נמ"ת בינ"ל בחיפה - מחזיר דיון ישן

oschlick

New member
זה הרעיון שלי -

בכל מקרה אין ספק ששדה תעופה בצפון חייב להיות בחיפה, ליד המטרופולין הגדול בצפון המונה כחצי מיליון איש, ליד מרכזי העסקים הגדולים וליד מסילת הברזל
 

oschlick

New member
אאל"ט זה המינימום הדרוש להמראה של מטוסים

רחבי גוף וארוכי טווח כדוגמת 777/747 וכד'
 

XrayCharlie

New member
מינימום זה לא מספיק

אם רואים בשדה נוסף גיבוי לנתב"ג (ורואים), אז זה נחמד אם המטוס יוכל להמריא אבל לא יהיה נחמד אם הוא יצטרך להיות ריק (בשביל להיות קל).
 

oschlick

New member
אפשר תמיד להאריך את המסלול הזה לתוך הים

או להטות אותו בזוית שמאלה ולהאריך אותו
 

oschlick

New member
דווקא מבחינת מפגעי רעש הרחבת שדה התעופה הקיים

יותר הגיונית
 
הרעיון מאוד מעניין אבל לא ישים

לא ישים ברמה התכנון התיאורטי בדיוק בגלל הטענות שהעלו בפעם הקודמת וניסית להזים עכשיו...

בוא נדבר דוגרי - נגיד שממשלת ישראל מעוניינת לדחוף חזק שדה תעופה נוסף. איפה לדעתך התכנון, התנגדויות הציבור והביצוע יהיו קלים ומהירים יותר - בשדה תעופה שיושב בלב עיר גדולה כמו חיפה שהיא מרובת סיכונים פוטנציאליים גם כך (זיהום אוויר, רעידות אדמה, מיכלי אמוניה, גראדים וכו') או בשדה תעופה שהוא קצת יותר "מבודד"? נראה לי שהתשובה ברורה.

הרעיון שלך גם לא ישים ברמה הפרקטית מעצם העובדה שהבירוקרטיה סביב שדה תעופה בינלאומי נוסף עובדת כבר למעלה מ-20 שנה, וחיפה היא לא אחת מהחלופות שהגיעו ל"גמר" (הודחה באס-אם-אסים
).
 

oschlick

New member
נדמה לי שהחלופות שהגיעו לגמר הן מגידו

ונבטים. שתי חלופות גרועות באותה מידה בגלל המרחק מהערים שאותן הן אמורות לשרת, שלא לדבר על ההפרעה שנוצרת בנבטים לחיל האוויר, וההפרעה שנוצרת במגידו לחקלאות באיזור
 
זו בדיוק הבעיה שאמרתי ששמה לי מקל בגלגלים

אך ורק בירוקרטיה...
כל כך הרבה גופים שצריכים לעבוד יחד שזה פשוט לא ישים...
בגלל זה נבחרו שתי האלטרנטיבות הכי זולות, הכי קלות לביצוע והכי פחות כדאיות לבניית נמ"ת שני.
 

oschlick

New member
אחד הדברים שהכי מרגיזים בכל הסיפור הזה כמו

גם בסיפורים אחרים שהמדינה במקום לייעל את הביורוקרטיה ולקדם דברים נכונים, מעדיפה להשאיר את הבירוקרטיה כמו שהיא ולקדם דברים שגויים כמו נמלי תעופה בכל מיני חורים בנגב.
 

poland1

New member
רק 7 דקות מבאר שבע זה לא חור בנגב, תחסוך

מאיתנו את הצפונבוניות שלך.
 

oschlick

New member
שדה נבטים ממוקם כ-30 ק''מ מזרחית לב''ש שזה

בערך כחצי שעה נסיעה מב''ש. וגם אז כמה אוכלוסיה השדה הזה ישרת? יש לי כבוד לנגב, ואני בעד שיעבירו את צה''ל ואת רפא''ל ואת תע''ש ויפתחו כמה שיותר מפעלים ומשרדי הייטק בבאר שבע ובנגב, אבל שדה תעופה בינ''ל זה ממש לא המקום בעיני. בטח שלא נבטים
 

darkshadow1

New member
אין ברעיון הזה שום היגיון.

בתכנון של מתקן אסטרטגי כמו נמל תעופה צריך לחשוב עשורים קדימה. תסתכל על שדה דב- הקימו אותו בלי לחשוב על ההתפתחות של תל אביב והיום נתקעו עם הוא יושב על אדמה בשווי מיליארדי שקלים וגורם להגבלות בנייה שעולות מיליארדים נוספים.

החלופה של הרחבת נמל התעופה של חיפה לא הגיונית בטווח הקצר וגם לא בטווח הארוך. בטווח הקצר היא תסבול בעיקר מקשיים ביורוקרטיים אדירים מסיבות מוצדקות (כי מה לעשות- יש אלפי אנשים שיתנגדו ועשרות שיקולים שצריך להכניס בתכנון המחודש). בטווח הארוך הבעיה העיקרית היא עצירת פיתוח אפשרי של חיפה. אולי ירצו בעתיד להרחיב את הנמל? אולי ירצו להקים באזור גורדי שחקים? בכל מקרה- נמל תעופה הוא דבר שמגביל את כל הסביבה שלו, וכשמקימים נמל תעופה בינלאומי בצמוד לעיר מגבילים פיתוח באזור גדול מאוד סביבו.

המצב בישראל שונה לחלוטין מבאירופה. כאן יש מחסור חמור בשטחים- יש מגמה של פינוי-בינוי ובנייה לגובה, ולא כדאי לאף אחד שנמל התעופה החדש בחיפה יסיים כמו קאי-טאק בהונג-קונג, שבנס המיקום הגרוע שלו לא הסתיים בהתנגשות בין מטוס נוסעים לבין גורד שחקים.
 

oschlick

New member
זה ממש לא המקרה

שדה התעופה בחיפה ממוקם כך שנתיבי הנחיתה וההמראה ממנו הם או מעל ים או מעל שטח פתוח באיזור פיתולי הקישון שאין בו בניה מתוכננת.
 

darkshadow1

New member
היום אין שם בנייה מתוכננת.

מי אמר שזה יהיה המצב בעוד 20,30,40 או 50 שנים?
 

gmolho

New member
שדה תעופה על אי מלאכותי - מדה מרקר

בהמשך או במקביל לדיון על הנמל בחיפה - מצרף כתבה מדה מרקר שהתפרסמה היום. נראה הזוי אבל שווה מחשבה. השימוש באי מלאכותי על גבי כלונסאות (כמו מזח) יכול להיות רעיון טוב למניעת בעיית עצירת הסעת החולות צפונה שנוצרת מהקמת שוברי גלים או איים מלאכותיים על קו החוף.
 
למעלה