי את דבריך וגם אם לא אז לא חייבים להסכים על הכל... רון
 

d y s

New member
אתה ממש טועה

אני בעד הכל אבל אתה מסכים איתי. שרבות הפיקציות על האותנתיות. והדיוטות קל לקנות פוזה. אני בקלאסיות רק משנת 92. מ77 ועד 92 הייתי במודרניות ואצל מיטב המורים. את דעותי גיבשתי על סמך ניסיוני. יש מקום לכולם ולכל אחד האמת שלו. לי יש בקשה אחת מכל המורים והיא לקחת אחריות על מה שהם מלמדים ולא ליצור פיקציות מחשבתיות של עליונות אצל תלמידיהם שהרבה פעמים נובעת מזירה זו או אחרת. נדיר בפרק הראשון של חיי שנוצחתי בזירה הייתי מאצ'ו פלצני עם חזה נפוח וכמעט איבדתי את חיי לילד בן 16.בגלל אימונים ספורטיביים שהתיימרו ללמד לחימה של ממש.
 

shlomym

New member
ד וננדין,אני בטוח שיום יבא ותפגשו,אתם הרבה

יותר תסכימו אחד לשני מאשר לא. במדיה ,זה תמיד נשמע ונראה פחות טוב בהרבה. מההכרות הקצרה שלי את שניכם שניכם אנשים טובים ופתוחים אז אולי.... זאת רק המלצה סופ"ש מהנה אנשים
 

ננדין

New member
../images/Emo45.gifיום יבוא ואני חושב שזה עניין של שבוע

שבועיים עד שאני אסיים את המבחנים...
 

oferc99

New member
תהיות לגבי ההתיחסות לנינג'יצו בפורום

א. משום מה, מרבית המתייחסים לנינג'צו בפקפוק כתורה עתיקה - 34 דורות וכדומה, הם כאלו שמתאמנים בתורה צעירה (ג'ודו - 3-4 דורות) איקידו 3-4 דורות, קרטה כנ"ל 120 שנה. שלא נדבר על תורות ישראליות בנות 10-50 שנה. (אני איני מפריד בין פורום זה לפורום הקלאסי שבו יש נוכחות חזקה לג'ודו ולאיקידו) ב. טקמצו סנסאי דור 32 בנינג'יצו של בוג'ין קאן נולד במאה ה19. בערך בסביבות 1890 המורה שלו טודה סנסאי נולד בתחילת המאה ה 19. זה דור רביעי אחורה. ישנן שתי אפשרויות עקריות להתיחסות לנינג'יצו. האחת שהנינג'יצו לפני טודה סנסאי הומצא ע" ידיו בדומה למה שעשה פונקושי, או אושיבה או קאנו או השניה - שהורש לו בדרך אוטנטית ומסורתית והוא כדרכו של כל מורה גדול פיתח והתאים את השיטה לזמנו. - מוזר שאנשים שלא ניהלו ולו שיחה אחת משמעותית בנושא עם הצומי סנסאי או טקמצו סנסאי או עם דורון נבון או דני וקסמן - תלמידיו הישראלים הישירים ולא ראו במו עיניהם את הדנשואים של הצומי - בוחרים להטיל ספק באוטנטיות של הנינג'יצו. מעניין למה? גם אם טודה סנסאי לכאורה המציא את הנינג'יצו הוא לא שונה מהמסטרים המודרנים האחרים. אבל בנינג'יצו אומרים שהוא חלק ממסורת. הצורך הזה לפקפק באנשים רציניים מאד. להסתמך על מקורות מיד שלישית או רביעית ללא אימות כלשהוא ושיח עם המוביל הנוכחי של השיטה כדי לנגח שיטה אחרת במיוחד כשהמסטרים של השיטה נמצאים רחוק - ביפן והדנשואים שלהם אצלם ולא זכו להגיע לידיהם של המקטרגים היא תמוהה. והתמיהה חלה גם לגבי המומחה הגדול להסטוריה של הבוג'ין קאן, נמרוד הידוע גם בכינויו KAGEKUN המתהדר בתואר ראשון במדעי מזרח רחוק ואשר היה בעיקר תלמידו של אלון עדיקא החביב ולא ניהל ולא שיחה אחת משמעותית בנושא עם הצומי סנסאי, דורון נבון או דני וקסמן התלמידים הישירים של הצומי סנסאי. ג. במקרים רבים אין לנו עדויות הסטוריות על העבר, במקרים אחרים יש לנו כתבים המספרים על העבר או יש לנו ממצאים הסטוריים אריכאולוגיים. באמנות לחימה - המסורת היא של העברת הידע מדור לדור בעיקר בצורה באמצעות הגוף ושיחות אישיות בארבע עיניים. לנינג'יצו יש עדות חייה על ארבעה דורות עד טודה סנסאי ועדות שבמסורת שעברה מטודה ועוד מורים (שלימדו את טקמצו סנסאי). מעניין מהו הקושי הגדול של אנשים לקבל את האפשרות שהיתה תורה לחימה דינאמית ועתיקה שעברה מדור לדור והיתה מספיק מוצלחת להתאים את עצמה לשינויי העיתים ולנסיבות הזמנים ושראשיה הצליחו להשאר בחיים (עוד עדות למוצלחותה) כדי להעביר אותה לדור הבא! ד. לא ראיתי אף מורה מהבוג'ין קאן שמפשפש באותנתיות של אמנויות לחימה אחרות (אפילו לא באותנטיות של מה שקרוי קוגה ריו) - מעניין מה גורם לאנשים להשקיע זמן בלפקפק באמנות שהם לא מכירים או לא מכירים לעומק - במקום לבוא וללמוד אותה או להתמקד באמנות הלחימה שלהם. בברכה עופר דאן 8 בנינג'יצו - דוג'ו הצוק הכחול - בוג'ין קאן ישראל תלמידם של דורון נבון, דני וקסמן וד"ר הצומי סנסאי
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif הערה לגבי "הוצאה מהארון"

עופר, מעבר לדברים הנכוחים שכתבת, "הוצאת מהארון" (לא זוכר כרגע את המקבילה האינטרנטית למושג) גולש בפורום. אם הוא לא נתן את הפרטים הללו מתישהו בעבר ואתה יכול לתת קישור לשם, אז עקרונית אסור לך לעשות את זה "בהתנדבות" (עפ"י חוקי תפוז). לידיעך, לידיעת הגולש ולידיעת מנהלי הפורום. אם הוא לא נתן את הפרטים מתישהו בעבר, אני חושב שכדאי שתשכתב את ההודעה תוך שאתה מוציא את הפרטים הללו מההודעה החדשה.
 

kagekun

New member
הערה לגבי "הוצאה מהארון"

אתה צודק 100% מעולם לא רציתי להיחשף בפורום, לאחר שנחשפתי בפורום אקב"ן בעבר לאחר שהגנתי על בוג'ין קאן... מצחיק הא? ושילמתי על זה בכך שכל פעם שרשמו את שמי בגוגל הופיע איזו תמונה בה שמו אותי ללעג. והנה בא עופר, בן אדם שאני מכיר ותמיד חשבתי שהוא נחמד ומחליט לחשוף אותי כנראה מאיזושהי חוסר סימפטיה. ומפרסם על פרטים לא נכונים ומבלי להכיר אותי מספיק מסתבר... נו שויין... כנראה שהצלחתי להרגיז אותו בהודעות שלי, או שיש לו בעיות אחרות...
 
למעלה