נמ"ת בינ"ל בחיפה - מחזיר דיון ישן

ת"א נלחמת על פינוי השדה שממוקם סמוך לחוף..

ומגביל בנייה לגובה סביבו ותופס גם שטח חוף יקר שלא יהיה אולי שמורת טבע אבל יכול להוסיף הרבה לפיזור מוצלח יותר של הבליינים בחופי תל אביב ולביקוש למגורים על החוף ואתה רוצה לחזור על העוול הזה בחיפה. להזכירך אפילו בחיפה מנסים לפתוח קצת את הנמל הקיים לציבור בעוד שמה שאתה אומר זה לסגור קילומטרים של שיט בים, להגביל ייצוא סחורות בעייתיות או החזקתם בחוף וכו' בשביל שדה התעופה על החוף שלך. אני הראשון להסכים שאפילו לפני הנגב צריך להקים שדה תעופה אזורי בצפון (לפחות בסדר גודל של השדה שמתוכנן בתמנע) ושנמל תעופה רגיל תופס הרבה דונמים יקרים שיכולים להיחסך על בניית שדה תעופה על אי מלאכותי או לפחות להאריך מסלולים למים אבל לא אחד שיעודד הקמת שדה תעופה בלב חיפה אלא בקרקעות הסמוכות לעיר בגליל המערבי או אזור עמק יזרעאל וזאת כדי לאפשר לחבר את השדה בכבישים, ורכבות לא רק לחיפה אלא גם לערי תיירות כמו טבריה ונצרת ואפילו לאזור השרון וגם לאפשר פיתוח נדל"ן איכותי סטייל איירפורט בנתב"ג. ואגב גם בנבטים צריכים לדאוג לרכבות כבישים ואזור כמו איירפורט (והרבה פחות דיוטי פרי).
 

tapuzo

New member
אבל לתל אביב יש נתב"ג, מה עם 2 מליון בצפון??

באמת קל להילחם להזיז שדה תעופה כשיש לך במרחק רבע שעה שדה תעופה בינלאומי.
גם בצפון צריך שדה בינלאומי כדי ש-2 מליון ובעתיד הלא רחוק 3 מליון איש לא יצטרכו
לנסוע שעה ורבע עד שעתיים וחצי לצוואר הבקבוק במרכז של נתב"ג.. כולל משאיות ורכבי תובלה.
 
לכן צריך שדה ליד חיפה אבל לא בתוך חיפה..

כמו שרוצים שדה תעופה לאילת אבל לא באילת אלא בתמנע וכמו שרוצים שדה תעופה לתל אביב אבל לא בתל אביב אלא בים או להסתפק בנתב"ג (שאגב גם בא על חשבון עטרות הירושלמי), ככה גם צריך שדה לחיפה אבל לא בחיפה עצמה. אני חושב שתמנע מספק פרופורציות לסדר גודל של שדה התעופה שכדאי לבנות בצפון לטיסות לאירופה אם מדובר על בסיס תיירותי ותזכרו שתיירות היא גם טבריה ונצרת וכולי ככה שככל שהשדה לא תקוע בתוך חיפה אלא יותר מזרחית הוא גם מקצר נסיעות לתיירים שבאים לא לחיפה אלא לטבריה נצרת וכולי (כמובן שזה תלוי גם אם יהיה כביש מהיר ו/או רכבת מהירה מהשדה לטבריה ונצרת). לעומת זאת שדה התעופה בנבטים צריך לתת פרופורציות לאיזה סדר גודל לבנות שדה על בסיס גודל אוכלוסיה מקומית שאמרת מעל 2 מיליון בצפון. ואגב גם לגבי נבטים למרות שהוא אמור לשרת לא רק את באר שבע אלא גם את תושבי השפלה הדרומית וכולי גם הוא מרוויח מזה שהוא מזרחית לבאר שבע את זה שהוא מקצר את הדרך למוקדי התיירות של ערד וים המלח וכולי. אבל זה יהיה שווה רק אם תייר יוכל לרדת מהמטוס ולקחת רכבת ישירה לעין בוקק ואפילו מצדה.

אבל אם כבר נוגעים בנושא אני חושב שגם במקומות אחרים היום לא אוהבים פתרונות של הארכת מסלולים לים ויותר אוהבים פתרונות של שדה בפרברים חוץ לעיר עם רכבות מהירות או שדה על אי מלאכותי.

בנוסף רציתי להזכירכם שחוץ משדות התעופה שדוברו בנבטים, במגידו ובים מול תל אביב והרצליה היו דיבורים גם על הכשרת שדות תעופה עתידיים לפלסטינים שאחד דובר שיוקם על אי מלאכותי מול עזה והשני ניהלו ויכוחים שלמים אם צריך לתת את עטרות הסגור, אם לבנות משהו צמוד לרמאללה או אם לבנות בבקעת ים המלח במרחק נסיעה מיריחו. ככה שלא רק אנחנו שואלים איפה להקים שדות תעופה.
 
למעלה