טוב ורע
הם בפירוש מושגים יחסיים, ונקבעים ע"י המחזיק בהם. בדוגמה הקיצונית שלך, יתכן בהחלט מצב שבו האשה המוכה לא חושבת שמכות זה ענין משפיל. יתכן שבתפיסתה מכות זו דרך לגיטימית לביטוי של כעס, ממש כמו שבעיני אשה אחרת הרמת קול קלה היא ביטוי לגיטימי של כעס. אשה אחת לא חושבת שאם בעלה אומר לה "יקירתי, אני כועס עליך מאד ומבקש שלא תחזרי על מעשה זה כי הוא פוגע בי" אז הוא משפיל אותה, ואשה אחרת לא חושבת שאם בעלה מפוצץ לה את הצורה אז הוא משפיל אותה. כאמור, אלה דוגמאות קיצוניות. המציאות שאנחנו מדברים עליה היא לא כל כך קיצונית. "קנה מידה הומניסטי כלל אנושי", כמו גם "מוסר אבסולוטי" הם מושגים שאי אפשר לקבל, משום שהם פשוט לא קיימים במציאות, ולא משנה כמה אנשים מסויימים היו רוצים בכך. הנושא הוא פילוסופיה לשמה. אף אחד לא עומד פה על פיגום. אי אפשר לקבל הצהרה שאומרת משהו כמו "אנחנו יודעים מה נכון ומה לא, ואתם צריכים לקבל את זה בלי ויכוח."