נסיעה בפארק ענבה או "מי אני??"

Geek God

New member
וממתי החוק הזה?

החוק הזה הוא מיסודות הסטטוס קוו, לא?
 

Geek God

New member
הא, בדיוק כמו שחשבתי...

מיסודת הסטאטוס קוו. נחקק ע"י בן גוריון בעצמו עוד בפלונסק.

כמה טוב ששומרים על סטאטוס קוו, שנהרגים על שמירת הסטאטוס קוו!
 

Geek God

New member
מצטער, המקסימום שאני עושה עם חיות מתות

זה לאכול אותן. לא לשים אותן על הראש.
הסטייל שלי הוא לא בדיוק פולניה של המאה ה- 17
 
אני רק שאלה:

אתה רוצה לומר לי, שבפולניה של המאה ה-17 לא אכלו חיות מתות, אלא שמו אותן על הראש?
זה לא המה, זה האיך.
חבל, כי אני מבינה את דבריך, ומאמינה , שאתה לא נוטה להפלות אוטומאטית על רקע אמונה [אה? איך אני מחליפה את המילה הלא נכונה באבחת מקלדת? איך??!!].
הסרקזם יוצר, לתחושתי, ובצדק, לתחושתי, תחושות קשות בקרב אנשים, שאולי היו מסכימים איתך, ועם אחרים פה.
כיוון שאני וסרקזם מכירים היטב עוד משמונסק [הרגת אותי עם פלונסק] , ודווקא כיוון שכך - בנושא כזה רגיש - צריך להזהר.
 

Geek God

New member
הלו הלו! דיברתי על הסטייל שלי!

וחוצמיזה, אכלת פעם אוכל פולני? פלא שהם העדיפו לשים חיות מתות על הראש?
מי שיש לו בעיה עם הסרקזם שלי, זו הבעיה שלו. אני כבר זקן מדי בשביל להתנחמד. סרקזם משעשע אותי


ואגב, פלונסק חרג אותך, ז'ניה? את חיית צריכה לראות את המודה שם!
 
לא אכלתי, טרפתי!

כל החג הנוכחי אני אוכלת אוכל פולני, משמינה, ולא מנחת, ומחייכת כל הדרך למקרר. ושים לב, הרשימה קצרה, אך משמעותית:

1. קנעדאלאך [שלא הספיק בצקם של אבותנו לתפוח, וכבר הלכו ועשו ממנו כדורים קטנים, מה קורין "קציצות" של פולנים בעדות המזרח].

2. חזרת [ שפיזר לנו הקדוש ברוך הוא בכל רחבי הבית, במקום הווסאבי - שלא קיבל הכשר ונותר מאחורי מפות חד פעמיות , המכריזות על חמץ, בסופר].

3. הדובדבן שעל הקצפת, היהלום שבכתר, בקרפיון שבנהר - געפילטע פיש!!! [שלא נשאר ממנו, ולו פרור, ומיכאל נדרש לצאת בערב חג שני לסופר, ולקנות עוד ממנו].

מכיר את אוי.com, האתר הפולני שלך בפייסבוק?
 

zivaf2

New member
אני לא ממש רוצה להיכנס לויכוח הזה

אבל בכל אופן, כיון ששאלת:
עקב העובדה שלמגה יש תעודת כשרות, היא כנראה מוכרת את החמץ שברשותה, בהתאם לדרישות הכשרות, ולכן היא מכסה את כל מה שנמכר ואסור לה למכור אותו.
לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור, כנראה שאין סוף לדרישות הכשרות, בכל מקרה כדי שמוצר כלשהו יהיה כשר לפסח צריכים להכשיר את הפס יצור, שמא השתרבב פרור חמץ לתוכו. זה אולי נשמע קיצוני ומחמיר, אבל כיון שהאיסור של אכילת חמץ בפסח הוא איסור מאוד חמור עפ"י היהדות, נזהרים שבעתיים.
לגבי האיסור על הצגת חמץ בפומבי, הרשי לי לגחך... מי אוכף אותו בדיוק? נתקלתי בכל כך הרבה חמץ בימי הפסח במקומות הומי אדם, ואיש לא הפריע לכך.
 
