נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד

מצב
הנושא נעול.
המיקום נקבע מזמן

איפה אתה רוצה למקם את התחנה החדשה?
אני מדדתי עד האיזור של תנובה, יש שם איזה קניון עם הרבה חניה וזה גם קרוב לשכונות מגורים, מה שנראה כמו מקום טוב לתחנת רכבת. אם רוצים למקם ברחובות ההולנדית אז אכן, יותר משניים.

אבל למה שיהיה צריך לבנות מחדש את ההפרדות המפלסיות? לא שמרו על רוחב שיתאים לשתי מסילות? נשמע לי מוזר בהתחשב בעובדה שנראה ששאר זכות-הדרך נשמרה ברוחב שמספיק לשתי מסילות.

עריכה:
עכשיו קראתי שוב. מה הקשר יבנה?
לא צריך להכפיל עד יבנה כדי שתהיה תדירות סבירה ברחובות. אפשר פשוט להכפיל עד התחנה החדשה שבונים, ושחלק מהרכבות יתחילו/יסיימו בה במקום להמשיך ליבנה ודרומה.

עריכה 2: אם רוצים להכפיל, התוכניות כבר קיימות מ־2002 וגם מאושרות, מספר תוכנית מח/140 כוללת הכפלה עד אשדוד. כל מה שנשאר זה לתקצב לביצוע, ולבצע.
המיקום נקבע מזמן
אחרי ההפרדה של דרך פיינשטיין, צמוד לא.ת. הורוביץ.

נכון שהפרוייקט אושר מזמן, הצורך בבניה מחדש של ההפרדות מעכב אותו. נראה שלא דחוף להם להכפילו כי יש קו חלופי חדש וכפול. אגב, אין צורך להכפיל עד אשדוד, רק עד מרובע פלשת.

מעולם לא היתה כוונה להכפיל רק עד רחובות מערב, התחנה לא תוכננה לחניית רכבות כמו רחובות אלא למעבר בלבד.

זכות הדרך לא רלבנטית, היתה זכות דרך גם בצומת הולץ, עדיין נאלצו שם להזיז גשר ולבנות חדש. בפועל שתי ההפרדות הישנות צרות מדי להעברת מסילה נוספת.
 
עוד הערה אחת

איפה אתה רוצה למקם את התחנה החדשה?
אני מדדתי עד האיזור של תנובה, יש שם איזה קניון עם הרבה חניה וזה גם קרוב לשכונות מגורים, מה שנראה כמו מקום טוב לתחנת רכבת. אם רוצים למקם ברחובות ההולנדית אז אכן, יותר משניים.

אבל למה שיהיה צריך לבנות מחדש את ההפרדות המפלסיות? לא שמרו על רוחב שיתאים לשתי מסילות? נשמע לי מוזר בהתחשב בעובדה שנראה ששאר זכות-הדרך נשמרה ברוחב שמספיק לשתי מסילות.

עריכה:
עכשיו קראתי שוב. מה הקשר יבנה?
לא צריך להכפיל עד יבנה כדי שתהיה תדירות סבירה ברחובות. אפשר פשוט להכפיל עד התחנה החדשה שבונים, ושחלק מהרכבות יתחילו/יסיימו בה במקום להמשיך ליבנה ודרומה.

עריכה 2: אם רוצים להכפיל, התוכניות כבר קיימות מ־2002 וגם מאושרות, מספר תוכנית מח/140 כוללת הכפלה עד אשדוד. כל מה שנשאר זה לתקצב לביצוע, ולבצע.
עוד הערה אחת
אפילו במקרה של תכנון מחדש של רחובות מערב כך שתאפשר חניית רכבות, ו-ויתור על ההכפלה עד יבנה כמו שהצעת, עדיין ההכפלה לא היתה פשוטה, כי בכל מקרה היו צריכים לבנות מחדש את הפרדת רח' אצ"ל.
 

amit1270

New member
אאל"ט ההפרדות המפלסיות כבר מוכנות להכפלת המסילה

זה יותר מ-2
מבחינת הגדלת התדירות אין משמעות להכפלה אם היא לא תכלול את כל הקטע (מתחנת רחובות עד מרובע פלשת).

