הדוגמאות שנתת הן בהקשרים מטונימיים שסייגתי
מראש ובמכוון. כשאדם אומר "קניתי את התדריאן" הוא מתכוון "קניתי את המכשיר של תאדירן" ולא שהוא קנה את החברה. שם החברה מייצג את המכשיר, זו מטונימיה פר אקסלנס. זה כמו "קראתי שייקספיר" או "קניתי את עמוס עוז החדש".
לעומת זאת ויקיפדיה זה השם של האנציקלופדיה, במקרה הזה אין פה מטונימיה, היא לא מייצגת משהו אחר. גם בפורום איביי ופייפל אני רואה לא פעם "האיביי" או "הפייפל" אף שההתייחסות היא לחברות עצמן, ולא למוצר או שירות שהן מוכרות. החברות האלה בהחלט משמשות כשמות פרטיים; הן לא הפכו לשמות גנריים כמו "פלאפון", "זירוקס", "פיירקס", "ג'יפ", "ארטיק" או "פריג'ידר".
באשר ל"אוסקר", אני חושבת שזה בגלל הסמיכות. נדמה לי שיש לדוברים משכילים או כשמנסים לדבר במשלב גבוה נטייה אוטומטית ליידע את הסומך, וזה קורה גם כשהוא שם פרטי... אני שמה לב שזה קורה לי לא מעט. למשל אני אומרת "ג'ימייל" או "פייפל" תמיד ללא יידוע (למשל "הכתובת שלי בְּג'ימייל, פתחתי תלונה בְּפייפל), אבל בסמיכות זה פתאום נהיה "תיבת הג'ימייל" או "חשבון הפייפל"...
את ויקיפדיה מעולם לא יצא לי ליידע... כאמור, זה לא קורה לי באופן טבעי סתם כך בנפרד, ואני לא בטוחה שהשתמשתי בה כסומך אי פעם.