שאלה מצוינת

כי אני לא חושבת שאני יהודיה פחות טובה אם אני קונה ואוכלת חמץ בפסח
וגם אין מי שיקבע זאת.
לפי החכמים - עד כמה זה חכם לקבוע לאנשים את אורחות החיים?
 

zivaf2

New member
לידיעתך

חלק מהיהדות זה אמונה בתורה שבעל פה.
וחוץ מזה, איסור אכילת חמץ הא איסור מהתורה שבכתב, לא החכמים "המציאו" אותו. כתוב במפורש: "בל יראה ובל ימצא", שזה איסור חריג, באיסור אכילת בשר וחלב לא מופיע איסור כזה, למשל.
כל החומרות למיניהן הן ענין של מסורת, ושונות ממשפחה למשפחה ומקהילה לקהילה, אני יכולה לספר לך שאחותי לא אוכלת אצלי בפסח, וזה לא שלא כשר אצלי
פשוט בפסח יש המון מנהגים ומי אני שאזלזל במנהג אחר?
ושוב- הנקודה ממנה התחלנו, היא הנושא של הכפיה הדתית (אגב אני לא מכחישה שהיא קיימת בנושאים מסוימים, אבל המקרה שתואר כאן אינו כזה). לכו לקנות בסופרים שאינם כשרים, אבל אל תדרשו מסופר כשר, שרוצה להמשיך להיות כזה, להחזיק מוצרי חמץ. זה פשוט לא הגיוני.
ולגבי האתיופית החרדית בעלת התשובה- אני מקווה בשבילה, מכל הלב, שתמצא את מקומה איפה שיהיה לה טוב.
 

Geek God

New member
זה פוסט, אפעס, מתנשא משהו

במיוחד הסיפא שלו. את מקווה בשבילה שתמצא את מקומה איפה שיהיה לה טוב... אם לא הייתי יודע טוב יותר, זה היה נשמע כמו שיהיה לה טוב, אבל לא בבית ספרנו...
אני מתאר לעצמי שטוב לה היכן שהיא נמצאת, אחרת היא לא הייתה מקפידה על קלה כחמורה.

בקשר ל"בל יראה ובל ימצא", מצאתי כתוב "שבעת ימים מצות תאכלו", וגם "ולא יאכל חמץ" ואפילו ולא יראה לך חמץ ולא יראה לך שאור בכל גבולך", וגם "שבעת ימים לא ימצא שאור בבתיכם". איפה כאן איסור הנאה? איפה כאן ההיתר למכור אותו? וחוץ מזה נאמר "גבולך"... לא נאמר "גבולי"...

אגב, מוצרים בהכשר מהדרין, אני קונה אך ורק בטיב-טעם. בסופר רגיל מספיק לי המיסים לרבנות, בלי לפרנס את כל הממסד החרדי גם בזה.
 

zivaf2

New member
ממש לא מתנשא

ובאמת צר לי אם כך זה נשמע. ככה זה כשהטון בו נאמרים הדברים לא מועבר בכתיבה, אז שוב, מכל הלב, מאחלת לה (וגם לך ולכל אדם) שיהיה לה טוב במקום בו היא נמצאת.
לגבי האיסור, אם זה מענין אותך, יש פה הסבר למקורות האיסור, מה בדיוק אסור- http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=674
וכן, ההיתר למכירת חמץ הוא היתר שחכמים התירו, כדי לא לגרום הפסדים לבעלי החנויות, וכמו שכתבתי קודם, חלק מהיהדות הוא דברי החכמים.
ונראה לי שאפרוש בנקודה הזו מהויכוח, כי כנראה נאלץ להסכים שלא להסכים. אני מכבדת את השקפת עולמך, וכל מה שאני מבקשת זה יחס זהה אלי. וחוץ מזה הויכוח הזה הוא חסר תועלת, ורק נגרר לעוד ועוד נושאים.
אני מעריכה את היכולת שלך לנהל ויכוח/ דיון בצורה לא מתלהמת.
חג שמח
 

Geek God

New member
לי אישית אין בעיה עם הדרך בה את בוחרת

לחיות את חייך. לרוב אין לי בעיה עם אנשים מאמינים.

מה שעניין אותי היה הקטע של "בל יראה" אחרי שהייתי במקום מאוד לא כשר לפסח, ובמדשאה לידו בילו המון משפחות חרדיות. איך ה"בל יראה" משתלב עם הפיתות שהוגשו שם? נו, ניחא.
 

zivaf2

New member
בל יראה= ברשותי

אין לנו שליטה על מה שיראה אצל הזולת.
 
מסכימה מאוד

האמירות פה מוגזמות לחלוטין.
עוד מעט תבקשו לכלוא אותם במודיעין עילית.
זה פארק ענק ויש מקום לכולם.

ונכון - פה ושם התקלות כזו או אחרת, אבל זה יכול לקרות עם כל אדם, חילוני או דתי. מפה ועד לגרש את החרדים מהפארק "שלנו" - המרחק רב.

ההודעות פה לגמרי בטעם רע.
 
למעלה