הכפלה זו דורשת בניה מחדש של שתי הפרדות מפלסיות - רח' אצ"ל ברחובות והיציאה הדרומית מיבנה מזרח (כביש 42).

זה כנראה יותר מסובך ממה שנראה, ובכל מקרה הקטע ארוך יותר מ-2 ק"מ.
אאל"ט ההפרדות המפלסיות כבר מוכנות להכפלת המסילה
 

down und

New member
סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית

אולי כי תושבי השכונות המערביות מגיעים לתחנה יותר בכלי רכב
פרטיים מאשר באוטובוסים.
אי אפשר להסיק רק לפי הנוסעים באוטובוסים.
מה שבטוח זה, שאם הייתה תחנה במערב רחובות, יותר נוסעים היו משתמשים ברכבת כדי להגיע ללב גוש דן, במקום לנסוע עם רכב עד לב המטרופולין.

אבל כשעוסקים בתחנה במערב רחובות, צריך גם לקחת בחשבון שכדי שתהיה בה תדירות נורמלית יש צורך להכפיל את המסילה ממערב לתחנה הקיימת.
סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית
של רחובות היא לא במערב העיר?
 
לא, היא בצפון העיר. במערב העיר הכוונה לרחובות ההולנדית,

סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית
של רחובות היא לא במערב העיר?
לא, היא בצפון העיר. במערב העיר הכוונה לרחובות ההולנדית,
קרית משה, כפר גבירול וכד'.
ציר הרצל אינו נחשב בשום חלק שלו למערב רחובות.
 
קרובה יותר לקצה המזרחי של העיר מאשר למערבי

סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית
של רחובות היא לא במערב העיר?
קרובה יותר לקצה המזרחי של העיר מאשר למערבי
אם כי עדיין לא הייתי מגדיר אותה כמזרח העיר. פחות או יותר מרכזית על ציר מזרח-מערב, וכמובן קרובה מאד לקצה הצפוני.
 

matrix200200

Active member
יכול להיות שאתה צודק

אולי כי תושבי השכונות המערביות מגיעים לתחנה יותר בכלי רכב
פרטיים מאשר באוטובוסים.
אי אפשר להסיק רק לפי הנוסעים באוטובוסים.
מה שבטוח זה, שאם הייתה תחנה במערב רחובות, יותר נוסעים היו משתמשים ברכבת כדי להגיע ללב גוש דן, במקום לנסוע עם רכב עד לב המטרופולין.

אבל כשעוסקים בתחנה במערב רחובות, צריך גם לקחת בחשבון שכדי שתהיה בה תדירות נורמלית יש צורך להכפיל את המסילה ממערב לתחנה הקיימת.
יכול להיות שאתה צודק
זה אפילו הגיוני שכן רחובות המערבית מלכתחילה לא ממש נבנתה להיות נוחה לשימוש בתחבורה ציבורית.
היות וזה גם לרוב איזור שנבנה לאחרונה, אז ייתכן כי רוב האוכלוסייה שם יותר עמידה ויכולה להרשות לעצמה יותר מכוניות פרטיות.
לעניין התחנה החדשה, אני אישית עדיין מעדיף שלפני שרכבת ישראל ומשרד התחבורה ישקיעו בתחנה החדשה, כל ההפרדות המפלסיות והכפלת המסילות, הן ישקיעו אחוז קטן מכל הכסף הזה ופשוט יעשו את תחנת רחובות הקיימת קצת יותר נוחה לנוסעים.
כפי שכבר אמרתי לא מדובר בפרוייקט יקר, או מסובך הנדסית.
כל מה שצריך זה פשוט לבנות גשר מעל הרציפים ומדרגות טיפה יותר רחבות.
אני מאוד אשמח לדרגנועים, אבל באמת גם מדרגות פשוטות יהיו כבר שיפור ניכר.
זה משהוא שלא אמור לקחת יותר מחצי שנה לבנות ואין סיבה שיעלה יותר מדי כסף.
 

