נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הפתרון הבריטי הוא שגן החיות ישתתף בעלויות.

מניח שמספר המאבטחים לא בחגים לא גדול
הפתרון הבריטי הוא שגן החיות ישתתף בעלויות.
כרגע הלו"ז שם הוא בדיחה, רכבות מבית שמש באות פעם בשעה -שעתיים בבוקר ואז "שומרים צהריים". מגן החיות לבית רכבות מתחילות אחרי 10 בבוקר (כך שזו לא אופציה ליוממים מדרום מערב העיר) ומסתיימות ב 19:30. עם לו"ז כזה מה הפלא שהתחנה לא ממריאה.
&nbsp
אם עלויות האבטחה הן התירוץ למצב אז גן החיות יכול להשתתף או בעלויות האבטחה או בחיבור פיזי של התחנה למתחם הגן. לגן יש אינטרס בחיבור תחבורתי ארצי ולכן שיתוף פעולה בינו לבין ר"י כדי לאפשר ליותר רכבות לעצור בו ועם תדירות הקו הישן לירושלים השאיפה צריכה להיות כולן כי זה לא שיש מספר רכבות בשעה (או שעתיים) שדילוג לא ייצור חור משמעותי בלו"ז.
 

amit1270

New member
התחנה הזאת משרתת רק את גן החיות. אין סיבה להפעיל שם רכבות

הפתרון הבריטי הוא שגן החיות ישתתף בעלויות.
כרגע הלו"ז שם הוא בדיחה, רכבות מבית שמש באות פעם בשעה -שעתיים בבוקר ואז "שומרים צהריים". מגן החיות לבית רכבות מתחילות אחרי 10 בבוקר (כך שזו לא אופציה ליוממים מדרום מערב העיר) ומסתיימות ב 19:30. עם לו"ז כזה מה הפלא שהתחנה לא ממריאה.
&nbsp
אם עלויות האבטחה הן התירוץ למצב אז גן החיות יכול להשתתף או בעלויות האבטחה או בחיבור פיזי של התחנה למתחם הגן. לגן יש אינטרס בחיבור תחבורתי ארצי ולכן שיתוף פעולה בינו לבין ר"י כדי לאפשר ליותר רכבות לעצור בו ועם תדירות הקו הישן לירושלים השאיפה צריכה להיות כולן כי זה לא שיש מספר רכבות בשעה (או שעתיים) שדילוג לא ייצור חור משמעותי בלו"ז.
התחנה הזאת משרתת רק את גן החיות. אין סיבה להפעיל שם רכבות
מחוץ לשעות הביקור. גם התדירות לא כ"כ קריטית כי זאת רכבת לצרכי פנאי. לדעתי יש טעות ברישום הנתונים שם.
 

Ccyclist

Well-known member
יש שכונות שהתחנה תחסוך להן סיבוב למלחה וחזרה.

התחנה הזאת משרתת רק את גן החיות. אין סיבה להפעיל שם רכבות
מחוץ לשעות הביקור. גם התדירות לא כ"כ קריטית כי זאת רכבת לצרכי פנאי. לדעתי יש טעות ברישום הנתונים שם.
יש שכונות שהתחנה תחסוך להן סיבוב למלחה וחזרה.
ישנה תחנה וחבל שבמקום לתת לתושבים לבחור אם להשתמש בה מגדירים אותה ככזו שלא תשמש אותם.
 

amit1270

New member
זה זניח

יש שכונות שהתחנה תחסוך להן סיבוב למלחה וחזרה.
ישנה תחנה וחבל שבמקום לתת לתושבים לבחור אם להשתמש בה מגדירים אותה ככזו שלא תשמש אותם.
זה זניח
(כמו כל הקו הזה, פחות או יותר)
 

Ccyclist

Well-known member
יש הכוונות שטוענות שהקו רלוונטי מדרום העיר בשעות העומס.

זה זניח
(כמו כל הקו הזה, פחות או יותר)
יש הכוונות שטוענות שהקו רלוונטי מדרום העיר בשעות העומס.
גבעת משואה, חצי משכונת מלחה, וכל שכונות עיר גנים קרובות יותר לתחנת גן החיות מאשר לתחנת מלחה עצמה.
&nbsp
אזור מלחה מסוגל להיות עמוס בבקרים. יש שם קניון ומתחמי משרדים המעסיקים תושבים מכל רחבי העיר, האזור מקושר היטב הודות לכביש בגין. תחנה שניה במרחק קילומטר מתחנת מלחה היא אולי לא הפיזור האידאלי אבל היא מאפשרת גישה מופחתת עומס לרכבת אפילו מקריית היובל.
&nbsp
התחנה היא בדיוק מסוג הטריקים והשטיקים שמכוויני הפורום היו נהנים להכווין את תושבי השכונות האלו אליהם לו כל הרכבות היו עוצרות בה בגלל החיסכון בסיבוב של 2 ק"מ למלחה, כמו כן ניתן לשלב את חניון גן החיות או חניון חדש על צלע הגבעה שמעל לתחנה כאלטרנטיבה לחניון במלחה אם הוא מתמלא.
&nbsp
נכון שכל זה עומד להשתנות בקרוב עם פתיחת הקו הסטנדרטי אבל ב13 השנים האחרונות השתמשו בלו"ז כדי לחנוק במתכוון את הפוטנציאל של תחנת גן החיות כתחנת יוממים פרברית לבית שמש וגוש דן.
 

amit1270

New member
לא נכון. כל הרכבות בשעות הרלוונטיות עוצרות שם

זה רק רציף רוב הרכבות לא עוצרות בה
ולמשפחות עם ילדים שבאו לגן החיות זה טרטור גדול לנסוע כמה תחנות לקניון מלחה ולרדת לתחנת הרכבת שם בשביל לחזור לבית שמש\המרכז.
לא נכון. כל הרכבות בשעות הרלוונטיות עוצרות שם
 

אדיה

New member
למה לסגור? זו התחנה המצטיינת בכל הארץ!

באותו נושא - למה תחנת גן החיות התנכ"י עדיין קיימת
למה לסגור? זו התחנה המצטיינת בכל הארץ!
בשנת 2017 מספר הנוסעים העולים + היורדים בה היה 10,746 לעומת 3,320 שנה קודם - עליה של 323%!!

אם כל התחנות היו מפגינות ביצועים דומים היו יותר מ 190 מיליון נוסעים בשנה...
 

Ccyclist

Well-known member
תמיד אמרתי שצריך להעביר את התחנה לאזור הזה.

זה מה שייסגר בדימונה (על פי ראש עירית דימונה)>>>
https://www.facebook.com/BenyBiton....998323/1534376120024732/?type=3&theater&ifg=1
תמיד אמרתי שצריך להעביר את התחנה לאזור הזה.
תחנה על המסילה הקיימת בין שדרות הרצל לשדרות הנשיא תתחבר טוב יותר לעיר מהתחנה במסוף המטענים המרוחק. נשאלת השאלה אם מספיק שיהיה תיאום בינה לקווים לב"ש מרכז בב"ש צפון או אם הקשת לב"ש מרכז היא חובה בהפיכת הקו לאטרקטיבי.
&nbsp
מעניין אם יש הגיון כלשהו בתחנת ביניים על המסילה באזור שישרת את עומר ותל-שבע ואם דבר כזה יגביר את האטרקטיביות אם יהיה שם שירות חצי שעתי אם ישנם פקקים בכנוסה לבאר שבע עצמה.
&nbsp
בעבר חשבתי שהתוכנית ארוכת הטווח היא לחבר את הקו לקו הנגב המערבי, מה שימנע מצב של קו שאטל שדינו ייעול וסגירה (קורה גם במערכות מפותחות בהרבה מזו של ר"י). צריך לחשוב איך להשתמש בתשתית הזו בצורה טובה יותר מהבדיחה בת הקטר וקרון הניהוג הדו קומתי שתמונתה פורסמה בפורום. לקו במתכונתו הנוכחית יש בעיה של אנטי לו"ז ותחנה במקום בעייתי שהופכים את קווי האוטובוס לאטרקטיביים יותר.
 

YuMi2017

Member
מעניין - תודה

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
מעניין - תודה
 

מנכל אחד

Active member
תחנת אופקים

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
תחנת אופקים
לפי הנתונים שקיבלתי מדן בדרום
בשבוע עלו על אוטובוסים בתחנת הרכבת כ3500 נוסעים כולל חיילים, כלומר רק שליש מהנוסעים ממשיכים באוטובוס מתחנת הרכבת.
יש איפשהו מידע על נסיעות המשך מהרכבת בכל הארץ?
 
תודה אדיה

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
תודה אדיה
מאחר ואנחנו נוקטים בגישות שונות (אני לוקח רק עולים וצלך יש ממוצע של עולים ויורדים), עדכנתי את הפוסט והוספתי תובנות.

תובנה אחת עיקרית שאולי תעיד על השנים הקרובות ואולי לא.
ב-2016 20 מליון נוסעים עלו בארבעת תחנות תל אביב.
ב-2017 גם בערך 20 מליון נוסעים עלו ב-ארבעת תחנות תל אביב (ירידה במרכז ועליה באוניברסיטה, סה"כ מתקזז), וזאת למרות שמספר הנוסעים ברכבת ישראל ככלל עלה בכ-5 מליון נוסעים.
במרבית התחנות של רכבת ישראל יש עליה.

מה שזה אומר, שיש יותר נוסעים ברשת שמוצאם/יעדם אינו ארבעת תחנות תל אביב. הריכוזיות של תחנות תל אביב עוד קיימת, אבל קצת נחלשה ב-2017.

זה כמובן בגלל שעיקר השינוי ברשת השנה היה בחיזוק הרשת הצפונית, ואכן תחנות חיפה התחזקו כולן.
סיום לולאת השרון יביא דווקא לחיזוק מרכז הרשת ולכן זו תופעה זמנית.
תחנת ירושלים האומה-נבון תפעל לשני הכיוונים,מצד אחד היא תייצר מוקד חזק נוסף שיקטין את ההגמוניה של מרכז תל אביב, ומצד שני מרבית הנוסעים שמוצאם ירושלים יגיעו עם הרכבת לתל אביב... אז נחכה ונראה.
 

אדיה

New member
חן חן על עדכון הרשומה המקורית!

תודה אדיה
מאחר ואנחנו נוקטים בגישות שונות (אני לוקח רק עולים וצלך יש ממוצע של עולים ויורדים), עדכנתי את הפוסט והוספתי תובנות.

תובנה אחת עיקרית שאולי תעיד על השנים הקרובות ואולי לא.
ב-2016 20 מליון נוסעים עלו בארבעת תחנות תל אביב.
ב-2017 גם בערך 20 מליון נוסעים עלו ב-ארבעת תחנות תל אביב (ירידה במרכז ועליה באוניברסיטה, סה"כ מתקזז), וזאת למרות שמספר הנוסעים ברכבת ישראל ככלל עלה בכ-5 מליון נוסעים.
במרבית התחנות של רכבת ישראל יש עליה.

מה שזה אומר, שיש יותר נוסעים ברשת שמוצאם/יעדם אינו ארבעת תחנות תל אביב. הריכוזיות של תחנות תל אביב עוד קיימת, אבל קצת נחלשה ב-2017.

זה כמובן בגלל שעיקר השינוי ברשת השנה היה בחיזוק הרשת הצפונית, ואכן תחנות חיפה התחזקו כולן.
סיום לולאת השרון יביא דווקא לחיזוק מרכז הרשת ולכן זו תופעה זמנית.
תחנת ירושלים האומה-נבון תפעל לשני הכיוונים,מצד אחד היא תייצר מוקד חזק נוסף שיקטין את ההגמוניה של מרכז תל אביב, ומצד שני מרבית הנוסעים שמוצאם ירושלים יגיעו עם הרכבת לתל אביב... אז נחכה ונראה.
חן חן על עדכון הרשומה המקורית!
לגבי החוקים - אתה הג'יימס נייסמית של הענף הזה...

לגבי ניתוח הנתונים : הקיפאון בתחנות תל אביב יכול להיגרם רק מאוד חלקית בגלל התחזקות הנסיעות הפרבריות בצפון. כאשר למעט מספר מוגבל של חריגים יש התחזקות ברורה בכל תחנות ליגה לאומית, ליגה א' וליגה ב', נתח משמעותי מהנסיעות החדשות היה צריך להגיע אל תחנות תל אביב.

יובל (לא אדיה - זה סתם כינוי עתיק..)
 
עוד תובנה

חן חן על עדכון הרשומה המקורית!
לגבי החוקים - אתה הג'יימס נייסמית של הענף הזה...

לגבי ניתוח הנתונים : הקיפאון בתחנות תל אביב יכול להיגרם רק מאוד חלקית בגלל התחזקות הנסיעות הפרבריות בצפון. כאשר למעט מספר מוגבל של חריגים יש התחזקות ברורה בכל תחנות ליגה לאומית, ליגה א' וליגה ב', נתח משמעותי מהנסיעות החדשות היה צריך להגיע אל תחנות תל אביב.

יובל (לא אדיה - זה סתם כינוי עתיק..)
עוד תובנה
חוף הכרמל ירדה קצת.

את הירידה בחוף הכרמל אני מסביר כך - פתיחת מסילת כרמיאל הביאה לכך שבחוף הכרמל כבר אין מקום לעלות לרכבת ולכן יש נוסעים חיפאים שמעדיפים לעלות לרכבת כבר בחיפה מרכז או בבת גלים כדי שיהיה להם מקום לשבת. ואכן מספר הנוסעים הכולל בתחנות חיפה (לא כולל מרכזית המפרץ הרחוקה יותר) עלה מ-4.32 ל-4.50 מליון בשנה למרות הירידה בחוף הכרמל.
 
אני חושב שהנתונים מראים את החוזק של תחנת כרמיאל

נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017
קיבלתי באדיבות רכבת ישראל את נתוני הנוסעים לכלל תחנות הרכבת בארץ לשנת 2017. אני מתכבד להעלות את הקובץ כאן.

מייד אעלה גם את נתוני הנוסעים לשנה אחת קודם – ההשוואה מאלפת. במספר תחנות מרכזיות (אך לא בכולם) יש ירידה ניכרת בכמות הנוסעים(!) וקשה לי להאמין שניתן לתרץ אותה בהשבתות קצרות שאירעו פה ושם במהלך השנה. בכל אופן – זוהי הסטטיסטיקה הרשמית.
אני חושב שהנתונים מראים את החוזק של תחנת כרמיאל
השוואתי בין תחנות הגליל המערבי: עכו, כרמיאל ונהריה ואני חייב לציין שכרמיאל היא תחנה מאוד חזקה.
יתרונות לתחנות עכו ונהריה.
1. תדירות גבוהה יותר. 2-3 רכבות בשעה לתל אביב, לעומת 1-2 רכבת בשעה לתל אביב/ חיפה.
2. רכבת לילה שישה לילות בשבוע בתדירות שעתית בתחנות עכו ונהריה.
3. רכבת בראשון בבוקר לבאר שבע מנהריה עוקף תל אביב.
נתוני נוסעים:
עכו 1.2 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
נהריה 1.4 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
כרמיאל 1.3 מיליון עולים ומיליון יורדים.
הכפלתי את מספר העולים ויורדים בתחנת כרמיאל ב4 למרות שזה לא משקף כי בשלושת החודשים הראשונים הנסיעות היו חינם.
וחשוב לזכור שתחנת כרמיאל ממש לא מנצלת את הפוטנציאל שבה, אומנם לצפת באמת יש קישור מספר עם תחנת כרמיאל, אבל לקרית שמונה, לחצור הגלילית ולקצרין הקישור אינו מספק. וכמובן ברגע שתדירות קו 500 תשתפר, מספר הנוסעים יעלה משמעותית הן בגלל התושבים והן בגלל החיילים.
 
הקפצה

אני חושב שהנתונים מראים את החוזק של תחנת כרמיאל
השוואתי בין תחנות הגליל המערבי: עכו, כרמיאל ונהריה ואני חייב לציין שכרמיאל היא תחנה מאוד חזקה.
יתרונות לתחנות עכו ונהריה.
1. תדירות גבוהה יותר. 2-3 רכבות בשעה לתל אביב, לעומת 1-2 רכבת בשעה לתל אביב/ חיפה.
2. רכבת לילה שישה לילות בשבוע בתדירות שעתית בתחנות עכו ונהריה.
3. רכבת בראשון בבוקר לבאר שבע מנהריה עוקף תל אביב.
נתוני נוסעים:
עכו 1.2 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
נהריה 1.4 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
כרמיאל 1.3 מיליון עולים ומיליון יורדים.
הכפלתי את מספר העולים ויורדים בתחנת כרמיאל ב4 למרות שזה לא משקף כי בשלושת החודשים הראשונים הנסיעות היו חינם.
וחשוב לזכור שתחנת כרמיאל ממש לא מנצלת את הפוטנציאל שבה, אומנם לצפת באמת יש קישור מספר עם תחנת כרמיאל, אבל לקרית שמונה, לחצור הגלילית ולקצרין הקישור אינו מספק. וכמובן ברגע שתדירות קו 500 תשתפר, מספר הנוסעים יעלה משמעותית הן בגלל התושבים והן בגלל החיילים.
הקפצה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה