ת"א נלחמת על פינוי השדה שממוקם סמוך לחוף..
ומגביל בנייה לגובה סביבו ותופס גם שטח חוף יקר שלא יהיה אולי שמורת טבע אבל יכול להוסיף הרבה לפיזור מוצלח יותר של הבליינים בחופי תל אביב ולביקוש למגורים על החוף ואתה רוצה לחזור על העוול הזה בחיפה. להזכירך אפילו בחיפה מנסים לפתוח קצת את הנמל הקיים לציבור בעוד שמה שאתה אומר זה לסגור קילומטרים של שיט בים, להגביל ייצוא סחורות בעייתיות או החזקתם בחוף וכו' בשביל שדה התעופה על החוף שלך. אני הראשון להסכים שאפילו לפני הנגב צריך להקים שדה תעופה אזורי בצפון (לפחות בסדר גודל של השדה שמתוכנן בתמנע) ושנמל תעופה רגיל תופס הרבה דונמים יקרים שיכולים להיחסך על בניית שדה תעופה על אי מלאכותי או לפחות להאריך מסלולים למים אבל לא אחד שיעודד הקמת שדה תעופה בלב חיפה אלא בקרקעות הסמוכות לעיר בגליל המערבי או אזור עמק יזרעאל וזאת כדי לאפשר לחבר את השדה בכבישים, ורכבות לא רק לחיפה אלא גם לערי תיירות כמו טבריה ונצרת ואפילו לאזור השרון וגם לאפשר פיתוח נדל"ן איכותי סטייל איירפורט בנתב"ג. ואגב גם בנבטים צריכים לדאוג לרכבות כבישים ואזור כמו איירפורט (והרבה פחות דיוטי פרי).
ומגביל בנייה לגובה סביבו ותופס גם שטח חוף יקר שלא יהיה אולי שמורת טבע אבל יכול להוסיף הרבה לפיזור מוצלח יותר של הבליינים בחופי תל אביב ולביקוש למגורים על החוף ואתה רוצה לחזור על העוול הזה בחיפה. להזכירך אפילו בחיפה מנסים לפתוח קצת את הנמל הקיים לציבור בעוד שמה שאתה אומר זה לסגור קילומטרים של שיט בים, להגביל ייצוא סחורות בעייתיות או החזקתם בחוף וכו' בשביל שדה התעופה על החוף שלך. אני הראשון להסכים שאפילו לפני הנגב צריך להקים שדה תעופה אזורי בצפון (לפחות בסדר גודל של השדה שמתוכנן בתמנע) ושנמל תעופה רגיל תופס הרבה דונמים יקרים שיכולים להיחסך על בניית שדה תעופה על אי מלאכותי או לפחות להאריך מסלולים למים אבל לא אחד שיעודד הקמת שדה תעופה בלב חיפה אלא בקרקעות הסמוכות לעיר בגליל המערבי או אזור עמק יזרעאל וזאת כדי לאפשר לחבר את השדה בכבישים, ורכבות לא רק לחיפה אלא גם לערי תיירות כמו טבריה ונצרת ואפילו לאזור השרון וגם לאפשר פיתוח נדל"ן איכותי סטייל איירפורט בנתב"ג. ואגב גם בנבטים צריכים לדאוג לרכבות כבישים ואזור כמו איירפורט (והרבה פחות דיוטי פרי).