Bus Nerd

Active member
אני בעד שיעשו גם וגם

יכול להיות שאתה צודק
זה אפילו הגיוני שכן רחובות המערבית מלכתחילה לא ממש נבנתה להיות נוחה לשימוש בתחבורה ציבורית.
היות וזה גם לרוב איזור שנבנה לאחרונה, אז ייתכן כי רוב האוכלוסייה שם יותר עמידה ויכולה להרשות לעצמה יותר מכוניות פרטיות.
לעניין התחנה החדשה, אני אישית עדיין מעדיף שלפני שרכבת ישראל ומשרד התחבורה ישקיעו בתחנה החדשה, כל ההפרדות המפלסיות והכפלת המסילות, הן ישקיעו אחוז קטן מכל הכסף הזה ופשוט יעשו את תחנת רחובות הקיימת קצת יותר נוחה לנוסעים.
כפי שכבר אמרתי לא מדובר בפרוייקט יקר, או מסובך הנדסית.
כל מה שצריך זה פשוט לבנות גשר מעל הרציפים ומדרגות טיפה יותר רחבות.
אני מאוד אשמח לדרגנועים, אבל באמת גם מדרגות פשוטות יהיו כבר שיפור ניכר.
זה משהוא שלא אמור לקחת יותר מחצי שנה לבנות ואין סיבה שיעלה יותר מדי כסף.
אני בעד שיעשו גם וגם
 

matrix200200

Active member
גם אני, אבל יש דברים שהם ממש סכנה בטיחותית

אני בעד שיעשו גם וגם
גם אני, אבל יש דברים שהם ממש סכנה בטיחותית
ובהם יש לטפל בדחיפות.
אני אישית תמיד מפחד כאשר אני משתמש באותם מדרגות שמישהוא מעליי ימעד ויפול אנשים מתחתיו (כולל אותי) ויגרום לבהלה והמוני אנשים שיפצעו או חלילה יותר גרוע מזה.
 

Bus Nerd

Active member
זה מצב שיכול לקרות גם בכמה תחנות אחרות של ר"י

גם אני, אבל יש דברים שהם ממש סכנה בטיחותית
ובהם יש לטפל בדחיפות.
אני אישית תמיד מפחד כאשר אני משתמש באותם מדרגות שמישהוא מעליי ימעד ויפול אנשים מתחתיו (כולל אותי) ויגרום לבהלה והמוני אנשים שיפצעו או חלילה יותר גרוע מזה.
זה מצב שיכול לקרות גם בכמה תחנות אחרות של ר"י
כולל השלום, סבידור, ת"א האוניברסיטה...
 

matrix200200

Active member
נכון, אבל במקרה של חלל קטן וסגור זה מהווה

זה מצב שיכול לקרות גם בכמה תחנות אחרות של ר"י
כולל השלום, סבידור, ת"א האוניברסיטה...
נכון, אבל במקרה של חלל קטן וסגור זה מהווה
סכנה יותר משמעותית מאשר בכל התחנות שציינת.
 

itamo

New member
הדרכים להורדת העומס הן תחנה נוספת או הגדלת התדירות

ברחובות היו תוכניות להקים תחנה נוספת במערב העיר
היזם שהקים את המרכז המסחרי הגדול באזור התעשיה הורוביץ ליד יפאורה היה אמור להקים תחנה חדשה על חשבונו בדומה למודל שעשו בחיפה בחוצות המפרץ ובלב המפרץ.
אבל נראה שהוא התחמק מזה איכשהו אחרי שהוא קיבל אישורי בניה.
&nbsp
רק תחנה נוספת שתוריד את העומס בתחנה הקיימת תעזור, עוד מעבר בין הרציפים לא יפתור את העומס ברציפים ובעליה ובירידה מהקרונות.
הדרכים להורדת העומס הן תחנה נוספת או הגדלת התדירות
תחנה נוספת תעזור לפזר את העומס מהתחנה הנוכחית והיא לא מחייבת הכפלה של מסילה, אם לא יגדילו את תדירות הרכבות.
אמנם העומס ברכבת עצמה לא ירד אם רק תהיה עצירה נוספת ברחובות, אבל העומס בהמתנה ברציפים ובעליה ובירידה מהרכבת יקטן.
רק שדרוג של התחנה הנוכחית לא ישנה את פיזור האנשים שמנסים לצאת ולהיכנס לקרונות (אלא אם יאריכו את הרציף ויפעילו רכבות יותר ארוכות).
 

matrix200200

Active member
אני לא ממש מדבר על עומס של המתנה לרציפים (שגם הוא קיים)

הדרכים להורדת העומס הן תחנה נוספת או הגדלת התדירות
תחנה נוספת תעזור לפזר את העומס מהתחנה הנוכחית והיא לא מחייבת הכפלה של מסילה, אם לא יגדילו את תדירות הרכבות.
אמנם העומס ברכבת עצמה לא ירד אם רק תהיה עצירה נוספת ברחובות, אבל העומס בהמתנה ברציפים ובעליה ובירידה מהרכבת יקטן.
רק שדרוג של התחנה הנוכחית לא ישנה את פיזור האנשים שמנסים לצאת ולהיכנס לקרונות (אלא אם יאריכו את הרציף ויפעילו רכבות יותר ארוכות).
אני לא ממש מדבר על עומס של המתנה לרציפים (שגם הוא קיים)
אלה בעיקר הנושא של צוואר הבקבוק של המאבר תת"ק בודד שדרכו על היורדים ברציפים שתיים ושלוש יוצאים מהתחנה.
גם העומס על הרציפים קיים, אבל הוא יותר "נסבל".
לא חושב שיש בעיה יותר גדולה מבחינה הזאת בתחנה זו, למשל משל תחנות תל אביב (ששם רוב היוממים עולים לרכבת הזאת גם ככה).
 

itamo

New member
אם זה המצב אז היזם של המרכז המסחרי שם הפסיד הזדמנות אדירה

ברחובות היו תוכניות להקים תחנה נוספת במערב העיר
היזם שהקים את המרכז המסחרי הגדול באזור התעשיה הורוביץ ליד יפאורה היה אמור להקים תחנה חדשה על חשבונו בדומה למודל שעשו בחיפה בחוצות המפרץ ובלב המפרץ.
אבל נראה שהוא התחמק מזה איכשהו אחרי שהוא קיבל אישורי בניה.
&nbsp
רק תחנה נוספת שתוריד את העומס בתחנה הקיימת תעזור, עוד מעבר בין הרציפים לא יפתור את העומס ברציפים ובעליה ובירידה מהקרונות.
אם זה המצב אז היזם של המרכז המסחרי שם הפסיד הזדמנות אדירה
בכל מקרה מי שבנה את המרכז המסחרי הסמוך הפסיד בגדול הזדמנות להעלות את האטרקטיביות של הפרויקט שלו שנמצא במקום פחות מרכזי ונגיש מפרויקטים דומים במקומות אחרים באזור, אין הרבה פרויקטים שניתנת להם ההזדמנות לתכנן תחנת רכבת פרטית.
גם אם עכשיו יבנו שם תחנה במימון המדינה הוא כבר לא יוכל לתכנן אותה כך שתנועת הנוסעים תעבור דרכו.
מבחינת העירייה זה כדאי כי תחנת רכבת תקפיץ את כל אזור התעשיה החדש שבונים שם.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אני לא חושב שהיו נותנים לו לתכנן את התחנה בצורה כזאת.

אם זה המצב אז היזם של המרכז המסחרי שם הפסיד הזדמנות אדירה
בכל מקרה מי שבנה את המרכז המסחרי הסמוך הפסיד בגדול הזדמנות להעלות את האטרקטיביות של הפרויקט שלו שנמצא במקום פחות מרכזי ונגיש מפרויקטים דומים במקומות אחרים באזור, אין הרבה פרויקטים שניתנת להם ההזדמנות לתכנן תחנת רכבת פרטית.
גם אם עכשיו יבנו שם תחנה במימון המדינה הוא כבר לא יוכל לתכנן אותה כך שתנועת הנוסעים תעבור דרכו.
מבחינת העירייה זה כדאי כי תחנת רכבת תקפיץ את כל אזור התעשיה החדש שבונים שם.
&nbsp
אני לא חושב שהיו נותנים לו לתכנן את התחנה בצורה כזאת.
המרכז מסחרי שנבנה שם (אתה כנראה מתכוון למתחם אמריקן סיטי?), לא כזה גדול וכזה יקר ששווה ליזם להשקיע בשבילו בתחנת רכבת פרטית.
מה שכן אולי היו נותנים לו יותר זכויות בנייה אם היה מסכים, אבל מלכתחילה הפרוייקט לא היה כזה שאפתני.
לפי מה שאני יודע המרכז המסחרי גם לא ממש מוצלח וחנות הסופרמרקט שבו כבר החליפה מספר פעמים את המיתוג ובעלות.
רק בשנה, שנתים אחרונות יש שם התעוררות של בניית בנייני משרדים, במיוחד אחרי סיום בנייה של ההפרדה המפלסית.
אני בכלל לא משוכנע שהאזור הזה הוא כזאת הזדמנות עסקית מושכת.
בעצם עד היום, למרות בנייני המשרדים שכבר נבנו, המקום עדיין שומם למדי ולפי החברות ששוכרות משרדים שם, גם לא הצלחה מסחררת במיוחד.
נראה לי רוב החברות ששוכרות שם משרדים, עושות זאת בעיקר בגלל המחירים הנמוכים.
זה רחוק מאוד מלהפוך לעוד פארק המדע.
 

itamo

New member
הכוונה למרכז החדש שנבנה ליד הגשר, לא לאמריקן סיטי

אני לא חושב שהיו נותנים לו לתכנן את התחנה בצורה כזאת.
המרכז מסחרי שנבנה שם (אתה כנראה מתכוון למתחם אמריקן סיטי?), לא כזה גדול וכזה יקר ששווה ליזם להשקיע בשבילו בתחנת רכבת פרטית.
מה שכן אולי היו נותנים לו יותר זכויות בנייה אם היה מסכים, אבל מלכתחילה הפרוייקט לא היה כזה שאפתני.
לפי מה שאני יודע המרכז המסחרי גם לא ממש מוצלח וחנות הסופרמרקט שבו כבר החליפה מספר פעמים את המיתוג ובעלות.
רק בשנה, שנתים אחרונות יש שם התעוררות של בניית בנייני משרדים, במיוחד אחרי סיום בנייה של ההפרדה המפלסית.
אני בכלל לא משוכנע שהאזור הזה הוא כזאת הזדמנות עסקית מושכת.
בעצם עד היום, למרות בנייני המשרדים שכבר נבנו, המקום עדיין שומם למדי ולפי החברות ששוכרות משרדים שם, גם לא הצלחה מסחררת במיוחד.
נראה לי רוב החברות ששוכרות שם משרדים, עושות זאת בעיקר בגלל המחירים הנמוכים.
זה רחוק מאוד מלהפוך לעוד פארק המדע.
הכוונה למרכז החדש שנבנה ליד הגשר, לא לאמריקן סיטי
בחיפה נתנו ליזמים של לב המפרץ וחוצות המפרץ לתכנן את התחנות כך שכל התנועה דרכן תעבור דרך המרכזים המסחריים. נראה שזה מודל שעובד.
קטונתי מלדעת כמה עולה לבנות תחנת רכבת ואם זה שווה את ההשקעה, אבל אם תהיה שם תחנת רכבת אז זה ישנה את המצב ויעלה את הביקוש למשרדים ולחנויות שם.
כולם ירוויחו מזה, התושבים, היזמים, העיריה.
בכל מקרה אני לא סתם כותב את זה, היו הרבה כתבות על זה לפני שהתחילו את הפרויקט וגם היזם הצהיר שהוא יבנה תחנה, אבל נראה שזה נפל.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה