כרמיאל היא ללא ספק תחנה חזקה
אך יש קושי מובנה לקבוע את כמות הנוסעים השנתית שלה לפני שפעלה שנה מליאה - בפרט שבתקופה החינמית הראשונה שיוצאת על תקופת חגים הרבה נוסעים בשביל החוויה.
נראה לי שהכפלה ב- 4 נותנת מספר נוסעים מופרז במקצת (זה גם הנסיון מתחנות קו העמק בשנה הקודמת) לכן בחרתי להכפיל ב- 3 ולקבל כ- 900 אלף נוסעים בלבד.
כשיהיו נתוני שנת 2018 לפנינו להשוואות עם שאר תחנות הגליל יהיה יותר תוקף. ברור עם זאת מהנתונים שפתיחת הקו והתחנה מוצדקים ביותר. עם זאת, סביב הנחיצות של תחנת אחיהוד מרחף סימן שאלה.
כרמיאל היא ללא ספק תחנה חזקהאני חושב שהנתונים מראים את החוזק של תחנת כרמיאל
השוואתי בין תחנות הגליל המערבי: עכו, כרמיאל ונהריה ואני חייב לציין שכרמיאל היא תחנה מאוד חזקה.
יתרונות לתחנות עכו ונהריה.
1. תדירות גבוהה יותר. 2-3 רכבות בשעה לתל אביב, לעומת 1-2 רכבת בשעה לתל אביב/ חיפה.
2. רכבת לילה שישה לילות בשבוע בתדירות שעתית בתחנות עכו ונהריה.
3. רכבת בראשון בבוקר לבאר שבע מנהריה עוקף תל אביב.
נתוני נוסעים:
עכו 1.2 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
נהריה 1.4 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
כרמיאל 1.3 מיליון עולים ומיליון יורדים.
הכפלתי את מספר העולים ויורדים בתחנת כרמיאל ב4 למרות שזה לא משקף כי בשלושת החודשים הראשונים הנסיעות היו חינם.
וחשוב לזכור שתחנת כרמיאל ממש לא מנצלת את הפוטנציאל שבה, אומנם לצפת באמת יש קישור מספר עם תחנת כרמיאל, אבל לקרית שמונה, לחצור הגלילית ולקצרין הקישור אינו מספק. וכמובן ברגע שתדירות קו 500 תשתפר, מספר הנוסעים יעלה משמעותית הן בגלל התושבים והן בגלל החיילים.
אך יש קושי מובנה לקבוע את כמות הנוסעים השנתית שלה לפני שפעלה שנה מליאה - בפרט שבתקופה החינמית הראשונה שיוצאת על תקופת חגים הרבה נוסעים בשביל החוויה.
נראה לי שהכפלה ב- 4 נותנת מספר נוסעים מופרז במקצת (זה גם הנסיון מתחנות קו העמק בשנה הקודמת) לכן בחרתי להכפיל ב- 3 ולקבל כ- 900 אלף נוסעים בלבד.
כשיהיו נתוני שנת 2018 לפנינו להשוואות עם שאר תחנות הגליל יהיה יותר תוקף. ברור עם זאת מהנתונים שפתיחת הקו והתחנה מוצדקים ביותר. עם זאת, סביב הנחיצות של תחנת אחיהוד מרחף סימן שאלה.