נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
 

אדיה

New member
והנתונים לשנת 2016

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
והנתונים לשנת 2016
 
תחנת ספיר נגסה בתחנת נתניה ומשום מה יש ב-2017 ירידה

והנתונים לשנת 2016
תחנת ספיר נגסה בתחנת נתניה ומשום מה יש ב-2017 ירידה
לעומת שנת 2016 סך הכל בשלוש תחנות נתניה.

בחישוב הממוצעים של תחנות אחיהוד וכרמיאל יש טעות גסה - החישוב מתבסס על שנה שלמה ולא על ארבעה חודשים.
ב"תחרות" בין כרמיאל לעפולה יש נצחון מוחץ - תחנת כרמיאל עשתה בשליש שנה כמעט את מה שתחנת עפולה עשתה בשנה שלמה.

בתחנת רחובות יש ירידה לא מוסברת במספר היורדים ב-2017 לעומת 2016.

תחנת בית שמש עשתה קפיצה גדולה.

ותחנת קרית אריה ממשיכה לצמוח בקצב גבוה.
 

אדיה

New member
לגבי כרמיאל ואחיהוד:

תחנת ספיר נגסה בתחנת נתניה ומשום מה יש ב-2017 ירידה
לעומת שנת 2016 סך הכל בשלוש תחנות נתניה.

בחישוב הממוצעים של תחנות אחיהוד וכרמיאל יש טעות גסה - החישוב מתבסס על שנה שלמה ולא על ארבעה חודשים.
ב"תחרות" בין כרמיאל לעפולה יש נצחון מוחץ - תחנת כרמיאל עשתה בשליש שנה כמעט את מה שתחנת עפולה עשתה בשנה שלמה.

בתחנת רחובות יש ירידה לא מוסברת במספר היורדים ב-2017 לעומת 2016.

תחנת בית שמש עשתה קפיצה גדולה.

ותחנת קרית אריה ממשיכה לצמוח בקצב גבוה.
לגבי כרמיאל ואחיהוד:
הנתונים קיימים רק מיום הפתיחה ב- 20.9 כלומר לתקופה של שלושה חודשים ושליש. בטבלת הליגה צריך לנרמל זאת לכדי הערכה שנתית כדי לתת קנה מידה להשוואה. בחרתי להכפיל את הנתון בשלוש (כאילו התחנות פעלו סה"כ ארבעה חודשים) כדי לקזז במקצת את ההתנפלות של הימים הראשונים החינמיים. נתון שנתי מלא יהיה זמין רק לשנת 2018 ואז אפשר יהיה לדעת האם הנרמול היה סביר או לא.

עוד מוזרות בנתונים היא לגבי תחנות חיפה: לב המפרץ עלתה בדומה לעליה הכלל ארצית, חוף הכרמל קפאה על מקומה ואילו חיפה מרכז ובת גלים עלו עליה בולטת של 18% ו- 27% בהתאמה. לרכבת ישראל הפתרונים...
 
העליה בחיפה מרכז ובת גלים לא מפתיעה לאור העובדה שבת גלים

לגבי כרמיאל ואחיהוד:
הנתונים קיימים רק מיום הפתיחה ב- 20.9 כלומר לתקופה של שלושה חודשים ושליש. בטבלת הליגה צריך לנרמל זאת לכדי הערכה שנתית כדי לתת קנה מידה להשוואה. בחרתי להכפיל את הנתון בשלוש (כאילו התחנות פעלו סה"כ ארבעה חודשים) כדי לקזז במקצת את ההתנפלות של הימים הראשונים החינמיים. נתון שנתי מלא יהיה זמין רק לשנת 2018 ואז אפשר יהיה לדעת האם הנרמול היה סביר או לא.

עוד מוזרות בנתונים היא לגבי תחנות חיפה: לב המפרץ עלתה בדומה לעליה הכלל ארצית, חוף הכרמל קפאה על מקומה ואילו חיפה מרכז ובת גלים עלו עליה בולטת של 18% ו- 27% בהתאמה. לרכבת ישראל הפתרונים...
העליה בחיפה מרכז ובת גלים לא מפתיעה לאור העובדה שבת גלים
מהווה תחנת קצה למחצית מרכבות קו העמק בשעות השיא.
לב המפרץ לא רלוונטית לקו העמק.
 

אדיה

New member
ליגת התחנות חוזרת!

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
ליגת התחנות חוזרת!
ליגת התחנות הופיעה לראשונה בבלוג המצוין "הרוכב לאוטובוסים":

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

הלכתי בעקבות אמיר והרכבתי את הליגה לשנה הנוכחית. מי שיקרא את הרשומה המקורית בבלוג ימצא בה גם תחזיות שחלקן התממש בשנה העוקבת. סה"כ היו 64.602 מיליון נסיעות בשנת 2017 לעומת כ- 59.5 מיליון בשנת 2016 (עליה של 8.5% לערך).

מספרי הנוסעים המעוגל של כל תחנה ניתנים כאן באלפים. לצידם, מספר הנוסעים באותה תחנה בשנה הקודמת והשינוי באחוזים עגולים. סימנתי באדום תחנות ש"ירדו ליגה" ובירוק תחנות ש"עלו ליגה". באדום גם סומנו השינויים באחוזים כאשר התרחשה ירידה לעומת שנה קודמת. עליות בולטות במיוחד (מעל 20%) נצבעו בירוק.

הערות טכניות:
1. חישוב מספר הנוסעים לכל תחנה בוצע בשיטה המועדפת עלי – הממוצע בין מספר הנוסעים העולים בה לבין מספר הנוסעים היורדים בה
2. לשתי התחנות שנפתחו השנה – כרמיאל ואחיהוד – אין כמובן נתונים לגבי שנה קודמת. נתוני הנוסעים שלהם מיום 20.9.17 ניתנים כאן יחד עם הנתון השנתי המשוער – הכפלה פי 3 (קצת כדי לצנן את פקטור התלהבות של הימים החינמיים הראשונים)
3. תחנות קו העמק ותחנת נתניה ספיר אשר לגביהן הנתונים השנתיים של 2016 הינם חשודים סומנו אף הם בכוכבית
 
מוזר מאוד לראות ירידה כזאת בכמות הנוסעים בשתי התחנות החזקות

ליגת התחנות חוזרת!
ליגת התחנות הופיעה לראשונה בבלוג המצוין "הרוכב לאוטובוסים":

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

הלכתי בעקבות אמיר והרכבתי את הליגה לשנה הנוכחית. מי שיקרא את הרשומה המקורית בבלוג ימצא בה גם תחזיות שחלקן התממש בשנה העוקבת. סה"כ היו 64.602 מיליון נסיעות בשנת 2017 לעומת כ- 59.5 מיליון בשנת 2016 (עליה של 8.5% לערך).

מספרי הנוסעים המעוגל של כל תחנה ניתנים כאן באלפים. לצידם, מספר הנוסעים באותה תחנה בשנה הקודמת והשינוי באחוזים עגולים. סימנתי באדום תחנות ש"ירדו ליגה" ובירוק תחנות ש"עלו ליגה". באדום גם סומנו השינויים באחוזים כאשר התרחשה ירידה לעומת שנה קודמת. עליות בולטות במיוחד (מעל 20%) נצבעו בירוק.

הערות טכניות:
1. חישוב מספר הנוסעים לכל תחנה בוצע בשיטה המועדפת עלי – הממוצע בין מספר הנוסעים העולים בה לבין מספר הנוסעים היורדים בה
2. לשתי התחנות שנפתחו השנה – כרמיאל ואחיהוד – אין כמובן נתונים לגבי שנה קודמת. נתוני הנוסעים שלהם מיום 20.9.17 ניתנים כאן יחד עם הנתון השנתי המשוער – הכפלה פי 3 (קצת כדי לצנן את פקטור התלהבות של הימים החינמיים הראשונים)
3. תחנות קו העמק ותחנת נתניה ספיר אשר לגביהן הנתונים השנתיים של 2016 הינם חשודים סומנו אף הם בכוכבית
מוזר מאוד לראות ירידה כזאת בכמות הנוסעים בשתי התחנות החזקות
בייחוד כשיש עלייה כללית במספר הנוסעים ברכבת. יש לדעתך הסבר אפשרי לתופעה הזאת?
 

אדיה

New member
הסבר אפשרי - שיבוש בנתונים

מוזר מאוד לראות ירידה כזאת בכמות הנוסעים בשתי התחנות החזקות
בייחוד כשיש עלייה כללית במספר הנוסעים ברכבת. יש לדעתך הסבר אפשרי לתופעה הזאת?
הסבר אפשרי - שיבוש בנתונים
הוזכר בשרשור זה שבעבר היו החלפות מידי פעם בין הנתונים של תחנות הנמצאות באותו עיר. קשה לעלות על טעויות כאלה בהעדר נתונים חודשיים. נקווה שנתוני שנה הבאה יעשו סדר ולא יוסיפו מבוכה... זו אחת הסיבות שטרחתי להוסיף את עמודת השינוי באחוזים.
&nbsp
בגדול, גם אם הייתה זליגה מת"א מרכז או השלום לטובת האוניברסיטה, התמונה הארצית לגבי חוזקן היחסי של התחנות היא די ברורה .
&nbsp
 

raminec

New member
חבל שרכבת ישראל

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
חבל שרכבת ישראל
הפסיקה לספק את נתוני העולים והיורדים בתחנות השונות לפי חודש כפי הייתה עושה בעבר. אין ספק שהנתונים קיימים ברכבת והם מוסתרים מאיתנו הגולשים/ משלמי המיסים. אפשר היה ללמוד מנתונים אלו המון לגבי התפתחויות במגמות השינוי במספר המשתמשים בתחנות השונות (למשל, השפעת העונתיות על תחנת נתב"ג או השפעה של הפסקת פעילות של קווים לרגל עבודות או תקלות).
הסבירות שמספר המשתמשים בתחנת ארלוזרוב ירד בשנת 2017 ב- 10% ולעומת זאת חלה עליה של 22% בתחנת האוניברסיטה נשמע קלוש. לפעמים ישנה טעות בנתונים שמסופקים על ידי הרכבת, אבל עם מידע כל כך חלקי כנראה שלעולם לא נדע...
זאת ועוד, אין התאמה בין הנתונים שבקבצים שהעלית לבין הקבצים שאני קיבלתי בעבר. אז מה יותר מהימן?
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182147123/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 

אדיה

New member
שאלה טובה!

חבל שרכבת ישראל
הפסיקה לספק את נתוני העולים והיורדים בתחנות השונות לפי חודש כפי הייתה עושה בעבר. אין ספק שהנתונים קיימים ברכבת והם מוסתרים מאיתנו הגולשים/ משלמי המיסים. אפשר היה ללמוד מנתונים אלו המון לגבי התפתחויות במגמות השינוי במספר המשתמשים בתחנות השונות (למשל, השפעת העונתיות על תחנת נתב"ג או השפעה של הפסקת פעילות של קווים לרגל עבודות או תקלות).
הסבירות שמספר המשתמשים בתחנת ארלוזרוב ירד בשנת 2017 ב- 10% ולעומת זאת חלה עליה של 22% בתחנת האוניברסיטה נשמע קלוש. לפעמים ישנה טעות בנתונים שמסופקים על ידי הרכבת, אבל עם מידע כל כך חלקי כנראה שלעולם לא נדע...
זאת ועוד, אין התאמה בין הנתונים שבקבצים שהעלית לבין הקבצים שאני קיבלתי בעבר. אז מה יותר מהימן?
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182147123/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
שאלה טובה!
בהחלט כמה מן הנתונים מתמיהים (למשל, הצניחה בתחנת נתניה שאינה יכולה להיות מוסברת על ידי ההתחזקות של תחנת ספיר). למעשה, הירידה הריאלית בת"א מרכז היא של יותר מעשרה אחוז שכן הייתה עליה כוללת של מספר הנוסעים לרבות בתחנות שמהם מגיעים אליה, לכן עליה של 5-10 אחוז היא בעצם "דריכה במקום". לא ניתן לדעת עם הבעיה היא עם הנתונים שסופקו כעת או בעבר.

אני פניתי אליהם בכתב בהסתמך על חוק חופש המידע וזה הקובץ שקיבלתי. את הקובץ של 2016 שלפתי מהבלוג של אמיר - גם שם זו תשובה רשמית לפניה דומה.
 

raminec

New member
היו מקרים בעבר

שאלה טובה!
בהחלט כמה מן הנתונים מתמיהים (למשל, הצניחה בתחנת נתניה שאינה יכולה להיות מוסברת על ידי ההתחזקות של תחנת ספיר). למעשה, הירידה הריאלית בת"א מרכז היא של יותר מעשרה אחוז שכן הייתה עליה כוללת של מספר הנוסעים לרבות בתחנות שמהם מגיעים אליה, לכן עליה של 5-10 אחוז היא בעצם "דריכה במקום". לא ניתן לדעת עם הבעיה היא עם הנתונים שסופקו כעת או בעבר.

אני פניתי אליהם בכתב בהסתמך על חוק חופש המידע וזה הקובץ שקיבלתי. את הקובץ של 2016 שלפתי מהבלוג של אמיר - גם שם זו תשובה רשמית לפניה דומה.
היו מקרים בעבר
שהייתה בטעות "הצרחה" בנתונים בין שתי תחנות באותו הקו, נגיד בין כפר סבא והוד השרון למשך 2-3 חודשים. כשיש פירוט טוב יותר אפשר לעלות על הבעיה. גם אם היתה סגירה של קו בפירוט חודשי אפשר לעלות על זה די בקלות. בפירוט שנתי אין לדעת השפעה של כמעט שום דבר.
 

down und

New member
הו, אני רואה שמר נויברגר הצעיר נמצא בפורום

חבל שרכבת ישראל
הפסיקה לספק את נתוני העולים והיורדים בתחנות השונות לפי חודש כפי הייתה עושה בעבר. אין ספק שהנתונים קיימים ברכבת והם מוסתרים מאיתנו הגולשים/ משלמי המיסים. אפשר היה ללמוד מנתונים אלו המון לגבי התפתחויות במגמות השינוי במספר המשתמשים בתחנות השונות (למשל, השפעת העונתיות על תחנת נתב"ג או השפעה של הפסקת פעילות של קווים לרגל עבודות או תקלות).
הסבירות שמספר המשתמשים בתחנת ארלוזרוב ירד בשנת 2017 ב- 10% ולעומת זאת חלה עליה של 22% בתחנת האוניברסיטה נשמע קלוש. לפעמים ישנה טעות בנתונים שמסופקים על ידי הרכבת, אבל עם מידע כל כך חלקי כנראה שלעולם לא נדע...
זאת ועוד, אין התאמה בין הנתונים שבקבצים שהעלית לבין הקבצים שאני קיבלתי בעבר. אז מה יותר מהימן?
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182147123/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
הו, אני רואה שמר נויברגר הצעיר נמצא בפורום
אשמח אם הוא יתייחס למה שהבאתי על עליה בכמות הדוחות בנת"צים.
 

techman1

Member
מה נסגר עם דימונה?

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
מה נסגר עם דימונה?
 
זה רק רציף רוב הרכבות לא עוצרות בה

באותו נושא - למה תחנת גן החיות התנכ"י עדיין קיימת
זה רק רציף רוב הרכבות לא עוצרות בה
ולמשפחות עם ילדים שבאו לגן החיות זה טרטור גדול לנסוע כמה תחנות לקניון מלחה ולרדת לתחנת הרכבת שם בשביל לחזור לבית שמש\המרכז.
 

Bus Nerd

Active member
הטיעון הזה היה מתקבל אם היינו בבריטניה

זה רק רציף רוב הרכבות לא עוצרות בה
ולמשפחות עם ילדים שבאו לגן החיות זה טרטור גדול לנסוע כמה תחנות לקניון מלחה ולרדת לתחנת הרכבת שם בשביל לחזור לבית שמש\המרכז.
הטיעון הזה היה מתקבל אם היינו בבריטניה
שם תחנות יכולות להיות "רק רציף" בלי מאבטחים וכל הבלאגן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה